Dobrogea Nouă, februarie 1971 (Anul 24, nr. 6984-7007)

1971-02-25 / nr. 7004

Psg. 92-9 PERFECȚIONAREA PREGĂTIRII CADRELOR din sfera controlului calității produselor in etapa actuala, realizarea unor produse de înaltă calitate a devenit o sarcină de bază în orice unitate economică. Creșterea continuă a volumului producției, a gamei și tehnicității produselor în toate ramurile economiei naționale impune, cum este și firesc, utilizarea unor specialiști și muncitori cu o înaltă calificare la toate nivelele compartimentelor din întreprinderi și instituții, care au ca sarcină controlul funcționării utilajelor, respectarea tehnologiei de execuție, stabilirea cu precizie, în finalul procesului de producție, a parametrilor calitativi ai produselor, controlul menținerii acestora în diferitele etape ale desfacerii, astfel ca la consumator să ajungă numai produse corespunzătoare din punct de vedere calitativ. Asigurarea unui nivel ridicat de pregătire pentru toate cadrele din sfera controlului calității produselor e posibilă prin calificarea corespunzătoare a acestora și perfecționarea continuă a pregătirii lor pe măsura ascensiunii producției de bunuri materiale. .După instituirea Inspectoratului General de Stat pentru controlul calității produselor, unul din obiectivele principale ale acestuia îl constituie și realizarea unnei înalte pregătiri a cadrelor din sfera controlului tehnic al calității. Inscriindu-se pe linia indicațiilor date de partid, a proiectului de lege privind perfecționarea pregătirii profesionale a salariaților din unitățile socialiste de stat, studiile efectuate de I.G.S., în acest sens, s-au soldat cu elaborarea unor programe minuțioase pe baza cărora, începînd din februarie curent, se desfășoară mai multe tipuri de cursuri. Astfel, sunt cele de reciclare a cunoștințelor care au ca scop înzestrarea cadrelor de control cu o pregătire corespunzătoare ultimelor cuceriri ale științei și tehnicii în specialitate. Inspectorii șefi și adjuncți din direcțiile teritoriale ale I.G.S. participă, de la 1 februarie la 1 mai a.c., cîte 6 ore pe sapramma, împreună cu inspectorii din centrala I.G.S., inginerii inspectori ai I.G.S. din întreprinderi, responsabilii cu controlul calității din centralele industriale și combinate, la cursurile de perfecționare organizate de I.G.S. la București. Intre X martie și 1 septembrie, cite 1 ore pe săptămână, vor funcționa cursuri organizate de Direcția teritorială a I.G.S. pentru înspectorii tehnicieni ai I.G.S. lucrează în întreprinderi, șefii care și inginerii din compartimentele C.T.C. din întreprinderi. De la 1 aprilie a.c. la 1 aprilie 1972, tot cîte 4 ore săptămînal, vor mai funcționa cursuri pentru maiștrii și tehnicienii din compartimentele C.T.C. din unitâți economice și cursuri pentru muncitorii din compartimentele C.T.C. din aceste unități. Un alt tip de cursuri care au și început la 1 februarie a.c., cu durată de 5 luni, au ca obiect reciclarea cunoștințelor inginerilor și tehnicienilor din sectorul cazane și instalații de ridicat. Cu aceeași durată iși vor perfecționa pregătirea, prin studiu individual și colocvii lunare, responsabilii cu siguranța în funcționarea cazanelor, recipientelor sub presiune și aparatelor de ridicat din același sector. I.S.C.I.R. Cu durate diferite vor mai funcționa cursuri pentru muncitorii autorizați să supravegheze siguranța in funcțiune a unor instalații. Astfel, prin cursuri de scurtă durată, cu program atestat de I.G.S. se va desfășura perfecționarea pentru macaragii, sudori, pregătirii fochiste, liftieri, holiști, operatori, laboranți apă etc. In sectorul metrologic vor funcționa, cu durata de 3 luni, cursuri pentru inginerii și tehnicienii din aparatul I.G.S., carouri pentru muncitorii metrologi din întreprinderi, cursuri pentru cîntăritori autorizați și altele. Toate aceste cursuri de perfecționare se vor desfășura în principal, fără scoatere din producție, pe bază de studiu individual, cu seminarizări periodice, dezbateri de cazuri concrete, lucrări practice și se vor încheia printr-un examen de atestare. Nu se va acorda titlul de controlor de calitate celor care nu vor absolvi examenul de atestare. Cursanților care iau acest examen li se va da certificat de atestare. Reciclarea va avea loc o dată la 3 ani, iar în perioada dintre două reciclări, cadrele din aparatul de control vor participa la colocvii, dezbateri, schimburi de experiență etc. Muncitorii vor fi atestați periodic asupra modului de îndeplinire a lucrărilor încredințate. Acțiunea de perfecționare a pregătirii specialiștilor și muncitorilor din sfera controlului tehnic de calitate va angrena, la nivel național, peste 56.000 cadre, iar in județul nostru peste 1.000. Eșalonate rațional, astfel ca la fiecare nivel următor să predea lectori care au promovat deja cursuri de perfecționare, cursurile respective vor avea ca rezultat ridicarea nivelului de pregătire al cadrelor, iar aceasta va influența favorabil realizarea unor produse de calitate superioară. Cadrele de conducere din întreprinderi și instituții trebuie să acorde o atenție deosebită mobilizării celor încadrați în diverse cursuri de acest fel și asigurării materialelor de studiu pentru toți participanții la această mare acțiune, cunoscut fiind faptul că aceasta reprezintă un factor important de creștere a calității producției, a eficienței economice. Stelian BARBAT, directorul Direcției teritoriale a I.G.S. Modernizarea transportului in comun incepind cu noul sezon estival circulația troleibuzelor in zona Mamaia se va realiza pe cele două artere de circulație la ducere pe vechea șosea, iar la întoarcere pe șoseaua amplasată pe malul Lacului Siutghiol. Prin această nouă redistribuire a circulației se va asigura posibilitatea efectuării unui trafic cu securitate sporită. De asemenea, pentru noul sezon, I.T.C. va primi in dotare autobuze „Skoda" cu o capacitate de 8« locuri, autoutilitare etc. Tot in scopul îmbunătățirii deservirii populației prin mijloacele de transport in comun întreprinderea va fi dotată cu radiotelefoane fixe și mobile, fapt ce va da posibilitatea dirijării automate și imediate a autobuzelor și troleibuzelor în zone cu afluență sporită de public călător Pe urmele materialelor publicate Frumos!... Dar unde? „Dacă n-a venit zăpada să măture“ spuneam noi intr-un articol publicat în ziar, arătând că pe anumite străzi curățenia Lasă de dorit. Tovarășii de la Întreprinderea comunală ne răspund că cele sesizate sînt juste și apoi ne demonstrează (pe hîrtie, bineînțeles) că lucrurile s-au schimbat Pentru aceasta enunță măsuri ca : efectuarea lucrărilor în două schimburi, reactivarea echipelor de control, buna gospodărire a platformelor și anexelor gospodărești etc. Ca să ne convingem că așa stau lucrurile, am pornit pe urmele... măsurilor luate. Am colindat străzile și cartierele vizate în articol. Credeți că am găsit ceva schimbat ? Absolut nimic ! Pentru oricare vorbă pusă pe hirtie și girată de semnăturile directorului și a inginerului șef ar fi trebuit să fie o acoperire faptică. Dar acest lucru nu există și e rău. Răcitorul s-a... încălzit Călătorii care au circulat cu trenul 8048/8041 pe ruta Negru Vodă — Constanța in ziua de 8 ianuarie au avut de suportat rigorile frigului, pentru că vagoanele erau neîncălzite. Aflând despre acest lucru prin intermediul articolului publicat in ziar. Regionala căi ferate București a sancționat prompt pe vinovați și a luat măsuri pentru a fi introduse pe această rută vagoane de călători mai comode ,și au fost remediate defecțiunile. Un răspuns primit cu căldură de către călători. S-au terminat economiile în trimestrul IV al anului 1970 au început lucrările de amenajare a străzii Gheorghe Stroici. După un timp ele au fost insă abandonate. Faptul acesta a constituit obiectul unui articol publicat in ziarul nostru. Consiliul popular municipal însă ne comunică ca s-au terminat fondurile și că... astă a fost tot. Mai adaugă cum că lucrarea a fost începută fără planificare, in baza unor economii. Și cum economiile s-au terminat înaintea lucrării, strada a rămas doar răscolită. Acum așteptați, cetățeni, alte economii sau mai pe românește spus, paște muran Ic iarbă verde. Folosirea și a  Urmare din pag. 1) crescut și contribuția cooperativelor, prin fonduri proprii, cu peste 20 milioane lei față de nivelul primilor ani. Acest însemnat volum de fonduri a fost canalizat in proporție de peste 71 la sută către uriașele lucrări de irigații, care vor aduce modificări considerabile în agricultura județului, constituind, spre mindria noastră, un preludiu al vastului program de irigații pus in aplicare in țara noastră. Peste 245 milioane reprezintă creditele acordate in acești ani pentru amenajarea celor 95 mii ha irigate, cit revine, conform studiului tehnicoeconomic, cooperativelor agricole, la care se adaugă importante fonduri proprii ale cooperativelor cuprinse in sistemul Carasu, precum și contribuția în muncă a acestora. Mai mult de 67 mii ha au fost deja date in folosință, urmînd ca in acest an să fie predate alte 55 mii ha amenajate pentru irigat, în ultimii ani ai cincinalului se înscriu cu majuscule noile realizări pe linia orientării la fel de hotâritoare, am putea spune, in ce privește organizarea și stimularea uneia din cele mai superioare forme de organizare, care va asigura un salt imperios și sigur către noi ascensiuni în agricultura cooperatistă, aceea a asociațiilor intercoopseratiste. Nu mai este necunoscut judicioasă fondurilor faptul că in apropierea orașului Constanța se înalță uriașa construcție a Fabricii de nutrețuri combinate de la Lumina, expresie a unei largi participări a cooperativelor agricole din județul nostru și județul Tulcea. Mai puțin cunoscut poate să fie faptul că valoarea acestei impresionante uzine a forajelor concentrate este de circa 6 milioane și că această însemnată sumă provine numai din contribuțiile proprii ale cooperativelor asociate, fără credite din partea statului. De asemenea, prin asocierea unui număr mare de cooperative, au fost create, din fonduri proprii, un număr de șase stații de preamestec și o fabrică de făinuri furajere, care asigură cu furaje combinate necesitățile cooperativelor, in condiții evident superioare, concretizate in reducerea mortalităților și obținerea unor sporuri de creștere in greutate cu mult îmbunătățite. însemnate fonduri au fost îndreptate către construirea celor 5 complexe de porci, cu o capacitate de 120 mii capete, rod al asocierii unui număr Însemnat de cooperative. Aproximativ 80 milioane lei s-au investit in aceste complexe, care vor contribui încă din acest an la echilibrarea cerințelor de carne de porc, atît pe plan intern, cit și la export. Efortul financiar făcut de cooperativele asociate a fost evident la aceste obiective, fondurile proprii reprezentând peste 65 la sută din valoarea totală. Merită a fi evidențiat și cu acest prilej efortul financiar și material deosebit pe care l-au făcut cooperativele Pecineaga, Chirnogeni, Cobadin, Negru Vodă, Castelu, ale căror contribuții au fost de ordinul milioanelor de lei. O altă cale a fost aceea a foloirii fondurilor proprii, unde rezultatele nu au interziat să se arate. Dacă ne vom referi concret la numai cîteva cooperative, nu putem să nu înscriem prima pe cea din Rasova, o cooperativă slab dezvoltată în trecut, la care valoarea zilei-muncă în bani era în 1967 de numai 13,11 lei ; în anul 1969 valoarea zilei-muncă s-a ridicat la 28 loi. Plantarea unor suprafețe masive cu vie, alegerea cu grijă a terenului, întreținerea corespunzătoare, folosirea judicioasă a fondurilor proprii și Împrumutate, sunt cîteva elemente care au dus la această situație. Similar se prezintă situația și la Oltina, la care valoarea unei zile-muncă era de 22 lei in 1967, iar în anul 1970 de 30 lei. Aceeași evoluție progresivă s-a înregistrat și la Pecineaga (26 lei în 1968 -- 34 lei in 1970), lopala (19,5 lei în 1967 — 35 lei în 1970). Sunt, desigur, și cooperative unde efectul investițiilor realizate in primii ani nu este pe măsura eforturilor financiare și materiale făcute, fie ca urmare a pulverizării fondurilor in acțiuni și obiective neoportune, cu eficiență economică redusă, fie prin reluarea celor mai bune măsuri de organizare și gospodărire (exemplu C.A.P. Corbu de Jos, Tortomanu, Ioan Corvin, Fadia, Tariverde, Nuntași). Cum este și normal, la aceste cooperative și valoarea unei norme a fost cu mult sub nivelul înregistrat pe formâid obiectul unor analize județ, a organelor județene, pentru găsirea celor mai rapide căi de redresare. Adăugind la fondurile de investiții și creditele anuale care se acordă cooperativelor pentru activitatea curentă de producție și care in ultimii ani au fost la un nivel de peste 450 milioane, plus efortul făcut de stat prin alocarea anuală din bugetul județului a unor fonduri nerambursabile pentru combaterea dăunătorilor, care însumează peste 75 milioane lei, avem o imagine completă, pe linia sprijinirii și dezvoltării agriculturii cooperatiste. Manifestindu-se in continuare exigență privind modul de folosire a acestor fonduri, alături de o serie de alte măsuri, se vor asigura incontestabil o eficiență sporită a investițiilor și creșterea potențialului economic al tuturor cooperativelor agricole din județul Constantei, a creditelor proprii POBROGIA NOUA nr. 70Q4 (Urmare din pag. 1) testării plenare a capacității, priceperii și hărniciei tinerilor, pentru găsirea unor forme și modalități specifice de activitate, in mod deosebit cu tinerele fete, contribuind astfel la formarea unor buni și pricepuți gospodari, care îndrăgesc satul și munca pământului — cadre de nădejde ale agriculturii noastre moderne. Congresul consideră necesară creșterea eficienței muncii Uniunii Tineretului Comunist în școli și facultăți, pentru aprofundarea cunoștințelor și dezvoltarea deprinderilor de studiu individual, de gândire independentă, pentru asigurarea unei mai strânse legături a procesului de învățământ cu viața, cu instruirea practică. Se va acorda o atenție mai mare dezvoltării concursurilor pe obiecte și cercurilor pe meserii, cercurilor practice și atelierelor de producție, societăților tehnico-științifice, extinderii cercetării aplicative, a atelierelor de proiectare și unităților lucrative studențești. Un accent deosebit se va pune pe asigurarea unor condiții optime de în producție desfășurare a practicii in toate formele de învățămînt. Se va urmări pregătirea fiecărui elev in vederea asimilării unei meserii. Congresul apreciază că este necesar ca organizațiile U.T.C. să dezvolte în rindul tinerilor intelectuali din unitățile de producție, institutele de cercetări și proiectări interesul și pasiunea pentru cercetările fundamentale și aplicative, orientate spre aspectele și necesitățile actuale ale producției. Organizațiile U.T.C. vor depune și in continuare eforturi pentru antrenarea unor mase largi de tineri muncitori, țărani, intelectuali, elevi și studenți la acțiunile de muncă patriotică destinate înfăptuirii obiectivelor de investiții ale noului plan cincinal, executării la timp și în bune condiții a lucrărilor agricole, a unor construcții agrozootehnice, sisteme de irigații, de îmbunătățiri funciare și de apărare contra inundațiilor, a unor baze sportive și turistice simple, amenajarea unor cuuburi și spații pentru activități educative, înfrumusețarea comunelor și orașelor patriei. Totodată, Uniunea Tineretului Comunist va extinde experiența pozitivă a organizării unor șantiere naționale și locale ale tineretului. Congresul trasează Comitetului Central sarcina inițierii unei largi mișcări de masă pentru însușirea realizărilor științei și tehnicii care să cuprindă tineri din toate categoriile. III. Viața social-politică a României contemporane, importanța și complexitatea evenimentelor politice, sarcinile majore la înfăptuirea cărora partidul, poporul cheamă tinara generație, impun Uniunii Tineretului Comunist îmbunătățirea activității educative, perfecționarea continuă a mijloacelor și modalităților de acțiune care contribuie la formarea conștiinței socialiste, a idealului de viață Comunist, . Obiectivul principal al activității politico-ideologice desfășurate de Uniunea Tineretului Comunist îl va constitui cunoașterea și aprofundarea de către tineri a politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, a problemelor fundamentale privind construcția socialistă în țara noastră - dezvoltarea economiei naționale, perfecționarea conducerii vieții social-politice, dezvoltarea științei, invățămintului și culturii ca factori de bază ai progresului și civilizației precum și a proceselor care au loc în lumea contemporană, a aprecierilor partidului nostru și a principiilor promovate de țara noastră în relațiile internaționale. In acest scop se impune o mai largă diversificare și adaptare a formelor și metodelor de propagandă la specificul diferitelor categorii de tineri. Uniunea Tineretului Comunist consideră drept o datorie de onoare a sa educarea tineretului in spiritul patriotismului socialist, al glorioaselor tradiții de muncă și luptă ale poporului nostru, ale mișcării muncitorești, comuniste și de tineret din România, in spiritul dragostei și devotamentului nețărmurit, față de patrie și partid. Cunoașterea de către tineri a eforturilor și realizărilor construcției socialiste, a perspectivelor de dezvoltare socialpolitică și economică, cultivarea sentimentului de demnitate și mîndrie națională, combaterea influențelor ideologiei și apologeticii capitaliste trebuie să constituie o sarcină de bază a tuturor organizațiilor U.T.C. Organizația noastră va dezvolta și în viitor sentimentul frăției dintre tinerii români și cei aparținind naționalităților conlocuitoare. O atenție permanentă vor acorda organizațiile U.T.C. educării tineretului in spiritul principiilor internaționalismului socialist, al solidarității și prieteniei cu tinerii de pretutindeni în lupta lor pentru libertate, progres social și pace. Una din preocupările esențiale ale activității Uniunii Tineretului Comunist o va constitui educarea științifică, materialistă a tineretului, bazată pe o solidă cultură, pe cunoașterea cuceririlor științei și tehnicii contemporane, a valorilor gîndirii și practicii umane. Organizațiile U.T.C. vor promova cu consecvență atitudinea combativă, militantă împotriva prejudecăților și concepțiilor retrograde, mistice, in scopul formării și dezvoltării unor puternice convingeri științifice materialist-dialectice despre natură și societate. Un obiectiv principal al muncii politico-ideologice a Uniunii Tineretului Comunist o reprezintă cultivarea la toți tinerii a valorilor umanismului socialist, promovarea normelor și principiilor moralei comuniste, a responsabilității față de muncă și sarcinile profesionale, a angajării social-politice, a respectării legilor și legalității socialiste. Ținâind seama de cerințele și exigențele actuale, de particularitățile de viată, preocupări, nivel de cunoștințe și sfera de interese ale tinerilor, Congresul apreciază că organizațiile U.T.C. trebuie să-și perfecționeze necontenit formele și modalitățile de propagandă și informare politică, să realizeze un dialog cit mai viu cu tinerii, să folosească mai eficient in activitatea lor mijloacele de comunicare in masă, literatura social-politică și științifică, alte mijloace prin care pot influența conștiința, tinerilor, întreaga muncă politico-ideologică in rindul tinerilor va trebui să dobîndească un caracter sistematic, de continuitate, să țină pasul cu dinamica vieții sociale, să fie mai strîns legată de problemele cu care tinerii se confruntă in muncă și viață, inlaturindu-se astfel caracterul abstract, didacticist, formal sau schematic al multor acțiuni. Corespunzător actualelor cerințe și exigențe pe care ie formulează activitatea generală de educație, se impune promovarea in rindul tineretului a preocupărilor multiple pentru cultură și artă. Un accent deosebit se va pune pe lărgirea gamei de acțiuni destinate informării elevilor și studenților cu cele mai diverse aspecte ale fenomenului cultural-artistic și științific, pe extinderea activității cercurilor, a societăților literare și științifice, a cenaclurilor, ca și a altor modalități proprii cunoașterii și însușirii culturii, pe îmbunătățirea conținutului revistelor școlare și universitare. Organizațiile U.T.C. vor participa la conducerea întregii activități a caselor de cultură, căminelor culturale și a celorlalte așezăminte culturale, vor înființa în cadrul acestora cluburi ale tineretului, cu program adecvat, precum și alte forme de activitate culturală pentru tineret. Ele vor răspunde direct de activitatea distractivă și de recreare a tineretului, inițiind în acest scop manifestări și acțiuni de masă cât mai atractive. Publicațiile pentru tineret vor trebui, în perioada care urmează, să-și adincească și diferențieze mai pregnant profilul, să-și îmbunătățească substanțial conținutul tematic, să reflecte problemele majore care preocupă tineretul și organizația sa. IV. — Obiectivul principal al activității organizațiilor U.T.C. în domeniul muncii sportive trebuie să-l constituie antrenarea tuturor tinerilor la acțiunile sportive de masă, la formarea deprinderii de a practica individual exercițiile fizice. Biroul de Turism pentru Tineret, organizațiile U.T.C. vor trebui să îndrume permanent activitatea cercurilor de turism pentru cuprinderea unui număr cu mai mare de tineri la activitățile turistice de masă. Pregătirea tineretului pentru apărarea patriei constituie un mijloc eficient de formare multilaterală a tineretului, de cultivare a sentimentelor patriotice, a hotăririi de a contribui la consolidarea, dezvoltarea și apărarea cuceririlor revoluționare ale poporului nostru. Organizațiile U.T.C. vor trebui să conlucreze mai activ și eficient cu unitățile militare și gărzile patriotice, să se ocupe de activitatea centrelor de pregătire, să asigure extinderea caracterului practic, aplicativ al acestora, prezența detașamentelor de tineri la paza și apărarea avutului obștesc, la acțiunile de sprijinire a miliției, pompierilor etc. Organizațiile U.T.C. din cadrul forțelor armate au datoria să desfășoare o amplă activitate pentru mobilizarea tinerilor ostași in vederea însușirii măiestriei militare și a dezvoltării unor trăsături politico-morale înaintate. V. — Congresul relevă că in perioada care a trecut de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie-decembrie 1967 și Consfătuirea pe țară a U.T.C. au fost obținute rezultate pozitive in îmbunătățirea structuriiganizatorice, in întărirea numor Uniunii Tineretului Comunist, și lărgirea democrației interne de organizație. Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești, tuturor organizațiilor U.T.C. ca obiectiv central al activității ior consolidarea politică și organizatorică, creșterea capacității de mobilizare și acțiune a fiecărei organizații U.T.C., dezvoltarea spiritului de inițiativă și autonomiei acestora, participarea activă a tuturor sizeciștilor la întreaga viață și activitatea organizației. O atenție deosebită se va acorda pregătirii tinerilor pentru a deveni membri ai organizației U.T.C., precum și pregătirii celor mai buni uteciști pentru a merita înalta cinste de a deveni membri ai P.C.R. Comitetul Central, toate organizațiile U.T.C. vor trebui să acorde o atenție sporită lărgirii și dezvoltării continue a democrației de organizație, asigurind în mai mare măsură preponderența în organele de conducere, la toate nivelurile, inclusiv in organismele executive, a tinerilor care-și desfășoară nemijlocit activitatea în întreprinderi, unități agricole, instituții, școli și facultăți. In scopul creării cadrului organizatoric pentru studierea mai aprofundată a problemelor specifice diferitelor categorii de tineri și adoptarea de măsuri adecvate in diferite domenii, se constituie in cadrul C.C. și al comitetelor județene, municipale și orășenești Consilii ale tineretului muncitoresc, sătesc, elevilor și ale tinerelor fete. Uniunea Asociațiilor Studențești din România, formă specifică de organizare a activității U.T.C. in rândurile studenților, va trebui să-și îmbunătățească in continuare stilul de muncă, întreaga activitate politică, educativă și obștească corespunzător cerințelor și exigențelor actuale, funcțiilor și atribuțiilor specifice ale asociațiilor studențești. Congresul apreciază că Uniunea Tineretului Comunist va trebui să-și intensifice activitatea pentru a îndeplini cu responsabilitate atribuțiile ce i-au fost încredințate de către partid in rezolvarea problemelor de viață și de muncă ale tinerilor, in participarea reprezentanților uteciștilor in comitetele de direcție și consiliile de administrație, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, senatele universitare și consiliile profesorale, precum și in alte organisme colective de conducere, în vederea creșterii competenței cadrelor din activul Uniunii Tineretului Comunist, îmbogățirii permanente a cunoștințelor politice, de cultură generală și de specialitate, Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești sarcina îmbunătățirii muncii de selecționare, promovare și pregătire a cadrelor, Îndeplinirii măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. cu privire la perfecționarea continuă pregătirii cadrelor de partid și ale a organizațiilor de masă și obștești. Congresul aprobă noul statut al Uniunii Tineretului Comunist, ale cărui prevederi corespund schimbărilor survenite in viața organizației, creșterii rolului și atribuțiilor sale, perfecționării formelor și metodelor de activitate, sporirii gradului de participare a tineretului la viața economică, socială și politică, culturală și științifică a țării. Centrul de cercetări pentru problemele tineretului va trebui să acorde o atenție deosebită studierii problemelor specifice diferitelor categorii de tineri, soluțiilor în vederea fundamentării îmbunătățirii activității educative, a metodologiei muncii politice de masă desfășurate de organizațiile U.T.C. in rindul tineretului. VI. Dînd glas sentimentelor întregului nostru tineret, participanții la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist exprimă atașamentul și profunda lor adeziune față de politica externă a partidului și statului nostru, care promovează cu consecvență prietenia, alianța și cooperarea cu toate țările socialiste, colaborarea cu celelalte țări ale lumii, pe baza principiilor independenței și suveranității naționale, egalității in drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării stricte a dreptului fiecărui popor, mare sau mie, de a-și hotărî singur soarta, fără nici un amestec din afară. Congresul aprobă, în deplină unanimitate, activitatea internațională desfășurată de U. T. C. și U.R.S.U. Condamnind cu hotărîre agresiunea americană împotriva popoarelor din Vietnam, Laos și Cambodgia, acțiunile de escaladare a războiului, Congresul își manifestă solidaritatea deplină cu lupta eroică a tineretului și popoarelor din Indochina, cere încetarea războiului și retragerea necondiționată a trupelor americane și ale sateliților lor, respectarea dreptului popoarelor din această zonă de a-și hotărî singure destinele, potrivit voinței și aspirațiilor lor. Congresul exprimă solidaritatea activă cu lupta tineretului și popoarelor din țările arabe împotriva imperialismului, pentru libertate, democrație și progres social, sprijină deplin poziția partidului și statului nostru privind soluționarea pe cale politică a conflictului din Orientul Apropiat, în spiritul rezoluției Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. Afirmînd solidaritatea militantă cu organizațiile de tineret care luptă împotriva regimurilor coloniale, neocoloniale și rasiste, pentru drepturi și libertăți democratice, participanții la Congres își exprimă sentimentele de solidaritate revoluționară, sprijină lupta divză a tineretului din Angola, Mozambic și Guineea-Bissau, precum și cu forțele revoluționare și democratice ale tineretului din Grecia, Spania și Portugalia. Congresul reafirmă solidaritatea internaționalistă a tineretului român cu tineretul din țările Americii Latine în lupta dusă, alături de popoarele acestui continent, pentru înlăturarea dominației imperialismului american, pentru securitate și progres social. Totodată, Congresul își exprimă solidaritatea internațională cu popoarele, cu tineretul din țările Asiei și Africii care luptă împotriva colonialismului și neocolonialismului, pentru dezvoltare economică, pentru progres social. Uniunea Tineretului Comunist va milita in continuare pentru a promova dialogul, înțelegerea și buna cunoaștere cu organizațiile de tineret comuniste, progresiste, democratice din țările europene de a căuta modalitățile prin care tineretul Europei poate să-și aducă o contribuție sporită la destindere, la dezvoltarea colaborării între state și la crearea unui climat care să dea fiecărui popor garanția dezvoltării sale libere, independente și suverane. Congresul consideră că U.T.C. și I.A.S.R. trebuie să aibă in continuare un rol activ, constructiv în cadrul F.M.T.D. și U. I. S., aducîndu-și aportul la lărgirea și dezvoltarea colaborării multilaterale, să stimuleze contactele și cooperarea cu diferite organizații internaționale de tineret și studențești pentru întărirea solidarității și unității de acțiune a tinerei generații, pe baza obiectivelor și aspirațiilor fundamentale comune. Tineretul României socialiste, devotat idealurilor nobile promovate de partidul comunist de-a lungul existenței sale de o jumătate de secol, credincios principiilor politicii sale interne și externe, exprimindu-și mulțumirile și satisfacția profundă ce o nutrește pentru condițiile de muncă și viață care-i sunt create, se angajează solemn să ducă mai departe stindardul glorios de luptă al comuniștilor, să dezvolte virtuțile democratice, revoluționare ale înaintașilor, să militeze neabătut pentru triumful comunismului pe pămintul românesc. Congresul adresează membrilor Uniunii Tineretului Comunist, tuturor tinerilor țării, o înflăcărată chemare de a-și consacra întreaga lor capacitate de muncă, energia și eforturile, clanul lor creator pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului, a propășirii scumpei noastre patru - Republica Socialistă România. (Text prescurtat) REZOLUȚIA Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist