Drapelul Roşu, octombrie 1961 (Anul 17, nr. 5210-5235)

1961-10-01 / nr. 5210

Adunări de dări de seamă și alegeri în organizațiile de bază o Înaltă clienta comunistă Adunarea de dare de seamă și alegeri a organizației de partid de la exploatarea minieră Anina a analizat activitatea desfășurată de la alegerile din anul trecut și pînă în prezent. O mare parte a dezbaterilor au ocupat-o probleme privind felul cum s-a preocupat biroul organizației de bază de bunul mers al producției, cum a fost organizat controlul executării hotârîrilor,T ..adoptate privind realizarea sarcinilor de plan. Rezultate demne de un sublimiat S-a subliniat atît în darea de seamă cît și în discuții că munca politica desfășurată în sprijinul producției s-a concretizat în realizările dobîndite de colectivul de mineri în frunte cu comuniștii, anul acesta s-a îmbunătățit simțitor calitatea cărbunelui prin reducerea conținutului de cenușă cu 19 la sută, iar a procentului de umiditate cu 20 la sută. Aceste realizări au contribuit din plin la ridicarea calității cocsului metalurgic produs la Reșița. Rezultatele arătate constituie rodul muncii sîrguincioase a colectivului de muncă, a comuniștilor care au transpus în viață o serie de măsuri ,cum sunt: alegerea metodei optime de abatare, sortarea și spălarea mecanică a cărbunelui, modificările aduse instalației de preparare etc. în majoritatea lunilor a fost realizată productivitatea muncii, iar sarcină colectivului de a realiza un preț de cost scăzut a fost de asemenea îndeplinită. Dezbateri în spirit critic și autocritic într-o atmosferă de lucru și într-un spirit critic și autocritic constructiv, adunarea comuniștilor subliniind tot ce s-a realizat a scos cu exigență la iveală unele neajunsuri și cauzele care le-au generat, au făcut propuneri concrete pentru înlăturarea lor. Deși planul de producție pe primele șase luni a fost realizat și chiar depășit (100,4 la sută), prin nerealizarea planului de producție pe luunile iulie-august sarcinile de producție pe primele opt luni au fost realizate numai în proporție de 99,6 la sută. Cu toate că se știa că sarcinile de plan sunt în creștere în semestrul al II-lea al anului nu au fost luate toată măsurile politice pentru mobilizarea colectivului la realizarea lor. Pe bună dreptate a arătat comunistul Gheorghe Marin, că tov. Gruescu, secretarul organizației de bază, a vizitat rar locurile de muncă pentru a constata'" cum se aplică hotărîrile organizației de bază. Dacă membrii biroului s-ar fi ocupat mai îndeaproape de problemele producției, multe deficiențe puteau fi eliminate în cuvîntul lor unii tovarăși ca: Ofrin Lupu, Pavel Scînteie au subliniat în spirit critic și autocritic că dacă s-ar fi înlăturat unele neajunsuri cum sînt: nerespectarea capacității de încărcare a vagoneților, inexistența unei ritmicități a producției lună de lună, slaba disciplină în muncă, sarcinile de plan puteau fi îndeplinite. Pentru înlăturarea unor deficiențe, a arătat tov. A. Melinger, propunem conducerii exploatării să urmărească mai îndeaproape felul în care se face aprovizionarea cu „goale“. De asemenea, biroul organizației de bază să desfășoare o mai intensă muncă politică, pentru ca fiecare miner să folosească întreaga capacitate a vagoneților. Comuniștii să fie exemplu în muncă Organizația noastră de bază — a spus tov. Nicolae Băiașu — este cea mai mare din Anina. Comuniștii — mare parte fruntași în producție — au mobilizat și alți mineri să le urmeze exemplul. Din păcate însă — a subliniat dînsul — mai sînt unii membri și candidați de partid care nu-și îndeplinesc întotdeauna sarcinile încredințate. Or, în felul acesta, ei nu pot să-și cîștige autoritatea morală în fața colectivului în care muncesc, pe care trebuie să-l îndrume, să-l ajute cu grijă. Referindu-se apoi la felul cum se lucrează cu muncitorii noi angajați, el a propus ca aceștia să fie treptat introduși în locuri de muncă mai complexe, pentru a putea învăța mai bine meseria. Mulți dintre participanții la discuție au criticat slaba preocupare a conducerii minei pentru buna organizare a transportului cărbunelui și a lemnului destinat armării. Tovarășul Solomon Beldea și alții au dezvăluit astfel de lipsuri în sectorul III sud unde se mai întîlnesc cazuri cînd vagoneții sînt încărcați numai trei sferturi sau chiar jumătate. Tov. Ioan Draiman a arătat că materialul lemnos să fie descărcat la fiecare loc de muncă, eliminînd dirijarea lui manuală. Angajamente concrete Criticînd deficiențele din producție mulți comuniști au făcut propuneri concrete, bine gîndite pentru lichidarea lipsurilor, în vederea unei mai bune gospodăriri a spațiului în subteran și pentru a veni în sprijinul oțelarilor reșițeni, tovarășul Milan Craia a propus să fie scos tot fierul vechii existent în mină. Această propunere a fost sprijinită de Petru Munteanu, secretarul organizației U.T.M. pe mina Anina care s-a angajat să mobilizeze pe utemiști la această importantă acțiune. Inginerul Craia s-a angajat ca pînă la sfîrșitul anului să ia toate măsurile pentru a asigura tot necesarul de aer comprimat în mină, iar tov. Mihai Boboescu și-a luat angajamentul să exploateze cu ortacii săi straturile 4 și 5, folosind resursele proprii. Astfel de angajamente, care vor contribui la realizarea indicilor de plan, au fost luate și de alți tovarăși. ★ Comuniștii au dezbătut cu același simț de răspundere și problemele vieții interne de partid. Ei au subliniat necesitatea întăririi rîndurilor partidului, prin primirea celor mai buni mineri în rîndurile candidaților și a membrilor de partid, îmbunătățirea învățămîntului de partid, folosirea mai intensă a informărilor politice privind situația internă și internațională actuală; înlăturîndu-se formalismul care s-a făcut simțit în munca biroului organizației de bază, munca cu activul fără de partid și cu agitatorii trebuie îmbunătățită substanțial. Dezbaterile ample pe marginea dării de seamă, nenumăratele propuneri făcute de comuniști și concretizate în hotărîrile adunării generale vor duce la creșterea avîntului în îndeplinirea sarcinilor de producție și politice la ridicarea pe o treaptă mai înaltă a întregii munci de partid. PETRE VARU De la Cabinetul regional de partid Luni, 2 octombrie 1961, la orele 17,00 în sala amfiteatrului I.M.F. se deschid cursurile Universității serale de marxism-leninism. Vor fi prezenți toți studenții universității serale, inclusiv studenții care încep acum anul I. Pregătirea propagandiștilor de la formele învățămîntului de partid din orașul Timișoara va avea loc după cum urmează: Istoria P.M.R. anul I și II, Economie politică anul I, miercuri 4 octombrie 1961/ orele 17,00 la Cabinet. » Statut P.M.R., curs seral anii I și II, Bazele marxism-leninismului anii I și II, vineri 6 octombrie 1961, orele 17,00 la Cabinet, Istoria P.C.U.S. anii I și II, Economia concretă, miercuri 11 octombrie 1961, orele 17,00 la Cabinet. Publicitate I.C.R.T.I. Timișoara oferă consumatorilor produse textile, încălțăminte, tricotaje, galanterie, cu prețuri reduse iuiiiiii!iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijiiimiuiiiiiii:xiiimiiiiiiiiiiiiiiiii^ii.i:iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii:ii]ii!mmiiitimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiriiiimiiiiiiiii I Fabrica A~~‘—l~:"' — „Ambalajul metalic" Timișoara 111., bl. 6 Martie nr. 43 angajează imediat un inginer mecanic Condiții de angajare, conf. H.C.M. 1053/60. Informații la serviciul cadre. (902) , între 10%—50%. In magazinele din str. Văcărescu nr. 4, str. Fröbs (chioșcul nr. 3), str. Preyer nr. 13, nr. 19, Plaja Tralan I (8241 O r 4 I 1 O—/O—'O—'O—’O—'O — —'O—'O—'O—'O— DRAPELUL ROȘU &úi țaha Sarcini realizate înainte de termen în întrecerea pentru îndeplinirea înainte de termen revin în acest an a sarcinilor ce transporturilor feroviare, ceferiștii au îndeplinit cu 16 zile mai devreme planul de transport pe primele 9 luni ale anului, în ceea ce privește traficul de mărfuri, exprimat în zone expediate. Sarcinile de plan din această perioadă au fost mai mari cu 4 la sută decît realizările din același interval al anului trecut. Facultate de medicină veterinara la Iași Pînă acum, pregătirea specialiștilor cu înaltă calificare în domeniul medicinii veterinare s-a făcut numai în cadrul Institutului agronomic „Nicolae Bălcescu“ din București. In prezent, numărul facultăților din cadrul Institutului agronomic „Ion Ionescu de la Brad" din Iași a sporit prin înființarea unei facultăți de medicină veterinară. Viitorii studenți ai acestei facultăți s-au și prezentat la examenul de admitere. Descoperirea unei cetăți dacice în urma unor săpături arheologice efectuate pe înălțimea dealului „Cetății“ din hotarul comunei Bănița, regiunea Hunedoara, colectivul științific al Muzeului regional din Deva a scos la iveală ruinele unei fortificații dacice care a existat la începutul erei noastre. Construcțiile dezgropate, care se află la gura văii superioare a Jiului, pe o înălțime izolată, cu vedere la mari depărtări, se compun din ziduri de blocuri de piatră fasonată și turnuri de veghe. Au fost dezgropate și unele obiecte ca unelte, piese de ceramică, arme din epoca respectivă, tipare pentru turnat obiecte metalice etc. *0___'O O—'O—'O— “O—O'—O'—O'-—O'—O'—O'—Or « * în aceste zile călduroase ale toamnei, ca și pe ogoare, în podgorii domnește o activitate febrilă, culegătorii string rodul bogat al viței de vie. Lucrătorii gospodăriei de stat din Giarmata au ieșit în vie la culesul ciorchinilor grei de struguri. Pînă acum au fost puși la dispoziția consumatorilor peste 10.000 kg de struguri de către G.A.S. Giarmata. IN CLIȘEU : muncitoarele Corina Coșovan și Elena Neg, la sortatul strugurilor pentru masă. O^O—'O—'O—O Fabrica din Cavăran Căvăran, localitate înconjurată de dealuri ce conțin mari zăcăminte de calcar. Vizitînd fabrica de var de aici, aflăm multe fapte frumoase din activitatea colectivului de muncă. „Ne preocupăm în permanență să producem pentru șantierele de construcții, var, filer de calcar și alte produse în cantități din ce în ce mai mari, de o calitate tot mai bună și la un preț de cost cît mai redus — ne spune tovarășul Iosif Banaduc, directorul fabricii, în luna aceasta va intra în funcțiune noul sistem de ardere a varului cu lignit măcinat. Pentru aceasta noi am construit un cuptor rotativ pentru uscarea lignitului, o moară de măcinare, dozatoare pentru alimentarea focului“. Pe muncitorii Ion Schuller, Iuliu Albu și alții, i-am găsit lucrînd de zor, pentru a termina cît mai repede lucrările. „Instalațiile trebuie să intre în exploatare la termenul stabilit !“ — ne spun dînșii. Am mai aflat și alte lucruri interesante. Recent, un colectiv o» ~O*—O'—O—O'—O—O'—O'— al fabricii a realizat, printr-o raționalizare ingenioasă, o bandă transportoare pentru alimentarea morii cu filer, care ușurează foarte mult munca alimentatorilor. Tehnica înaintată necesită muncitorilor metode noi de muncă. Pentru aceasta au uiintiniilixiiiiiiiiiiiiiînniiiiiiiiiiiiittiniiiiiiiiiniiiiimiiininiiiiuitiiitnin iiiiiiiHiiiimiiiiiiiiiitniUiiiimiiiu^m'iiimuiuiuiiiiiMiiniiiiuuiiiiiiiiiiii fost făcute schimburi de experiență cu unele fabrici similare, au fost organizate cursuri de ridicare a calificării cucătorilor. Pînă la sfîrșitul anului urmează să fie pusă în funcțiune aici o nouă moară de filer. Mărindu-se capacitatea fabricii, trebuie mărită și cantitatea materiilor prime folosite aci. De unde va reuși colectivul de muncă să asigure aceste materii prime ? Bubuiturile ce se aud, din cînd în cînd, pe o creastă de deal, ne dau răspunsul materia primă se asigură din cariera fabricii. Vizitări și cariera. Pietrarii urnesc din loc, în urma pușcării, mari bucăți de calcar desprinse din deal. Facem cunoștință cu oamenii din echipa lui Nicolae Ionescu, una dintre echipele fruntașe și cu alți muncitori din carieră. Unii dintre muncitorii care lucrează la carieră ori în fabrică, locuiesc în Căvăran, în micul „cartier“ construit pentru ei chiar în apropierea fabricii. Alții sunt din satele din jur : Tincova, Peștere, Maciova și Mîtnic. Aflăm, printre altele, că, anul acesta, s-a deschis o nouă carieră de calcar, așa-numita carieră „Burlan“, ceea ce a dus la mărirea capacității de extracție, că linia de covil s-a prelungit în carieră, sau că au mai fost instalate două linii pentru curățirea sterilului. Peste puțin timp se va trece la realizarea unui nou plan înclinat. Părăsind fabrica și cariera din Căvăran vizitatorului îi rămîne o impresie plăcută, lăsată de freamătul vieții noi care a cuprins și această localitate. N. SILVIU Construcțiile zootehnice trebuie terminate (Urmate din pag. la) timp, folosind pe cele de pe plan local, construcțiile au început la vreme și au costat mai ieftin. Dar oare s-a făcut totul? Peste tot lucrările stau la fel? Iată că la începutul lunii septembrie în raion, din cele 81 grajduri începute erau terminate numai 25, iar din 17 saivane planificate nu erau începute decît 6. Din 25 maternități planificate au fost date în folosință doar 10. Așa se face obiectivele prevăzute pentru că din anul acesta în unitățile agricole din raion au fost terminate abia 59 la sută. La G.A.C. „V. Maiakovski“ din Comloșul Mare lucrările de construire a celor două grajduri încă nu au început iar la G.A.C. din Beșenova Veche, Biled, Gelu, Lovrin, Nerău și Saravale abia sunt la început. Și în gospodăriile colective din comunele Comloșul Mic, Grabați și Lunga, se tărăgănează ridicarea adăposturilor pentru animale. Deși au procurat materialele necesare, tovarășii din conducerea acestor unități, organizațiile de partid nu s-au preocupat în măsură suficientă de organizarea muncii, întîrziind mult cu începerea lucrărilor. Colectiviștii din Igriș au hotărît anul acesta de asemenea să construiască numeroase adăposturi zootehnice. Pînă acum nu au făcut însă prea mult! Conducerea acestei gospodării ca și a celei din Nerău invocă fel de fel de argumente. Or, realitatea este că munca echipelor de construcții nu a fost bine organizată. De pildă, la Igriș, în loc ca toți membrii din echipa de construcții să lucreze la ridicarea adăposturilor planificate, mulți din ei au executat diferite lucrări prin comună. La construcțiile gospodăriei a muncit numai un zidar calificat. La Nerău, președintele gospodăriei colective a oprit echipa de construcții să nu înceapă lucrările din diferite motive neîntemeiate. Din cele constatate rezultă că nu în toate gospodăriile colective s-a dat atenția cuvenită procurării materialelor necesare construcțiilor, începerii lucrărilor la vreme, folosirii materialelor din resurse locale și organizării muncii pe șantiere. Pentru ca aceste construcții să fie terminate la vreme, comitetele executive ale sfaturilor populare trebuie să sprijine conducerile gospodăriilor colective în amplasarea judicioasă a construcțiilor, să le îndrume să folosească maxim resursele locale de matelariale. Tehnicienii să fie mereu , în mijlocul constructorilor îndrumînd și organizînd bine munca, antrenând totodată un număr mai mare de colectiviști la ridicarea obiectivelor stabilite. Numai în felul acesta se va reuși ca adăposturile planificate să fie terminate la vreme, și la un preț de cost scăzut, la timp! -O'—O'“—O'— O'—or- 46446•40;0«»01*0«*0" Uzinele de construcții metalice și mașini agricole Bocșa angajează: — INGINERI MECANICI ȘI CONSTRUCTORI TEHNICIENI PROIECTANȚI §1 TEHNOLOGI Salarizarea, conform H.C.M. 1053/1959. Cei interesați se vor prezenta la serv. cadre și învățămînt (860) ȘCOALA PROFESIONALĂ DE MECANICI AGRICOLI BILED | anunță vacanțe următoarele posturi : - 4 posturi de PROFESORI de SPECIALITATE . —; "4 posturi de PEDAGOGII .Condițiile : pentru profesorii de specialitate se cer studii superioare sau medii; pentru pedagogi studii medii. Informații suplimentare la secretariatul școlii, între orele 8—17 zilnic, telefon 8. (898) I /O ! —>^VALORI CÎND Ifram vecind . CONTRIBUIT! LA ÎNTĂRIREA ECONOMIEI NAȚIONALE! jiiiiii Jijiiiiiiiiii > ii Ii jiți PREDAȚI-L CONTRA COST LA Timișoara, str. Dacilor nr. 25, Timișoara, str. Telegrafului nr. 3, Timișoara, Calea Șagului nr. 11, Jimbolia, str. Rebreanu nr. 3, Giacova, str. Obradovici nr. 28, Gătaia, str. Șmigului nr. 10, Recaș, Lugoj, str. Bobîlnei nr. 11, Caransebeș, str. Sebeșului nr. 18 Orșova, str. Vasile Alecsandri nr. 7, Moldova Nouă, str. Cernescu nr. 22. Bozovici, Făget, Arad, str. Tudor Vladimirescu nr. 28, Arad, str. Ștefan cel Mare nr. 61, Lipova, str. Mihai Viteazul nr. 5, Sînnicolaul Mare, str. Petru Maior nr. 10, Pecica nr. 876, Reșița, Șoseaua Cîlnic, Bocșa, str. T. Vladimirescu nr. 61, Oravița, str. Cloșca nr. 13, Anina, str. P. Groza nr. 12. (821) Q. A. S. Aradul-Nou angajează imediat Un INGINER AGRONOM, cu stagiu în funcție de cel puțin 5 ani. — Patru MAIȘTRI ZOOTEHNIȘTI, — Doi MAIȘTRI AGRONOMI, — Un TEHNICIAN II, hidroameliorator. Angajările se fac conform prevederilor H.C.M. nr. 1053/960. (914) întreprinderea comunală orășenească Timișoara — I.C.O.T. Piața Vasile Roaită nr. 1 Oferă spre vînzare unităților socialiste de stat, G.A.S. și cooperative materiale supra-normative: § PIESE APOMETRUSCULE DIFERITE (freze, burghie, tarozi, filiere). Materiale electrotehnice: — SÎRMĂ DE CUPRU izolată și neizolată, — SÎRMĂ DE SUDURĂ, — RULMENȚI DIFERIȚI, — BARE DE CUPRU ȘI ALUMINIU (diferite dimensiuni), — SÎRMĂ ZINCATĂ, — ANVELOPE AUTO 1200/20. Lista cu supranormative se poate consulta la Serviciul Aprovizzionării Timișoara I. Piața V. Roaită nr. 1. Telefon 40-77. (910) § =MIIIIIIIIIII1llllllllllllllllllllirilllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllil!llllllll HUI Întreprinderea de cariere nr. 4 CLUJ str.Aurel Vlaicu nr. 182, telefon 44-05 oferă spre vînzare, fără repartiție, orice cantitate de piatră spartă (cuarțit) de toate sorturile (8—25, 25—40, 40—60, 60—90) din cariera Arviș, regiunea Crișana, gars. «Șoimi (pe linia Oradea—Beiuș), cu facturare ab carieră. (904) CRUCEA ROȘIE TIMIȘOARA anunță că EXAMENUL DE ADMITERE la ȘCOALA DE SURORI DE CRUCE ROȘIE va avea loc în ziua de 5 octombrie 1961, orele 8, la sediul organizației, din Piața Libertății nr. 3 etaj 2. * «er*# »-r* * .» ÎNTREPRINDEREA instalații BUCUREȘTI angajează: electricieni calificați eventual constituit la echipe, pentru șantierele din București, pentru lucrări de înaltă tehnicitate și de lungă durată, ingineri, tehnicieni, maiștri și gestionari cu practică în producție pentru șantierele din București și provincie. Prezentarea la Grupul 1 șantiere București, Calea Moșilor nr. 36, raionul T. Vladimirescu, telefon 14—74—36.8461 »**»»»»*»»»*****»»*»»», ooooooooooo ooooooooo întreprinderea orășenească de reparații Timișoara str. Gh. Dimitrov nr. 2. a., angajează imediat ZIDARI - TÎMPLARI - TINICHIGII - ZUGRAVI - MUNCITORI NECALIFICAȚI. Lucrările se execută numai în orașul Timișoara. (884) CIOOOOO <900000000000 Nr. K10 DIM PROGRAMUL DE RADIO LUNI, 2 OCTOMBRIE 1961 PROGRAMUL I: Orele 5,10 Emisiunea pentru sate. 7,00 Radiojurnal. 7,30 Sfatul medicului. 8,00 Din presa de astăzi. 9,30 Tinerețea ne e dragă. 10,00 Buletin de știri. 12,00 Muzică ușoară. 13,00 Buletin de știri. 14,00 Muzică ușoară romînească. 15,00 Buletin de știri. 16,15 Note de lector. 16,25 Muzică simfonică romînească. 17,00 Radiojurnal. 17,15 Cîntece din R.P. Ungară. 17,30 Vreau să știu. 18,00 Din creația compozitorului sovietic Dunaevski. 18,30 Program muzical pentru fruntași în producție din industrie și agricultură. 19,00 Almanah științific. 19,30 „Săptămîna muzicii R.D. Germane“. 20,00 Radiojurnal. 20,50 Tribuna Radio. 21,00 Din folclorul popoarelor sovietice. 21,25 Arii din opere. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Concert coral. PROGRAMUL II: Orele 12,00 Buletin de știri. 12,40 „Călătorie muzicală“ 13.00 Tineri participanți la cel de-al II-lea Concurs Internațional „George Enescu“ — 1961. 14,00 Buletin de știri. 14,30 Melodii populare romînești și ale minorităților naționale. 15,00 Muzică. SPECTACOLE DUMINICĂ, 1 OCTOMBRIE 1961 TIMIȘOARA OPERA DE STAT : Magazinul de păpuși (orele 15). TEATRUL DE STAT : Celebrul 702 (orele 20). * TEATRUL GERMAN DE STAT : Versunkene Acker (orele 19,30). TEATRUL DE PĂPUȘI : Pantofiorii năzdrăvani (orele 17). M. GORKI: (15, 17, 19, 21) Aproape de soare. ARTA: (11, 15, 17, 19, 21) S-a furat un tramvai; AL. ȘAHIA: (10, 14, 16, 18, 20) Neînfricata; VICTORIA: (11, 15, 17, 19, 21) Alerg după o stea; FILIMON SÎRBU: (11, 15, 17, 19, 21) Asasinul din umbră: I. L. CARAGIALE: (11, 15, 17, 19) Cuibul vulturilor; TINERETULUI: (11, 15, 17, 19, 21) Socoteli greșite; MUNCITORESC (Fratelia): (15, 17, 21) Fiul meu se însoară; MUNCITORESC (Freidorf): (16, 18, 20) Nu vreau să mă însor; STEAUA ROȘIE: (15, 17, 19) Drumul Hristinei; CLUBUL C.F.R.: (16, 18, 20) Scrisoare neexpediată. LUNI, 2 OCTOMBRIE 1961 TIMIȘOARA OPERA DE STAT: Martha (orele 19,30). M. GORKI: (15, 17, 19, 21) Imperiul soarelui; ARTA: (11, 15, 17, 19, 21) Cerul Balticii, seria I. AL. SAHIA: (10, 14, 16, 18, 20) Bufonul regelui; VICTORIA: (11, 15, 17, 19, 21) Portretul unui necunoscut; FILIMON SÎRBU: (11, 15, 17, 19, 21) Primul raid spre stele; și Vizita delegației de partid și guvernamentală a R.P. Române în Uniunea Sovietică. I.L. CARAGIALE: (11, 15, 17, 19) Comandantul Detașamentului. TINERETULUI: (11, 15, 17, 19, 21) Miciman Panin; MUNCITORESC (Fratelia): (15, 17, 19) O fereastră deschisă spre cer; MUNCITORESC (Freidorf): (18, 20) Pudbiera vorbitoare. STEAUA ROȘIE: (17, 19) Oameni cu aripi. CLUBUL C.F.R.: (16, 18, 20) Pescuitorii in ape tulburi. I Á 4