Déli Hírlap, 2000. augusztus (32. évfolyam, 178-204. szám)

2000-08-05 / 182. szám

2000. augusztus 5., szombat f --­ DELI HÍRLAP • HIRDETÉS Kedvező vásárlási feltételek Minőség, biztonság és kényelem: Felicia A Multi Turbo által for­galmazott Felicia Kom­fort, a Felicia Komfort Combi és a Felicia Ratio gépkocsik most kedvező feltételekkel vásárolhatók meg - tudtuk meg az autó­szalonban, ahol arról is tá­jékoztattak, hogy az Octa­­viák motorválasztéka bő­vült. Érdemes megemlíteni, hogy az új Feliciát és Felicia Com­bit Európa egyik legrégibb au­tógyártója, a Skoda készíti. Az új autót úgy tervezték, hogy klasszikus szépségükkel ma és a jövőben is gyönyörködtes­sék tulajdonosaikat. A kocsi követi a tradíciót, az egyénisé­gét meghatározó jellegzetes­sége az Octaviánál bevezetett egyedi hűtőrács, mely a lá­­gyabb orrkialakításhoz illesz­kedik. Ez a kocsi már az autó­gyártás második évezredébe vezet. A hatékony hangszigetelés nyugodt környezetet teremt az autóban. Ez biztosítja, hogy vezetés közben szinte otthon érezzük magunkat. Az új műszerfal tervezése tökéle­tes példája az ergonómia alkal­mazásának, minden műszer és kezelőszerv ideális helyen van. A fordulatszámmérő és a digi­tális óra alapfelszerelés. A Felicia Komfort csakúgy, mint a Felicia Combi Komfort ideális méretű autó, mellyel könnyű a manőverezés és a parkolás, belülről azonban olyan, mint egy nagy autó, mely sok csomag befogadásá­ra képes. A kocsiban ülve biz­tonságban érezhetjük magun­kat, a teljes­­ körű passzív és aktív biztonsági rendszer az autó létfontosságú részévé vált. Intenzív töréspróbákon sikeresen vizsgázott, kocsi­­szekrény óvja az utasokat. A magasan elhelyezett pótfék­lámpa pedig már ugyancsak alaptartozéka a Feliciáknak, figyelmeztetve a mögötte ha­ladókat. A vezető- és utasoldali légzsákok, valamint a hozzá­juk tartozó pirotechnikai övfe­szítők külön megrendelhetők. A kétkörös közvetett rásegítő - szerv a fékrendszer elől tár­csafékkel minimális pedál­nyomás mellett is hatásos fék­erőt biztosít. Extraként meg­rendelhető ABS és EDS, ame­lyek vészhelyzetben és csú­szós utakon biztosítják az autó feletti uralom megtartá­sát. A hosszú és biztonságos utazáshoz a legmagasabb technikai igényességgel ter­vezett benzines, vagy dízel erőforrásokból lehet választa­ni. A benzinmotorok részben, illetve teljes egészében alumí­niumból készültek korszerű hengerenkénti befecskende­zéssel. Keresztirányban elhe­lyezve, így az ötsebességes váltó a legkisebb helyet foglal­ja el a motortérben. A Felicia Komfort és a Feli­cia Combi Komfort felszerelt­ségéhez hozzátartozik még a szervokormány, a riasztó, az elektromos ablakemelő, az első ködfényszóró és a vezető oldali ülésmagasság állítható­sága. A Felicia Ratio felsze­reltségébe pedig megtalálha­tó a Philips rádiósmagnó, a középkonzol, valamint továb­bi hasznos kiegészítők. Végül érdemes megemlíteni, hogy bővült az Octaviák mo­torválasztéka, hiszen 1,4 LX kivitelben is kapható, min­dössze­ 2 millió 799 ezer forin­tért, dupla légzsákkal, szer­vokormánnyal, központi zár­ral, zöld hővédő üvegezéssel és színre fújt lökhárítókkal. A Feliciák 20 százalék előleg befizetésével kedvező hitel­­feltételek mellett megvásá­rolhatók a Multi Turbó Kft.­­nél (Miskolc, Görgős u. 4., tel.: 46/315-134, fax: 46/369- 764). ä üü mm Opel Zafira Családosok előnyben Az alsó-kö­­zépkategóriájú egyterűek megalkotása új piacot te­remtett az au­tógyártók ré­szére. Egy­részt divatból, másrészt na­gyon jó kihasz­nálhatóságuk és praktikus felépítésük miatt kedvelik a kategóri­át az autóvásárlók. A csapatból különösen csá­bító ajánlat az Opel egyterűje, a Zafira, amely a többieknél nagyobb befogadóképességű, a kategóriában egyedüliként hétszemélyes. Az autó terve­zésénél az Opel már jól bevált és kipróbált technikára ala­pozta az új típust. A padlóle­mez, a futómű, a motorok a sikeres Astrából kerültek a formailag szintén az Astrát követő Zafirába. A lendületes, dinamikus vonalvezetésű autó az egyterűek minden elő­nyét felmutatja: beltere magas, levegős, az üléshely­zet kényelmes, csakúgy, mint a beszállás. Az utastér elemei átrendezhetők, a harmadik sor két ülése használaton kívül a padlóba süllyeszthető, a második sor pedig összehaj­togatva az első sor mögé tolha­tó, így szinte kisbuszos raktér alakítható ki. Bár erre ritkán van szükség, mégis jó érzés, hogy nem kell segítséget kérni egy új hűtő vásárlásakor, vagy épp költözéskor. A kényelmesre formált utasterű autó vezetése nem kíván többet a sofőrjétől, mint a műszaki alapokat adó Astráé. A karosszéria na­gyon jól átlátható, a magas üléshelyzet miatt a forgalom sokkal jobban áttekinthető, mint egy klasszikus személy­autóból. A kormány szervo­­rásegítéses, a fék­blokkolás­­gátlós és még a legkisebb 1,6 literes motor is kellően erős, 100 lóerőt képes csatasorba küldeni. Mindehhez képest az autó ára kedvező, egy job­ban felszerelt kompakt autó árából már megvásárolható az alapfelszereltségű, még így is légzsákokkal és szervo­kormánnyal felszerelt Opel Zafira. Az autó ma már nem luxus, de nem is olcsó dolog. A lóerőket meg kell fizetni, Magyarországon immár csaknem 2,5 millió személygépkocsi fut az ország útjain. Az uralkodó márkákból 300-400 ezer is van. A piac mégsem mondható telített­nek. Új és használt kocsik - készpénzért és részletre - szinte márkától függetle­nül egyaránt kaphatók. A kereskedők akciókkal és kedvezményekkel versenyez­nek a vásárlók megnyeréséért­­ meg a márka becsületével. Ebbe a mind széle­sebb körű tevékenységbe kíván a Déli Hírlap sajátos marketinggel bekapcsolód­ni - közreműködve az információszolgáltatás bővítésével eladó és vevő találko­zásában. Mazda E2200 A FELHASZNÁLÓBARÁT TEHERSZÁLLÍTÓ A szűk utcákon parkoló autóktól túlzsúfolt váro­sokban ma már nélkülöz­hetetlen szállítóeszköz a könnyedén mozgó, fordu­­lékony, nagy ajtónyílások­kal rendelkező kisbusz­szerű zárt jármű. A Mazda E széria kishaszonjármű­­vei méretüknél fogva, s egyéb más hasznos tulaj­donságuk alapján kitűnő­en alkalmasak e célra. Több éves tapasztalat alap­ján az időközben kialakult igényeknek megfelelően a kö­zelmúltban átalakították a Mazda E2200-ast. A fejlesz­tésben elsősorban a vezetési komfort növelése volt a cél. A tervezők szerették volna a személyautók vezetési ké­nyelmét megközelíteni. Az új E sorozatban a szél­zaj, a mo­torhang és a rezgések mini­málisak a szilárd karosszériá­nak, a gondos hangszigetelés­nek és az erős padlóváznak köszönhetően. A nagy, könnyen hozzáfér­hető raktér nem csupán áru­terítésre használható kiváló­an. Az E2200/D zárt kívül kicsi, ezért szűk utcákban is könnyű forgolódni vele. Rak­­ter­e ugyanakkor óriási — a leg­­nagyobb ebben a kategóriá­ban. Az áru ki- és berakása a mindkét oldali tolóajtónak és a magasra nyíló hátfalajtónak köszönhetően nagyon gyors. A lemezeit áruszállító utasai­nak biztonsága és kényelme érdekében válaszfal különíti el a vezetőfülkét a raktértől. Ha az igények a platós konstrukció választását te­szik indokolttá, a tulajdono­sok megtapasztalhatják, hogy a Mazda E2200 megalkuvás nélkül alkalmazkodik a dol­gos mindennapok követelmé­nyeihez. A rakfelület tökélete­sen sík, az oldalfalakat és a végfalakat rakodáskor telje­sen le lehet hajtani. A kis pla­tómagasságnak köszönhetően könnyen megy a kézirakodás is. A fülkében három fős bri­gád utazhat, a platón ugyan­akkor 1500 kilogramm össz­­tömegű áru szállítható. Ez ka­tegóriarekord! Fontos mo­mentum, hogy az ajtónyílások bármelyikén átfér egy szabvá­nyos Euro-raklap. Az E sorozatban kényelmes, pihentető környezet várja a vezetőt. A közlekedésbizton­ságot a kettős lengőkaros első futómű, a belső hűtésű első tárcsafékek és a tandem ráse­gítővel rendelkező hátsó dob­fékek felügyelik. Miskolcon, a Repülőtéri út 3. szám alatt, a Mazda Szege­di autószalonjában bővebb fel­világosítással is állnak az ér­deklődők rendelkezésére, il­letve segítenek kiválasztani a legcélszerűbb felépítményt, mellyel a Mazda E 2200-as op­timális munkatárssá válhat. FORD RANGER Munka és szórakozás A Ford Ranger masszív és megbízható, eljut min­denhová és elvégez bármit - ez az izmos „igásló” nem hagyja cserben gazdáját. Mögötte áll a Ford egész világra kiterjedő pick-up öröksége. A Ford Ranger kemény munkára készült, rendkívüli szilárdsága a hallatlanul szí­vós, masszív alváznak kö­szönhető. Kívül ugyanolyan stílusos, mint amilyen erős belül. Minden részlete lehe­tetlent nem ismerő professzi­onalizmust sugároz. Fülkéjé­ben kényelmes, célszerű mun­kakörnyezetet találunk. A Ford tudja milyen fontos a pontosan megfelelő haszon­jármű. Éppen ezért kapható a Ford Ranger két- és összke­­rékhajtással, dízel és turbódí­zel motorral, szimplafülkés, nyújtottfülkés és duplafülkés kivitelben. A Ford Ranger Duplafülkés kimagasló kényelemmel, tá­gassággal és utasszállító ké­pességgel kombinálja a típus munkavégző képességét. Ké­nyelmes személyautószerű első ülései mögött két külön ajtón át elérhető, célszerű hátsó ülést találunk, fejtám­lákkal és biztonsági övekkel. A Miskolci Ford Udvarban (József Attila út 45. szám) az érdeklődők megtekinthetik, sőt ki is próbálhatják a Ford Ranger ezen típusát, amely egy sokoldalú mindenes, s már 2 884 000 Ft+áfa-tól meg­vásárolható. Azonkívül, hogy munkanapokon cipeli a ter­het, sokoldalúságának kö­szönhetően ideális szabadidő­­autó is, mindenféle kedvtelés­hez. Erőteljesen húzó motorjai (választás sze­rint), úton és tere­pen egyaránt ki­váló viselkedése, megnyerő formá­ja és kényelmes utastere kitartó munkatárssá és hűséges csapat­taggá teszi. A célnak megfelelő masszív építésnek és kiváló gyártási minőségnek köszönhetően, a Ford Ranger állja a sarat. Át­lapolt acélprofilból álló ro­busztus létraalvázának me­revsége a kiváló menettulaj­donságokban és tartósság­ban éppúgy szerepet játszik, mint a nagy teherbírásban. Akár a 2.5 dízelt, akár a 2.5 literes turbódízeles motort választjuk, látni fogjuk, hogy a Ford Ranger minden­féle nehézséggel megbirkó­zik. Rendkívüli előnye a nagy teljesítmény és a mini­mális üzemköltségek kombi­nációja. 7 Autók javításához A választék 10 ezer színárnyalat­ ­ Gyakran előfordul, hogy autókon történő kisebb festési sérülések javításához egyedi szín és kis mennyiségű festé­kekre van szükség, ezért is kezdtük el a 200 milliliteres palackokban minden autó­márka festési kódszámának megfelelő festékek számítógé­pes keverését, illetve gázos palackok feltöltését gyári ki­vitelben - mondta Kokovai Viktorné, a KVA Festékudvar cégtulajdonosa. De megtudtuk azt is, hogy a jelenlegi, igen korszerű beren­dezések segítségével mintegy 10 ezer színárnyalat kikeve­résére van lehetőség a Festék­udvarban és a festékeket kör­nyezetvédelmet garantáló „Grüne Punkt” felirattal ellát­va, tehát zöld pontos palac­kokba töltik. Ezek a viszony­lag kis méretű sprayk autón kívül fára, fémre és műanya­gok festésére egyaránt alkal­masak, de nagy segítséget nyújthatnak a dekoratőrök­nek, egy-egy tervük kivitele­zésére. Egyébként arra is lehetőség van, hogy a színskálán kivá­lasztott színárnyalatot né­hány perc alatt, gyakorlatilag mire a számla elkészül, a vevő kezébe adják. Ugyanakkor több mint 800-féle, leggyak­rabban használatos színár­nyalatú festék gyári palacko­zásban is kapható a Festékud­varban. Az oldalt szerkesztette: Paulovits Ágoston Számos, nemzetközileg is elismert hazai és kül­földi festékmárkát, vala­mint kiegészítőket áru­sító miskolci Festékud­var (Miskolc, Zamenhof u. 1. tel: 46/344-510) az eddig is kínált terméke­ken és szolgáltatásokon kívül újdonsággal lépett a piacra, ugyanis meg­kezdték a különféle fes­tékek palackozását, köz­napi nyelven szólva a kis kiszerelésű spray-k előál­lítását.

Next