Divat és Marketing, 2016 (22. évfolyam, 1-8. szám)

2016-02-01 / 1-2. szám

M <edves Olvasók! eglehetősen furcsa, és egyben bénító érzés is, hogy az újság elejére kerültem. Napok óta kísért a még teljesen üres oldal, lázasan töröm a fejem, mi is lehet érdekes, aktuális az Olvasók számára. Az, amit én tapasztaltam, gondolok, vagy inkább a lap cikkeire kellene felhívni a figyelmet, ahogy eddig tettem? Az új arculat az eligazodást hivatott segíteni, de talán ez sem fölösleges. A trendek magukért beszélnek, de a hírekre, a nagy gonddal kiválasztott és elkészített üzleti témájú cikkekre érdemes talán itt is felhívni a figyelmet, megindokolni, miért is választottuk épp azt a témát, cikket. A cikk mellett megjelenő kávé jelképes, kérem, üljön le, és kényelmesen, nyugodt körülmények között olvassa a legújabb Divat és Marketinget. Hány divatáruüzletben, butikban jártunk már életünk során? és melyik hagyott maradandó nyomot bennünk? Valószínűleg nem sok. Ugyanakkor aktuális téma a divatüzletek gondja. Sokan vannak bajban, vagy már tönkre is mentek. Lehet, hogy a középszerűség a baj okozója? Az egyik biztosan. Nehéz év van sok szakmabeli cég mögött. Lehet a körülményeket okolni, de érdemes alaposabban végiggondolni, hogyan tovább. Főleg női márkák nehézségeiről olvastunk, hallottunk, amelyek a hagyományos választék miatt kerültek bajba. Kis vagy nagy alapterületű üzletre van szükség? Az élményt nem a méret határozza meg, talán nehezebb is egy nagy teret folyamatosan élettel megtölteni. Vásárlóval meg még nehezebb. Az árubeszerzésnek is változnia kell, hiszen csak folyamatosan friss, új áruval lehet vevőket az üzletbe csábítani. Vagyis a feladat a kevesebb vevőt kevesebb áruval elérni, és mindennek ellenére jobb eredményeket kigazdálkodni. Mindezekhez bátorság, innováció, pontos kalkuláció, folyamatosan friss, markáns impulzusok kellenek. Az elmúlt ősz tanulsága, hogy az újdonságok növelik a forgalmat. Mi a megoldás? Kevesebbet előrendelni? Bátrabban vásárolni? Odafigyelni a flash témákra? A beszállítók szolgáltatásait folyamatosan elemezni, és váltani, ha indokolt? A jó választékhoz sok új forrást kell találni. Ezek felkutatására kiváló lehetőség egy-egy szakvásár meglátogatása, ahol az ismert, bevált márkák mellett megjelennek a még ismeretlen, feltörekvő piaci szereplők is. Ebben a számban az őszi ruházati trendek mellett éppen a fentiek miatt gondolatébresztő biznisztémájú cikkekkel készültünk. Több saját interjút publikálunk, más-más szemszögből, más-más területről nyilatkoznak a megkérdezettek. A piaci környezet alakulásáról, a cég működésére ható döntésekről és a jövőről alkotott elképzelésekről Vermes Péter, a Billerbeck Budapest Kft. ügyvezetője beszél. Az ügynöki tevékenység és a klasszikus nagykereskedői gyakorlat különbözőségei, a két értékesítési forma sajátosságai között Hárs Gábor, a Pro Sport Agent Kft. ügyvezetője segít eligazodni. Idén is folytattuk a többéves hagyományt, és arra kértünk négy cégvezetőt: összegezzék az előző esztendőt, és mondják el, hogy hatnak a tavalyi történések idei elképzeléseikre, stratégiájukra. A részleteket Milyen volt, milyen lesz? című írásunk tartalmazza. Nemcsak farmeresek figyelmébe ajánlom a szakítópróba a farmerpiacon című TextilWirtschaft-cikket. Hatalmas a mozgás a farmerpiacon (is), a súlypontok áthelyeződnek. A jól csengő nevek egyre nagyobb nyomásnak vannak kitéve a vertikális és az online konkurencia miatt. A piac újrarendeződik. A farmer kedvenc ruhadarab, amelyet mindenki szeret, de ma már mindenki gyártja, forgalmazza is. Megkérdeztük rovatunkban Kokasné dr. Palicska Lívia válaszai olvashatók. Remélem, nem csak én élvezem, ahogy a szakma meghatározó képviselői kicsit közelebb engednek magukhoz azzal, hogy válaszolnak kérdéseinkre. Jó lenne tudni, kiről olvasnának legközelebb! És kérem, az újság olvasása közben reagáljanak, válaszoljanak az Önökhöz szóló, Önöket megszólító hirdetésekre! Jó olvasást kívánok! & Quastt­­k.%L dr. Csaba Anna-Mária A változás örök. Sosincs megállás. De hát ezért is ennyire szeretni való szakma a DIVAT. DIVATMARKETING 2016/1-2 |3

Next