Dobrogea Nouă, mai 1968 (Anul 21, nr. 6133-6157)

1968-05-03 / nr. 6133

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VA , Anul XX nr. 6133 Vineri, 3 mai 19684 pagini, 30 bani Vizita conducătorilor de partid | MAREA DEMONSTRAȚIE A OAMENILOR și de stat la Fabrica de confecții și tricotaje București Fabrica de confecții și tricotaje București, una dintre cele mai mari întreprinderi industriale ale Capitalei, a împlinit 20 de ani de existență. Este un eveniment deosebit, un prilej de bucurie și satisfacție pentru întregul său colectiv care, prin muncă rodnică, a înmănuncheat în buchetul celor două decenii mari și însemnate succese. Răspunzînd invitației de a participa la marea lor sărbătoare, în mijlocul harnicilor muncitori, ingineri, tehnicieni de aici, au venit tovarășii Nicolae Ceaușescu, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraș, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Janos Fazekaș, Dumitru Popa și Gheorghe Gaston Marin. La intrarea în fabrică miile de muncitori au salutat pe conducătorii de partid și de stat cu puternice ovații și urale, înalții oaspeți au fost întâmpinați de Alexandru Sencovici, ministrul industriei ușoare, de colectivul de conducere al întreprinderii, reprezentanții organizațiilor de partid, sindicale și de tineret. Se vizitează expoziția „20 de ani”de existență a fabricii“. Prin numeroase panouri, grafice, fotografii, este înfățișat sugestiv drumul ascendent străbătut de această fabrică de la micile și rudimentarele ateliere Apaca la marea și moderna unitate de azi a industriei noastre ușoare. Se vizitează în continuare, stația-pilot a fabricii, unde sunt experimentate procedee tehnologice dintre cele mai moderne care urmează să fie generalizate în fabrică. In continuare sunt vizitate sala în care se află expuse produsele fabricii, sectorul II și sectorul tricotaje. Apreciind calitatea și bogăția sortimentelor, conducătorii de partid și de stat recomandă colectivului de creatori să persevereze pe linia diversificării produselor, pentru a răspunde în tot mai mare măsură cerințelor și exigențelor populației. Pretutindeni, în secțiile vizitate, sute de muncitori și muncitoare fac o primire entuziastă tovarășului Nicolae Ceaușescu și celorlalți înalți oaspeți. întrerupînd pentru citeva clipe activitatea, lucrătorii ovaționează îndelung, dînd expresie sentimentelor lor profunde de dragoste și atașament față de Partidul Comunist Român, de conducătorii săi. (Continuare în pag. a IV-a) MUNCII OEI MAI în județul și municipiul Constanța Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu Dragi tovarăși. Este pentru noi o mare plăcere de a lua parte la această manifestare sărbătorească a puternicului colectiv al Fabricii de confecții și tricotaje București, prilejuită de împlinirea a 20 de ani de la intrarea în funcțiune a întreprinderii. Dați-mi voie să vă transmit cu acest prilej un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România. (Vii și puternice aplauze). Fabrica dv. a fost construită prin munca entuziastă a mii de tineri brigadieri, dintre care mulți au continuat apoi să lucreze aici, iar unii sunt astăzi muncitori fruntași, maiștri, au funcții de conducere în această întreprindere. Se poate spune că, o dată cu dezvoltarea fabricii, a crescut și colectivul de muncitori, tehnicieni și ingineri, devenind astăzi un colectiv puternic închegat, care își îndeplinește cu cinste sarcina de a da patriei produse de bună calitate, rezistente și cît mai frumoase. In cei 20 de ani de la înființare, întreprinderea dumneavoastră a obținut succese mari. Ea este astăzi cea mai mare fabrică de confecții și tricotaje din România. Produsele fabricii dv. se bucură de o bună apreciere, ații in țară cit și în străinătate. In ultimii ani au fost luate o serie de măsuri pentru îmbunătățirea activității întreprinderii, ceea ce a dus la creșterea producției, productivității muncii, la sporirea beneficiilor. Am vizitat astăzi două din sectoarele întreprinderii. Ne-a făcut o impresie deosebit de plăcută sectorul de prototipuri, care oglindește nivelul tehnic înalt al întreprinderii, preocuparea colectivului de a perfecționa continuu producția, de a realiza pe această cale o folosire cît mai rațională a mijloacelor materiale și de a pune la îndemîna muncitorilor mijloace de producție mai bune, pentru a obține producții sporite, de calitate ridicată. De aceea, tovarăși, doresc ca în numele conducerii de partid și de stat să vă felicit pentru rezultatele pe care le aveți în activitatea dv. (Aplauze prelungite, orale). Prin munca desfășurată de întregul colectiv, de conducerea întreprinderii, dumneavoastră aduceți o contribuție activă la înfăptuirea sarcinilor stabilite de Congresul al IX-lea al partidului privind dezvoltarea industriei bunurilor de consum, asigurarea populației muncitoare cu îmbrăcăminte, încălțăminte și, în general, cu mărfuri mai multe, mai bune, mai frumoase, pentru ridicarea bunăstării materiale a poporului nostru. Cu prilejul acestui mare eveniment din viața întreprinderii și a colectivului de salariați — împlinirea a 20 de ani de activitate — și pentru activitatea bună desfășurată în producție, întreprinderea a fost decorată cu „Ordinul Muncii“ clasa I, iar un număr de tovarăși au primit ordine și medalii ale Republicii Socialiste (Continuare în pag. a IV-a) In Capitala La București, demonstrația marilor muncii s-a desfășurat eaîn Piața Aviatorilor. Peste 250.000 de bucureșteni au venit la demonstrație cu flori, cu numeroase grafice și pancarte care ilustrează progresele patriei noastre socialiste, rezultatele transpunerii în viață istoricelor hotărîri ale Congresului a al IX-lea și ale Conferinței Naționale a partidului. Piața Aviatorilor a îmbrăcat haină festivă. Ora 9. — Miile de oameni ai muncii aflați in piață salută cu aplauze și urale îndelungi sosirea conducătorilor partidului și statului nostru. In tribuna centrală iau loc tovarășii : Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Constantin Drăgan, Dăn Vlache, Janos Fazekas, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vilcu, Ștefan Voitec, membrii supleanți (Continuare în pag. a II-a) Strîns uniți, în jurul partidului, într-o atmosferă de puternic entuziasm, oamenii muncii din județul și municipiul Constanța au sărbătorit ziua de 1 Mai —Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. * * CUVÎNTAREA tovarășului Emil Bodnaraș Dragi tovarăși. Stimați oaspeți de peste hotare. Sărbătorim astăzi, împreună cu clasa muncitoare de pretutindeni, cu forțele muncitorești revoluționare din toate țările, cu întreaga omenire progresistă, Ziua solidarității și frăției internaționale a oamenilor muncii în lupta lor pentru o viață demnă și liberă, pentru independență națională și eliberare socială, pentru democrație, socialism și pace. Cu prilejul acestei mari sărbători, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri adresează muncitorilor, țăranilor, inginerilor și tehnicienilor, oamenilor de știință, cultură și artă întregului popor muncitor al țării un salut tovărășesc și calde .felicitări pentru bogatele înfăptuiri în economie, știință și cultură, în înflorirea României socialiste. Salutăm cu căldură pe toți delegații și invitații de peste hotare, a căror prezență la această tradițională manifestare populară exprimă prietenia și solidaritatea dintre popoarele noastre, însuflețite de țelurile nobile ale păcii și progresului social. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul activității intense și larg desfășurate pentru realizarea programului de desăvîrșire a construcției socialiste elaborat de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, întregit de importantele hotărâri ale Conferinței Naționale — izvoare de profunde înnoiri în societatea noastră socialistă. (Continuare în pag. a II-a) Masă oferită de C.C. al P.C.R Comitetul Central al Partidului Comunist Român a oferit, după marea demonstrație de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, o masă tovărășească în parcul Palatului Snagov. Au luat parte tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekaș, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vilcu, Ștefan Voitec, membrii supleanți ai Comitetului Executiv, secretarii C.C. al P.C.R., vicepreședinți ai Consiliului de Stat și ai Consiliului de Miniștri. Au luat parte, de asemenea, membri ai C.C. ai P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători ai unor instituții centrale și organizații obștești, numeroși membri de partid din ilegalitate și alți vechi militanți ai mișcării muncitorești din țara noastră, activiști de partid, generali și ofițeri superiori, conducători ai unor mari întreprinderi bucureștene, oameni de știință, cultură și artă. In timpul mesei, care s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, tovărășească, a luat cuvîntul, primit cu puternice și îndelungi aplauze, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al C.C. al P.C.R. (Agerpres) ÎN PAG. All-A Cuvîntul rostit de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU Ziua de 1 Mai — marea sărbătoare a oamenilor muncii de pretutindeni — a cunoscut și în acest an amploarea unei vibrante demonstrații populare pe întreg cuprinsul județului. Succesele obținute în întîmpinarea măreței sărbători, înmănuncheate în această primăvară într-un buchet mai bogat ca oricînd, au insuflat tuturor îndreptățită mîndrie și deplină încredere în viitor, hotărîrea de a lupta neabătut pentru înflorirea patriei socialiste, pentru împlinirea istoricelor sarcini ale Congresului al IX-lea al partidului, ale Conferinței Naționale a P.C.R. Ora: 9. Salutați cu îndelungi și puternice aplauze, iau loc în tribuna oficială tovarășii Petre Ionescu, Nicolae Petre, Petre C. Ion, Ion Tudor, George Crișovan, Oprea Vicol, Ion Nicolăescu, Corneliu Ungureanu, Ion Inga, Gheorghe Filișan, (Continuare in pag. a 11-a) cuvîntarea PETRE C. ION, secretar al Comitetului județean de partid Stimați tovarăși, cetățeni ai județului și municipiului Constanța. In aceste momente sărbătorești, pe toate meridianele lumii, unde mintea și brațul creator al omului clădește cu îndîrjire și talent nobila civilizație umană, pășesc, sub flamurile tradiționale, zeci de milioane de demonstranți. Este marea sărbătoare a solidarității internaționale a muncitorilor, care luptă pentru îndeplinirea aspirațiilor spre mai bine, pentru pace, democrație și socialism. Cu prilejul acestei mărețe sărbători, in numele Comitetului județean și al Comitetului municipal de partid, al Consiliilor populare județean și al municipiului Constanța, vă transmit un fiecare salut, felicitări pentru realizile remarcabile obținute în dezvoltarea economiei, științei și culturii, urări de noi succese in activitatea creatoare pentru înflorirea scumpei noastre patrii —* Republica Socialistă România. Tovarăși. Din anul 1890, când, pentru prima oară, s-a sărbătorit ziua de 1 Mai, într-o perioadă istoricește .(Continuare în pag. a II-a) Citiți In pag. a 3-a reportajul-anchetă: „ENTUZIASM, ÎNCREDERE, CERTITUDINE" consemnat de Petre ZARNESCU, Costică GHINEA, Nicolae CONSTANTIN și Eugen VASILIU Tribună oficială, in timpul 4c X Mai, în Constant» Foto: Gh. CIOROBEA Ă.i 1