Református Dóczi leánygimnázium és internátus, Debrecen, 1904
Kézikönyv: Magyar irodalomtörténeti olvasóköny. II. rész. Költészettan és Retorika, irta dr. Vajda Gyula. Budapest, 1904. Lampel kiadása. Heti órák száma 2. S. Neveléstan. A nevelés fogalma és célja. A nevelés határai és lehetősége. A nevelés szükségessége. A nevelés tartama. A nevelés eszközei. A test ápolása. Játék. Testgyakorlat. A munka, különösen a nőnevelés szempontjából. Az értelmi nevelés, a nevelő tanítás kérdése. Az értelmi nevelés kezdete. Az érzékek jelentősége. A figyelem és annak felkeltése. Az emlékezet képzése. A képzelet nevelése. A gondolkozás fejlesztése. A szoktatás. A jutalmazás és büntetés. A példa. A felügyelet. A környezet és iskolai közszellem. Az elevenség és elfajulása. A tunyaság és abból származzó hibák. Izgathatóság, függetlenségre törekvés. A szülők, testvérek iránti szeretet, barátság. A nemzeti szellem ápolása. Az ízlés fejlesztése. A vallásos érzelem és annak fejlesztése. Kézikönyv: dr. Kiss Áron, „Rövid neveléstan“. Heti óraszám 1. 4. Módszertan. A tanítás elvei. A földrajztanítás haszna és célja. Tanmenete. A lakóhelyismertetés. Szemléltető eszközök a földrajz tanításánál. A csillagászati földrajz tanítása. A történelem tanításának módszerei. A történelem tanításának jelentősége. Tanmenete. Tanalakja. Az alkotmánytan tanításának módszere. A természettudományok jelentősége. A természetrajz tanításának elvei. Természetrajzi kirándulások. A természettan tanításának elvei. Szemléltetés a természettan tanításánál. A rajz tanításának módszere. Az ének tanításának módszere. A torna tanításának módszere. Kézikönyv: Dittes—Kiss Á., „Módszertan“. Heti órák száma 2.