DivatMarketing, 2012 (18. évfolyam, 1-8. szám)

2012-04-01 / 3. szám

HÍREK Itthonról, külföldről a My Sportsworld vezetése is. Az utóbbi szűkebb területre specializálódott, 600 ezer tagjával és a napi öt akciójával a legkisebb vásárlói klubok egyike. KIVONUL A TŐZSDÉRŐL A BENETTON Jelentős lépés előtt áll az olasz divatkonszern, a Benetton. Anyavállalata, az Edizione Holding közleménye szerint a cég részvényeire nyilvá­nos vásárlási ajánlatot tesz, részvényenként 4,60 euróért. Az ajánlat az előző hónap súlyo­zott átlagát 44,6, a bejelentés napján érvényes árfolyamot 15,6%-kal múlja felül. Jelenleg a részvények 32,92%-a van idegen kézben, 7,77%­­ot maga a Benetton birtokol. A maradék, kis­részvényesek kezében lévő 25,15%-ért 211 millió eurót fizetne az Edizione. Pénzügyi körök az ajánlatot nagyon előnyösnek tartják, hiszen a divatkonszern értékét 840 millió euróra becsü­lik, és a konszern tulajdonában levő ingatlan­vagyon piaci értéke eléri az egymilliárd eurót. A Benetton jövedelmezően működik: 2,03 milli­árdos árbevétellel 70 millió euró profitot termel. A részvényfelvásárlás időtartamát nem közölték. OSZTRÁK DIVATKERESKEDE­­LEM: 500 ÚJABB HELYSZÍN Tovább bővül az osztrák kiskereskedelem, még ha az ütem kissé le is lassult: idén összesen 1580 bolt nyitására kerestek új helyszínt, ezek száma tavaly 1660 volt. Nagyon aktív volt a divatszektor, amely 500 új helyszínen kívánt boltot nyitni, főleg a belvárosokban és/vagy a bevásárlóközpontokban - ismertette a tényeket a RegioPlan bécsi tanácsadó cég. 2005 és 2010 között ez az ágazat évenként átlagosan 14%-kal növelte összes eladási területének nagyságát. Ugyanakkor 2005 és 2011 között 30 piacvezető cég évente 250 boltot be is zárt. A legaktívabb divatkereskedő cégek a Fussl, a Hunkemöller, a Cecil, a Kik és az NKD, amelyek évente egyenként tíz-tíz új helyszínt kerestek. Legkedveltebbek a 10 és 200 m2 közötti boltok. Az elmúlt években a piacról el is tűnt néhány cég, például a Schops, az Adessa és a Don Cil. Helyettük viszont nemzetközi cégek jelentek meg az osztrák piacon: a Bershka, a Hollister, a Primark és a Forever 21. A svájci Tally Weisl hét év után már 60 üzlettel rendelkezik Ausztriában, emelte ki a RegioPlan. ÖKO-TEX-VERSENY ÉRTÉKES NYEREMÉNYEKKEL Az OEKO-TEX-titkárság játékos versenyt hirdetett textiltermékeket forgalmazó és felhasználó - többek között magyar - partnerek számára. Azon személyek és cégek részvételére számítanak, akik bébi- és gyermekruházati, fehérnemű- és felsőruházati, illetve lakástextilcikkeket forgalmaznak. A vállalkozások kollektíven, munkatársa­ik ugyanakkor önállóan is részt vehetnek a megmérettetésben, sőt végfelhasználó vásárlók is indulhatnak. A www.oeko-tex. com honlapon, az OEKO-TEX ® SalesPro Games logóra klikkelve hat nyelven (angol, német, francia, olasz, spanyol és portugál zászlóval jelezve) érhetők el a versennyel kapcsolatos információk. A jelentkezés díjtalan, arra ugyanitt elektronikus úton (vagy faxon) van lehetőség. Felkészülni a közölt háttéranyagok tanulmányozásá­val lehet, majd ki kell tölteni a feladatla­pot. A válaszokat e-mailben vagy faxon lehet továbbítani a megadott helyre. A legjobbnak bizonyuló forgalmazó fődíja a londoni olimpián való részvétel, ezen­kívül 100, 750 és 1000 eurós utalványok nyerhetők (értékes műszaki és egyéb cik­kek rendelhetők egy neves csomagküldő szolgálattól, online vásárlással). A nyertes végfelhasználót többek között iPaddal jutalmazzák. Minden érdeklődőnek ajánl­juk, 2012. május végéig lehet versenyezni. GOMBOLD ÚJRA! DIVAT A MAGYAR A második Gombold újra! pályázatot két kategóriában hirdették meg. A Kortárs öltözéktervezési pályázat keretében a pályázók a magyar viselettörténet vala­mely korszakából merítenek inspirációt, s azt új, a legfrissebb divattrendeknek megfelelő formában dolgozzák fel. A for­rás motívum, forma vagy pusztán tech­nikai megoldás is lehet. A kiíró a napja­inkban rendkívül népszerű népművészeti ihletés mellett értékeli az újkori magyar történelem (így pl. a XIX-XX. század) pol­gári viseleteinek feldolgozását is. A Design és hagyomány kategória újszerű kísérlet: célja a kézművesmesterségek képviselőinek összehozása a fiatal, váro­sias tervezők kultúrájával. Ebben a kate­góriában a pályázók valamely elismert kortárs divattervező szabásmintáját dol­gozzák fel tradicionális kézműves tech­nikákkal. 2011-ben a pályázaton egy kategóriában 450-en indultak, 2012-ben már csaknem 1000 fiatal tervező pályázik két kategó­riában. Tavaly az első helyezett 450 ezer Ft-ot nyert, idén pedig már 1,1 millió Ft-ot vihet haza, és számos további díjat is kiosztanak. A rendezvény alkalmából jele­nik meg F. Dr. Dózsa Katalin szerkeszté­sében A magyar divat 1116 éve c. kiadvány, amely a honfoglalástól az első Gombold újra! pályázatig közel 200 gyönyörű fotó­val, magyar és angol nyelven kíséri végig hazánk viselettörténetét. BUDAPEST ESSENTIAL LOOKS 2012. TAVASZ Március első hétvégéjén nagy szakmai és közönségsikerrel rendezték meg a Schwarzkopf Professional és az Instyle által támogatott Budapest Essential Looks c. 2012. tavaszi trendeseményt a Millenáris Parkban, a Lakástrend kiál­lítással egy időben. Az Instyle három­éves születésnapját ünnepelte, ebből az alkalomból a Benes Anita által tervezett Daalarna mutatta be legújabb kollekció­ját. Színpadra állították több fiatal tervező - Gabo Szerencsés, Kepp Showroom, Tomcsányi Dóri, AnnaEva, Nubu, Artista - tavaszi-nyári kollekcióját, bemutatót tartott a Sugarbird és a Magenta, majd a résztvevők a klasszikus tervezők leg­frissebb kollekcióiban gyönyörködhet­tek (Art’z Modell, Manier, Léber Barbara, Daalarna). A zárónap fénypontja az Essential Looks 2012. tavaszi trendshow­­ja volt. A Schwarzkopf Professional a leg­újabb hajtrendeket mutatta be látványos, lendületes táncos show keretében. LAKÁSTREND 2012 A kiállítás új helyen, a Millenáris Park B csarnokában várta a látogatókat. Nemcsak a vásárlók és érdeklődők tájékozódását szolgálta, hanem alkalmat adott szakmai találkozóra is. A kortárs dizájn hazai leg­jobbjai, formatervezők és iparművészek, a korábbinál nagyobb területen lakástex­tíliát, bútorokat, kiegészítő tárgyakat és ékszereket mutattak be. V. MARKETING SZUPERKONFERENCIA Március végén közel kétszáz kis- és köze­pes vállalkozó részvételével tartották meg az V. Marketing Szuperkonferenciát, amelynek témája a haladó szintű marke­tingstratégia volt. A rendezvényen odaítél­ték az Év Marketingese díjat, azt a 23 éves Jónás Márton, a Jonex 2000 Kft. tulajdono­sa nyerte el. 8

Next