Déli Hírlap, 2003. február (35. évfolyam, 27-50. szám)

2003-02-15 / 39. szám

2003. február 15., szombat AUTOS KORKÉP KERÉKHÍREK 0 Centenárium. Idén ünnepli fennállá­sának 100. évfordulóját a Ford Motor Company. Ez alkalomból kiállítás nyílt Budapesten, a Közlekedési Múzeumban. A látványos szemle ingyenesen megte­kinthető március 16-ig. 0 Együttműködés. Hosszú távú megállapodást kötött a Toyota és a Nissan a hibrid járművek területét érintően. A Toyota eddig is élen járt eme technológiában, ugyanakkor a Nis­san a környezetvédelem területén tette már le a névjegyét. Együttműködésüktől hathatósabb kutatásra számítanak. 0 Jogvédelem: Együttműködési megál­lapodást kötött a BMW- és a Saab-mo­­dellek hazai forgalmazója az ARAG Jog­védelmi Biztosító Rt.-vel. Ennek célja a hathatós jogvédelem. MEGKÉRDEZTÜK: HOL TANKOL? Kovács László (29) marketingmenedzser N­em figyelem, hol tanko­lok, szerintem hasonló minőséget kínálnak a ben­zinkutak. A leggyakrabban egyébként a lakásomhoz kö­zel esőt választom. Gálik Gábor (43) nevelőtanár Úgy gondolom, tapasztalat kérdése, ki hova jár. Ahol egyszer tankolt és meg­felelőnek találta, oda jár leg­gyakrabban. Én is így tet­tem, kitapasztaltam, mi jó. 1­ 1»T ’ a*fip T­udom, hogy hol megbíz­ható és minőségi a ben­zin, szinte kivétel nélkül ezekhez járok tankolni, csak ritka esetekben megyek más benzinkúthoz. Bialkó Zoltán (33) autószerelő A követelmények révén mindenki megfelelő üzemanyagot kínál, de márkahű vagyok, s figyelek arra, hogy mindig ugyanazon cég kútjainál tankoljak. Munkácsy Miklós (50) ügyvezető Elkészült az egymilliomodik Seat Ibiza, bizonyítandó a modell népszerűségét. Fotó: Bujdos GENFI AUTÓASZALON A legújabb Porsche Carrera Hamarosan megnyitja kapuit a Genfi Autószalon. Az autógyár­tók addig is időről időre elej­­tegetnek egy-egy információ­­morzsát arról, milyen újdonsá­got mutatnak majd be. Ezek közül szemezgettünk a teljes­ség igénye nélkül. • Audi A3 • Bertone tanulmányautó • CL 65 AMG • Mercedes CLK kabrió • Mitsubishi CZ2 tanulmányautó • Mitsubishi Outlander • Nissan Evalia tanulmányautó • Opel Vectra GTS Turbo • Porsche Carrera GT • Seat Ibiza Cupra R • Subaru B11S tanulmányautó • Subaru-tanulmány Hirdetés -JÁRMŰ Fiat Stiló 2002-es, full, 5 ajtós, 3,1 M Ft. 20%-tól hitel-csere. TeL 30/4668-106. _ 294030 Citroen Picasso és Xsara HDI 2000- 2001-es, 2,6 M Ft-tól 3,5 M Ft-ig. Hi­tel-csere. Tel.: 30/466-8106. 294037 Combi vásár! Minden típus 20%-tól/ Hitel-csere. VW, Opel, Seat. Tel.:130/466-8106. 294056 Barkast, ARÓT, ZSUK-ot, UAZ! veszek bontásra. Érd.: 70/2112-138. 297447 AUTO LADÁT, SAMARÁT, SUZUKIT veszek készpénzért. Házhoz megyek! 30/9108-062.______________ 292569 Suzuki Swift 1.3 (japán) 1989-es, 3 ajtós, napfénytetővel, vonóhoroggal, riasztóval áron alul, sürgősen eladó. Érd.: 70/2533-904. 296697 AUDI Audi A4 1.9TDI 1996-os, 2,69 M Ft. Hi­tel­ csere. Tel.: 30/466-8106. 294045 FORD Ford Transit 2.5TDI 6 sz. 1999.12. havi tgk. 2,89 M Ft. 30%-tól hitel­ csere. Tel.: 20/9712-129. 294065 Ford Escord kombi, dízel, 1800 m3, 92-es, 2004. V­ hóig műszakival, vonóhoroggal, téli gumikkal, rádióval, megkímélten eladó. Érd.: 20/396-1382. 297698 Újdonságok és árcsökkenés a CITROENNÉL! A CITROEN XSARA modellek árait és felszereltségét az Ön igényeihez igazítottuk. XSARA 5 AJTÓS 1,4-ES 75 LE-s modell ABS-szel, dupla légzsákkal már 2 810 OOO Ft -ért rendelhető! Korlátozott darabszámban XSARA 1.4 SX modelleket 2 990 OOO Ft-ért értékesít a Citro-Markt Kft. ABS, klíma, 4 légzsák, fedélzeti számítógép, gyári rádiós magnó a modell szériatartozéka. A XSARA 1.6-1 év 110 LE-s modelleket automata klímával 3 190 OOO Ft -ért értékesítjük. Újdonság a XSARA PICASSO Exclusive 2.0-16V 138 LE-s automata váltós kivitele. A C3 1.6-16V 110 LE-s Senso Drive kuplung használata nélküli automata üzemmódban is használható változata rendkívül kedvező áron 3 160 OOO Ft Citro-Markt Kft. a 3533 Miskolc,­­ Andrássy u. 45. Tel.: (46) 530-554, 46/530-307 CITROEN Többtévesebb márka Budapest (MTI)­­ A legna­gyobb hazai autós seregszem­le, a Budapesti Autószalon legfrissebb hírei szerint új márkák is képviseltetik ma­gukat, ugyanakkor több, ha­zánkban kedvelt márka távol marad - tudatta Győző Gábor, a Magyar Gépjármű-importő­rök Egyesületének elnöke. Az októberi seregszemle már ismert adatai szerint több­évi szünet után ismét jelen lesznek a KIA és a Daewoo autói. Üzleti megfontolásból távol marad viszont idén a Porsche Hungária, s így az ál­tala forgalmazott márkák, az Audi, a Porsche, a SEAT, a Skoda és a Volkswagen. Győző Gábor úgy véli, ez nem veszélyezteti a kiállítás megrendezését. Autóvásárlás a hipermarketben? Lukács Gábor szerint a tőkeerős vállalkozásoktól kell jobban tartani Miskolc (EM - OlKa)­­ Mi­után speciális márkát forgal­maznak, a hipermarketek ál­tal esetleg létrehozandó autó­kereskedelmi üzletágtól nem tartanak. Sokkal inkább féle­lemre ad okot, hogy az EU- csatlakozást követően tőkeerős autóforgalmazók jelenhetnek meg - véli Lukács Gábor. Előző lapszámainkban már foglalkoztunk az Európai Unió autókereskedelmet érintő libera­lizációjának kihatásairal, ponto­sabban azon részével, hogy a vál­tozások nyomán egyes hiper­marketek fontolgatják az autóke­reskedelmi üzletág létrehozását. Most újabb szakembert kérdez­tünk meg, mi a véleménye erről. ........................ Biztos vagyok abban, hogy csak kommersz márkákat forgalmaznának.­­ Miután speciális márkát for­galmazunk, amihez egyedi meg­rendelés és kiszolgálás tartozik, nem hiszem, hogy konkurenciát jelentene, ha a megyében is be­levágna valamely hipermarket az autóértékesítésbe. Ha így tör­ténne, biztos vagyok abban, hogy kommersz márkák forgalmazá­sát vállalnák fel - véli Lukács Gábor, a miskolci Volvo-autósza­­lon vezetője. - Minden egyes márka megkívánja a saját szak­emberét, tehát nem lehet két kü­lönböző autót egyformán eladni, továbbá mindehhez nagy tér kell (autónként 20-25 négyzetméter­nyi hely szükséges), s feltétele­zem, nem egy-két márka fogal­mazásáról lenne szó. Mint mondja, ez csak két pél­da a számtalan feltétel közül, amit meg kell teremteni. Amit sokkal nagyobb problémának érez, az az EU-csatlakozással ha­zánkba betelepülő konkurens vállalkozások, akik tőkeerősek, így a piacon sokkal erősebben lépnek fel, mint a hitelek törlesz­tésével küzdő magyar cégek. Lukács Gábor SZALONVEZETŐ ------, Hirdetés----------------­Megérkezett a Volkswagen Touareg terepjáró a Wicha­lerdi Autóházba A Volkswagen Touareg­ terepjáró, felső osztályú limuzin és sportautó egyben A Touareg kompromisszumok nélkül ötvözi magában a terep­járók és a közúti autók legjobb tulajdonságait. A párizsi világpia­ci bemutatkozással a sport-szabadidőjárművek (Sport Utility Vehic­le - SUV) új filozófiája ölt testet. A Volkswagen a­­ 002-es Párizsi Autószalonon mutatta be a vi­lágnak a felső osztályú limuzinokhoz sorolt Touareg terepjáróját, amely még ősszel megjelent a német piacon is. A Passat W8-as és a Phaeton modellek bemutatását követően most már tehát a harma­dik szakaszába I fik szakaszába lépett a Volkswagen termékoffenzívája a felső jár­­műosztályban. A Touareg mind látványában, mind pedig műszaki megoldásaiban egy olyan járműkoncepciót képvisel, amely merő­ben új irányzatot teremt az élvonalában, mert a kialakítása az ide sorolt korábbi modellekkel szemben egyesíti a színvonalas terepjá­ró tulajdonságait egy felső járműosztályé limuzin kényelmével, va­lamint egy sportautó dinamikus tulajdonságaival. Az új Touareg modell egy 3,2 literes v 6-os benzinmotorral és egy 5 literes V10-es TDI dízelmotorral jelenik meg a piacon. A V 6­­os motor teljesítménye 162 kW / 2­0 lóerő, nyomatéka pedig eléri a 305 newtonmétert. A V10-es TDI a világ egyik leginkább figyelemre méltó dízelmotorja: az erőforrás 230 kW / 313 lóerő teljesítményű, a nyomatéka pedig lenyűgöző 750 newtonméter, már percenként 2000-es fordulatszámon. A Touareg modellhez két to­vábbi motor, egy 2,5 literes öthengeres TDI, valamint egy 4,2 lite­res V 8-as benzinmotor is rendelhető (utóbbi már most is rendelhe­tő Magyarországon). A gyári alapkivitelhez tartozik az összkerékhajtás három dif­­ferenciálművel, valamint központi differenciálzárral Valamennyi Touareg sebességváltója hatfokozatú, a beépített erőforrástól függően vagy kézi, vagy pedig új fejlesztésű automa­ta működtetésű. A 4XMOTION állandó összkerékhajtásnál a mo­torból eredő hajtóerő egy, az alapfelszereltségben is beépített, kapcsolható terepfokozattal ellátott elosztóművön, majd a közpon­ti, első- és hátsó-differenciálművön jut el a kerekek felé. A közpon­ti differenciálmű alapkivitelben, a hátsó tengelyre szerelt pedig fel­ár ellenében zárható. A központi differenciálzár lamellás tengely­­kapcsolójának önműködő szabályozásáról a futómű elektronikus ve­zérlése gondoskodik. Általános esetben, vagyis mind a négy keréknél azonos útfelület mellett, gyorsítás vagy lassítás nélkül a hajtóerő 50:50 százalékban oszlik meg a tengelyek között, de a mindenkori haladási körülmé­nyektől függően a hajtóerő akár 100 százaléka is egy tengelyre kap­csolható. A differenciálzárakat a középkonzolon elhelyezett forgó­kapcsolóval, kézi beavatkozással is be lehet kapcsolni, és a hajtóe­rő finomelosztását a valamennyi kerékre ható elektronikus differen­ciálzár-funkció (a négykerekes EDS) segíti. A Touareg korábban ismeretlen kényelmi színvonalat képvisel­ő áruk között legújabb modelljénél a futómű is számos újítás­sal szolgál: az első és hátsó futóműnél egyaránt alkalmazott, akusz­tikailag különválasztott segédalvázas, kettős keresztlengőkaros fel­függesztés egyszerre biztosítja egy felső járműosztályba tartozó li­muzin kényelmét és zajtalanságát, valamint a pontos kerékvezetés­nek köszönhetően a sportautók precíz irányíthatóságát is. A Touareg VIC TDI csúcsmodellben egy Skyhook elnevezésű, fo­kozatmentes lengéscsillapító-állítással is felszerelt CDC (Continous Camping Control) légrugózás nyújt a te utazási kényelmet terepen és aszfaltúton A tervezők a részletekben is a töke kapcsolású váltóval felszerelt Touareg modelleknél az emelkedőn elin­duláskor például egy kisegítő rendszer óvja meg az autót a vissza­­gurulástól. Ez a berendezés a tengelykapcsoló felengedésével ará­nyosan csökkenti a fékerőt, egészen addig, amíg a Touareg bizton­sággal el nem indult fölfelé. Lejtőn lefelé haladva az ESP elektroni­körében páratlan egyaránt, a tökéletesre törekedtek: a kézi­kus stabilitásnövelő program vezérlésébe épített motorfék-szabályo­zó akadályozza meg az autó véletlen és hirtelen meglódulását. A Touareg kitűnő tereptulajdonságait azonban nem csupán a meggyőző kapaszkodóképesség jellemzi, hanem többek között az is, hogy (álló helyzetben) akár 100 százalékos (vagyis 45 fokos) keresztirányú dőlésnél sem borul fel. A víz beszivárgását meggátló ajtótömítéseknek, a vízálló fényszóróknak és villamos csatlakozá­soknak, az erőforrás különleges légszívó és gázelvezető rendszeré­nek, valamint a csuklótömítéseknek köszönhetően a Touareg min­den további nélkül képes áthaladni akár 500 milliméter (légrugós kivitelben pedig 580 milliméter) mélységű gázlókon, patakokon is. Bukkanón átkelve a rámpaszög 22 fokos (légrugózással 27,2 fokos) lehet, és a karosszéria elöl és hátul egyaránt rövid túlnyúlá­­sainak köszönhetően a leküzdhető terepszög is 28 fok (légrugó­zással 33,2 fok), de a terepállóság alapvető mércéje, a 23­ milli­­ó­égrugózással 300 milliméter­ szabadmagasság is egy le­­) terepjáróra vall. A tágas utastérre a célszerűség és a stílusos elegancia nyom­ja rá a bélyegét Az utastér kényelme és helykínálata szintén első osztályú. A bemutatkozó, hátul is oldalanként külön szabályozható négyzónás klímaberendezés a Touareg modellhez is rendelhető, akár a kulcs nélküli ajtónyitó rendszer (ami azonban a VIC TDI kivitelben már alapfelszerelés). Ennél a megoldásnál a transzponderrel egybeépített kulcs a ve­zető zsebében maradhat, mert az autó a transzponder segítségé­vel ismeri fel a tulajdonosát, aki a kilincshez érve oldhatja fel az ajtók zárolását, és ilyenkor kulcs nélkül, gombnyomással indíthatja az autót. Meggyőző tágasságánál és - a V6-os modellnél - 555 literes csomagterénél fogva a Touareg ezenkívül ideális utazóautó akár öt személynek is. A műszaki kialakítás újszerűségével vetekszik a Touareg for­mavilága is. A SUV sport-szabadidőjárművek jellegzetes formaje­gyei állnak össze olyan formanyelvvé, amely egyrészről tudatosan érzékelteti a Phaeton közelségét, másrészről terepjáróhoz illő erőt és megbízhatóságot sugároz. Ehhez az elkép­zeléshez igazodik az utastér kialakítása is, hiszen a tágasan ro­busztus méretek és a nemes eleganciát sugárzó részletmegoldások összhangja teremti meg azt a modern luxuskörnyezetet, ami inkább egy luxuslimuzin, semmint egy klasszikus terepjáró stílusvilága. Wicha-Lerch Autóház Kft. 3533 Miskolc, Lorántffy Zs. u. 30/a. Tel.: 46/530-030, Fax: 46/530-031 E-mail: volkswagen@wicha-lerch.hu www.wicha-lerch.hum 13 598 000 FMÓI

Next