Drapelul Roşu, octombrie 1963 (Anul 19, nr. 5829-5855)

1963-10-10 / nr. 5837

PROLETARI DIN TOATE TÂRILE. UNIT TVA! ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL BANAT AL PNR ȘI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL Joi, 10 octombrie 1963* 4 pagini 20 de bani Anul XX, nr. 5837* Generalizăm experiența dobîndită întreprinderii forestiere din Caransebeș îi revine sarcina să exploateze masa lemnoasă din pădurile de pe frumoasele văi ale Timișului și Bistrei. Pe baza sarcinilor stabilite colectivul întreprinderii noastre urmărește cu prioritate refacerea și valorificarea cît mai superioară a patrimoniului forestier, învățînd din lipsurile anilor trecuți, din criticile juste care ne-au fost aduse am pornit o largă acțiune de descoperire a cauzelor care frînau obținerea de rezultate la nivelul exigențelor sporite ce le reveneau. Sub îndrumarea și conducerea comitetului de partid, au fost formate colective de ingineri, tehnicieni și muncitori cu multă experiență practică care au studiat amănunțit cum se respectă procesul tehnologic în exploatări, ce îmbunătățiri i se pot aduce, cum se muncește la fiecare fază și punct de lucru. Atragerea unui mare număr de tovarăși pricepuți, cu interes pentru descoperirea punctelor critice în procesul de fabricație ne-a dat posibilitatea să întocmim un amplu și realist plan de măsuri. Ca obiective principale cuprindea crearea de stocuri de material lemnos cu precădere în fazele scos și apropiat și în depozitul fabricii, încă din trimestrul IV 1962 pentru întreaga producție a primelor trei luni ale anului acesta ; mărirea gradului de tehnicitate în exploatările forestiere prin mecanizarea complexă a operațiunilor de fasonat, scos apropiat și încărcat, precum și asigurarea unor condiții optime de lucru și de viață muncitorilor, calificarea unui număr cît mai mare de cadre etc. Urmărirea felului cum prind viață prevederile planului s-a făcut lunar pe bază de analiză, în urma măsurilor luate au fost create stocuri de material lemnos conform cifrelor propuse prin plan, s-au introdus în exploatări o seamă de mecanisme : 41 fierăstraie mecanice, 25 funiculare, 5 cositori mecanice, 3 încărcătoare electrice, 5 autotrolii etc., iar în sectorul de industrializare au fost puse în funcțiune noi gatere circulare și alte agregate, în vederea utilizării acestora la întreaga lor capacitate s-au calificat numeroși mecanizatori. Toate aceste acțiuni întreprinse au permis ridicarea gradului de mecanizare în exploatări la fazele de fasonat 31,8 la sută, la scos apropiat 64,1 la sută, iar la încărcat 11,7 la sută. Efectul calificării muncitorilor s-a resimțit și în ceea ce privește valorificarea superioară a masei lemnoase. Pe primele 8 luni ale anului printr-o sortare calitativă indicele lemnului de lucru la fag a crescut la 68 la sută, iar cel al buștenilor și lemnului rotund la 49 la sută, din care 19 la sută bușteni pentru derulaj. îndeosebi, rezultate foarte bune au obținut lucrătorii din parchetele Zloaba cu 60 la sută și Murariu cu 62 la sută lemn rotund din totalul de masă lemnoasă. Experiența dobîndită în acest an, verificată ca bună de înseși rezultatele obținute stă la baza pregătirii noului an forestier, pentru ca astfel să îndeplinim în bune condiții planul pe anul 1964. în acest scop încă din luna iunie a. c. noi am luat o seamă de măsuri tehnico-organizatorice. Multe din acestea se referă la amplasarea masei lemnoase, în aplicarea lor s-a ținut seamă de instalațiile de transport existente și de cele aflate în construcție. întregul personal tehnico-ingineresc s-a deplasat pe teren la fiecare parchet ce urmează să intre în producția anului 1964, în funcție de condițiile cânla această dată să putem începe lucrările de tăiere din plin, formele de asigurare a necesarului de oameni au fost rezolvate din vreme. De asemenea, pentru a asigura valorificarea superioară a masei lemnoase, cadrele inginerești au fost împărțite pe parchete ca să asiste efectiv în primele 3 zile la tăieri și sortări, în felul acesta se va stabili un indice real de lemn de lucru, care va rămîne ca sarcină pentru viitor la fiecare exploatare. Prin planul de măsuri s-a prevăzut ce stocuri trebuie să existe la 1 ianuarie în fiecare fază și diferențiat pe sortimente. Ne-am orientat ca acestea să fie asigurate cu precădere în faza scos și apropiat, la instalațiile de transport și sub cele cu cablu. în același timp s-a întocmit un plan de mecanizare pe anul 1964, în el s-a prevăzut amplasarea mecanismelor pe parchete după gradul de productivitate al fiecărui utilaj, în așa fel ca să se realizeze un indice de mecanizare de 64 la sută la faza fasonat, 66,8 la sută la scor apropiat, de 31,2 la sută la încărcat. în întreprinderea noastră își desfășoară activitatea și un puternic sector de industrializare. Întrucît rezultatele obținute aci nu s-au ridicat anul acesta la nivelul sarcinilor și al posibilităților, din lipsurile existente am tras învățăminte prețioase. De aceea crete constatate la fața locului s-au întocmit actele de punere în valoare, stabilindu-se totodată procesele tehno ^dăm“multă”atenție“pregătirii “prölogice. Sunt în curs de definitivare deducției anului 1964 pe primul plan vizele de parchet și s-a și întocmit și difuzat sectoarelor de exploatare graficul eșalonării tăierilor în pădure. O atenție deosebită s-a acordat revizuirii și reparării utilajului necesar exploatărilor. Pînă acum peste 90 la sută din tractoare, 80 la sută din funiculare și 60 la sută din vagoanele planificate pentru reparații capitale au și fost executate. Locomotivele au fost reparate în întregime. Putem spune că din totalul de 39 parchete, cire sunt prevăzute pentru anul viitor, la 35 dintre acestea sunt terminate instalațiile de transport, iar la 31, cele de scosapropiat. La 37 de parchete cabanele au fost corespunzător amenajate și își așteaptă oaspeții. Practica altor întreprinderi și a noastră din acest an a dovedit că munca desfășurată în brigăzi complexe cu plata în acord global este foarte eficace din toate punctele de vedere. De aceea, pentru anul care vine ne-am propus să extindem în așa fel această formă înaintată de organizare a muncii, ca ea să cuprindă cele mai largi sectoare de activitate. Din totalul de 29 brigăzi necesare, 23 au și fost organizate, iar acordurile întocmite pînă acum cu șefii de brigăzi din exploatări vor permite ca 60 la sută din producția anului 1964 să se facă cu plata în acord global. După cum se știe, spre deosebire de celelalte sectoare de activitate, anul forestier începe la 1 octombrie. Ca ing. TITUS DAMINESCU directorul I.F. din Caransebeș La Uzina de utilaj de morarii Topleț se produc multe tipuri de utilaje necesare agriculturii noastre socialiste. Printre acestea se numără și batoza de porumb. ÎN FOTOGRAFIE : Controlorul de calitate Gheorghe Gogîltan verifică un nou lot de 30 batoze destinate unităților socialiste din regiunea Dobrogea. (Foto : I. CRAȘOVAN) am pus mecanizarea și mica mecanizare a proceselor de fabricație prin utilizarea fondurilor luate pe credit de la bancă. Spre deosebire de anul trecut cînd am executat lucrări de mică mecanizare doar în valoare de 182.000 lei, de data aceasta, avem întocmite documentații în valoare de 560.000 lei, în sectorul industrializare sunt acum în curs de montare un gater și un cazan de mare capacitate- Terminate sunt lucrările de reorganizare și utilare ale atelierului mecanic, precum depozitului de și cele de organizare ale bușteni. Cu prilejul montării lagărelor de sortare a buștenilor și a cherestelei de podoale de beton am economisit peste 250 mc material lemnos, într-un viitor apropiat se vor monta descărcătoarele mecanice, iluminatul fluorescent al depozitelor și lărgirea rampei de expediție a camerelor de aburit. Toate aceste lucrări vor fi terminate încă în acest an pentru ca în anul care vine să dea maximum de randament. Vizita la Constanța a participanților la cea de-a Ill-a Reuniune Mondială a Ziariștilor CONSTANȚA 9 (corespondență Agerpres). Miercuri după-amiază a ancorat în portul Constanța motonava „Litva“, avind la bord delegații de ziariști din mai multe țări care au participat la cea de-a III-a Reuniune Mondială a Ziariștilor. La coborîrea de pe navă, oaspeții au fost întîmpinați de Petre Nicolae, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular al orașului Constanța, reprezentanți ai Uniunii ziariștilor din R.P. Romînă, ai organelor centrale și locale de presă, de oameni ai muncii din localitate. Delegații au făcut o plimbare pe faleză și au vizitat acvariul din Constanța. Seara, Uniunea ziariștilor din R.P. Romînă a oferit o masă în cinstea oaspeților la cazinoul din Constanța. Masa s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească. S-au rostit toasturi. în cursul nopții, motonava „Litva" a părăsit portul Constanța, îndreptîndu-se spre Odessa. *¥*A ¥ 9A*Ε A ® A ® *A$A$Æ A ¥ *¥ A A ® A ®} Instantanee bănățene . Zi de început de octombrie, Colectivistul Nicolae Brussk din comuna Făget, se plimba agitat prin fața maternității spitalului rural din localitate. Era nerăbdător să știe ce-o să aducă pe lume Rozalia — soția lui — care era internată aici : băiat ori fată. Dar iată că în ușă apăru medicul Zeno Tătaru care-l liniști spunîndu-i : — „Te felicit tovarășe Brussik. Ai un fecior și încă ce fecior ! Are 3.600 kg și se simte minunat, atît el cît și mama“. Colectivistul mulțumi doctorului, își îndesă cu amîndouă mîinile pălăria pe cap și-o porni voios spre casă. în acea zi la maternitatea spitalului rural din Făget se înregistra cea de-a 160-a naștere din anul acesta . . . 0 Curtea morii din comuna Nițchidorf este plină, iar căruțe mai stau și pe uliță. Au venit să macine în această zi de început de octombrie mulți colectiviști din satele raioanelor Lugoj, Deta și Reșița. Printre ei și colectivistul Traian Drăgan din Berini, Ion Negrea din Vermeș, apoi alții din Stamora, Vucova și din alte sate. — Hai să tragă altul. La rînd „ca la moară“ — se adresa oamenilor zîmbind morarul-șef Vendelin Bar, ștergîndu-și cu dosul palmei fruntea albită de făină. Aici se macină cam un vagon zilnic și lucrul fiind bine organizat, totul merge repede, așa că sătenii nu pierd timpul așteptînd. La cooperativa din comuna Bata, raionul Lipova, a sosit un nou transport de mărfuri de la Baza de aprovizionare din Arad și ca de obicei un magazin au venit mulți cumpărători. Eftimie Cismașca și ceilalți vînzători îi servesc pe oameni cu multă îndeminare. Anul acesta cooperativa a vindut sătenilor din Bata și satele Tela, Bruznic, Zahalt mărfuri în valoare de peste 2.500.000 lei, cu mult mai mult față de perioada corespunzătoare a anului trecut. S. NOUR Citiți în interiorul ziarului: — Să asigurăm animalelor furaje suficiente și adăposturi trainice. (pag. a 2-a) — La aniversarea lui Giuseppe Verdi. (pag. a 3-a) — O lucrare dedicată cultivării limbii. (pag. a 3-a) — Știri de peste hotare. (pag. a 4-a) Mecanizează noi operații tehnologice în numeroase uzine metalurgice și constructoare de mașini au fost efectuate noi lucrări de mecanizare a unor operații tehnologice, în vederea măririi productivității muncii și realizării unor produse de bună calitate. La uzinele „23 August“ din Capitală, colectivul grupei de mecanizare a proiectat și executat o serie de dispozitive complexe ca : mecanisme de rotit piesele grele, cu viteze variabile, dispozitive de manipulare port-flux etc., cu ajutorul cărora s-au mecanizat liniile de sudură. Acestea, pe lîngă că au ușurat simțitor munca sudorilor, au contribuit și la extinderea procedeului de sudură automată în uzină. Laminoriștii de la „Republica“ au introdus în procesul de producție un aparat cu ajutorul căruia se poate controla la cald diametrul exterior al țevilor. Acesta a mărit simțitor productivitatea muncii, permițînd totodată extinderea metodei de laminare la toleranțe negative, în turnătoriile uzinei „Semănătoarea“ din Capitală, unde au fost mecanizate o serie de lucrări complexe de formare a miezurilor, de prepararea amestecurilor de turnare și de transport, productivitatea muncii a crescut cu aproximativ 50 la sută. Totodată, prețul de cost pe ansamblul celor două turnătorii din uzină a scăzut cu 30 la sută, în vederea mecanizării unor lucrări grele cu volum mare de muncă, au fost dotate cu poduri rulante și macarale portabile de 6 tone o serie de uzine, printre care „Electroputere“ din Craiova, Uzinele constructoare de mașini din Reșița, Uzinele mecanice din Turnu Severin și altele. ( Agerpres). Semănatul Lucrări agricole în lanț . Desfășurind simultan și în ritm susținut „bătălia" pentru recoltatul porumbului, în toate gospodăriile agricole de stat din Trustul G.A.S Sînnicolaul-Mare, acțiunea de recoltare a porumbului se apropie cu sfîrșit. Pînă în seara zilei de 8 octombrie, porumbul a fost recoltat i, proporție de 93 la sută din plan. La această lucrare mai harnici s-au dovedit a fi lucrătorii de la G.A.S Periam. Aici culesul porumbului a luat sfîrșit încă la data de 30 septembrie, de pe întreaga suprafață. (887 ha). De amintit că producția obținută a depășit toate așteptările S-a recoltat cu 389 kg porumb știu leși mai mult la ha, față de cît si prevedea în planul de producție. S la G.A.S. Șandra, G.A.S. Sînnicolaul Mare și în alte unități agricole de stat, recoltatul porumbului se execută pe ultimele suprafețe. Eliberarea terenurilor de coceni făcîndu-se la vreme, a dat posibilitate mecanizatorilor să are și să pregătească pentru însămînțări peste 12.500 ha. Paralel cu efectuarea arăturilor, cu grăparul ogoarelor, în toate gospodăriile agricole de stat din Trustul G.A.S. Sînnicolaul-Mare, se continuă acțiunea de fertilizare a solului. Pe suprafețele destinate insămînțărilor de toamnă au fost deja transportate și încorporate în sol peste 32.000 tone îngrășăminte naturale. De asemenea, pe suprafețe mari au fost administrate îngrășăminte chimice. De exemplu, în ultima vreme cu avionul au fost împrăștiate pe ogoare 2.335 tone îngrășăminte chimice. într-un ritm susținut se desfășoară în prezent și alte lucrări agricole. De exemplu, pînă în seara zilei de 8 octombrie, în Trustul G.A.S. Sînnicolaul-Mare semănatul orzului boabe s-a și terminat pe cele 3.200 ha, secara pe o suprafață de 860 ha. Griul a fost semănat pe o suprafață de 7.100 ha, lucrare ce continuă în prezent, de dimineața și pînă seara tîrziu. (Ion Sbîrciog, corespondent) griului pe prin plan! Insămîntările — paralel cu eliberarea terenurilor în ultimele zile în gospodăria agricolă colectivă „8 Martie" din comuna Coldăr, (raionul Lugoj), ritmul de muncă la recoltatul porumbului s-a intensificat, în prezent colectiviștii recoltează porumbul de pe ultimele suprafețe din cele 500 ha cultivate. Colectiviștii pleacă la cîmp dis-de-dimineață, taie cocenii, ii adună și cu o parte din atelajele gospodăriei îi transportă de urgență la complexul zootehnic. Fiecare căruță face zilnic cîte 5—6 transporturi. Așa se explică faptul că în prezent la gospodăria noastră terenul a fost eliberat de coceni pe o suprafață de aproape 400 ha, iar mecanizatorii Niță Jebelean, Dorin Ursulescu, Ghemuță Ursulescu și brigadierul Nicolae Damian, au trecut la semănatul orzului și al griului. Cu orzul am terminat, iar semănatul griului s-a făcut pe o suprafață de mai bine de 300 ha din cele 750 ha ce urmează a fi însămînțate (Ion Vîșcu, corespondent). 1**v - Tractoristul Gheorghe Winczenz, lucrînd la însămînțatul griului pe ogoarele gospodăriei agricole colective din comuna Brestovăț. Aici s-au însămînțat mai bine de 100 ha cu griu, iar alte sute de hectare sunt pregătite pentru noi însămînțări. Mai multe mărfuri de larg consum Pe trimestrul III întreprinderile de industrie locală din regiune și-au realizat planul în proporție de 107 la sută la producția globală, 105,7 la sută la producția marfă și 100,5 la sută la livrări către comerț. Cumulate pe toate cele nouă luni ale anului livrările către comerț au fost cu 3,9 procente mai mari față de plan. Fruntașe în această importantă acțiune s-au situat întreprinderile de industrie locală C.I.L. Timișoara, „Mureșul“Arad, „Timișul“ Lugoj. Cartea în rîndurile tineretului în urmă cu cinci luni de zile au început să se desfășoare la bibliotecile din regiune acțiuni pentru stimularea difuzării cărții în rîndurile tineretului sătesc. Au avut loc în majoritatea comunelor și în centrele de raion consfătuiri cu utemiștii, însoțite de recenzii, prezentări de cărți etc. Ca urmare, pînă acum, în cadrul acestor acțiuni După turneul întreprins prin țară, colectivul Teatrului german de stat și-a reînceput activitatea pentru noua stagiune care se va deschide la 12 octombrie cu piesa în 3 acte „Portretul“ de Al. Voitin. Regia spectacolului s-au înscris peste 11.000 de cititori din rîndul tineretului din regiune. Mulți bibliotecari posedă în prezent o frumoasă experiență în ceea ce privește formarea gustului de citit la tineri. De aceea Biblioteca regională a hotărît să organizeze un schimb de experiență interraional în raionul Lugoj, cu participarea unui mare număr de bibliotecari din comune și sate, semnează Hanns Schuschnig, iar scenografia Maria Bodor. Din distribuția piesei fae parte Emmerich Schaffer, Angela Falk și Hans Baumert. început de stagiune Un obiectiv de seamă în activitatea Consiliului local al sindicatelor îl constituie îndeplinirea prevederilor contractului colectiv. Expresie a relațiilor noi, socialiste, contractul colectiv reflectă deplina comunitate de interese dintre muncitori, tehnicieni și ingineri — reprezentați de comitetele sindicatelor — și conducerile întreprinderilor în lupta pentru realizarea sarcinilor de producție.. Roade ale îndrumării și muncii perseverente Experiența de pînă acum dovedește că contractele colective au o însemnătate deosebită în mobilizarea maselor la creșterea producției și productivității muncii, reducerea prețului de cost, ridicarea calității produselor și îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă, îndrumate de organizațiile de partid, comitetele sindicatelor se ocupă cu grija de mobilizarea colectivelor din întreprinderi la transpunerea în viață a prevederilor contractelor colective. Astfel, la întreprinderea „Tehnometal“, datorită preocupării conducerii tehniceadministrative și a comitetului sindicatului, în primele 9 luni planul producției globale a fost realizat în proporție de 105,89 la sută, cel al producției marfă cu 108,2 la sută, iar productivitatea muncii cu 102,96 la sută, obținîndu-se peste plan, în primele 8 luni, 3.595.000 lei economii și 4.200.000 lei beneficii. în această privință deosebit de folositoare s-a dovedit realizarea, la termene prevăzute, a obiectivelor din planul M.T.O. și planul de măsuri referitor la introducerea tehnicii noi, cărora conducerea tehnico-administrativa le-a acordat toată atenția. Un exemplu bun, privitor la îndeplinirea integrală a angajamentelor reciproce cuprinse în contractul colectiv, fl constituie și Fabrica de ciorapi. Aici din cele 57 prevederi scadente pe 9 luni, au fost realizate 55, celelalte fiind în curs de îndeplinire. Comitetul sindicatului a organizat mai bine întrecerea socialistă pe ateliere, secții, brigăzi și individual, iar conducerea tehnico-administrativă ține mai bine evidența pe bază de grafic. Realizarea la termen a angajamentelor a dus, după cum era și firesc, la îmbunătățirea condițiilor de muncă, la realizarea sarcinilor de producție. Astfel de rezultate în îndeplinirea angajamentelor din contractul colectiv s-au obținut și la întreprinderile „Solventul", I.T.T., „Industria linii“, U.T.T., Atelierul de zonă, Depoul C.F.R. și altele, unde au fost stabilite răspunderi personale și termene de executare pentru fiecare obligațiune din contractul colectiv. Acest lucru s-a răsfrînt pozitiv asupra realizării angajamentelor luate de colectivele de muncă în întrecerea socialistă. Cu toate rezultatele bune obținute de o mare parte a colectivelor întreprinderilor și unităților agricole socialiste din orașul Timișoara, trebuie arătat că unele conduceri administrative și comitete ale sindicatelor nu au acordat atenție cuvenită obiectivului principal al întrecerii socialiste — îmbunătățirea calității produselor. Astfel, la întreprinderea „Electromotor“ au fost refuzate de beneficiari pentru calitate necorespunzătoare numeroase produse. La întreprinderea „Electrobanat” nu au corespuns calitativ unele corpuri de iluminat, la U.T.T. și „Bumbacul" unele mărfuri nu au corespuns întrutotul din punct de vedere calitativ. Pe viitor e necesar ca la organizarea întrecerii socialiste toate comitetele sindicatelor să țină seamă de îndeplinirea obiectivului principal — calitatea producției, să mobilizeze colectivele de muncă la realizarea unor produse care să se bucure de aprecierea cumpărătorilor. O atenție mai mare a fost dată de comitetele sindicatelor prevederilor privitoare la salarizarea și normarea muncii în care sunt concretizate angajamentele legate de respectarea principiului socialist de retribuire a muncii în raport cu cantitatea și calitatea ei, încadrarea justă a muncitorilor conform pregătirii lor teoretice și practice, precum și sarcinilor menite să ducă la ridicarea permanentă a gradului de calificare a salariaților și la progresul continuu al tehnicii. Conducerea tehnico-administrativă și comitetul sindicatului de la Depoul de locomotive C.F.R., de exemplu, s-a îngrijit în permanență de calificarea și ridicarea calificării muncitorilor. în acest an au fost calificați în meseria de fochiști de locomotive 55 muncitori , la atelierul depoului funcționează acum un curs săptămînal cu personalul de drum. La „Industria lînii“ încă de la începutul anului au fost organizate cursuri în toate sectoarele de producție cu participarea tuturor muncitorilor, un curs de ridicarea calificării pentru ajutorii de meșteri din țesătorii, la care frecventează 68 tovarăși, și un curs de ridicare a calificării controlorilor de calitate. Aceeași grijă pentru calificarea și ridicarea calificării muncitorilor ar trebui să manifeste conducerea administrativă comitetul sindicatului de la întreprinderea „Cerami-nimm ca" Jimbolia. Aici prevederile contractului colectiv privitor la pregătirea cadrelor au fost date uitării. Cursurile începute nu s-au desfășurat în bune condiții, prezența a fost deseori slabă. Activități largi in sprijinul dezvoltării atitudinii noi sau de muncă în întreprinderi și unitățile agricole socialiste se desfășoară o activitate susținută pentru dezvoltarea atitudinii noi, socialiste față de muncă și a avutului obștesc, pentru întărirea disciplinei în producție. Biroul executiv al Consiliului local al sindicatelor a sprijinit în permanență comitetele sindicatelor să întreprindă numeroase acțiuni în această direcție. La fabrica de ciorapi, de exemplu, conferințele educative pe teme ca „Proprietatea socialistă — izvor al bunăstării oamenilor muncii", „Conținutul moralei socialiste" și altele. Emisiunile satirice „Te văd, te văd", de la stația de radioamplificare, acțiunile cu cartea au avut un mare rol în creșterea conștiinței socialiste a salariaților. Adunările grupelor sindicale în care au fost puse în discuția colectivului cazurile de indisciplină — așa cum s-a procedat la fabrica de mătase „Garofița“, și la „Tehnometal“ s-au dovedit eficace în ridicarea combativității și întărirea disciplinei în producție. Nu peste tot însă, întîlnim aceeași situație. La întreprinderea „Fructus“ GHEORGHE OPREA președintele Consiliului local al sindicatelor, Timișoara. (Continuare în pag a lll-a) Prevederile contractului colectiv îndeplinite integral La Ocolul silvic din Teregova în aceste zile lucrătorii Ocolului silvic din comuna Teregova, conduși de brigadierul Ion Iacobescu, dau zot cu recoltarea seminței în pădurile de conifere. Sămînța este necesară atît pentru satisfacerea nevoilor Ocolului silvic din Teregova, cît și pentru alte ocoale silvice din Caransebeș și Oțelul Roșu. Pînă în prezent s-a și recoltat o cantitate de 1.500 kg sămînță de brad. Paralel cu aceasta lucrătorii Ocolului silvic din Teregova fac pregătiri în vederea lucrărilor de împădurire ce vor fi executate în raza ocolului în această toamnă pe o suprafață de 100 hectare. Pregătiri pentru iarnă încă din luna septembrie conducerea fabricii „Dermatina" din Timișoara a întocmit un plan de măsuri în vederea iernii. Unele din prevederile acestui plan au fost realizate: întreaga instalație de încălzire a fost verificată, revizuită și pusă în stare de funcționare. Tîmplarii dau zor cu repararea geamurilor și ușilor, lucrarea fiind terminată în proporție de 50%. La două clădiri, vechile acoperișuri din lemn și țiglă au fost înlocuite cu planșee de beton. Se lucrează la verificarea și revizuirea aerotermelor din cele două secții. Zilele acestea a fost terminată și curățirea gurilor de canalizare. UNA PE ZI Magazinul „Mobile" din bio. Republicii s-a reprofilat (acum se vînd automobile) însă firma veche a rămas. CETĂȚEANUL : Vă rog, ce tipuri noi de mobile aveți ? VÎNZĂTORUL : Poate vreți să spuneți auto . . . mobile ! 3 J Id OM