DivatMarketing, 2012 (18. évfolyam, 1-8. szám)
2012-04-01 / 3. szám
HÍREK Itthonról, külföldről a My Sportsworld vezetése is. Az utóbbi szűkebb területre specializálódott, 600 ezer tagjával és a napi öt akciójával a legkisebb vásárlói klubok egyike. KIVONUL A TŐZSDÉRŐL A BENETTON Jelentős lépés előtt áll az olasz divatkonszern, a Benetton. Anyavállalata, az Edizione Holding közleménye szerint a cég részvényeire nyilvános vásárlási ajánlatot tesz, részvényenként 4,60 euróért. Az ajánlat az előző hónap súlyozott átlagát 44,6, a bejelentés napján érvényes árfolyamot 15,6%-kal múlja felül. Jelenleg a részvények 32,92%-a van idegen kézben, 7,77%ot maga a Benetton birtokol. A maradék, kisrészvényesek kezében lévő 25,15%-ért 211 millió eurót fizetne az Edizione. Pénzügyi körök az ajánlatot nagyon előnyösnek tartják, hiszen a divatkonszern értékét 840 millió euróra becsülik, és a konszern tulajdonában levő ingatlanvagyon piaci értéke eléri az egymilliárd eurót. A Benetton jövedelmezően működik: 2,03 milliárdos árbevétellel 70 millió euró profitot termel. A részvényfelvásárlás időtartamát nem közölték. OSZTRÁK DIVATKERESKEDELEM: 500 ÚJABB HELYSZÍN Tovább bővül az osztrák kiskereskedelem, még ha az ütem kissé le is lassult: idén összesen 1580 bolt nyitására kerestek új helyszínt, ezek száma tavaly 1660 volt. Nagyon aktív volt a divatszektor, amely 500 új helyszínen kívánt boltot nyitni, főleg a belvárosokban és/vagy a bevásárlóközpontokban - ismertette a tényeket a RegioPlan bécsi tanácsadó cég. 2005 és 2010 között ez az ágazat évenként átlagosan 14%-kal növelte összes eladási területének nagyságát. Ugyanakkor 2005 és 2011 között 30 piacvezető cég évente 250 boltot be is zárt. A legaktívabb divatkereskedő cégek a Fussl, a Hunkemöller, a Cecil, a Kik és az NKD, amelyek évente egyenként tíz-tíz új helyszínt kerestek. Legkedveltebbek a 10 és 200 m2 közötti boltok. Az elmúlt években a piacról el is tűnt néhány cég, például a Schops, az Adessa és a Don Cil. Helyettük viszont nemzetközi cégek jelentek meg az osztrák piacon: a Bershka, a Hollister, a Primark és a Forever 21. A svájci Tally Weisl hét év után már 60 üzlettel rendelkezik Ausztriában, emelte ki a RegioPlan. ÖKO-TEX-VERSENY ÉRTÉKES NYEREMÉNYEKKEL Az OEKO-TEX-titkárság játékos versenyt hirdetett textiltermékeket forgalmazó és felhasználó - többek között magyar - partnerek számára. Azon személyek és cégek részvételére számítanak, akik bébi- és gyermekruházati, fehérnemű- és felsőruházati, illetve lakástextilcikkeket forgalmaznak. A vállalkozások kollektíven, munkatársaik ugyanakkor önállóan is részt vehetnek a megmérettetésben, sőt végfelhasználó vásárlók is indulhatnak. A www.oeko-tex. com honlapon, az OEKO-TEX ® SalesPro Games logóra klikkelve hat nyelven (angol, német, francia, olasz, spanyol és portugál zászlóval jelezve) érhetők el a versennyel kapcsolatos információk. A jelentkezés díjtalan, arra ugyanitt elektronikus úton (vagy faxon) van lehetőség. Felkészülni a közölt háttéranyagok tanulmányozásával lehet, majd ki kell tölteni a feladatlapot. A válaszokat e-mailben vagy faxon lehet továbbítani a megadott helyre. A legjobbnak bizonyuló forgalmazó fődíja a londoni olimpián való részvétel, ezenkívül 100, 750 és 1000 eurós utalványok nyerhetők (értékes műszaki és egyéb cikkek rendelhetők egy neves csomagküldő szolgálattól, online vásárlással). A nyertes végfelhasználót többek között iPaddal jutalmazzák. Minden érdeklődőnek ajánljuk, 2012. május végéig lehet versenyezni. GOMBOLD ÚJRA! DIVAT A MAGYAR A második Gombold újra! pályázatot két kategóriában hirdették meg. A Kortárs öltözéktervezési pályázat keretében a pályázók a magyar viselettörténet valamely korszakából merítenek inspirációt, s azt új, a legfrissebb divattrendeknek megfelelő formában dolgozzák fel. A forrás motívum, forma vagy pusztán technikai megoldás is lehet. A kiíró a napjainkban rendkívül népszerű népművészeti ihletés mellett értékeli az újkori magyar történelem (így pl. a XIX-XX. század) polgári viseleteinek feldolgozását is. A Design és hagyomány kategória újszerű kísérlet: célja a kézművesmesterségek képviselőinek összehozása a fiatal, városias tervezők kultúrájával. Ebben a kategóriában a pályázók valamely elismert kortárs divattervező szabásmintáját dolgozzák fel tradicionális kézműves technikákkal. 2011-ben a pályázaton egy kategóriában 450-en indultak, 2012-ben már csaknem 1000 fiatal tervező pályázik két kategóriában. Tavaly az első helyezett 450 ezer Ft-ot nyert, idén pedig már 1,1 millió Ft-ot vihet haza, és számos további díjat is kiosztanak. A rendezvény alkalmából jelenik meg F. Dr. Dózsa Katalin szerkesztésében A magyar divat 1116 éve c. kiadvány, amely a honfoglalástól az első Gombold újra! pályázatig közel 200 gyönyörű fotóval, magyar és angol nyelven kíséri végig hazánk viselettörténetét. BUDAPEST ESSENTIAL LOOKS 2012. TAVASZ Március első hétvégéjén nagy szakmai és közönségsikerrel rendezték meg a Schwarzkopf Professional és az Instyle által támogatott Budapest Essential Looks c. 2012. tavaszi trendeseményt a Millenáris Parkban, a Lakástrend kiállítással egy időben. Az Instyle hároméves születésnapját ünnepelte, ebből az alkalomból a Benes Anita által tervezett Daalarna mutatta be legújabb kollekcióját. Színpadra állították több fiatal tervező - Gabo Szerencsés, Kepp Showroom, Tomcsányi Dóri, AnnaEva, Nubu, Artista - tavaszi-nyári kollekcióját, bemutatót tartott a Sugarbird és a Magenta, majd a résztvevők a klasszikus tervezők legfrissebb kollekcióiban gyönyörködhettek (Art’z Modell, Manier, Léber Barbara, Daalarna). A zárónap fénypontja az Essential Looks 2012. tavaszi trendshowja volt. A Schwarzkopf Professional a legújabb hajtrendeket mutatta be látványos, lendületes táncos show keretében. LAKÁSTREND 2012 A kiállítás új helyen, a Millenáris Park B csarnokában várta a látogatókat. Nemcsak a vásárlók és érdeklődők tájékozódását szolgálta, hanem alkalmat adott szakmai találkozóra is. A kortárs dizájn hazai legjobbjai, formatervezők és iparművészek, a korábbinál nagyobb területen lakástextíliát, bútorokat, kiegészítő tárgyakat és ékszereket mutattak be. V. MARKETING SZUPERKONFERENCIA Március végén közel kétszáz kis- és közepes vállalkozó részvételével tartották meg az V. Marketing Szuperkonferenciát, amelynek témája a haladó szintű marketingstratégia volt. A rendezvényen odaítélték az Év Marketingese díjat, azt a 23 éves Jónás Márton, a Jonex 2000 Kft. tulajdonosa nyerte el. 8