Cuvântul Libertății, septembrie 2019 (Anul 31, nr. 8971-8991)

2019-09-17 / nr. 8982

2 / cuvântul libertatii actualizate marii, 17 septembrie 2019 ! Alegerile europarlamentare. Au fost probleme! .... MIRCEA CANȚĂR — — ' Comisia parlamentară de anchetare a alegerilor europarlamentare, de la 25 mai a.c. condusă de deputatul de Dolj, Lia Olguța Vasilescu, și-a încheiat audierile și urmează să întocmească raportul final. Ieri au fost audiați și foștii directori generali ai Autorității Electorale Permanente - Cristian Petraru și Gabriel Săucă- demiși luna trecută de președintele AEP, Constantin Mitrulețu Buică. Chiar surmontând animozitățile, dintre cei menționați, dezvăluite în timpul audierilor, nu putem dizolva orice suspiciune, care dăinuie în privința deplinei corectitudini a scrutinului de la 26 mai a.c.. Și cum nimic nu se mai poate schimba, alegerile fiind validate, și nu există vreo consecință juridică, singura rațiune a raportului comisiei menționate, care va fi prezentat Parlamentului, este ca pe viitor, prin modificările legislative ce vor fi făcute, astfel de lucruri să nu mai fie posibile. Și încrederea deplină în corectitudinea oricărui tip de alegeri să nu poată fi pusă la îndoială. S-a spus, în cadrul audierilor, că alegerile din 26 mai a.c. s-au ținut intrun context special, prin „lipirea” referendumului, ceea ce a generat complicații de organizare. Imense. Repetări: comisia parlamentară de anchetă a alegerilor europarlamentare a luat doar act, între altele, de animozitățile dintre Constantin Mitrulețu Buică, numit la 27 februarie a.c. ca președinte AEP și Cristian Petraru, alături de Gabriel Săucă, ambii directori generali în Direcția de coordonare a sistemului informațional electoral național, care împreună n-au făcut echipă, cum se spune, și n-au convenit asupra unui stil de lucru eficient, din vari motive. Contează prea puțin cine a fost mai mult sau mai puțin vinovat. Contează ceea ce a ieșit. La sfârșitul audierilor, președintele comisiei parlamentare, deputatul Lia Olguța Vasilescu le-a spus celor intervievați că „nu crede că unele dintre afirmațiile făcute sunt susținute de documente concrete”. O fi funcționat perfect sistemul, dar iată că există diverse dovezi că au fost probleme, undele vizând softul ilegal utilizat. Președintele comisiei și-a exprimat de asemenea nedumerirea față de destituirea celor doi directori generali în perioada de vacanță parlamentară, când Birourile Permanente nu se puteau întâlni, și în aceste circumstanțe decizia a operat imediat. S-a vorbit mult, sau mai mult ca de obicei, despre campania electorală promovată pe socialmedia în apărarea unei vedenii. Modificarea de legi încercată de PSD a fost transformată în pericol dictatorial. Când în fapt nu erau decât niște tentative, unele inoportune, altele deștepte. Oricum, declanșarea isteriei a ieșit, PSD-ul s-a văzut demonizat, iar Liviu Dragnea la pușcărie. Și am evoluat teribil, după alegerile europarlamentare, la care Pro România s-a dus „peste barem”, iar ALDE „sub barem”. Firește rămâne de urmărit ce va conține raportul final, al comisiei, ce va fi prezentat în Parlament, și e greu de crezut că va fi „apă de ploaie”. Și ea așteptată. La Bacalaureat și Evaluarea Națională . Elevii de nota 10 au fost premiați la ISJ Dol Ieri, într-un cadru festiv, la Inspectoratul Școlar Județean Dolj a avut loc premierea celor mai merituoași elevi, cei care au obținut note maxime la Bacalaureat și la Evaluarea Națională. Este vorba de patru elevi care au luat BAC-ul cu 10 și de 31 de absolvenți ai învățământului gimnazial, care au obținut aceeași notă a perfecțiunii. Premiile sunt acordate de Ministerul Educației Naționale și sunt de câte 3.000 de lei, pentru fiecare candidat care a luat „maturitatea” cu nota maximă, respectiv de 1.000 de lei, pentru orice absolvent al ciclului gimnazial, care a luat 10 la „capacitate”. Amfiteatrul Inspectoratului Școlar Județean Dolj a fost, ieri, plin. A fost vorba de premierea celor care au obținut note maxime la Examenul Național de Bacalaureat și la Evaluarea Națională. Cu toții au primit atât premii în bani, cât și recunoașterea muncii depuse. „Premiem, astăzi (ieri - n.r.), excelența. Sunt emoții, în aceste momente, care sunt inerente. Merită cu toții felicitări, iar părinții și cadrele didactice au aceleași merite, deoarece ei iau pregătit. Datorită tuturor, ne clasăm pe locul al IlI-lea, la nivel național, în ceea ce privește rezultatele la aceste examene naționale”, a precizat prof. Monica Leontina Sună, inspector general al învățământului doljean. La rândul său, prof. Carmen Alina Velișcu, inspector general adjunct al ISJ Dolj, a menționat: „Felicitări copiilor, părinților și cadrelor didactice, deoarece, fără această cooperare, nu se pot obține rezultate. Avem elevi minunați, părinți devotați și cadre didactice foarte bine pregătite. Dacă, în mediul urban, rezultatele nu par ieșite din comun, în mediul rural trebuie cu atât mai mult scoase în evidență”. Premii au venit și din mediul rural Premierea a început cu „bacalaureații”, în număr de 4: Ioana Dumitrescu, Maria Dumitrescu, Andreea Goga, toate de la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, și Andreea Ana Maria Vasile, de la Colegiul Național „Elena Cuza”. Două dintre acestea, Maria Dumitrescu și Andreea Vasile, au ținut să spună și câteva cuvinte: „Le mulțumesc părinților, profesorilor pentru pregătire și sunt convinsă că, având multă ambiție și muncind foarte mult, se pot obține rezultate. Eu voi urma cursurile „Politehnicii” din București” - Caria Dumitrescu; „Nu pot decât să le mulțumesc celor care m-au pregătit și le transmit celor care vin din clasele mai mici că pot fi obținute rezultate foarte bune” - Andreea Vasile. La Evaluarea Națională, 31 de elevi au fost premiați, cu toții merită laude, dar, poate, ceva mai multe, cei care au absolvit cursurile gimnaziale în mediul rural sau în urban din teritoriu. Este vorba, la cel din urmă aspect, despre Ralu Maria Guran (Școala Gimnazială din Podari), Emma Maria Durac (Școala Gimnazială nr.5 „Al. P. Ivanovici” din Băilești), Vlad Andrei Ciutureanu (Școala Gimnazială „Eliza Opran” din Ișalnița), Luiza Valentina Voicu (Școala Gimnazială „înv. M. Georgescu” din Celaru), CRISTI PĂTRU