Cuvântul Libertății, decembrie 2019 (Anul 31, nr. 9036-9054)

2019-12-03 / nr. 9037

marți, 3 noiembrie 2019 cuvântul libertății / 3 Angajații RAT Craiova care efectuează controlul biletelor și al abonamentelor în autobuze și tramvaie vor fi dotați, în viitorul apropiat, cu camere video portabile. Conducerea societății de transport susține că a luat această măsură pentru ca verificarea biletelor să se facă în condiții de siguranță, atât pentru călători, cât și pentru controlori. La sfârșitul lunii trecute, o tânără care circula cu unul dintre autobuzele RAT Craiova a susținut că a fost bruscată de doi controlori ai societății de transport, care i-au solicitat abonațiul la control. Potrivit conducerii RAT Craiova, angajata care a efectuat controlul respectiv a fost mutată recent de pe funcție, fiind încadrată intr-un alt compartiment al societății; în paralel cu această decizie, cazul a intrat și în atenția comisiei de disciplină care urma să se pronunțe în cursul acestei săptămâni. „Subiectul este în analiză, urmează partea către comisia de disciplină. Prima parte presupune note informative scrise de către cei implicați în eveniment și săptămâna viitoare (n.r. - această săptămână) se întrunește comisia de disciplină să analizeze punctul de vedere al angajaților. Ținând cont de cele <*opuse și prezentate pe rețele de realizare, se va lua o decizie”, a menționat Marcel Tănăsescu, directorul RAT Craiova, într-o conferință de presă, susținută săptămâna trecută. Vor fi achiziționate șase camere video Pornind de la acest caz, conducerea RAT Craiova a decis să ia măsuri pentru ca efectuarea controlului în autobuze și tramvaie să se execute în condiții de siguranță. Echipajele de control vor fi dotate, după cum a anunțat directorul societății, cu camere video ce vor înregistra operațiunea de verificare și control a biletelor și abonamentelor. „în perioada următoare, fiecare controlor va avea montată o cameră de luat vederi pe el ”, a anunțat directorul Marcel Tănăsescu. în cadrul RAT Craiova, sunt în total 12 controlori, care efectuează verificarea călătorilor în echipe de câte șase. Conducerea societății apreciază că dotarea cu echipament video a angajaților de la control va necesita o contribuție financiară de 4.000 de lei, bani care vor fi investiți în achiziția a șase camere video. Controlorii vor fi dotați și cu veste incripționate Tot ca o măsură de îmbunătățire a controlului, autoritățile locale se gândesc ca angajații să se prezinte în fața călătorilor echipați și cu veste incripționate adecvat, în momentul în care solicită biletele și abonamentele acestora. „Controlorii au ecusoane pe care le prezintă, dar este o sugestie bună și vom analiza să vedem dacă pot să poarte și vestă cu însemnul controlor”, a admis Sorin Manda, administratorul public al orașului. Potrivit acestuia, controlorul angajat al RAT Craiova nu are dreptul să aplice amenzi, în momentul în care depistează o persoană care circulă fără bilet, ci doar poate să întocmească un proces-verbal de contravenție prin care se stabilește amenda. „Ei nu au această capacitate de a da amenzi. Ca să nu fie îndreptați spre poliția locală, există acel bilet de suprataxă, care este 30 de lei și care este reglementat de „ HCL”, a explicat Sorin Manda modalitatea prin care se efectuează acum controlul în mijloacele de transport. Verificarea biletelor, în era validatoarelor cu coduri quard Controlul va fi mult mai sigur însă abia atunci când, în autobuzele și tramvaiele RAT Craiova, vor fi montate validatoare cu coduri quard. Autoritățile apreciază că procesul de control va fi unul automatizat. Va permite controlorului societății de transport ca, pe baza unei aplicații, să citească biletul electronic sau cârdul de călătorie sau chiar biletul imprimat pe hârtie, acesta din urmă având atașat și el un cod de bare ce va fi citit de validatoare. „Când controlorul efectuează această operațiune, procesul de control se face automat, se sincronizează cu aplicația, informația se duce acolo și nu mai rămâne practic loc de interpretare sau de decizie la nivelul controlorului. Acest lucru va spori acuratețea procesulului de inspecție a titlurilor de călătorie, va oferi în timp real o vedere de ansamblu asupra tuturor activităților de control care se desfășoară în mijloacele de transport”, a detaliat Alexandru Irimia, reprezentantul firmei Telelink, care a pus în circulație o aplicație de telefonie mobilă, „Craiova Transport”, pentru procurarea biletelor electronice, în momentul în care securitatea și acuratețea vor crește, și călătorii vor fi nevoiți să se conformeze și să respecte regulile de circulație cu mijloacele RAT Craiova, susțin autoritățile locale. administrație Pagina realizată de LAURA MOTÎRLICHE Controlorii RAT Craiova, dotați cu camere video portabile