Délmagyarország, 2018. július (108. évfolyam, 151-176. szám)
2018-07-10 / 158. szám
2 AUGUSZTUS ELEJÉTŐL ÚJRA KÖZLEKEDNEK A VONATOK A VÁSÁRHELY-SZENTES SZAKASZON Népkert és Kopáncs között építik a vasúti pályát A tramtrain aktuális munkálatai gőzerővel zajlanak Vásárhelyen és a városon kívül egyaránt. Népkert és Kopáncs között épül a vasúti pálya, míg az Ady Endre úton és a Bajcsy-Zsilinszky utcában augusztus elején kezdődhet a villamospálya építése. HÓDMEZŐVÁSÁRHELY IMRE PÉTER - A még hátralévő 1 évet már kibírjuk valahogy - mondta egy biciklijét toló, középkorú vásárhelyi nő a népkerti vasútállomásnál lévő zebránál, miután szólt: induljak, nem jön semmi. Az Ady Endre úti vasúti átjárót a tramtrainhez köthető vágányépítési és egyéb munkák miatt a Népkertnél teljes szélességében lezárták, bár a gyalogosforgalom az egyik oldalon megoldott, a korlátozás július 12-ig tart. Én mégis jeleztem a nyomógombos lámpánál és békésen vártam, mikor vált már zöldre. Ekkor szólt rám az asszony, mehetek. TRAMTRAINNEL A KONCERTEKRE - Az zavar, hogy a főbb utcákat, útvonalakat szinte egyszerre zárták le, így nehézkes a közlekedés és a parkolás - közölte Ági. Hozzátette: mozgáskorlátozott édesapjával a járási hivatalhoz érkeztek, alig találtak helyet, ahol várakozhatnak. - Várjuk már, hogy kész legyen a tramtrain, és azzal utazhassunk a szegedi koncertekre - mondta. A vágányépítésről, az aktuális munkákról megkerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF). Válaszukban leírták: a Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain építése kapcsán Vásárhelyen a munkálatok 2017 áprilisában indultak a közműkiváltásokkal, melyek jelenleg is tartanak, és az ősz végéig elkészülnek. A vállalkozó, a Stram-Train 2017 konzorcium az Ady Endre és a Bajcsy-Zsilinszky utcában a földkábelfektetéssel elkészült. A pálya- és felsővezeték-építési tervek az üzemeltető, a mérnök és a megrendelő jóváhagyására várnak. Vásárhelyen a villamospálya építése a kivitelező cég ütemezése szerint augusztus elején kezdődik az Ady és a Bajcsy-Zsilinszky utcában - áll a NIF Zrt. válaszlevelében. A JÖVŐ ÉV ÁPRILISÁIG BUSZOZHATUNK SZEGEDRŐL VÁSÁRHELYRE Ezután a 135-ös vasútvonalon, a Szeged-Hódmezővásárhely közötti vágányzárról írnak, amely április 4-én kezdődött, és várhatóan 2019. április 25-ig tart. A népkerti állomásnál jelenleg a vasútvonalat keresztező átjárók, a peron és a perontető építése zajlik, valamint a Népkert és Kopáncs közötti szakaszon a vasúti pálya kivitelezése. Ezalatt, július 12-ig, a Kaszap utcai körforgalmon, illetve a Tücsök és a Bordás utcai kishomoki vasúti átjárón keresztül tudják az autósok a 47-es északi elkerülőjét megközelíteni. Jó hír, hogy a tervezet szerint augusztus elsejétől újra megindulhat a menetrend szerinti vasúti közlekedés Vásárhely és Szentes között, ahol jelenleg vonatpótló buszok járnak. Ezért a népkerti állomás 1-es vágányát és utasperonját ideiglenesen forgalomba helyezik. A vágányzárat követően a 130-as vasútvonal az azt megelőző menetrenddel üzemel, de Szeged felé továbbra is pótlóbusz közlekedik. A vágányzárakról és a pontos menetrendről az utazás előtt tájékozódjunk a MÁV-csoport honlapján. NEM LESZ ANNYI FÜST - Jó lesz a tramtrain, a városon belül a villamos, mert nem lesz zaj, bűz és füst. A felfordulás a munkával jár, már sok ilyet átéltünk, például, mikor az Andrássy úton lebontották a házakat, majd újakat építettek a helyükre - közölte a nyugdíjas agrármérnök, Gregus László. Hatalmas gépek dolgoznak a vásárhelyi népkerti vasútállomás közelében. FOTÓ: IMRE PÉTER KSH: 2017 gazdasága és társadalma Magyarország, a Központi Statisztikai Hivatal 24 éve indította el Magyarország című kiadványsorozatát, ennek legújabbja a most megjelenő 2017-es kötet. A magyar társadalom legfontosabb jellemzőit, demográfiai és munkaerőpiaci helyzetét, a megélhetési viszonyokat és az életkörülményeket mutatja be. Vizsgálja hazánk helyét és kapcsolatait a világ, illetve Európa gazdaságával, egyúttal részletes áttekintést ad a magyar teljesítményről. A kiadvány elsősorban a tavalyi folyamatokra összpontosít, ám esetenként hosszabb távra is visszatekint. Annak érdekében, hogy Magyarország társadalmáról és gazdaságáról minél átfogóbb képet adjon, a kötet a hazai, valamint a nemzetközi statisztikai szolgálatok adatain túl más szervezetek, tudományos műhelyek kutatásainak eredményeit is felhasználja. -------------------------------------HIRDETÉS-------------------------------------- Főkönyvelő kollégát >4 keres * * ji *"3 építőipari cégcsoport! Elvárások: megbízhatóság - gyakorlat - csapatszellem, csapatmunka - hosszú távú gondolkodás Munkavégzés helye: Hódmezővásárhely Az önéletrajzokat a phpcsoport@gmail.com címre várjuk! I DÉLMAGYARORSZÁG 2018. 07.10., kedd CSONGRÁD MEGYÉBEN NAGYON ALACSONY, 6 SZÁZALÉK ALATTI A FIATAL GAZDÁK ARÁNYA Támogatással épít új istállót a mártélyi gazda CSONGRÁD MEGYE FOLYTATÁS AZ 1. OLDALRÓL Megyénkben 21 fiatal gazda, illetve sertésekkel és szarvasmarhákkal, valamint gyümölcstermesztéssel foglalkozó vállalkozó részesült pályázati forrásban a Vidékfejlesztési Programból. A megyébe összességében több mint 2 milliárd forint támogatás érkezett, csak júniusban mintegy 261 millió forint. Szabó Lajos ugyan már nem fiatal gazda, de mindenképpen a fiatalabb korosztályhoz tartozik. A tehenészete kiváló példa arra, hogy a mezőgazdaságban még van jövő és ambíció - mondta az agrárvállalkozóról a kormánymegbízott. Szabó Lajos mártélyi tehenészete 496 millió forint támogatást nyert. - Új, fejőrobotos istálló építését tervezem. A beruházásra azért van szükség, mert a régi istálló már elavult. Állategészségügyi, komfort- és humánerőforrás szempontjából is fontos, hogy a kor nyújtotta legújabb technológiát alkalmazzuk. Jelenleg is munkaerőhiánnyal küzdünk - magyarázta. A mártélyi gazdálkodó 25 éve dolgozik a mezőgazdaságban. Az első istállóját egy szövetkezettől bérelte, majd az ezredfordulón megvásárolta a te-Ha most nem nyert volna a fejlesztésre forrást, akkor 2-3 éven belül valószínűleg fel kellett volna hagynia a gazdálkodással. lepet, amit továbbfejlesztett. Elmondta, a jelenlegi állatlétszám, a 170 tejelőtehén és szaporulata kevés a stabil gazdálkodáshoz. A fejlesztés után 400-ra növeli a tejelőtehenek számát. Arról is beszélt, ha most nem nyert volna a fejlesztésre forrást, akkor 2-3 éven belül valószínűleg fel kellett volna hagynia a gazdálkodással, mert nem lenne versenyképes. Juhász Tünde kormánymegbízott megtekintette Szabó Lajos mártélyi gazdaságát. FOTÓ: kovács Erika DÉLMAGYARORSZÁG Főszerkesztő, kiadóigazgató: BONIFERT GÁBOR Főszerkesztő-helyettes: GIDRÓ KRISZTA Szerkesztők: ŐRFI FERENC, HEGEDŰS SZABOLCS, VIDA-SZŰCS IMRE ■ Rovatvezetők: HOLLÓSI ZSOLT (információ), KARNOK CSABA (fotó), SÜLI RÓBERT (sport) • Központi cím: 6729 Szeged, Szabadkai út 20. Telefon: 62/567-888. Titkárság: 62/567-800. Fax: 62/567-881. Interneteim: www.delmagyar.hu • E-mail szerkesztoseg@delmagyar.hu • Szerkesztőségek: 6800 Hódmezővásárhely, Kinizsi u. 27. Tel/fax: 62/241-905. Hirdetési tel./fax: 62/242-419. 6900 Makó, Szegedi u. 9-13. Hirdetési tel/fax és előfizetés: 62/213-198. Szerkesztőségi tel.: 62/213-391. 6600 Szentes, Nagy Ferenc u. 3. Tel.: 63/401-024. TeL/fax: 63/314-838. KIADJA ÉS ELŐFIZETÉSBEN TERJESZTI A DÉLMAGYARORSZÁG KIADÓ, A LAPCOM ZRT. TAGJA. • Felelős kiadó: ANDREAS MERZ vezérigazgató • Kiadói titkárság: 62/567-870 • Hirdetésfelvétel 6722 Szeged, Kossuth L. sgt. 9-13. (bejárat a Szilágyi u. felől) Tel.: 62/423-743. • Nyomdavezető: DORNBACH PÉTER. Nyomás: 6729 Szeged, Szabadkai út 20. Telefon: 62/567-888 • Terjesztési vezető: OLÁH ÉVA • Terjesztés: 62/567-837. • Előfizetés: 80/821-821 (ingyenes, csak vonalasról hívható). • Előfizetői ár: 3595 Ft/hó, hűségkedvezménnyel: 3195 Ft/hó. A hűségkedvezmény egy év folyamatos előfizetést követően automatikusan jár az előfizetőnek. ■ Árus terjesztés: Lapker Zrt. és Délmagyarország Kiadó • ISSN 0133-025X (Délmagyarország), ISSN 2064-7875 (Csongrád). • Fotóügynökségi partner: PuzzlePix/Shutterstock/Dreamstime. • Példányszámunkat a Matesz hitelesíti. • A Lapcom Zrt. Hirdetési szolgáltatásokról szóló ASZF-je megtalálható a www.lapcom.hu/aszf oldalon.