Drapelul Roşu, octombrie 1969 (Anul 25, nr. 7691-7717)

1969-10-10 / nr. 7699

DRAPELUL ROȘU 7699 Propuneri, sesizări, răspunsuri Probleme... complicate Noaptea, Timișoara este mai frumoasă, ca oricind. S-a îmbunătățit iluminatul străzilor, fascicule de lumină, proiectate de reflectoare, scaldă monumentele istorice . .. Vitregite au rămas, în afară de cîteva excepții, gheretele de tramvaie — așa cum just ne sesizează Traian Cărășanu. Ne-am adresat, cerînd explicații, Întreprinderii de transporturi. „Vom executa în anul acesta racordarea a cinci gherete la rețea, ni se răspunde, dacă primim aprobarea forului tutelar. Bani nu avem“. Ne adresăm Consiliului popular municipal : „Propunerea va fi studiată (sublinierea noastră) în vederea rezolvării ei în limita fondurilor de care vom dispune“. Am Înțeles . . Adică pentru iluminatul gheretelor — menționăm că în urmă cu 10—15 ani toate au fost racordate la rețea — mai trebuie încă o cercetare, o concluzionare, o hotârîre. Eventual mai eșalonăm pentru cîțiva ani legarea de cablu a citorva gherete. Ce simplu se rezolvă o problemă atît de... complicată ! E vorba de echilibru La 1 septembrie av, ziua în aroiaza mare, profesorul de fizică Emil Mihai de la Școala textilă din Lugoj s-a apucat de beție. După vreo zece ore de „meditație“, stropită din belșug cu coniac și rom — subiect pentru o oră de dirigenție? — chefirul s-a dus la o masă vecină, legîndu-se de niște clienți pașnici. Intărîtat că aceștia nu voiau să ciocnească cu el, profesorul a stăruit, dînd de înțeles că vrea să se bată. A fost condus acasă de niște comeseni, dar omul s-a întors și in plină stradă a provocat scandal înjurînd locuitori ai orașului. Apoi,gata de bătaie, s-a dezbrăcat să-și măsoare forțele pina cînd a fost dus la miliție. Comportarea profesorului, cadru tînăr, care printr-o muncă susținută și modestă trebuie să-și câștige încredere și stimă, a produs indignare la Lugoj. Plină de cinism a fost și explicația dată de vinovat la miliție : „Am fost într-o stare de ebrietate avansată, cînd echilibrul dintre conștient și inconștient dispare . . Dacă așa stau lucrurile, „echilibrul" său atît de labil trebuie restabilit de alții. Bineînțeles, prin aplicarea legilor . . . fizicii, dar mai ales a celor pămîntești. Orare de magazine Zona Tipografilor, noul complex comercial. Cetățeanul neinițiat care pe la ora 19 își face cumpărăturile la „Alimentara" de aici, e poftit politicos să se grăbească. Magazinul se închide la ora 19,15 — primește explicația de la vinzătoare. Însoțită și de vorbe de năduf , „tocmai acum, cînd vin mai mulți cumpărători“. (Luni se lucrează numai între 7—11). Magazinul de tricotaje-galanterie are un orar și mai fantezist : e deschis între orele 10—17.43 Cetățenii care seara se abat să-și facă cumpărăturile — e singurul magazin de specialitate in acest cartier — se întreabă nedumeriți : oameni vii au întocmit programele acestea sau fantome . . comerciale ? Asalt la tren Citim în carnetul de bord (închipuit) al personalului motoruluiaccelerat de pe linia Timișoara — Caransebeș : „azi, H octombrie, am făcut o încercare reușită. Am tras garnitura pe peron cu un singur minut înaintea orei plecării (după regulament trenurile se instalează pe peron cu 15 minute mai înainte) și am plecat tot cu un minut întîrzziere. E drept, călătorii m-au cam asaltat, s-au călcat unii pe alții, dar n-am demonstrat oare că ajung două minute — și nu mai multe ! — pentru pornirea în cursă?“ ISpilog (real) După 24 ore am adus la cunoștința șefului serviciului mișcării din gara Timișoara Nord cele întîmplate. D-sa a mai cerut. . . explicații în scris. Le dăm cu respect prin rândurile de față, cu mențiunea că nu e primul ..deranjament“ de acest gen. Așa încât e cazul ca servicul mișcării să se pună în mișcare. Rezolvate Sesizați de navetiștii de pe ruta Lugoj—-Margini că garniturile de tren de pe acest traseu nu dispun de suficiente compartimente de clasa I, ne-am adresat Direcției regionale C.F.R. In răspunsul primit, ni se arată că s-au dat dispoziții pentru introducerea unei remorci în plus in garniturile de tren de pe linia vizată. I.L.L. Timișoara a găsit întemeiată reclamația locatarilor imobilului de pe str. Romulus nr. 48 și ca urmare a programat executarea reparației învelitorii corpului de clădire pentru trimestrul IV a.c. Serviciul exploatare telecomunicații Timișoara a ordonanțat reducerea sumei de 82,90 lei, taxă încasată în plus și eronat de la inginerul P. Drăgan, pentru convorbirile telefonice efectuate in luna iunie a.«. SPORT•SPORT•SPORT Campionatul județean Etapa a VI-a, restanță, din cadrul campionatului județean de fotbal s-a disputat în limitele unei perfecte sportivități. Echipele s-au străduit, și au reușit în majoritate, să ofere un fotbal de calitate. Iată pe scurt corespondențele primite de la colaboratorii noștri. PROGRESUL GATA IA — A. C. RECAȘ 3—1 (1—0) . Pe un timp frumos, in fața unui număr mare de spectatori, echipa locală a reușit să obțină un rezultat valoros in fata formației din Recaș. Inițiativa a aparținut în majoritate echipei locale. In prima repriză gazdele înscriu în min. 24 prin George. La reluare, gazdele continuă să domine, și după ce in min. 46 Mihailo a trimis mingea în bară, în min. 59 Apro înscrie de la aproximativ 18 metri. Oaspeții încearcă să reducă din handicap, dar Zissu șutează în min. 70 în bară. Cei care înscriu sunt tot gazdele, prin Mihăilă în mino. 80. Oaspeții reușesc să reducă din scor prin Zissu, în min. 88. A arbitrat corect L. Ferenți (Timișoara). S-au remarcat Stoianov, Adamec, Barani și Ursu de la gazde, respectiv Schrau- HANDBAL Campionatul județean In ultima etapă a turului IT al campionatului județean masculin de handbal au fost înregistrate următoarele rezultate : La Periam echipa locală Avîntul a obținut victorie netă (26—11), în dauna formației timișorene Tutunul, întâlnirea dintre Viitorul Timișoara și Voința Timișoara, deși s-a făcut risipă de energie de ambele părți, partida a luat sfârșit cu un rezultat de egalitate 14—14. Comportîndu-se bine, Electrometal Timișoara a întrecut Steaua roșie Bulgăruș cu 26—11. Partidele Electromotor —Timpuri noi Giarmata și Banatul —Ceramica Jimbolia au fost amînate. la întrecerea rezervată formațiilor feminine din cadrul campionatului județean, formația „13 Decembrie“ a terminat la egalitate (8—8), cu Industria linii. Continuînd comportarea bună avută pina în prezent, echipa Beg a terminat la egalitate cu Electromontor, 9—9. Prin acest rezultat ele cedează ultimul loc în clasament formației • A.S.M. Lugoj, care a pierdut detașat în fața Victoriei Guban, (8—3). (S. Traian, corespondent), bert și Devier de 1# oaspeți. (N. Vermeșan, corespondent). COMERȚUL TIMIȘOARA — RIPENSIA II 3—1 (0—1) . in urma unui joc de factură tehnică modestă, formația Comerțul, deși condusă la pauză, a reușit, in final să termine victorioasă. Studenții au reușit să deschidă scorul în min. 40 prin Gruion. La reluare jucătorii Comerțului preiau inițiativa și reușesc să înscrie de trei ori prin Stoian min. 55, Gyva min. 70 și Müller In min. 1. Victoria gazdelor se datorește unei pregătiri fizice mai bune față de cea a Ripensiei. ARTA TEXTILA — ȘOIMII BUZIAȘ 2—2 (0—1) . Partida s-a ridicat la un nivel spectacular foarte bun. Oaspeții preiau inițiativa și reușesc să deschidă scorul în min. 25, pentru ca în min. 60 să-l majoreze la 2—0 prin Cieu. Localnicii și reușesc revin puternic în atac să înscrie în min. 76 prin Hirghesi și în min. 85 prin Schwel stabilind egalitatea pe tabela de marcaj. (G. Marton, corespondent) AUTO TIMIȘOARA — RECOLTA MURAU 1—1 (1—1). Meci de mare luptă în care gazdele au avut inițiativa. Dar datorită lipsei eficacității înaintașilor ei nu pot să înscrie. Gazdele înscriu unicul gol prin Arsinin min. 5. Oaspeții egalează în volo. 24 prin Ardeleanu, în urma unei lovituri libere. In repriza secundă jocul este egal, dar ocazii mai clare de a înscrie au oaspeții. Rezultatul de egalitate, cu care a luat sfârșit partida este echitabil. A arbitrat corect M. Sofronie (Timișoara). (M. Gabriel, corespondent). ȘOIMII TIMIȘOARA — UNIREA JIMBOLIA—0 (1—0) . In urma umd joc de slabă factură tehnică, gazdele au reușit să învingă în urma unui autogol în min. 45, al lui Papamancea la o învălmășeală în fața porții. CERAMICA JIMBOLIA — PROGRESUL CIACOVA 5—1 (2—1) . Scorul etapei s-a înregistrat la Jimbolia, unde echipa locală a avut partida la discreție: înaintarea în deosebită vervă de joc a înscris prin Niță 2, Ursu 2 și Flighi. In urma acestei victorii echipa Ceramica și-a consolidat poziția de fruntașă a clasamentului, UNIREA SIMICOL ALT MARE — PROGRESUL TIMIȘOARA 3—0 (0—0) . După o repriză echilibrată în care perioadele de dominare au fost împărțite egal, in repriza secundă gazdele au pus stăpînire pe joc și au reușit să înscrie de două ori prin Grad în minutele 6 ® și 85. A arbitrat corect G. Blau (Timișoara). (O. Grigorovici, corespondent). LAMINORUL NADRAG — CHIMIA MARGINA 4—0 (3—0) . Partida Faptul a fost la discreția gazdelor, că scorul nu a luat proporții se datorește ratărilor exagerate ale înaintașilor. Golurile au fost marcate de Tudor (min. 3 și 20), Ene min. 11 și Obiadă min. 77. Semnalăm atitudinea nesportivă a echipei Chimia care a părăsit terenul de joc, în min.' 83, ca protest la decizia arbitrului, de eliminare a jucătorului Grigorescu, care a adresat injurii conducătorului de joc. A arbitrat corect I. Popa (Timișoara). (L. Paseca, corespondent). CLASAMENT 16. Chimia IMargina 7 2058-204 CLASAMENT Jimbolia Banatul Flaotrometal Periam Tutunul Giarmata Voința Viitorul Electromotor Bulgăruș (masculin): 17 14 0 3 379-234 28 17 13 0 4 294-228 26 18 121 5 312-263 25 18 10 17 358-338 217 9 17 386-259 19 17 8 17 194-208 17 17 6 3 8 239-219 15 18 4 313 297-381 9 17 40 13 276-346 8 18 30 15 205-377 6 1. Ceramica Jimb. 7 5 11 23- 7 11 2. Șoimii Tim. 7 4 30 13- 6 11 3. Comerțul Tim. 7 5 0 2 16-10 10 4. Șoimii Buziaș 7 3 4 0 10- 4 10 5. Laminorul N. 7 3 2 2 15- 7 8 6. A. C. Recaș 7 3 13 12-10 7 7. Arta textilă 7 2 3 2 12-10 7 8. Unirea Jimb. 7 2 2 3 11- 8 6 9. Auto Tim. 7 2 2 3 10- 9 6 10. Progr. Gătaia 6 2 2 2 9-13 6 11. Ripensia NI 7 2 2 3 6-11 6 12. Unirea Sin. M. 7 2 1 4 5-11 5 13. Recolta Nerău 7 13 3 9-16 5 14. Progresul Tim. 6 12 3 3-10 4 15. Progr. Ciacova 7 2 0 5 10-20 4 VREMEA Timpul probabil pentru IA octombrie 1969 : Vremea va fi frumoasă cu cerul mai mult senin. Vântul va sufla moderat din sud-est. Temperatura staționară, noaptea minimele, vor fi cuprinse între 1 și 4 grade, iar ziua, maximele, între 18 și 22 grade. Ceață și brumă locală dimineața. Pentru 11 și 12 octombrie 1969: Vremea se menține frumoasă cu nopțile reci. Pentru regiunea de munte : Vreme frumoasa cu cerul mai mult senin, SERVIETA cu actele: carnet de conducere, carnet de mecanic, talonul tehnic al mașinii și foile de parcurs, pe numele Ingeaua Ion, pierdut Găsitorului recompensă la Electromontaj, bv. 6 Martie 65 (1999) PE SCURT S Ciclistul danez Mogens Frey Jennsen a corectat pentru a doua oară în decurs de 48 de ore recordul mondial în proba de 5 km. Evoluînd pe pista velodromului olimpic din Ciudad de Mexico, el a realizat timpul de 6’01”3/10. Cu două zile înainte, danezul fusese cronometrat cu timpul de 6’09” 5/10. El La Charleroi, intr-un meci internațional amical de fotbal, echipa belgiană C.F.C. Charleroi eînvins cu scorul de 2—1 (1—0) foramația Slavia Praga. Au marcat : Van den Bosche, v Colasse și respectiv Kvavarik. 8 După prima zi a întâlnirii internaționale de atletism, care se desfășoară pe pista de tartan de la „Crystal Palace“ între selecționatele masculine ale Angliei și Finlandei, scorul este favorabil gazdelor cu 71—46 puncte. Huligani sau sportivi? La jocul „Timpuri noi" Ciuma*ta — A.S. „Banatul" Timișoara (28 sept. a.e.), programat în etapa a XVII-a a campionatului județean a avut loc pe terenul de handbal din Giarmata o întimplare regretabilă. De la sosirea hndbaliștilor timișoreni, s-a creat pe teren o stare de „tensiune" neprielnică începerii unei întreceri sportive, ceea ce a determinat pe jucători să ToTi se dezechipeze pe platforma camionului în care au călătorit. Gazdele nu au oferit cabine pentru dezechipare; din primele minute ale meciului, gazdele și-au tratat oaspeții cu pumni și injurii, remarcindu-se frații Ebner, Friedrich, Kisser, Wagner,, iar cei care au simțit ,,amabilitățile“ au fost ducă, Ișfănescu, Hardsweg. Față de aceste acte antisportive, arbitrii întîlnirii Rumbach—Șchiopu au dat numai avertismente, sancțiuni care nu au avut darul să calmeze atmosfera. în minutul 52, la scorul de 6—7 arbitrul Rumbach a întrerupt totuși jocul, deoarece unii dintre spectatori au aruncat cu pietre pe teren. Arbitrii au cerut organizatorilor (conform regulamentului) să ia măsuri de protecție corporală a sportivilor și arbitrilor. Efectul a fost contrariu. Portarul Kelser s-a repezit la arbitrul Rumbach, l-a lovit, adresîndu-i injurii. Colegii lui de joc s-au năpustit și ei asupra arbitrului; lor li s-au alăturat unii spectatori care au înconjurat pe jucătorii timișoreni. Aceștia din urmă au încercat să se retragă in camionul de la marginea terenului, în zadar. Arbitrul a fost jucătorul Friedrich încheie prins, incidentul spunînd: „Lasați-mă să-i mai dau un pumn, chiar dacă nu mai joc handbal în viața mea". Rezultatul : certificatul medicolegal nr. 5052 din 29 septembrie a.c. atestă multiplele leziuni corporale suferite; im dosar de declarații Și o anchetă a C.J.E.F.S. Timiș in curs, care va stabili vinovații, precum și gravitatea faptelor; și ce este mai important, măsurile disciplinare exemplare ce trebuie luate, cu atât mai mult că echipa din Giarmata este recidivistă. Măsurile luate trebuie să constituie un exemplu și pentru Mijii care ar fi tentați ca, în locul desfășurării normale a unei întreceri sportive, să se manifeste ca niște huligani. Spectatorii vinovați de actele semnalate să fie deferiți organelor în drept pentru a-și primi răsplata după faptă. P.ARCAN Instituție de stat sau feuda? (Urmare din pag. 1) îmbunătățiri funciare și organizarea teritoriului a delegat la fața locului un revizor contabil, în vederea cercetărilor. Ancheta a relevat următoarele : șeful secției Rudna a contravenit dispozițiilor în vigoare ținînd un număr mai mare de oi decit normativul admis, s-a folosit de munca salariaților pentru a construi în curtea secției un șopron unde și-a adăpostit oile proprietate personală, a ținut vite pentru întreținere la cantonieri, punîndu-i pe aceștia, ca subalterni, în situația de a nu-i putea refuza, a apelat la salariați pentru a presta munci în gospodăria proprie fără a-i recompensa totdeauna, a utilizat în folosul său mijloacele de transport ale unității. „Avind în vedere gravitatea faptelor constatate — conchide referatul revizorului — și hind in considerare că tovarășul Boghiu Valerian in ultimii ani, anual, a avut cste o sancțiune cu „mustrare cu avertisment", ca măsură disciplinară propun retrogradarea in funcție pe o perioadă de două luni, cu diminuarea corespunzătoare a salariului. Iată ce măsuri ia conducerea : „Mustrare cu avertisment“ ! ! ! Orice om cinstit care ar cunoaște cazul s-ar simți cuprins de indignare. „Mustrare cu avertisment“ — atît dispune conducerea însușindu-și fără echivoc toate capetele de acuzare. Face să parcurgi adresa : „Vă facem cunoscut că în temeiul. . sunteți sancționat cu „mustrare cu avertisment" pentru încălcarea dispozițiilor ■ . • privind numărul de ovine, contravenind prin ținerea unui număr mai mare de animale. De asemenea, prin faptul că ați folosit munca, subalternilor în gospodăria dv. personală și mijloacele de transport ale secției. Vă atragem atenția ca pe viitor să evitați asemenea abuzuri in serviciu, altfel vom fi nevoiți, a aplica sancțiuni și mai severe de pedepsire a dr. Director : ing. Cozma Mircea (ss) Deci : „să evitați“ ... „ca să nu fim nevoiți" ■ • ■ A fi indulgent cu Boghiu înseamnă însă a-i încuviința metodele de vechil de moșie și spiritul îngust de căpătuială. Poate, văzînd că măsurile administrative cuvenite întârzie, ca să fie în ton, tovarășul M. Cristea, secretarul organizației de bază de la secția Rudna, a ajuns să considere că și așa cum e „sancțiunea, e prea aspră" Ne interesăm ce măsuri concrete a luat el, din propria-i inițiativă, în organizație. Răspunsul a fost : „M-am dus la reclamant i-am spus că nu-i frumos cum a prost cedat ; trebuia să fi venit înainte aici, la mine, și nu să facă sesizare scris, că le-am fi rezolvat noi pe toante într-o ședință“... Așa își înțelege tovarășul Cristea mandatul de secretar al organizației de bază. De aceea și adunarea extraordinară a organizației, care a pus în discuția comuniștilor comportarea lui Boghiu, s-a caracterizat printr-o atmosferă de îngăduință, de totală lipsă de combativitate. Ziarul nostru s-a mai ocupat cu cițiva ani in urmă de o faptă similara de abuz in relațiile de serviciu, in care eroul principal era unul și același : Boghiu. Am răsfoit recent dosarul cu sancțiuni al Direcției și nu am găsit nici o măsură luată ca urmare a celor sesizate în articol. Și știți de ce ? Fiindcă la vremea respectivă cei vizați au negat totul. ACUM VOR PROCEDA LA FELL AȘTEPTAM RĂSPUNS! DINAMUL - Cauzele și remedierea defecțiunilor . De multe ori la un automobil apar unele defecțiuni care se datorează generatorului de curent continuu, fie că el nu debitează curent, fie că, dacă 1 debitează, curentul este prea mic — insuficient pentru a încărca bateria de acumulatoare. Dintre cauzele care provoacă această defecțiune amintim în primul rînd slaba legătură de masă a generatorului (A). Ce trebuie să facă conducătorul auto ? Simplu : să restabilească legătura, strîngînd pină la refuz șurubul bornei de masă a generatorului. Mai complicat este atunci cînd se defectează releul regulator pentru că ne obligă să-l reglăm, operațiune ce intră în competența unui specialist. Ce altceva poate însă repara amatorul atunci cînd constată o neregulă la dinam ? Cureaua de antrenare a generatorului insuficient întinsă se poate regla cunoscînd că întinderea corectă corespunde unei săgeți de 12—15 mm. (vezi desenul alăturat). De asemenea, acoperirea colectorului generatorului cu praf sau ulei se poate îndepărta prin spălare. Cînd periile se înțepenesc în suporturile lor (portperii), trebuie montate altele noi. Dacă periile sunt apăsate insuficient pe colector, cauza se datorește arcurilor suporturilor periilor, care, în acest caz, se înlocuiesc. Uzura exagerată a colectorului, de cele mai multe ori mai pronunțată pe o anumită parte a circumferinței necesită readucerea lui la o formă perfect cilindrică prin strunjire sau rectificare. Atenție însă , cînd rotorul generatorului s-a scurtcircuitat, este ne RUBRIGA ȘOFERULUI AMATOR sesară, de multe ori, fie rebobinarea, fie înlocuirea lui. Cînd generatorul funcționează debitând curentul necesar, dar cînd funcționarea sa este însoțită de mult zgomot, cauzele pot fi următoarele : In primul rînd, întinderea curelei de antrenare, apoi uzarea rulmenților generatorului care trebuie înlocuiți (în cazul cînd sesizăm imediat acest zgomot la rulmenți, el se poate datora și lipsei de lubrifiant. De asemenea, în rulmenți, o dată cu vaselina mai pot pătrunde și murdării, ceea ce provoacă zgomot. Apoi, periile nou introduse pot fi insuficient șlefuite și nu acoperă cu întreaga lor grosime suprafața colectorului. Dacă se rupe suportul periilor el va fi înlocuit. De asemenea, se mai pot constata pătrunderi de șpan între lamelele colectorului, ori slăbirea bridei de fixare a generatorului pe motor. Și aici remediul constă în curățirea șpanului dintre lame sau strângerea bridei de fixare. Se cunoaște că buna futroden»** a generatorului se urmărește la automobile prin montarea la board a unui ampermetru, ori a unui bec de control. După modul de funcționare al acestor aparate se poate judeca buna funcționare a dinamului. Dar, în practică, se întâmplă de multe ori ca aceste aparate să aibă o funcționare instabilă, ampermetrul arătînd oscilări exagerate ale acului iar becul de control variații ale intensității lui luminoase. Aceste defecțiuni se pot dater tot unor cauze legate de generator, și anume : acoperirii colectorului cu resturi mecanice, praf etc. (praful poate fi înlăturat fără demontare, numai punând mulajul la tuncțiune și folosind o hârtie abrazivă foarte fină) ; înțepenirii periilor în suporturile lor (se va proceda la fel ca în cazul descris mai sus), 3- păsării insuficiente a periilor pe suprafața colectorului — de vină fiind arcurile care s-au slăbit și trebuie înlocuite — uzurii excentrice a colectorului sau defectării și dereglării releului regulator. în aceste două ultime cazuri, este nevoie de reglări. Practica a mai cunoscut cazuri cînd generatorul debitează un curent prea mare și se încălzește foarte mult, din pricină că bornele releului regulator s-au scurtcircuitat și anume, există un scurtcircuit între borna releului de curent și borna releului de tensiune. Cînd întreg releul regulator este defect, el se va repara și regla sau el s-a defectat legătura de masă a releului, se va trece la restabilirea ei. conf. dr. ing. N. TECUȘAN * : |W* Ii * m g ■ ■ a* • » a ; a Ja TELEVIZIUNE 10,00 Ce-ați dori să revedeți ? Tele-enciclopedia. 11,00 închiderea emisiunii de dimineață. 18,00 Buletin de știri. 18,05 Studioul școlarilor. Inscripții bihorene — reportaj filmat de Victoria Ionescu. 18,30 Muzică populară. 18,45 Criterii. Arte frumoase. — Rembrandt. 19,00 Teleuniversitatea. Ciclul „în lumea atomului“. 19,30 Telejurnalul de seară. 20,00 Actualitatea economică — ediție specială. 20,20 Filmul artistic „Nu se știe niciodată“ — coproducție franco-italiană. 21,55 Reflector. 22,15 Mult e dulce și frumoasă — emisiune de limbă română: 22,30 Varietăți pe peliculă: 22,55 Telejurnalul de noapte. : Soția, împreună cu familia, anunță cu adîncă durere încetarea din viață a iubitului lor soț, tată, socru și bunic Colonel rezervă MARGHESCU DUMITRU, înmormîntarea va avea loc vineri, 10 octombrie, la cimitirul din Calea Buziașului; cortegiul funebru va pleca din str. Ștefan cel Mare nr. 33, la ora 16. (1998) GRUPUL DE ȘANTIERE CONSTRUCȚII Timișoara, str. Bader nr. L1 angajează imediat : — TINICHIGII Informații suplimentare la serviciul salarizare al grupului. (1.044) «•««I»»....................................................................................... ! . î UNIVERSITATEA POPULARA TIMIȘOARA ■ ; * anunță s * ; prelungirea termenului de înscriere pînl g ! data de 17 octombrie 1969. * DESCHIDEREA FESTIVA A CURSURILOR ■ are loc în ziua de 19 octombrie 1969 ora 10,30. si la Amfiteatrul Institutului de medicină. £ „ S : dóic) j • Ii*ii(ii,ii,iiiMaitaan,I,gi,ig,Mlall,III1Mlwvlm î UZINA DE REPARAȚII AUTO TIMIȘOARA La str. Circumvalațiunii nr. 2-4. ANGAJEAZĂ URGENT: MUNCITORI NECALIFICAȚI, pentru tiran««is port a — FOCHIST aufcofizat pentru cazane. — INSTALATOR autorizat pentru gaz metan. DE ASEMENEA RECRUTEAZĂ: « tineri absolvenți ai școlii generale de 8 (7) ani, vîrsta minimă 16 ani împliniți, pentru calificare la : locul de muncă, in meseriile . — SUDOR, LĂCĂTUȘ. - STRUNGARa Durata școlarizării este de 10 luni. în acest interioral candidații vor primi’iun salar lunar de 724 lei. Actele necesare se vor depune la biroul personal. ■S (1.006) 4 ffl HB BBü |«'Vn«Rai|IKS>RiaRIIBaBaHi9f f PV9VP«MMI|RRlMMl<Ki||i,p * UZINA ELECTROMOTOR TIMIȘOARA bv. Republicii nr. 31 a oferă spre vînzare următoarele echipamente discponibile : 8 S — 5 tablouri diverse, capsulate de forță ; ! — 2 transformatoare CIRS: 10 KW 2x100/5 A ; 8 ■ I — 2 blocuri de încercare relee cu 4 elemente : ■ j — 2 pompe centrifugale tip CRIS 80 A cu 3 caracteristicile debit 65 mc/h, presiune 15 m CA, 1 motor 4 kW 3000 t/m. Doritorii se vor adresa serviciului de investiții al întreprinderii, telet I 13856, interior 158. . (101$). 7 * ^•aa«aaaaaaaaaaaaaaaa«aaaa«iBaa«B«aBaaaaaa0Baaaaiiaar4 I FABRICA DERM A TIN A *i ANGAJEAZĂ URGENT: — LĂCĂTUȘ. - 1 ELECTRICIAN. Solicitanții se vor prezente la aediul întreprin*derii, Calea Șagului nr. 100. (1.008) UN AJUTOR PRACTIC VA ESTE ASPIRATORUL,PRACTIC“m • an produs al întreprinderii „ELECTROMOTOR“ TIMIȘOARA •Loom « • î W în SEB £i 1 T.C.I.F. TIMIȘOARA str. Seiler nr. 7 ANGAJEAZA : j . 1 GESTIONARI de materiale și cantone pentru șantierele Trustului in comunele Bocsig, Cermei și localitatea Tauț, jud. Arad. Condițiile de salarizare, studii cele prevăzute de H.C.M. nr. 914/1968 și stagiu, sunt ! I Informații se pot primi zilnic la telefon nr I m 2-35-70 (interior 3). (1 005) | * a«igaa>gigBigBaa,gaglll(al,maa|M||M||HBBBII| ” I a'a**»aaaaBaBBaaaaaaBaa3aaaBBBBaBaBaBaaaaHaaaaaaaaaa) ÎNTREPRINDEREA DE INDUSTRIE LOCALA PENTRU MATERIALE DE CONSTRUCȚII Timișoara, Calea Șagului nr. 104 angajează urgent : LĂCĂTUȘ MECANIC. ! — ZIDARI 3 * - FOCHIȘTI!. - MUNCITORI NECALIFICAȚI (bărbații) Informații suplimentare, la biroul personal, te * Îoton 1-56-25 (1.010) »IMIHMHmMHIHHHMMHMHUii HnmMgi