Délmagyarország, 2017. július (107. évfolyam, 151-176. szám)

2017-07-15 / 163. szám

DÉLMAGYARORSZÁG 2017.07.15., szombat Szerkeszti: Kovács András Pótkerék 17 Szegedre is megérkezett a Renault Zoe és Koleos Nagy érdeklődéssel kísért kettős premiert tartott a minap a szegedi Renault Molnár Autó­ház - két teljesen külön világ mutatkozott be, az elektromos hajtású Zoe és az új Koleos. PREMIER K. A. Az eseményen Molnár Erika tu­lajdonos-ügyvezető köszöntöt­te a szép számban megjelent közönséget, és büszkén osztott meg egy adatot a nagyér­deművel. Nevezetesen, része­sedésük a Csongrád megyei új­­autó-eladásokból 14 százalék. Nézzük a két újdonságot. A Zoe külseje, vonalvezetése lát­hatóan nem változott, a belső tartalmi fejlődés azonban vi­tathatatlan. A korábbi válto­zatok 210-240 kilométeres el­méleti hatótávolsága helyett az új Zockban már 400 kilo­métert kapunk. Ez a minden­napos használatban a gyáriak szerint 300 kilométert jelent, ami barátságos és odafigyelő vezetéssel feljebb tornázható. Az új 41 kWh-s akkumulátor súlya 305 kg, míg a korábbi 22 kWh-s 290 kg volt - és majd­nem dupla kapacitás! A Zoe szinte bárhol tölthető: otthon, munkahelyen, bevá­sárlóközpontban. A Caméle­­on(TM) rendszer alkalmazko­dik a töltőáramhoz, legyen az egy- vagy háromfázisú, akár 43 kW. Az idő a csatlakozástól függ, de 30 perc alatt akár 120 km távolságra elegendő akku­­töltöttséget is elérhet. A rugalmas és csendes mo­torok nagymértékben hozzájá­rulnak az élményhez. Különö­sen a már az indulástól rendel­kezésre álló maximális nyoma­ték teszi meggyőzővé az autót, hiszen dinamikusan, egyenle­tesen gyorsul. A Zoe teljesítmé­nye változattól függően 65-68 kW, azaz 88-92 lóerő­­ ára 8,4 millió forintról indul. Más világ a franciák nagy SUV-ja, az új Koleos, az autó ar­ra a moduláris padlólemezre épül, amire az Espace, Kadjar, Talisman, illetve a Nissan Qashqai, Nissan X-Trail model­lek is. Van első- és összkerék­­hajtású változata, így a kocsi szolid terepezésre is alkalmas - a hasmagassága 213 mm, a te­repszögei 19, illetve 26 fokosak. Magyarországon kétféle motor­ral lehet rendelni az új Koleost, 1,6 és 2,0 literes dízellel. Előbbi 130 lóerőt és 320 Nm-t, utóbbi 175 lóerőt és 380 Nm-t tud. 30 perc alatt akár 120 kilométerig is feltölthető az akku. A hagyományosan analóg műszerek helyett digitális van az autóban, az R-Link 2 info­tainment rendszer 7 vagy 8,7 colos képernyőt kaphat, felsze­reltségtől függően. Belül pré­mium minőségű anyagokat használt a Renault, és van vál­toztatható színű hangulatvilá­gítás is. Listaáron 8,7 és 11,7 millió fo­rint közötti áron kapható az autó, de a bevezetőárnál van 700 ezres kedvezmény. Az alap­felszereltség, a Zen csak az 1,6 dCi-vel párosítható, ám nem mezítlábas. Van benne kétzónás automata légkondi, hátsó par­kolóradar, aktív városi vészfé­kező rendszer ütközésre figyel­meztetéssel - egyebek között. Hét napból hatban csak elektro­mosan is mehetünk a hibrid Passattal, kevesebb mint 5 fo­rintért kilométerenként. Ha pe­dig nagyon sietünk, 7,4 másod­perc alatt százon a Volkswagen GTE, amely így két autó egyben. TESZT KOVÁCS ANDRÁS Az első hálózatról tölthető hibrid Passat motorterében egy 115 lóerős elektromos mo­tor és egy 1,4 literes, 156 ló­erős, 1,4 literes, benzinüzemű TSI teszi a dolgát. A 100 kilo­méterenként mindössze 1,7 li­ter, illetve 12,8 kWh kombinált fogyasztásával a Passat GTE igazán környezetbarát. 5 FORINT EGY KILOMÉTER A Passat tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométerre képes, amit nagyban befolyá­sol a vezetési mód és a segéd­­berendezések - például a klí­ma - használata. Hétköznapi, munkába járós szegedi haszná­latnál ez a hét hat napján elég is. Két éjszaka is feltöltöttem nulláról 47 kilométeres ígért hatótávolságra, és ehhez egész pontosan 8 kWh-ra volt szük­ség, ennyit pörgött a villany­óra. 23 forinttal és 2 fillérrel számolva 184 forintért tudtunk autózni - némi odafigyeléssel - 40 kilométert, vagyis keve­sebb mint 5 forintba került egy. Sok helyen ingyen feltölt­hető a hibrid vagy teljesen elektromos autó, Szegeden például az Arany János utcai parkolóháznál. Kipróbáltuk, működik, bár először azt hit­tük, valamit rosszul csinál­tunk, mert egy óra alatt csak 15 kilométere elegendő ára­mot vételeztünk, ám kiderült, nem.­­ A villámtöltők nem tá­mogatottak, 9,9 kWh kapaci­tású telepek így is teljesen fel­­tölthetők mintegy 2-4 óra alatt­­ olvastuk a szaksajtóban, és ebbe bele is fértünk. 130-IG ELEKTROMOSAN A Passat GTE, ahogy a hibri­dek, automatikusan elektro­mos üzemmódban indul, per­sze csak akkor, ha nem túl alacsony az akkumulátor töl­­töttségi szintje, illetve a külső hőmérséklet. Ha a tisztán elektromos üzemmódot vá­lasztjuk - E-Mode -, addig megy villannyal az autó, amíg ki nem fogy belőle, sztrádán akár 130-ig is gyorsul ebben az üzemmódban. Ráadásul ezt elég tempósan teszi, a 300 newtonméter már a legalsó fordulatszám-tartománytól a rendelkezésre áll. A Passat normál üzemmód­ja a hibrid, ilyenkor fékezés­nél, lejtmenetben visszatölt a rendszer az akkumulátorra is, de sokáig kell autózni, hogy nulláról teljesen feltöltse. Van egy olyan funkciója is a hibrid Passatnak, hogy üzem közben az akkumulátort is töltse, erre akkor lehet szükség, ha olyan védett történelmi belvárosba szeretnénk behajtani, ahol ezt csak a nulla kibocsátású autóknak engedélyezik. Amikor a sztrádán sietünk, és két rendes dugóba is bele­futunk a Balatonra tartva, ak­kor az araszolás és a késés be­hozására 145-re állított tempó­mat persze normál autót csi­nál ebből a Passatból is, 6,5 li­teres száz kilométerenkénti át­lagfogyasztással. MÍNUSZ 4 MILLIÓ Az autó alapára valamivel fe­lette van a 13 millió forintnak, az általunk próbált modell meglehetősen felextrázva 17,5 millió. Bő 15 ezer kilométer fu­tásteljesítmény után is lá­gyon egyben van a kocsi, az árából azonban már több m­int 4 millió forintot enged az im­portőr, így gazdaságosabb vé­telnek tűnik, különösen ak­kor, ha valakinek már ott fi­gyel a tetőn a napelem. Konnektorról is töltöttük a hibrid VW Passatot VILLANYMOZDONY: 7,4 MÁSODPERC ALATT 100-ON A Passat nem egy sima hibrid, a GTE gomb megnyomásakor a 400 newtonméter forgatónyomaték mellett 160 kW (218 LE) maximális rendszerteljesítményt ad le az autó, ami azért már elég sportos menet­teljesítmény. Ilyenkor nagyon megy, kézi méréssel 7 másodperc körül­ időre volt szüksége, hogy elérje a 100-as tempót, a gyári hivatalos adat 7,4 másodperc. Lendületben van a Tesla A Tesla ebben a hónapban kezdi meg a korábbi modell­­jeinél alacsonyabb árfekvésű Model 3 értékesítését. A több száz ezres megrendelésre való tekintettel ezer alkalmazottat vesz fel, és száz új ügyfélszol­gálat létesítésével 250-re nö­veli számukat világszerte a kö­vetkező év végéig. A Model 3 alapára 35 ezer dollár az Egye­sült Államokban, mintegy fele a Tesla két másik gyártmánya, a Model S és a Model X árá­nak. A márka nem hozta nyil­vánosságra, hány megrendelő fizette már be a visszajáró ezerdolláros letétet, csak an­­­nyit, hogy 2018-ra már évi 500 ezerre tervezi növelni autóel­adásait a tavalyi 84 ezerről. HIRDETÉS LLITAS legális bontóra bízza! NE KOCKÁZTASSON Teljes körű, térítésmentes ügyintézés, ingyenes szállítás. AUTOFRANCE KFT. J&VjHRf Szeged-Kiskundorozsma, Díszlet u. 3. F Tel.: 62/488-446 • 06-30/943-5745 AKAR INDULÓ EVES 2,5%-OS KAMATOZÁSÚ FINANSZÍROZÁSSAL* Citroen sajti hu .Opkcnatrokoe haltet» u4kha)ófa«.»nr»«ik.Om», «4^6 alfanrMfapu. «faa»lammaMu omfajó p«nn^ fan9lin»«nma»«l kuAnllaj a. .kom ká«W Oman »mlmjo. Mg» m hmmr, j«i^»r. ah. 20* kmal ■ ■».! brfbw.i. d A > rntdoro ponttn pnmnUI a. Mtarafafaíl ardakfarfam . programban ra *4 C«roamrnarkakaraú»ln~kt»n A Lmngbaum* . hunló dm m «U» maghaaroron Un«. urnái Ijmmfag 3 tempo. MC*) - • -■ «mRfaatnvkolalaaa«,agta*a*a« A I«.TM,, kam* manakaril Jlatólaq a kam*kulonbom uramaaranak a, n-dakas,a^ iakmaWU hVhannl Bank Zn honlapon« kagmn Akalanm Upngltkaai Ükből tankéra»« AfamgwamSPa, nmbbarma Aw. Laa^bamfanfa .bU ktetiauMt tenowbml »V, bori caaco butoM au kot rua ahol . butoula, tar+butoiaon,. . MaAanri Bank Zn mFrmnonlm A fané ra^rtuti nrnn konl. . h.d....l»r. fagfak teaafca* fakoahmruk. fakorok bkmfak nm mm«.Mln«k . 2013 «V im, ann apnlatMalnak IfeuimAM lordufav . programba, ram vavó Caroan+narkakamkarfamkha* .ag, karoua lat a WWW otroar- hu honlap« n lónak Caroan lump« modall rogo. fajyouUu b* 4 1/1OO km. CO^Uncuatau 156164 ,/Vm Ar ablakban kanak C<roan lump, modad —p— fag,auiau 5 2-5.9 1/100 km. CO Árbocuuu 1 37-155 g/km Ar aabna, k^k Gtroan Ba*ngo moPrf npii ‘.».inai. X) km. CO'fabooiUm 10» 114 j/km CITROHÓD KFT. CITROEN HIVATALOS MÁRKAKÉPVISELET jSÉÉH Hódmezővásárhely, Bethlen I. u. IvoltTáncsks út) 10. Telefon; +36-62/533-555, +36-30/66-33-488 t I

Next