Cuvîntul Nou, octombrie 1977 (Anul 10, nr. 1774-1799)

1977-10-01 / nr. 1774

In această lună are loc Deschiderea noului an de învăţămînt politico-ideologic „Este de înţeles că şi învăţămîntul nostru de partid trebuie să fie îmbunătăţit nu atît ca organizare, cît mai ales în ce priveşte conţinutul, tematica. Învăţămîntul de partid trebuie să pună un mai mare accent pe aceste probleme; ele trebuie să constituie o trăsătură esenţială a întregului învăţămînt". (Din Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, la Consfătuirea de lucru cu activiştii şi cadrele din domeniul educaţiei politice, al propagandei şi ideologiei). In această lună, în toate organizaţiile de partid are loc deschiderea noului an în învăţămîntul politico-ideologic, moment de seamă al acestei vaste activităţi de ridicare a nivelului politic al tuturor comuniştilor. In spiritul indicaţiilor tovarăşului Nicolae Cauşescu, formulate la Consfătuirea de lucru cu activiştii şi cadrele din domeniul educaţiei politice, al propagandei şi ideologiei, Comitetul judeţean de partid a iniţiat o seamă de măsuri pentru ridicarea nivelului învăţămîntului politico-ideologic. In acest sens, întregul activ de propagandă, secretarii adjuncţi cu probleme de propagandă de la comitetele orăşeneşti şi comunale au fost instruiţi în conformitate cu măsurile cuprinse în recenta hotărîre a Secretariatului C.C. al P.C.R. 7 L a rîndul lor, activiştii secţiei de propagandă au fost re(Continuare la pig. 2—3) P e GABOR IOAN, secretarul de partid al Complexului C.F.R. Sfîntu Gheorghe, l-am „abordat“ într-un moment de vîrf al traficului, aşa că discuţia noastră s-a desfăşurat fragmentată deseori de diversele operaţii pe care trebuia să le execute în biroul de la „mişcare". (în paranteză fie spus numai apelurile telefonice care ne-au întrerupt au fost peste o sută !). — Lună de lună colectivul dv. s-a înscris printre fruntaşele regionalei C.F.R. Care este situaţia la zi ? — Ce să spun altceva decît că, în general, ne menţinem la nivelul rezultatelor cu care ne-am obişnuit. Asta, însemnînd, pe de-o parte, că La înălţimea titlului de COMUNIST n-am făcut rabat faţă de lunile precedente, şi-n acelaşi timp că... este loc pentru mai bine. La principalii indicatori de plan cum ar fi : sarcină statică („în traducere“— încărcătura pe osie de vagon), staţionare vagoane în tranzit, cu manevră, staţionare vagoane în tranzit, fără manevră, siguranţa circulaţiei ş.a., am obţinut rezultate bune. Intr-un cuvîrit putem zice că am muncit corespunzător. — Să tragem de aici concluzia că nu aţi avut şi nu aveţi greutăţi? — Să ştiţi că am avut şi avem încă greutăţi... — De exemplu? CONSTANTIN NIŢU (Continuare la cap. 2—3) y, Proletari din toate tarife, uniti vă ! Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al “Consiliului popular judeţean ANUL X, Nr. 1774, SIMBĂTĂ, 1 OCTOMBRIE, 1977 4 PAGINI, 30 BANI EXPOZIŢIE DE ARTĂ PLASTICĂ LA TÂRGU SECUIESC Duminică, la ora 11, la secţia Muzeului judeţean din oraşul Tîrgu Secuiesc va avea loc vernisajul tradiţionalei expoziţii de artă plastică Salonul de vară — Covasna, manifestare la care iau parte artişti plastici din toată ţara. Decada cărţii româneşti Decada cărţii româneşti, acţiune de mare amploare, organizată în acest an în cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României", va fi deschisă în oraşul Sfîntu Gheorghe, printr-o întîlnire a iubitorilor de literatură cu criticul, literar Valeriu Râpeanu, directorul Editurii „Mihai Eminescu“. Organizată de Casa de cultură a sindicatelor, de Biblioteca judeţeană, în colaborare cu C.L.D.C. Braşov, festivitatea de deschidere a Decadei cărţii româneşti va avea loc sîmbătă, 1 octombrie a.c., ora 18, în sala mică a Casei de cultură a sindicatelor. In cadrul suitei de manifestări organizate cu ocazia acestei decade, se înscrie şi întîlnirea cu publicul a membrilor cenaclului literar Orizontul, programată să se desfăşoare miercuri, la ora 19 la Casa de cultură a sindicatelor, precum şi prezentările de carte, organizate de Biblioteca judeţeană şi Casa de cultură a sindicatelor. ,___________*■ ______ Calitate și operativitate. Mecanizatorii de la C.A.P. Tîrgu Secuiesc lucrează la semănatul griului cu schimburi prelungite, astfel ca această importantă lucrare din agricultură să fie încheiată pină la 10 octombrie. Foto: A. BARTHA PE PRIM PLAN IN ZOOTEHNIE / 9 Realizarea efectivului bancă La Congresul consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii ţărănimi, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, a accentuat necesitatea, ca pînâ în anul 1980, ponderea sectorului zootehnic, în totalul producţiei agricole, să ajungă la circa 40 la sută. Acest lucru presupune creşterea numerică şi calitativă a efectivelor de animale, un rol hotărîtor revenind, în acest cadru, efectivelor matcă. In judeţul nostru, la sfîrşitul acestui an, efectivele de vaci şi juninci vor trebui să ajungă la 25 mii capete in cooperativele agricole de producţie, înregistrîndu-se o creştere, faţă de anul trecut, de 10 la sută. Stadiul actual de realizare a efectivelor de vaci şi juninci este de 88 la sută, existînd deci reale posibilităţi ca pînâ la finele anului efectivul planificat să fie integral realizat. Rezultate deosebite în această privinţă s-au înregistrat la C.A.P. din Aita Mare, Boroşneu Mare, Sînzieni şi Tîrgu Secuiesc, unităţi în care, la 30 septembrie, planul a fost deja realizat. La polul opus se situează unele unităţi cu pondere mare în zootehnia judeţului, cum sunt C.A.P. Cernat, Mărtineni, Valea Crişului şi Bodoc. Spre exemplu, la Cernat, efectivul este nerealizat cu 109 capete, la Mărtineni cu 40 capete, iar la Valea Crişului, cu 98 capete. Este inadmisibilă lipsa de preocupare pentru realizarea efectivelor, atita timp cît în aceste unităţi stocurile /le furaje garantează posibilita-tea unei alimentaţii raţionale, iar producţia de lapte realizată pe vacă, în cele nouă luni ale anului, creează premise obţinerii unor substanţiale venituri suplimentare, reprezentate de premiile a-' corelate de stat pentru depăşirea producţiei. Dr. GHEORGHE TATU, medic veterinar din cadrul D.G.A.I.A. (Continuare în pag. 2—3) //V ^ <YWlW.Sfz GHeooGME - Pe şantierul întreprinderii de maşini agregate şi subansamble auto din Sfîntu Gheorghe ritmul lucrărilor a cunoscut in ultimele două decade din septembrie sensibile creşteri, realizîndu-se recuperarea integrală a restanţelor la partea de construcţii. Imaginea surprinsă de fotoreporterul nostru Bartha Árpád nu-i prezintă pe constructorii din echipa lui Dumitru Pătrașcu lucrînd la turnarea plafonului, la etajul trei al anexei tehnice de la I.M.A.