Dobrogea Nouă, septembrie 1956 (Anul 9, nr. 2523-2548)

1956-09-01 / nr. 2523

^ » DOBROGEA NOUA Nr. 25» Cauza Partidului Comunist din Germania este cauza întregii omeniri democrate și iubitoare de pace (Urmare din pag. I-a) Adunați în acest miting, protestăm cu vehemența împotriva interzicerii Partidului Comunist din Germania, r cerem anuularea acestei masuri ilegale, cerem să se redea drepturile democratice Partidului Comunist din Germania, organizațiilor progresiste, clasei muncitoare din Republica Federală Germană. Nici o forță, nici o fărădelege nu u vor reuși să întoarcă pe comuniștii germani și clasa muncitoare germană de pe drumul libertății, al unității întregului popor german, al păcii și democrației. Cauza pentru care a •luptat și luptă neînfricat eroicul Partid Comunist din Germania este de neînvins, pentru că ea este cauza dreaptă a întregului popor muncitor german, a tuturor forțelor iubitoare de pace. Partidul Comunist din Germania este trup din trupul și sînge din sîngele poporului german. De aceea, el nu poate fi smuls din viața poporului german. El a trăit, trăiește și va trai. Indiferent de hotărîrile hitlerilor sau adenauerilor și lacheilor din spatele lor. Trăiască P.C. din Germania! Trăiască solidaritatea clasei muncitoare din întreaga lume ! „Cer anularea odioasei hotărîri de interzicere a F. C. din Germania" — Din cuvîntul iov. Băncilă Alfred, muncitor la D.N.M.C. — " Cu profundă indignare, muncitorii din portul Constanța au luat cunoștință despre hotărîrea nefastă a Tribunalului federal din Germania Occidentală de interzicere a Partidului Comunist din Germania. Consider această hotârîre, îndreptată împotriva Partidului Comunist din Germania — Conducătorul clasei muncitoare și al poporului german în lupta pentru pace, independență și unitatea Germaniei — ca antidemocratică, fascista. Ea lovește în același timp în cauza păcii și a destinderii internaționale, este un act îndreptat împotriva suveranității și liniștei popoarelor. Acest act sumar volnic arată nu tăria, ci slăbiciunea guvernanților de la Bonn. Partidul Comunist, care luptă împotriva remilitarizării Germaniei, nu poate fi distrus, iar poporul german va ști să bareze acțiunile războinice ale revanșarzilor militariști din Germania occidentală. Hotărîrea de la Karlsruhe este nu a unui tribunal, ci a unor cercuri revanșarde puse în slujba Imperialismului. Această hotărîre își are rădăcina în cabinetele capitonate ale fabricanților de armament de peste ocean. Noi avem convingerea însă, că întreaga clasă muncitoare din Germania occidentală, toți oamenii muncii vor ști să opună o cârză rezistență în lupta împotriva revanșarzilor Vestgermani. In acțiunea lor nebunească, cercurile revanșarde vest-germane uită că astăzi situația nu se mai potrivește cu cea din 1933, cînd Hitler a început tot cu interzicerea Partidului Comunist din Germania. Astăzi, sîntem in 1956, au trecut mai bine de 12 ani de cînd fascismul hitlerist a fost distrus în propriul lui bîrlog, iar oamenii cinstiți de pretutindeni n-au uitat ce a adus omenirii războiul dezlănțuit de hitleriști. In prezent, alături de Uniunea Sovietică există marea R. P. Chineză, celelalte țări care construiesc socialismul. Țările socialiste dispun de uriașe forțe materiale și morale, pentru a răcori capetele înfierbîntate ale revanșarzilor germani, în cazul cînd ei vor atenta la suveranitatea teritorială a acestor țări. Alături de poporul german stă clasa muncitoare, oamenii cinstiți din întreaga lume, care luptă pentru destinderea în situația internațională, pentru coexistența și colaborarea între toate țările, indiferent de orînduirea lor socială. Poporul nostru, popor constructor al socialismului, vrea să trăiască în pace. De aceea, el se ridică cu hotărîre împotriva acțiunilor nesăbuite ale guvernului de la Bonn. Ca muncitor și patriot care doresc înflorirea scumpei noastre patrii, fericirea poporului nostru, mă angajez să muncesc și să lupt pentru întărirea patriei, pentru apărarea păcii și democrației. De la acest miting, împreună cu muncitorii din portul Constanța, protestez cu toată energia și cer anularea odioasei hotărîri de interzicere a Partidului Comunist din Germania și repunerea lui în toate drepturile legale. Trăiască lupta poporului german pentru pace, libertate și independență, pentru unificarea pe cale pașnică ia Germaniei. Trăiască Partidul Comunist din Germania — gloriosul și încercatul conducător al poporului german. „Nu vom permite nimănui să atenteze la viața noastră fericită" — Din cuvîntul tov. Simionescu I . Eugenia, vicepreședinte al sfatului popoular oraș — Tribunalul constituțional de la Karlsruhe a pronunțat în ziua de 17 august sentința de interzicere a Partidului Comunist din Germania. Această veste a produs indignare în rîndurile oamenilor muncii din lumea întreagă, care luptă pentru destinderea încordării internaționale, pentru pace. La aflarea pronunțării acestei odiose sentințe, mi-am amintit de anul 1933, cînd Hitler și-a început guvernarea prin interzicerea Partidului Comunist, act samavolnic urmat de dezlănțuirea unei teroare nemaiîntîlnite și de pregătire intensă a celui de-al doilea război mondial. Un act asemănător este și sentința nedreaptă de la Karlsruhe Revanșarzii vest-germani pregătesc cu înfrigurare un nou măcel, înarmîndu-se și căutînd să înlăture împotrivirea dârză pe care le-o pune Partidul Comunist din Germania, partid care luptă împotriva reînarmării Germaniei, împotrivă unui nou măcel mondial. Dar ei uită că omenirea s-a săturat de război, că a crescut conștiința oamenilor muncii și că refuză să se lase ucisă pentru a îmbogăți pe cei lipsiți de scrupule. ce Ca femeie și medic, care știu înseamnă ororile războiului, îmi ridic glasul alături de femeile iubitoare de pace din lumea întreagă, alături de cei care muncesc pentru sănătatea celor mulți și cer guvernanților de la Bonn să anuleze sentința criminală dată de Tribunalul federal din Karlsruhe. Medicii din orașul nostru, femeile muncitoare și casnice, soții și mame sunt alături de poporul german, de gloriosul său Partid Comunist, pe care îl asigură de cea mai fierbinte dragoste și solidaritate. De la acest miting declarăm, să audă guvernanții revanșarzi de la Bonn, că noi vrem să ne trăim Viața în căminele noastre liniștite și îmbelșugate, alături de soții și copiii noștri, a căror viață ne este scumpă. Nu vom admite ca cineva să urmeze munca noastră pașnică cu amenințarea unui nou război. Nu vrem ca spaima anilor 1941—1944 să mai devină realitate, nu vrem ca viețile celor roiragi să mai fie amenințate. Pentru aceasta, nu vom permite nimănui să atenteze la viața noastră fericită. Vom lupta pentru ca munca noastră să nu fie zădărnicită de către o clică infamă de fiare cu chip de om, nesătul de a realiza profituri prin sudoarea și sîngele oamenilor muncii, împreună cu medicii și femeile din orașul Constanța, înfierez sentința nedreaptă de la Karlsruhe și cer anularea ei, punerea Partidului Comunist în toate drepturile sale. Să știe guvernunui de la Bonn că nici o sentință din lume nu poate desființa o idee și nici o samavolnicie nu va putea înăbuși mișcarea de libertate poporului german, mișcarea condusă de Partidul Comunist din Germania. Alături de poporul german se află milioanele de oameni ai muncii din lumea întreagă care luptă pentru înlăturarea unui nou măcel, pentru pace și bună înțelegere între popoare. Trăiască pacea! Trăiască lupta poporului german pentru independență, unitate națională și progres social ! „Să știe mfitariștii și revanșarzii normanî, cari ssernesc pe urmele lui Hitter, că isteria nu se mai repetă" — Din cuvîntarea tov. profesor I. Lunga — Cu cîteva zile în urmă, Tribunalul Constituțional de la Karlsruhe, din porunca guvernului de la Bonn și inspirat de monopoliștii de peste ocean, a dat odioasa sentință, prin care a scos în afara legii gloriosul Partid Comunist German. Știrea despre interzicerea P.C.G. și despre represiunile îndreptate împotriva organizațiilor progressiste și democratice din Germania occidentală s-a răspîndit cu viteza gîndului. Acest act ilegal, anticonstituțional și antidemocratic, a umplut de indignare și pe profesori, învățători și tineretul școlar din orașul Constanța. In activitatea noastră cu cartea și tineretul, ne folosim mult de experiența istorică trecută a societății omenești și direcția preocupărilor noastre este îndreptată spre viitor, spre pace, spre socialism — epoca fericirii omenirii muncitoare. De aceea, măsurile scelerate luate de conducătorii din Germania occidentală ne-au readus aminte de anul 1933, de cel mai sîngeros călău al tineretului, și dușman al culturii, Hitler. Pentru orice om al muncii nu mai încape îndoială că persecutarea comuniștilor și a forțelor democratice din Germania, începută de guvernul lui Adenauer, este preludiul pregătirii unui nou măcel mondial, de aceiași fasciști, dar cu nume schimbat: îngrijorarea opiniei publice mondiale este cu atît mai legitimă, cu cît sînt cunoscute măsurile pe care regimul fascist le-a întronat în școlile și instituțiile de cultură din Germania, este cunoscută monstruoasa educație ce se făcea tineretului german, educația crimei, a urei rasiale și a asupririi altor popoare Milioanele de copii și tineri din lumea întreagă și în glas cu ei copiii, tineretul și intelectualitatea constănțeană, care abia și-au revenit din suferințele și privațiunile impuse de războiul fascist, și au început să se bucure de zile însorite și pline de perspectivele unui viitor fericit, vor și cer să fie barat drumul războiului, drumul fascismului odios. Sunt încă vii în mintea noastră zguduitoarele și dramaticele momente din timpul ultimului război mondial provocat de fasciști. Dar urzitorii de noi măceluri nu vor să învețe nimic din cartea istoriei contemporane, din evoluția societății omenești din ultima parte a secolului nostru . Cumpărați cu dolarii umezi de sudoarea muncitorilor asupriți și exploatați, neofasciștii din Germania occidentală calcă pe urmele lui Hitler, încearcă să meargă împotriva destinului omenirii. Ne dăm bine seama că măsurile luate de ei nu sunt numai împotriva celor mai curajoși apărători ai intereselor vitale și ai viitorului poporului german, ci ele constituie un atentat periculos la cauza păcii și libertății, cauza scumpă eticul, scumpă tuturor popoarelor. Dar în zilele noastre nici o forță nu se poate împotrivi popoarelor. Să știe militariștii și revanșarzii germani, care pășesc pe urmele lui Hitler, că istoria nu se repetă. Ir vremurile noastre, întreaga situație istorică este cu totul alta. Sistemul socialist mondial, care unește Uniunea Sovietică, marea Republică Populară Chineză și celelalte țări care construiesc socialismul, s-a transformat într-o forță uriașă, invincibilă. Lupta pentru unitatea națională a poporului german, pentru independență și libertății democratice, pentru socialism, cauză pentru care luptă Partidul Comunist German — nu poate fi înfrînată, căci ea este cauza scumpă omenirii, intelectualității și tineretului lumii. Ideile pentru care luptă Partidul Comunist German și celelalte partide comuniste — ideile comunismului sunt idei scumpe secolului nostru; ele nu pot fi oprite și nici distruse prin nci un fel de măsuri arbitrare și ilegale, căci în secolul nostru toate drumurile duc Spre libertate, spre pace, spre socialism, împotriva popoarelor == adevăraților făuritori ai istoriei *— nu Se pot lua măsuri, și dacă se iau, ele sînt înfrînate de mersul implacabil al dezvoltării societății omenești Către înainte. De aceea, noi, intelectualii învățători și profesori, purtători a Unei nobile misiuni sociale, educarea tineretului, ne unim cu toată hotărîrea și puterea protestul nostru cu cel al milioanelor de oameni ai muncii din țara noastră și de pretutindeni și cerem încetarea prigoanei fasciste împotriva P.C.G. și a forțelor progresiste, cerem imediata anulare sentinței de la Karlsruhe. Nu vom a înceta lupta pînă nu se va acorda libertate P.C.G., pînă nu va înceta prigoana împotriva elementelor desmocratice din Germania, pînă cî noi mi va fi asigurată liniștea pentru popoarele Europei. Trăiască gloriosul Partid al comuniștilor germani, stegar al năzuințelor poporului german. „Noi vrem pace, vrem ca norii negri ai războiului să nu se mai abată asupra omenirii" — din cuvîntul tov. Andrei Ion, muncitor la Atelierele C.F.R. Palas — Ca muncitor ceferist, la acest miting de protest împotriva scoaterii în afara legii a Partidului Comunist din Germania, mă solidarizez și ridic glasul meu alături de toți oamenii cinstiți și de bună credință din orașul Constanța și din patria noastră, alături de muncitorii din Germania, împotriva acțiunilor dușmănoase ale autorităților vest-germane îndreptate împotriva Partidului Comunist din Germania. Consider că hotărîrea de interzicere a Partidului Comunist din Germania, partid care a luptat și luptă pentru interesele poporului german, pentru libertăți democratice și pace, este ilegală, antipopulară și este îndreptată împotriva securității generale. Hotărîrea de interzicere a Partidului Comunist din Germania, luată de guvernul de la Bonn, este identică cu măsurile luate de Hitler în perioada pregătirii și dezlănțuirii celui de-al doilea război mondial. Cercurile imperialiste, care cred că prin interzicerea Partidului Comunist din Germania vor pregăti dezlănțuirea unui nou război, se înșeală amarnic. Astăzi, forțele păcii, democrației și socialismului sunt mult mai puternice ca în trecut și ele vor face totul pentru menținerea păcii, pentru asigurarea securității popoarelor. Ca cetățean al Republicii Populare Române, cunosc ce înseamnă să trăiești într-o țară liberă, unde stăpînește poporul. Și eu, ca și toți oamenii muncii din țara noastră, am cunoscut și am simțit ce înseamnă fascismul german, ce a însemnat ocupația hitlerista. Ceea ce a fost, nu doresc să se mai întîmple. De aceea, alaturi de întregul nostru popă, voi lupta pentru întărirea și înflorirea țării, pentru construirea socialismului în Republica Populară Romînă, țelul luminat spre care ne conduce partidul nostru drag. Noi vrem pace, vrem ca norii negri ai războiului să nu se mai abată asupra omenirii, care a avut atît de suferit în cel de-al doilea război mondial, cînd milioane de oameni au căzut jertfă fascismului german. Pentru ca aceasta să nu mai fie posibil, ca muncitor, ridic glasul alături de milioanele de oameni ai muncii din țara noastră și din întreaga lume și cer anularea sentinței de interzicere a Partidului Comunist German, încetarea prigoanei și teroarei îndreptată împotriva comuniștilor, luptători neînfricați pentru pace și democrație, pentru unificarea pașnică a Germaniei. Permiteți-mi ca în numele muncitorilor din orașul Constanța să adresez muncitorilor din Germania un salut tovărășesc de luptă, să le spun că noi sîntem alături de ei, protestînd împotriva samavolniciilor autorităților vest-germane, cerînd totodată autorităților vest-germane anularea hotărîrii de interzicere a Partidului Comunist din Germania. Trăiască Partidul Comunist din Germania, luptător neînfricat împotriva remilitarizării Germaniei occidentale, pentru o Germanie unită, independentă, democratică și iubitoare de pace! Jos teroarea fascistă ! Să se repună în drepturi legale Partidul Comunist German, partidul clasei muncitoare germane ! Cuvîntul rostit de Carlo Fermariero, membru al secretariatului Federației naționale a muncitorilor agricoli din Italia (care se află la odihnă în stațiunea Mamaia) Dragi tovarăși. Ca muncitor italian, vă rog să-mi permiteți să mă asociez protestului dvs. împotriva hotărîrii Tribunalului din Karlsruhe de a scoate P.C.G. în afara legii, hotărîre care se dovedește a fi o măsură fascistă. Această măsură reacționară atinge in mod special sufletul muncitorilor noștri din Italia, care au luptat și continuă să lupte din răsputeri pentru cauza păcii, democrației și libertății. Măsura fasciștilor germani demonstrează ca mai sunt încă în lume forțe care urăsc pacea și destinderea între popoare, forțe care urăsc drepturile democratice și de libertate ale clasei muncitoare, forțe care fac tot posibilul de a baza drumul popoarelor spre bunăstare și progres. Pentru noi, muncitorii italieni, măsura adoptată de către Tribunalul de la Karlsruhe constituie un grav atentat împotriva unificării Germaniei pe baze democratice juste. Credem totuși că eforturile monopolurilor din Germania Occidentală vor suferi un eșec total. Partidul Comunist din Germania, care a luptat în timpul fascismului împotriva tiraniei hitleriste, pentru democrație și pace, va continua să trăiască și să lupte. El va avea viitorul sau măreț, care va fi același cu viitorul poporului german. O probă a justeței acestei mărețe perspective este dovedită de către marea forță a lagărului păcii din lumea întreagă pe de o parte și de slăbiciunea sistemului capitalist pe de alta parte, manifestată prin adoptarea unor măsuri mîrșave, așa cum este măsura interzicerii Partidului Comunist din Germania. Pentru a merge înainte, spre libertate și socialism, trebuie să fim uniți, trebuie să întărim lagărul păcii și al socialismului. In Italia, ca și în alte țări din lumea occidentală, popoarele se mișcă în acea direcție unde exemplul puternic îl constituie pentru noi țările de democrație populară, printre care și Romînia, care s-au eliberat pentru totdeauna de exploatare și întuneric. Cinste celor care luptă pentru democrație și socialism în Germania Occidentala. Noi sîntem alături de poporul român și de toți cei care iubesc pacea și democrația. Sîntem cu ei în orice moment al luptei lor. Trăiască cauza socialismului și a păcii ! Trăiască Partidul Comunist din Germania ! Vorbește tov. Zaicenco Boris, director al S.N.M.C. Tovarăși. Faptele care s-au petrecut în ultimii ani în Germania occidentală aruncă o lumină puternică asupra cauzelor care au dus la înscenarea procesului de la Karlsruhe împotriva Partidului Comunist din Germania. Este știut de toți și nu constituie nici un secret pentru nimeni faptul că în ultimii ani, sub ocrotirea și cu sprijinul puterilor occidentale, puterea economică a monopolurilor vest-germane a fost refăcută cu multă înfrigurare și s-a creat baza războinică pentru pregătirea de noi agresiuni. Fostul Wehrmacht, în frunte cu odioșii generali, criminali de război ai lui Hitler, se reface cu rapiditate de către revanșarzii vest-germani, aceasta cu sprijinul integral al puterilor occidentale semnatare ale acordurilor de la Paris. Semnificativ este și faptul că documentele guvernului de la Bonn, prin care se cerea încă din noiembrie 1951 desființarea Partidului Comunist din Germania, poartă semnătura lui Lehr, fostul Ministru al Afacerilor Interne al lui Adenauer, care în 1932 a fost reprezentantul lui Hitler la adunarea Uniunii industriașilor din Germania. Sentința Tribunalului de la Karlsruhe constituie preludiul instaurării în Germania occidentală a unui regim de teroare antidemocratică și încă un pas pe calea militarizării și fascizării Germaniei de vest. In memoria poporului german și a tuturor popoarelor din lume, sînt încă vii cele petrecute în anul 1933, cînd primul act de guvernămînt al hitleriștilor a fost interzicerea Partidului Comunist. Astăzi, guvernul de la Bonn reeditează aceleași evenimente, dar uită că vremurile nu mai sînt cele din 1933. Mișcarea pentru pace, democrație și libertate a luat proporții uriașe în toată lumea, iar glasul de neînvins al tuturor oamenilor muncii, al tuturor oamenilor cinstiți, iubitori de pace, se ridică în apărarea Partidului Comunist din Germania. Noi sîntem siguri că în noile condiții istorice, poporul german va găsi forțele necesare pentru a preîntîmpina o nouă aventură războinică în care se angajează guvernul de la Bonn. Alături de poporul german stau popoarele țărilor socialiste, popoarele iubitoare de pace din lumea întreagă, care luptă pentru apărarea păcii, independenței și securitatea popoarelor. Noi, inginerii și tehnicienii din orașul Constanța, protestăm cu toată energia împotriva sentinței Tribunalului din Karlsruhe, fiind alături de forțele democratice ale poporului German, care cer anularea hotărîrii Tribunalului din Karlsruhe. Știm cu toții, și asta o știe toată lumea, că Partidul Comunist din Germania este luptător credincios și neobosit pentru înfăptuirea țelului scump întregului popor german și anume: unificarea țării pe baze pașnice și democratice. Sîntem siguri că în ceea ce privește Partidul Comunist din Germania, acest eroic detașament al clasei muncitoare și conducător al poporului german în lupta pentru viitorul democratic al Germaniei, pentru libertate, pace și progres social, el există și va continua să existe, cu toate persecuțiile autorităților vest-germane. De pe această tribună, în numele tehnicienilor și inginerilor din orașul Constanța, trimitem eroicului P.C.G. un călduros și tovărășesc salut și strigăm din toată căldura inimilor noastre. Să se pună în toate drepturile sale partidul care a dat asemenea conducători ca : Libknecht, Luxemburg, Thälmann, Pik, Reiman și alții. Trăiască Partidul Comunist din Germania ! Cuvinte! tov. Popovici D., procurorul regiunii Constanța Tovarăși, Cu profundă indignare am aflat despre nesocotită sentință a Tribunalului din Karlsruhe, care constituie cel mai grav și cel mai direct atentat la libertatea poporului german. Asemenea sentințe oglindesc cum nu se poate mai bine „legalitatea burgheză“ care este și reacționară și mincinoasă. Norme de drept care sunt recunoscute de toate legislațiile au fost călcate în picioare de cei ce-și zic „judecători federali“. Dacă pornim de la compunerea completului de judecată și ne oprim la sentință, ne dăm seama de șubrezenia, ilegalitatea și nedreptatea acestei hotărîri. Dreptul celui trimis in judecată de a recuza pe judecători pentru suspiciunea de părtinire este cunoscut de toți juriștii. Cei de la Karlsruhe au nesocotit acest drept și au respins cererea de recuzare a președintelui Tribunalului federal, deși acesta negociase procesul cu partea care pornise, adică cu guvernul de la Bonn. Unde este mult trîmbițata „legalitate burgheză“, dacă judecătorii tirguiesc soluția unui proces cu cei ce au interes într-o anumită soluție ? Nu cunosc oare membrii Tribunalului federal dispozițiile din propria lor constituție? Ea le cunosc. Cum se explică atunci că împotriva acestor norme de drept obligatorii pentru ei au arestat pe reprezentanții Partidului Comunist German înainte de începerea dezbaterilor ? Știe oricine că în orice proces trebuie să existe probe puternice cu privire la vina care se impută acuzatului și că în lipsa acestor dovezi judecătorii trebuie să pronunțe achitarea. Au existat probe în dosarul de la Karlsruhe? Nu, căci activitatea Partidului Comunist German nu a amenințat nici o dată orînduirea democratică, așa cum sa susținut de acuzatori ci, dimpotrivă, a luptat pentru o adevărată democrație, pentru unitatea Germaniei și pentru pace. Și, împotriva realităților, împotriva faptelor, împotriva adevărului, împotriva propriilor lor legi, judecătorii din Karlsruhe , au hotărît scoaterea în afara legii a P.C.G. Sentința judecătorilor de la Karlsruhe constituie un atac împotriva păcii, căci prin ea guvernul de la Bonn a încercat să scape de cea mai puternică forță care stă în calea pregătirilor lor războinice. Este clar pentru toată lumea că lupta comuniștilor din Germania de vest, pentru unificarea pe cale pașnică a Germaniei, pentru libertate și pace, a stat ca un ghimpe în ochii clicii imperialiste a lui Adenauer. Apărător consecvent al drepturilor la viață ale muncitorilor și poporului german, Partidul Comunist și-a dus cu cinste și jertfe sarcina de avangardă a clasei muncitoare germane. Hotărîrea pseudojuriștilor din Karlsruhe nu va putea însă întoarce din calea sa poporul german și nici nu va împiedica Partidul Comunist să existe. El trăiește și va trăi, prin sutele de mii de muncitori care sunt tot mai oprimați de legile fasciste ale Bonn-lui, prin toți oamenii cinstiți din Germania. El trăiește și va trăi împotriva tuturor actelor de teroare de tipul sentinței de la Karlsruhe, căci alături de el și numai alături de el pulsează viața, viața muncitorilor, femeilor și copiilor, cărora le-a fost și le este călăuzitor, apărător și educator. El trăiește și va trăi pentru că sentințele nu pot înlătura realitatea vieții. Au fost și în trecut desființate partide comuniste, dar și atunci ca și acum cei înfrînți au fost guvernanții fasciști, căci partidele comuniste au ieșit mai puternice, mai legate de popor. Partidul Comunist German este tot mai mult înconjurat de dragostea oamenilor muncii în urma înscenării juridice de la Karlsruhe. Se înșeală cei care cred că ideea nebunească de dominare a lumii, moștenire hitleristo-fascistă, mai poate fi astăzi impusă popoarelor. Noi, oamenii care dorim liniștea căminelor noastre, viață fericită copiilor noștri, nu vom admite nici o dată ca vreun nou Hitler să incendieze omenirea. De aceea, sîntem alături de Partidul Comunist German și împotriva sentinței din Karlsruhe, alături de lupta comuniștilor din Germania de vest și împotriva măsurilor fasciste ale guvernului de la Bonn. In numele juriștilor din regiunea Constanța, protestez cu tărie împotriva actului de la Karlsruhe și cer repunerea Partidului Comunist German în toate drepturile sale, împreună cu toți juriștii din regiunea Constanța, sunt alături de militanții comuniști germani, cărora le trimitem un salut călduros și tovărășesc și îi asigurăm că vom depune toate eforturile pentru ca înscenarea judiciară a guvernului federal să ia sfirșit. Trăiască eroicul Partid Comunist German. “ A % /) Către TELEGRAME Guvernul Republicii Federale Germane BONN - R. F. GERMANA Cetățenii orașului Constanța, adunați în mare miting, protestează cu hotărîre împotriva sentinței ilegale de interzicere a Partidului Comunist din Germania. Pe această cale, unindu-ne glasurile noastre cu ale poporului german și popoarele iubitoare de pace din lumea întreagă, cerem grabnica anulare a hotărîrii Tribunalului constituțional din Karlsruhe, restabilirea Partidului Comunist din Germania în toate drepturile sale legale, încetarea măsurilor polițienești și teroriste îndreptate împotriva membrilor Partidului Comunist și a altor organizații democratice. Considerăm actul de la Karlsruhe ca un act îndreptat nu numai împotriva Partidului Comunist din Germania, dar și împotriva democrației și păcii, împotriva forțelor care luptă pentru parte și securitatea popoarelor, pentru coexistență și colaborare între toate țările. Ne exprimăm solidaritatea noastră cu poporul german, care luptă pentru unificarea Germaniei pe cale pașnică și sprijinim lupta lui pentru ca Germania să devină un stat democrat și iubitor de pace. Către Bundestagul Republicii Federale Germane BONN — R. F. GERMANA întrunită astăzi, 31 august, în miting de protest, populația orașului Constanța a primit cu indignare sentința pronunțată de Tribunalul de la Karlsruhe de scoatere în afara legii a Partidului Comunist din Germania. Considerăm această sentință ilegală. Persecuțiile îndreptate împotriva membrilor Partidului Comunist din Germania și a altor organizații contravin celor mai elementare drepturi și libertăți democratice; ele sunt îndreptate în același timp împotriva păcii și securității popoarelor din Europa și lumea întreagă De aceea, cerem Bundestagului Republicii Federale Germane să intervină și să anuleze sentința Tribunalului constituțional de la Karlsruhe, să repună Partidul Comunist din Germania în drepturile sale legale. Să fie eliberați comuniștii și oamenii care doresc prosperitatea Germaniei și pacea să se înceteze prigoana împotriva forțelor democratice. Să se anuleze hotărîrea Tribunalului din Karlsruhe. Către Tribunalul constituțional federal Karlsruhe R. F. GERMANA Astăzi, 31 august, noi, oamenii muncii din orașul Constanța, muncitori, tehnicieni, funcționari, vîrstnici și tineri, femei și bărbați de diferite categorii sociale și credințe religioase, întruniți în miting, protestări împotriva interzicerii Partidului Comunist din Germania. Sentința pronunțată de Tribunalul federal este nedreaptă, ilegală și dată cu încălcarea tuturor principiilor juridice procesuale internaționale, inclusiv cele ce reglementează în Republica Federală Germană desfășurarea unui proces. Cerem Tribunalului federal să reexamineze procesul intentat Partidului Comunist din Germania să constate că sentința s-a dat cu nesocotirea dreptului de apărare și fără dovezi și s-o anuleze ca netemeinică și nedreaptă. De la acest miting, ne solidarizăm cu lupta poporului german pentru independență și suveranitate națională, pentru o Germanie unită, democrată și iubitoare de pace. X Â -A