Cuvântul Nou, septembrie 2008 (Anul 19, nr. 5228-5249)

2008-09-16 / nr. 5239

Anonimi, dar “politicieni” Săptămâna trecută, UDMR a definitivat listele candidaţilor săi pentru alegerile parlamentare in 11 judeţe şi Bucureşti. Pe acestea apar, pe lângă o serie de necunoscuţi pentru cei ce locuiesc în alte judeţe şi o serie de “grei” ai uniunii, oameni care legislatură de legislatură se află în postura de senatori sau deputaţi, semn că şi în această formaţiune apa trece, dar pietrele rămân, respectiv cei ce dau tonul. Ca noutate se poate consemna faptul că şi în judeţele din afara Ardealului există candidaţi din rândul românilor pe listele UDMR! Iată câteva nume: Lucia Borza Dediu, Viorel Gheorghiţă, Lucian Preda în Galaţi, Emilia Bubulac, Rodica Fuiorea, Marian Mocioi în Gorj, Simona Toader, Marius Lăcraru în Bucureşti. Toţi aceştia au fost convinşi de Marko Bela şi ai săi să adere la UDMR, să încerce să intre în Parlament sub faldurile roşu-verde-alb. Nimic de obiectat în acest sens, în democraţie fiecare persoană poate fi membru al oricărui partid. Este bine că uniunea îşi deschide porţile şi oferă şanse şi altor etnii de a îmbrăţişa ideologia udemeristă dacă există. Faptul că din nişte iluştri anonimi au devenit deodată politicieni care să-i reprezinte pe maghiarii din România este demn de evidenţiat. Nici nu vrem să credem că uniunea nu avea în judeţele respective alţi oameni de etnie maghiară şi a apelat la acest mijloc pentru că avea nevoie să depună listă şi să obţină timpi de antenă chiar şi în condiţiile votului uninominal. Ceea ce iarăşi este greu de explicat în acest context este faptul că în judeţele intracarpatice, pelista UDMR nu apare nici din greşeală vreun nume de român. Să înţelegem că în Ardeal, unde lumea cunoaşte foarte bine ce hram poartă uniunea, nu s-a găsit nimeni care să accepte candidatrua? Sau bătălia între etnicii maghiari era atât de dură încât altcineva nu mai avea loc pe listă? Pur şi simplu, în cazul UDMR există o contradicţie între cum doreşte formaţiunea să se prezinte dincolo de Carpaţi şi dincoace. Caracteristica de partid etnic continuă, să-i domine pe fruntaşii udemerişti, el nereuşind să se transforme într-o formaţiune cu adevărat politică, ci rămâne la stadiul de reprezentant al unei minorităţi. Astăzi se deschide întâlnirea teatrală TAMper2 După cum v-am informat, în această săptămână are loc la Sfântu Gheorghe “întâlnirea teatrală TAMper2”, manifestare ce reuneşte câteva nume de prestigiu ale artei dramaturgice din România şi Ungaria. Astăzi, la ora 18:30, în foaierul Teatrului Andrei Mureşanu, va avea loc deschiderea oficială a întâlnirii, după care, de la ora 19, un colectiv al Teatrului Mic din Bucureşti va prezenta unul din succesele ultimei stagiuni: “mady-baby.edu”, un spectacol de Geanina Cărbunariu. Bineînţeles, după reprezentaţie, în foaier, va avea loc tradiţionala discuţie pe marginea spectacolului. Marți 16 septembrie 2008 • Anul XIX Nr. 5239 • 8 pagini • 40 bani Au fost reluate activităţile preventive în jurul unităţilor de învăţământ Pagina 2 La Valea Mare Investiţii cu bătaie lungă, inclusiv în modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale pentru cultură şi sport ! . A început un nou an şcolar Emoţii, flori, lacrimi... Ieri, într-o zi de toamnă destul de neprietenoasă pentru miez de septembrie, a început un nou an şcolar, însă emoţiile, florile şi lacrimile unor „boboci” şi părinţi prezenţi la festivităţi au încălzit atmosfera. Şi la Sfântu Gheorghe, ca în întreg judeţul Covasna, străzile erau la primele ore ale dimineţii inundate de sute de elevii cu braţele pline de flori, care însoţiţi de părinţi şi bunici şi-au îndreptat paşii spre şcoli, pentru a marca un nou început pentru cei mai mari şi un debut pentru cei din clasa I-a, printre cele mai importante evenimente din viaţa lor. Deschiderea noului an şcolar a fost sărbătorită cu mult fast şi la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din municipiul reşedinţă de judeţ. Cele mai interesante clipe le-au trăit prichindeii claselor I, care nu înţelegeau prea bine ce se întâmplă cu el. Primii paşii le-au fost îndrumaţi de elevii claselor a XIX, pe emoţii. Rovana GABORul cărora se citeau aceleaşi Marţi 16 septembrie Minim: 10 °C Maxim: 20°C Miercuri 17 septembrie Minim: 9 °C Maxim: 18°C Joi 18 septembrie Minim: 11 °C Maxim: 22°C METEO în comuna Valea Mare sunt în curs de finalizare lucrările din prima etapă a modernizării şi extinderii clădirii Căminului cultural, al cărui interior surprinde acum în mod plăcut, după cum ne spunea zilele trecute dl viceprimar Nicolae Lupşa, chiar şi vizitatori de prin alte părţi, care nu se aştepatau să găsească în această mică localitate reşedinţă de comună, ce nu are nici un sat aparţinător, un lăcaş de cultură atât de bine pus la punct. “De vreo doi-trei ani încoace, cu fonduri alocate numai de la bugetul Consiliului local s-au făcut multe. S-a introdus alimentarea cu apă potabilă curentă, încălzirea centrală, s-a schimbat instalaţia electrică, partea inferioară a pereţilor din sala mare a fost lambicată, iar pe porţiunea de planşeu din faţa scenei s-a pus gresie, sau montat ventilatoare, am construit o anexă pentru o bucătărie dotată cu toate cele necesare pentru nunţi, mese festive şi alte evenimente, s-au făcut zugrăveli interioare... A. GOLCIU Eseim 5.