Református Dóczi leánygimnázium és internátus, Debrecen, 1904

Kézikönyv: Magyar irodalomtörténeti olvasóköny. II. rész. Költészettan és Retorika, irta dr. Vajda Gyula. Buda­pest, 1904. Lampel kiadása. Heti órák száma 2. S. Neveléstan. A nevelés fogalma és célja. A nevelés határai és lehető­sége. A nevelés szükségessége. A nevelés tartama. A nevelés eszközei. A test ápolása. Játék. Testgyakorlat. A munka, külö­nösen a nőnevelés szempontjából. Az értelmi nevelés, a nevelő tanítás kérdése. Az értelmi nevelés kezdete. Az érzékek jelentősége. A figyelem és annak felkeltése. Az emlékezet képzése. A képzelet neve­lése. A gondolkozás fejlesztése. A szoktatás. A jutalmazás és büntetés. A példa. A felügyelet. A környezet és iskolai közszellem. Az eleven­ség és elfajulása. A tunyaság és abból származzó hibák. Izgathatóság, függetlenségre törekvés. A szülők, testvérek iránti szeretet, barátság. A nemzeti szellem ápolása. Az ízlés fejlesztése. A vallásos érzelem és annak fejlesztése. Kézikönyv: dr. Kiss Áron, „Rövid neveléstan“. Heti óraszám 1. 4. Módszertan. A tanítás elvei. A földrajztanítás haszna és célja. Tan­menete. A lakóhelyismertetés. Szemléltető eszközök a föld­rajz tanításánál. A csillagászati földrajz tanítása. A történelem tanításának módszerei. A történelem tanításának jelentősége. Tanmenete. Tanalakja. Az alkotmánytan tanításának módszere. A természettudományok jelentősége. A természetrajz tanításának elvei. Természetrajzi kirándulások. A természet­­tan tanításának elvei. Szemléltetés a természettan taní­tásánál. A rajz tanításának módszere. Az ének tanításának módszere. A torna tanításának módszere. Kézikönyv: Dittes—Kiss Á., „Módszertan“. Heti órák száma 2.

Next