Cuvântul Nou, octombrie 2008 (Anul 19, nr. 5251-5272)

2008-10-23 / nr. 5266

j^ckţui Covasna [iiMSI Joi 23 octombrie Minim: 5 °C Maxim: 17°C Dincolo de „ „colegialitate şi încredere” Aşa după cum anticipam într-un editorial precedent, zilele trecute a avut loc o şedinţă comună a Guvernelor Ungariei şi României la Szeged, temă care interesează în mod special locuitorii din judeţul nostru. Primul-ministru Călin Popescu- Tăriceanu a apreciat după reuniunea de lucru evoluţia pozitivă a relaţiilor dintre cele două ţări şi şi-a exprimat convingerea că tradiţia organizării de şedinţe comune va continua, pentru că rezultatul este unul pozitiv. Rămâne de văzut dacă după alegerile din noiembrie se va continua pe aceeaşi orientare. S-au spus numai vorbe bune, frumoase, dar e greu de descifrat acum „la cald”, ce va rămâne în timp. A fost o şedinţă prietenească, amicală, bazată pe un sentiment de colegialitate, de încredere. Am convingerea că astăzi am făcut un nou pas important în dezvoltarea acestui parteneriat strategic între ţările noastre şi a prieteniei dintre noi, a declarat elegant premierul român, care se pricepe la vorbe meşteşugite mult mai bine ca preşedintele Băsescu. Primul-ministru al Ungariei, Ferenc Gyurcsany, a apreciat, la rândul său, dezvoltarea „spectaculoasă” din ultimii ani a relaţiilor româno-ungare şi colaborarea foarte bună dintre Executivele celor două ţări. „Am conlucrat foarte bine cu acest Guvern, iar colaborarea noastră poate fi descrisă ca fiind excepţională”, a declarat premierul Gyurcsany. Pagina) 9V1AAN0X 13A93W 9313D 009 A990A91N3ZSIS 13S 279SI-£ ‘609 XSE I»! Joi 23 octombrie 2008 • Anul XIX Nr. 5266 Cotidian independent 8 pagini • 40 bani Scriam nu demult că în ultimele două-trei luni rata șomajului a început din nou să crească în județ, ajungând în cursul lunii trecute, la 7 la sută, cu 0,5 puncte procentuale mai mare decât în august, procentaj care ne situa la acest indicator, în grupa celor vreo 5-6 judeţe cu cel mai ridicat şomaj din ţară. Necazul este că din cei 6132 şomeri înregistraţi, aflaţi în septembrie în evidenţa Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna, 4836 erau neindemnizabili, deci în cel mai bun caz nu beneficiau decât de venitul minim garantat, dacă întruneau condiţiile prevăzute de lege. Aurel GOLCIUPagina 3 în contextul crizei financiare şi recesiunii economice mondiale Avem suficiente motive să ne temem de creşterea, în continuare, a ratei şomajului în judeţ Primarul Antal Arpad le cere politicienilor români să aducă bani pentru Piaţa „Mihai Viteazul” din Sf. Gheorghe Pagina 2 Omul care a sfinţit locul . Se spune pe bună dreptate despre cineva care schimbă în bine sumedenie de lucruri în jurul său, pornind de la zero ori de la foarte puţin, că.. .„sfinţeşte locul”. Este o metaforă care se potriveşte de minune tânărului preot Nicolae Hagiu, din Zagon, care la nici 35 de ani şi în numai un deceniu a izbutit să creeze un climat deosebit în rândul enoriaşilor săi. O atmosferă senină, calmă, propice pentru muncă, corectitudine, dragoste faţă de cultură şi religie. Marea sa realizare rămâne însă noul locaş de cult, ce a fost inaugurat în vara aceasta de Sf. Petru şi Pavel, în prezenţa Episcopului Ioan de Covasna şi Harghita, a unui sobor de preoţi şi a unei asistenţe record. Biserica reprezintă o adevărată bijuterie arhitectonică, o mândreţe de ctitorie da, să nu ne ferim de cuvinte, chit că unele au căpătat în anii comunismului o conotaţie negativă.De fapt, semeaţa construcţie are înfăţişarea unei mici.. .catedrale, proiectându-se albă, în toată splendoarea ei, semeaţă, dominând peisajul blagian din jur, unde aidoma „Spaţiului mioritic”, dealul alternează armonios cu valea. Pictura interioară cucereşte, de asemenea, tonurile fiind pastelate, neagresând privirea, îndemnând închinătorul la linişte şi reflecţie. Homedeliu Pagina 3