Cuvântul Nou, mai 2007 (Anul 18, nr. 4882-4906)

2007-05-23 / nr. 4899

Editorial Cu voie bună spre înfrângerea finală Gabriel FLORESCU Dintr-un partid ce nu cunoştea postul înfrângerii, PSD devine din ce în ce mai mult un sac de box în care loveşte cine vrea şi cine nu vrea fără să se teamă de vreo reacţie de Doamne-ajută. Măcinat continuu de dispute interne, imposibil să se descotorosească de emblema de partid al baronilor, social democraţii încasează mereu scatoalce. în 2004 n-a reuşit să-l propulseze pe Năstase în funcţia de preşedinte, deşi se părea că nimeni nu-i poate sta în cale, din motive de politică proastă în spatele cortinei, unde sforile au fost trase de nemuritorul Hrebenciuc. Dacă acesta nu-şi băga coada, iar discuţiile cu PRM erau normale, astăzi aveam alt preşedinte. Apoi, deşi a obţinut cel mai bun scor la alegerile generale, PSD nu ajuns să formeze guvernul pentru că Băsescu s-a dovedit mai dibaci în a le fura aliaţii (UDMR şi PUR, la vremea respectivă). Nici atunci n-a existat replică pe măsură, nici ulterior nu s-a întâmplat ceva care să ridice cota partidului, iar destui parlamentari sau simpli membri s-au lepădat de Geoană, Iliescu şi compania. Au rămas însă baronii. Iar reforma în partid a rămas la stadiu de intenţie, fără nicio consecinţă practică. N-am auzit în doi ani şi jumătate de la ultimele alegeri generale ca PSD să fi încercat cel puţin să-şi primenească rândurile sau să schimbe ceva în doctrina sa prin care să atragă noi susţinători în Parlament s-au încercat numeroase moţiuni, dar niciuna reuşită, ceea ce a scăzut şi mai mult credibilitatea partidului, aşa cum s-a reflectat în sondajele de opinie care au coborât PSD undeva la 20% şi nu mai este mult pentru ca să iasă chiar şi de pe podium. Marea promisiune a lui Geoană de a atrage intelectualii alături de social-democraţi nu sa împlinit, după cum nu s-au realizat nici alte angajamente, inclusiv acela al înfiinţării unui birou senatorial pentru preşedintele partidului la Sfântu Gheorghe. Mereu aceiaşi lideri s-au cramponat de scaune, i-au eliminat pe Năstase, Mitrea, Cozmâncă, dar n-au reuşit să aducă în locul lor oameni competenţi Degeaba a încercat Grupul de la Cluj, în frunte cu Rus, Dâncu şi Sărbu, să provoace o adevărată reformă în partid, miticii de la Dâmboviţa i-au înfrânt de fiecare dată la vot pe sub masă. Acum a fost rândul suspendării lui Băsescu şi a referendumului care au demonstrat încă o dată fragilitatea opoziţiei Cele 25% din voturi pentru demiterea preşedintelui au reprezentat o oglindă fidelă a forţei acesteia. Dacă acordăm fiecărei componente cotă parte din acest procent rezultă că nici unii nu depăşesc un prag cât de cât onorabil Şi cu toate acestea, nici acum, la prima reuniune a partidului după referendum nimeni dintre cei mari nu-şi recunoaşte partea de vinovăţie, niciunul nu are un cât de mic sentiment de culpabilitate, nici măcar veşnicul Hrebe. Dacă nici această înfrângere nu-i trezeşte la realitate, este clar că nu mai urmează decât o înfrângere finală: ruperea partidului în mai multe aripioare ce vor fi ciugulite apoi de unii şi alţii_______________ paginal :1 • Din birou un appeal bulversant • Shrek l-a detronat pe Spider-Man ----------------------------pa^irjjJe 4 - 6 y/4- / cf~ Cotidian social-politic al județului Covasna Anul XVIII • Numărul 4899 • Miercuri 23 mai 2007 • 8 pagini • 40 bani La loc comanda SNCFR nu va mai reabilita Gara Sfântu Gheorghe • Autorităţile locale nu exclud refacerea clădirii din fonduri proprii în urmă cu câteva luni. Societatea Naţională a Căilor Ferate Române anunţa un proiect amplu, care viza refacerea mai multor gări din ţară, printre care ar fi intrat şi cea din municipiul Sfântu Gheorghe. Pe de altă parte, municipalitatea din Sfântu Gheorghe anunţase o refacere totală a perimetrului de la ieşirea din gară în oraş, dorind eliminarea actualului aspect inestetic al chioşcurilor şi al staţiei de taxi. Astfel, planul primăriei, care ar fi trebuit demarat în primăvara acestui an, a fost amânat, în speranţa că cei de la SNCFR se vor ocupa şi de acest Monica RIZEA ( PAGINA 3 p5J£jJlJ3J 1) Proiecte atrase de peste 20 milioane de euroAutorităţile municipale şi orăşeneşti trebuie să accesezefonduri sticturale pentru realizarea unor obiective viabile Dacă autorităţile comunale beneficiază de fonduri europene pentru introducerea reţelei de apă şi canalizare - o condiţie impusă de Uniunea Europeană - autorităţile municipale şi orăşeneşti trebuie să acceseze fonduri structurale pentru realizarea acestor obiective. Despre cum stă la acest capitol municipiul Sfântu Gheorghe ne vorbeşte directorul Gospodăriei Comunale, Vaier Şerban. Aş vrea să remarc că în viitorul cel mai apropiat sistemele de alimentare cu apă, canalizare şi epurarea apelor uzate vor îmbrăca haine noi. în momentul de faţă avem creată o infrastructură realizată de specialişti, care . PAGINA 3 Angela NEGOIŢA „Şi noi plătim impozite, taxe, aşa că să se asfalteze drumul şi la Băcel, nu numai în Chichiş” în câteva etape, de vreo doi-trei ani încoace, la drumul comunal ce străbate Băcelul, sat aparţinător comunei Chichiş, s-au făcut reparaţii constând în reîmpietruire pe cam toată lungimea sa şi în asfaltarea superficială a unei porţiuni de cam un kilometru. Aceste lucrări fac parte dintr-un proiect ce a inclus şi reabilitarea drumului comunal ce străbate satul Lunca- Mărcuş, vecin cu Băcelul, urmărindu-se astfel să se înlesnească circulaţia mijloacelor de transport auto spre şi dinspre comuna Dobârlău şi chiar zona Buzaielor. Fără doar şi poate, la ora actuală, faţă Aurel GOLCIU . PAGINA 2 MERIDIANE Stratfor: Guvernul român are trei opţiuni după referendum După eşuarea referendumului privind demiterea preşedintelui Traian Băsescu, guvernul român are trei opţiuni - demisia premierului şi negocierea unui nou premier; demisia premierului şi alegeri anticipate; continuarea impasului politic până la alegerile parlamentare din 2008, scrie Stratfor. Potrivit sursei citate, deşi Tăriceanu a refuzat să-şi dea demisia, acest lucru s-ar putea schimba pe măsură ce presiunile cresc în interiorul propriului partid, dar şi al partidelor rivale. Cu toate acestea, negocierea unui nou premier presupune o teribilă bătaie de cap, în condiţiile în care nu este suficient un acord între Partidul Naţional Liberal al premierului Tăriceanu şi PSD, de opoziţie, ci este necesar ca respectivul candidat să fie aprobat şi de preşedinte. Potrivit Strafor, majoritatea populaţiei, alături de preşedinte şi de Uniunea Europeană fac presiuni pentru a doua opţiune. Cu toate acestea, se aşteaptă ca o PAGINA 7