Dobrogea Nouă, septembrie 1970 (Anul 23, nr. 6854-6879)

1970-09-19 / nr. 6870

Pag. a 2-aDOBROGEA NOUA nr. 6870 I Ieri, azi, pe litoral Deși a început toamna, litoralul românesc cunoaște aceeași afluență de turiști români și străini, care petrec excepționale zile de vacanță. In ultimele zile am notat pentru dumneavoastră mai multe evenimente . Pentru a opta oara pe litoralul românesc Prestigiul de care se bucură litoralul românesc în rîndul industriei turismului În lume a fost evidențiat în dese rinduri nu numai prin numărul sporit de turiști străini ce-și petrec vacanța în stațiunile Mării Negre dar și prin preferința multora de a-și reînnoi vizitele an de an. Un exemplu plastic în această direcție ni-1 oferă turistul austriac HANS UTTNER din LINTZ care a sosit împreună cu familia sa în această perioadă pe litoral fiind prezent pentru a opta oară în stațiunea Mamaia. Organizatorii , Centrala de turism Mamaia, i-au oferit statornicului un premiu, constînd într-o oaspete excursie în nordul Moldovei și posibilitatea petrecerii concediului de odihnă în condiții excelente în cadrul complexului „Flora“ din frumoasa stațiune Mamaia. Forme moderne de comerț în deservirea turiștilor Ministerul Comerțului Interior in colaborare cu Centrala de turism Mamaia, a realizat în premieră în unitățile de desfacere prezente pe litoral noi și moderne forme de deservire, urmărindu-se în principal, scurtarea timpului de staționare a cumpărătorilor în magazine. In acest sens, au fost introduse în unitățile de alimentație publică un număr de 100 de cărucioare individuale, ușor de mînuit și manevrat. De asemenea, a fost lărgită rețeaua comercială de autoservire prin înființarea a 27 noi Unii în magazinele existente. Preocupare continuă pentru membrii A.C.R. In, această vară prin Automobil Club Român, au sosit pe litoral peste 100.000 de automobiliști. In această direcție, A.C.R. a întreprins o serie de măsuri menite să contribuie la îmbunătățirea asistenței rutiere, să faciliteze cazarea și masa turiștilor automobiliști etc. Astfel, pe litoral, funcționează în prezent 32 de automobile— stații mobile autoutilitare — cu personal calificat, stații mobile de spălat auto, hoteluri și restaurante, destinate numai membrilor A.C.R. intr-un viitor apropiat, cursuri de inițiere și calificare profesională Deși sezonul estival nu s-a încheiat, Centrala de turism „Litoral“ a și luat o serie de măsuri menite să conducă la îmbunătățirea calificării personalului ce lucrează in industria turismului nostru- In acest sens sunt planificate ase deschide cursuri de inițiere și calificare profesională de limbi străine pentru 3.000 de lucrători. Cursuri de calificare se vor organiza, începînd cu luna octombrie, și pentru meseriile de bucătar, ospătar, șef de sală, recepționer etc. I.A.S. „AVICOLA“-CONSTAN ITA i . 1* . : Ir/i. ^ 5 ! 1 i î ... • • •» ?' '■••• : < ' • : ' ■ • q.feră spi fe , vi {t jare, in, fiecare luni și joi. jig la /Incubator Medgidia. . . . . ■ . PUI DE O ZI, COCOȘEI SEXAȚI , la prețul de 0,50 lei per bucată. . Plata, se va face în numerar. " _ Pentru comenzi .colective, în cantita asigură transportul. , . , , • , Relații.- telefon 2.29.31 + 2.29.32,-Constanța; telefon 278 Medgidia; Anunț •' * / CM. ■ . | • ’• y | \y Constanța angajează urgent: — GESTIONARI : ~ ȘOFERI. Relații. la telefon 1.18.71, «■ [UNK]mnMHBBHNaaaMMMnHMMHaM Piața Independenței. Anunț important întreprinderea de gospodărie locativa Constanța aduce la cunoștința tuturor locatarilor de la imobilele proprietate de stat că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1968, art. 16 și 47 și punctele 14, 16 din Contractul de închiriere, pe care îl posedă fiecare locatar și care face parte integrantă din această lege, este interzisă cu desăvîrșire orice modificare sau schimbare de destinație a spațiului locativ ce-l deține, fără aprobarea proprietarului. Locatarii care au încălcat prevederile acestei legi și care au făcut modificări la fațadele imobilelor prin închiderea balcoanelor, sunt invitați și pe această cale ca, până la date de 25 septembrie 1970, să desfacă sistemele de închidere a balcoanelor și să aducă imobilele la starea lor inițială. DIRECȚIUNEA Nou la OJ.T. De la data de 16 septembrie 1970, Agenția O.N.X. Constanța vă invită să participați la degustarea renumitelor vinuri ale podgoriei Murfatlar. Se asigură : — transportul cu autocar .... • „Fiat“’; un aperitiv ; • — degustarea a 5 sorturi de vin și 2 devel’mut ; ‘ — o surpriză pentru acasă ; — vizitarea combinatului Viticol.Locuri limitate. Informații și înscrieri la punctele O.N.T. din Mamaia, Eforie. Sud, Eforie Nord și Constanța. Prețul 57 lei. SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT Avancronica sportivă După miercurea de aur a fotbalului nostru, să ne întoarcem la campionat în mod cert, niciodată până acum fotbalul nostru de club nu ne-a adus a ttea satisfacții deodată, ca miercuri seara. In jurul orei 22:00, agențiile de presă din lume primeau din eter vestea marii surprize înregistrate de U.T.A. în fața unui Goliat modern și care se numea Feijenoord. Cine spera, cine credea atunci, cu cîteva ore mai înainte, că echipa noastră campioană va reuși poate cea mai bună performanță obținută de o formație de fotbal românească peste hotare ? Meciul nul cu campioana lumii, pe terenul ei propriu, la fața propriului ei public, nu este la todemica campioanei Angliei, campioanei Italiei și Americii de Sud. Și totuși U.T.A. a demonstrat, că se poate. In fine. Steaua, la Lvov, Dinamo în București și Universitatea Craiova pe teren propriu, au completat lanțul succeselor, facindu-ne să anticipăm acum, la început de toamnă, o posibilă excelentă primăvară a fotbalului românesc. Dar să ne oprim aici, avancronica noastră propunindu-și in principal să comenteze partidele ce vor urma. Așadar, etapa a patra a campionatului nostru. După configurația clasamentului și tradiția unor jocuri, cuplajul din București, Dinamo — Progresul și Rapid — Steaua, deține capul de afiș al confruntărilor, iar șansele de victorie sunt milimetric aceleași pentru toate Cele patru formații. Interesantă, însă, va fi lupta indirectă ce se va da intre trei portari : Suciu — Steaua, Răducanu — Rapid și Constantinescu — Dinamo. Poate cei mai ta formă jucători pe aceste posturi din fotbalul nostru. Farul se deplasează la Cluj pentru a întîlni pe codașa clasamentului, C.F.R. Jocul pare la prima vedere ușor pentru constănțeni dacă C.F.R. nu și-ar juca o ultimă carte. Dar să fim mai expliciți. O nouă infringere și, practic, echipa ceferiștilor de pe Someș ar pierde contactul cu restul plutonului și cum valoarea lotului nu permite C.F.R.-ului recuperări spectaculoase totul se joacă acum pe o singură carte și pe care scrie victorie. Farul a efectuat în această săptămână antrenamente zilnice, dar fără două piese principale din angrenajul formației. Este vorba de absența lui Mareș (probleme familiare) și a lui Tufan (un traumatism mai vechi, nevindecat). Totuși antrenorii constănțeni sunt optimiști. In cele două jocuri de antrenament susținute în familie cu echipa de tineret și echipa, de juniori,, prima formație a Farului, ta alcătuirea : Ștefănescu, Stoica, Antonescu, Grama, Pleșa, Tănase, Badea, Ologu, Oprea, Caraman, Kalló, a dat satisfacție. Rămine ca în jocul de la Cluj să confirme sau să infirme optimismul antrenorilor. Formația pleacă astăzi, pe calea aerului, spre Cluj. In Constanța, duminica sportivă ne rezervă totuși (in lipsa Faiadul) o întâlnire cu fotbalul. Este vorba de partida de divizia B dintre Portul Constanța și Oțelul Galați. Jocul programat pe stadionul,Portul” , începind de la ora 11, are o dublă însemnătate. Pe de o parte, echipa locală trebuie să obțină victoria, eliberându-se astfel de emoțiile ultimelor locuri din clasament, iar pe de altă parte, portuarii au obligația față de suporteri de a juca bine și a demonstra că formația se află pe un drum ascendent. Noi avem încredere în tinăra formație portuară și în capacitatea ei valorică. In divizia C, derbiul seriei a III-a se desfășoară la Medgidia, între echipa locală I.M.U.M. și performera etapelor de pină acum,. Delta Tulcea. Echipa oaspete nu a cunoscut înfringerea, conducing în clasament. I.M.U.M. va încerca să obțină victoria, apropiindu-se în felul acesta de plutonul fruntaș. Sperăm ca jocul de la Medgidia să se desfășoare intr-o deplină notă de sportivitate și cel mai bun să învingă. Tot duminică sunt programate jocuri în cadrul etapei a V-a a campionatului județean de fotbal. In fine, începutul săptămînii viitoare, marchează un eveniment pugilistic important. Marți, în Sala sporturilor, lotul reprezentativ de box al României va întîlni redutabila formație a clubului Farul. O dispută sportivă, ce suntem siguri va avea o desfășurare echilibrată și de bună valoare tehnică. Asupra tuturor partidelor de campionat sau a întâlnirilor amicale vom reveni pe larg în ziarul nostru de marți. ■ L. BRÜCKNER In campionatul republican de yachting Schimbări de lider, dar (numai) In regata a șaptea Regata a șaptea a Campionatului republican de yachting a adus unele modificări in ierarhizarea primelor echipaje (acele trei clase olimpice (F.D., Star și Finii) și ln clasa Snipe. Schimbările s-au datorat, in principal, faptului că sportivii clasați pe locuri ceva mai modeste au atacat cu mai mult curaj poziția liderilor, infiltrindu-se in ierarhia primilor cu speranța de "a ciștiga puncte in plus in clasamentul general individual. Dar cum regulamentul competiției dă posibilitatea concurenților să renunțe la o poziție mai slabă din totalul regatelor, primele locuri în clasamentul general nu s-au modificat structural, astfel că, excepting eventualul cîștig de cauză ce-i va acorda comisia tehnică unor contestații, liderii de pină acum au șanse mari de a-și menține locurile in clasament. Dar să revenim la reguta a șaptea. Desfășurată pe un vint de torța a IlI-a (deci in condiții tehnice de concurs mult îmbunătățite) regata a dat câștig de cauză la clasa F.D. echipajului constănțean Ion Apostol ~- Dan Nicolescu (Electrica Constanța). De remarcat că pe locul II s-a situat tot la cuplu constănțean, Nicolae Culică, Mihai Denisov (Electrica Constanța), te locul III au sosit reprezentanții Clubului nautic universitar București, Mircea Carp j- M. Bobdlișor. Iată, așadar, ea la clasă F.D. au existat suficiente șanse pentru sportivii constănțeni de a ocupa primele locuri, dacă gradul de pregătire cu care au intrat in concurs in prima regală ar fi atins valoarea maximă" din regata a VII'-a. Din păcate, așa cum am iai arătat în cronicile noastre, constânțenii au venit la startul actualei ediții a Campionatului republican cu un grad relativ redus de pregătire familiinl în felul acesta șan&ere de victorie ale reprezentanților cluburilor bucureștene. Disputa dintre cele două echipaje constănțene a fost spectaculoasă, ambele formații ajungind pe punctul de sosire la o diferență minimă de timp. La Star echipajul Puiu Manu Gheorghe Mitran (Electrica București) prin victoria obținută a reușit să se desprindă de principalii lor urmăritor Dan Onofrei -- Nicolae Nisteaovirul in felul acesta, șanse mari de a termina disputa pe locul II. In fine,la Snipe, Popovici Dorel Mărăcine Bogdan (Electrica București) au obținut victoria și în această regată, conducind cu autoritate in clasamentul general, fapt ce le dă dreptul de a spera la obținerea unui nou titlu de campioni naționali. La clasa Finn, constănțeanul Gheorghe Nicolcioiu s-a clasat pe primul loc, după o luptă duiză cu Constantin Ivanovici de la C.N.U. București. De altfel, cei doi sportivi concură cu șanse aproximativ egale la ocuparea locului II in clasamentul general. Dar, așa cum am mai arătat la început, după judecarea tuturor contestațiilor, rămâne să se definitiveze locul fiecărui concurent la cele patru clase de concurs. Fină atunci notăm ca o concluzie, comportarea excelentă a sportivilor bucureșteni in aceste finale de campionat și faptul că pentru prima dată reprezentanții Constanței nu vor obține nici un titlu de campion republican. O constatare pe care o facem cu un regret justificat. Dar asupra cauzelor ce au condus la această stare de lucruri vom reveni. SÎMBATA, 19 SEPTEMBRIE • PROGRAMULI 13,00 Radiojurnal. 13,10 Avanpremieră cotidiană. 13,22 Muzică ușoară. 13,30 Radioclub turistic. 13,50 Cîntă Maria Badiu. 14,00 Caleidoscop muzical. 14,40 Muzică populară. 15,00 Concursul și festivalul internațional „George Enescu“. 15,30 Muzică ușoară. 10,00 Radiojurnal 16,20 Radio-divertisment muzical. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Cîntece de nuntă și jocuri populare. 20,05 Tableta de seară. 20,10, Cîntă Gică Petrescu. 20,20 Argheziană. 20,25 Zece melodii preferate. 21,00 In jurul globului.21,20 Șlagăre in interpretări orchestrale. 21,30 Moment poetic. 21,35 Solista sării : Nicoletta. 22,00 Radiojurnal. 22,20 Sport. 22,30 De toate pentru toți... turiștii. 23,00 Expres melodii. 0,03—6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 13,00 Codrule, codruțule — cmtece populare. 13,30 Arii și scene din opere comice. 14,08 Formații românești de muzică ușoară. 14,30 Sonatina pentru oboi și pian și Suita pentru clarinet și pian de Paul Jelescu. 15,00 Muzică de promenadă. 15,15 Selecțiuni din opereta „Văduva veselă“ de Lehar. 15,30 Vechi melodii populare. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Poemul simfonic ,,Tasso“ de Liszt. 16,45 Noi înregistrări de muzică populară. 17,05 Antena tineretului. 17,20 Publicitate radio. 17,35 Concert de muzică populară. 18,03 Muzică ușoară. 18,10 Arii și duete din opereta „Culegătorii de stele“ de Florin Comișel. 18,25 — 365 de cîntece. 18,30 Odă limbii române. 19,05 Muzică ușoară. 19,30 Bibliotecă de poezie românească. 19,50 Noapte bună, copii . 20,00 Romanțe. 20,20 In ritm de dans. 20,50 Concursul și festivalul internațional „George Enescu“. 23,20 Muzică de dans. 24,00—1,00 Cvintetul cu clarinet de Anatol Vieru. DUMINICA: 20 SEPTEMBRIE PROGRAMUL 1 6,05 Concertul dimineții. 7,00 Radiojurnal. 7,15 De la munte la mare — program muzical. 8,00 Sumarul presei. 8,10 Avanpremieră cotidiană. 8,22 De la munte la mare (continuare). 9,00 Radiomagazinul femeilor. 9,30 Ora satului. 10,00 Cavalcada ritmurilor. 11,15 întilnire cu melodia populară și interpretul preferat. 11,50 Cotele apelor Dunării. 12,00 De toate pentru toți. PROGRAMUL II 6,00 Matineu duminical,. 7,45 Publicitate radio. 8,00 Piese instrumentale. 8,15 Teatru radiofonic pentru copii. 9,00 Avanpremieră cotidiană. 9,12 Caleidoscop muzical. 9,50 Cîntece pionierești. 10,00 Opera și cele cinci necunoscute. 10,30 A 7-a artă. 11,00 Concursul și festivalul internațional „George Enescu“. CINEMA M ARȘIȚA NOPȚII - „Republica“ (orele: 10,30 — 13,30 — 16,00 - 18,30 - 21,00) ; PRofESORUL INFERNULUI - „Popular“ (orele : 10,00 - 12,30 — 15,00 - 17,30 - 20,30) ; JANDARMUL SE INSOARA — „Progresul“ (orele : 9,00 - 11,15 — 13,30 — 1I,00 - 18,30 — 20,30); AȘTEAPTA PINA SE ÎNTUNECA „23 August“ (orele : 14,15 — 16,30 —18,45 - 21,00) ; STRĂINII „Tineretului“ (orele : 16,00 — 18,00 — 20,00) OPERAȚIUNEA LEONTINE — „Bulevard” (orele : 16,30 18,30 — 20,30) ; ÎN ARȘIȚA NOPȚII — grădina „Victoria“: "(ora"' 19,30). LITORAL PICIOARE LUNGI. DEGETE lungi — Mamaia ; degeți DE FIER — Eforie Nord („Perla“) ; DRAGOSTE ȘI VITEZĂ Eforie Nord („Neon“) ; ÎNTÎLNIREA Eforie Sud.; TIFFANY,•MEMORANDUM Techirghiol :. ÎNTOARCEREA DR. MABULE — Mangalia." Spectacolele la grădini încep la ora 19.30. 16.00 : Deschiderea emisiunii. Atletism. Transmisiune de la Stadionul Republicii. 17.00: Emisiune în limba germană; 18,00: Fotbal: Feijenoord Rotterdam — U. T. A. (rezumat filmat); 18,45: Continuarea transmisiei de la întrecerile internaționale de atletism; 19/20: 1001 de seri — emisiune pentru cei mici; 19,30: Telejurnalul de seară; 20,00: Tele-enciclopedia/ 21,00: Film serial : „Incoruptibilii“; 21,50: Bună seara, fete; Bună seara, băieți!; 22,50: Telejurnalul de noapte; 23,05: Petrecere la... Bucur. VREMEA Pentru următoarele trei zile, vreme ușor instabilă, cu cerul variabil mai mult noros ziua. Vor cădea averse de ploaie pe alocuri. Vântul va sufla slab pină la potrivit din nord și nord-est. Temperatura în scădere la început, apoi în creștere, va fi cuprinsă • noaptea,între 12 și 17 grade, iar ziefri între 20 și 26 de grade. Marea agitată, . Temperatura apei marii Va oscila între 20 și 22 de grade! ..... Rînduri pestrițe Uitată De mai multă vreme, in comuna Ion Corvin, zace acoperită de „patina” neglijenței, statuia voievodului cărui nume îl poartă localialitatea respectivă. Statuia, care costat circa 20.000 lei, a fost comandată fără a se avea avizul amplasării ei. Pină la obținerea avizului însă organele locale ar fi putut lua niște măsuri de conservare. Pușcașul și pescarii Zaharia Vlădescu, Ion Ananei, V. Țigănuș și Constantin Târcă au plecat la pescuit pe Lacul Gargalîc din comuna Corbu, ca braconieri. Au pescuit ei cit au pescuit, pină a apărut paznicul, care i-a somat să se dar braconierii au legitimeze, refuzat, opriindu-se. Acesta a făcut uz de armă, rănind pe Zaharia Vlădescu in mină. Cînd a văzut că nu e de glumit cu paznicul, s-au legitimat și pescarii nu mai au acum de făcut altceva decit să... pescuiască o pedeapsă. Ferma zootehnică din Tomis Nord In zona blocurilor 01, 02 și 03 din Tomis Nord, unii cetățeni au înființat o „fermă zootehnică“. In cadrul ei, Sunt crescuți porci, păsări etc. Partea proastă este că, în felul acesta, se atentează la igiena și estetica orașului. Pentru a pune lucrurile la punct, Consiliul popular municipal a trecut la acțiune, amendînd pe Pavel Bălan care creștea 3 porci și păsări ,și a atras atenția lut Ion Huhulici, Stan Bancu și Ion Matache că dacă, în termen de 10 zile, nu vor tăia sau vinde păsările, urmează să-și primească pedeapsa. Să sperăm însă că nu va fi nevoie de așa ceva și „ferma zootehnică“ va fi spre mulțumirea desființată, locatarilor din blocuri, care vor putea deschide în sfîrșit ferestrele... Mercurialul — un simplu afișier ? Sonia Gavrilă din Constanța, strada Miron Costin nr. 8. Ion Fieraru din comuna Murfatlar, și Ștefaniă Pitei« din satul Rimnic, stat clienți vechi ai pieței Grivița din orașul Constanța. Pe acest considerent, au crezut că-și pot permite orice și ca atare, nu afișau prețurile, pentru a vinde legumele și zarzavaturile cu un preț mai mare decât prevedea mercurialul. Și „treaba“ a început. Prinși insă asupra faptelor au fost amendați cu sume deosebit de substanțiale. Diferența de preț. MICA PUBLICITATE PIERDERI PIERDUT portmoneu cu acte personale, toate eliberate pe numele Piolacu Jean. Aducătorului bună recompensă, la adresa : str. 9 Mai nr. 19 — Tulcea. (579) PIERDUT legitimația de înscriere la examen, Școala tehnică sanitară Constanța, eliberată pe numele Damian Georgeta. O declarantă. (577) ANUNȚURI DE FAMILIE Colectivul secției chirurgie a Spitalului militar Constanța, anunță cu durere încetarea din viață a colegei lor LIZAR EMILIA — și a fiului ei — ROBERT. Corpurile neînsuflețite se afla depuse la Biserica din Tomis II. înhumarea va avea loc duminică, 20 septembrie 1970, la cimitirul central, ora 13.00. (581) VÎNZARI VIND „Moskvici 408“ nou, stare excepțională. Adresați : telefon 7.23.29. (573) OFERTĂ DE SERVICIU CAUTAM femeie pentru menaj, serioasă, cu recomandație. Telefon: 2.32.94, orele 13—17.