Drapelul Roşu, aprilie 1971 (Anul 27, nr. 8152-8177)

1971-04-20 / nr. 8168

p știri-comentarii-telegrame de peste hotare DRAPELUL ROȘU -8168 EVOLUȚIA EVENIMENTELOR DIN ORIENTUL APROPIAT MOSCOVA 19 (Agerpres). —■ La 19 aprilie, președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., Alexei Kosîghin, l-a primit la Kremlin pe Mahmud Riad, vicepremier și ministru al afacerilor externe al R.A.U., aflat la Moscova ca oaspete al guvernului sovietic. A fost prezent ministrul de externe al Uniunii Sovietice, Andrei Gromîko. După cum anunță agenția TASS, au fost discutate probleme ale situației din Orientul Apropiat și posibilitățile instaurării unei păci trainice în această regiune, pe baza îndeplinirii tuturor prevederilor rezoluției Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. ★ CAIRO 19 (Agerpres). — La încheierea convorbirilor dintre președintele R.A.U., Anwar Sadat, și șeful emiratului Abu Dhabi, Sheikh Zaid Ben Sultan, care s-a aflat într-o vizită la Cairo, a fost dat publicității un comunicat comun în care se arată că cele două părți au trecut în revistă situația actuală din lumea arabă și în special din regiunea Golfului Persic. Părțile își exprimă sprijinul pentru acțiunile îndreptate spre respectarea drepturilor poporului palestinian. • TEL AVIV 19 (Agerpres). — Cabinetul israelian, a analizat cadrul reuniunii de duminică postabilitățile de redeschidere a Canalului de Suez, pe baza propunerilor avansate de R.A.U., anunță agențiile de presă. Comunicatul dat publicității la încheierea reuniunii informează că ministrul de externe, Abba Eban, a făcut o expunere asupra evoluției evenimentelor din Orientul Apropiat. Un purtător de cuvînt oficial a precizat, pe de altă parte, că guvernul nu a luat nici o hotărîre în legătură cu problemele discutate. Vicepremierul guvernului israelian, Yigal Allon, a plecat luni într-o vizită în Statele Unite, unde va avea convorbiri cu oficialitățile americane. Agențiile de presă arată că Allon a fost însărcinat de guvernul de la Tel Aviv să expună Washingtonului poziția Israelului în legătură cu propunerea egipteană de redeschidere a Canalului de Suez. Un purtător de cuvînt israelian a anunțat, pe de altă parte, că după vizita la Washington Allen va pleca în Canada. Extinderea relațiilor polono-nipone VARȘOVIA 19 (Agerpres). — Stefan Jedrychowski, ministrul afacerilor externe al R. P. Polone, a plecat duminică spre Japonia, unde va face o vizită oficială, la invitația omologului său nipon, Kiichi Aichi, informează agenția P.A.P. Amintind într-un interviu acordat ziariștilor pe aeroport, că vizita sa reprezintă un răspuns la cea făcută în anul 1967 în Polonia de fostul ministru de externe japonez Takeo Miki. Stefan Jedrychowski și-a exprimat, în continuare, satisfacția pentru faptul că relațiile polono-nipone, în special cele economice, s-au extins considerabil în ultimii ani. El a arătat că dinamica acestor relații este considerabilă, deși volumul schimbului reciproc de mărfuri nu este încă satisfăcător. Subliniind că Polonia este interesată în dezvoltarea în continuare a schimburilor comerciale și în cooperarea cu industria japoneză modernă, ministrul de externe al Poloniei a arătat că discuțiile pe care le va purta vor avea drept obiect probleme privind asigurarea condițiilor pentru extinderea în viitor a relațiilor comerciale, a colaborării economice și tehnico-științifice, precum și a schimburilor culturale. Stefan Jedrychowski a relevat, de asemenea, colaborării polono-nipone dezvoltarea pe plan internațional, în special în cadrul unor conferințe și organizații economice internaționale. ANGLIA : Aspect de la o recentă demonstrație organizată de membrii Comitetului pentru dezarmare nucleară, traversînd cu măști și pancarte străzile Londrei dinspre Hyde Park spre Trafalgar Square. Declarațiile lui Paul McCroskey WASHINGTON 19 (Agerpres). Revenit dintr-un turneu de informare întreprins în Indochina, congresmanul republican Paul McCroskey a declarat, în cadrul unei emisiuni televizate, că aviația americană a distrus în mod deliberat, între 1968 și 1970, mii de localități laoțiene. Ca urmare a acestei acțiuni de amploare, a arătat el, există în prezent în Laos peste 700.000 de refugiați. Paul McCroskey a acuzat Pentagonul și Departamentul de Stat că „înșeală Congresul și opinia publică americană în ceea ce privește situația reală din Asia de sud-est“. Prizonieri sargonezi păziți de soldați înarmați ai forțelor populare laoțiene washinpion jfl preajma marilor demonstrații antirăzboinice WASHINGTON 19 (Agerpres). Mii de persoane de pe întregul cuprins al Statelor Unite au început să sosească la Washington pentru a participa la marile demonstrații antirăzboinice ce vor fi organizate în zilele următoare în capitala americană. Printre aceste persoane se află un mare număr de foști combatanți în războiul din Indochina și membri ai familiilor americanilor uciși în luptele din Vietnam. Cîteva sute de persoane s-au instatalat în jurul monumentului lui Lincoln sau pe malul Potomacului, petrecînd nopțile în saci de dormit sau la adăpostul unor corturi. „Coaliția națională de acțiune pentru pace", „Coaliția populară pentru pace și dreptate“ și alte organizații pacifiste care organizează demonstrațiile antirăzboinice au primit un mesaj de salut din partea ministrului afacerilor externe al Guvernului Revoluționar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud, Nguyen Thi Binh. Mesajul urează succes deplin acțiunilor împotriva războiului și exprimă speranța că mișcarea pacifistă din S.U.A. va acționa cu mai multă eficiență pentru o soluționare politică a problemei vietnameze, astfel încît războiul să ia sfîrșit și să se restabilească pacea în Vietnam. Alte provocări ale neofasciștilor ROMA 19 (Agerpres). — Elemente neofasciste și monarhiste au organizat duminică noi provocări, Milano și Brescia. Deși poliția nuinterzisese demonstrația, grupurile de extremă-dreaptă din Milano au blocat pentru cîteva ore circulația pe unele dintre principalele artere ale orașului. Au urmat ciocniri cu poliția, soldate cu arestări. La Brescia, oraș situat la 80 kilometri de Milano, elemente monarhiste au atacat pe polițiștii care au încercat să-i împrăștie, rănind mai multe persoane, între care și un reprezentant al forțelor de ordine. La Roma, în noaptea de duminică spre luni, persoane neidentificate au pătruns într-unul din sediile Partidului Socialist italian, dînd foc clădirii. Redacția Timișoara , Br. 23 August nr. 8, telefon 1-55-67 ; 2-10-10 ; 1- 50-62. Telex 235. Lupte puternice în zona colinei Pich Nil PNOM PENH 19 (Agerpres). — Lupte puternice se desfășoară, de 24 de ore, în zona colinei Pich j Nil, la 100 kilometri sud-vest de Pnom Penh, între forțele populară cambodgiene de rezistență și trupele regimului Lon Nol — anunță agenția France Presse. Patrioții cambodgiene au lansat, în noaptea de duminică spre luni, atacuri împotriva unităților inamice care încercau să degajeze șoseaua națională nr. 4. Un purtător de cuvînt al comandamentului trupelor regimului Lon Nol a arătat că asalturile forțelor patriotice au început duminică la miezul nopții și continuau în zorii zilei de luni. Intre timp, luptele au luat o turnură dramatică pentru trupele lui Lon Nol. menționează regimuagenția citată. În ciuda intervenției bombardierelor grele americane, trupele regimului Lon Nol au fost nevoite să părăsească pozițiile deținute cu o zi înainte și să se retragă pînă la kilometrul 93 de pe șoseaua nr. 9. ★ SAIGON 19 (Agerpres). Comandamentul militar american de la Saigon a anunțat că la sfîrșitul săptămînii trecute o unitate motorizată americană a căzut într-o ambuscadă organizată de patrioții sudvietnamezi în zona plantațiilor de cauciuc de la Dau Tieng, la mai puțin de 50 de kilometri nord-vest de Saigon. In cursul luptei, care a durat cîteva ore, mai mulți militari americani au fost uciși, iar alți 34 răniți. Au fost, totodată, distruse trei vehicule militare americane. Administrația și Mica Publicitate 15574. încheierea sesiunii interparlamentare CARACAS 19 (Agerpres). Au luat sfîrșit lucrările sesiunii de primăvară a organismelor de conducere ale Uniunii interparlamentare, la care au participat 500 de parlamentari din peste 50 de țări ale lumii. Din România a fost prezentă o delegație compusă din Mihail Levente, președintele Grupului român al Uniunii interparlamentare, Tudor Drăganu, vicepreședinte, și Mircea Angelescu, membru în Comitetul de conducere. Membrii delegației române au participat activ la dezbaterea proiectelor de rezoluții în cadrul comisiilor reuniunii de la Caracas. Astfel, Mihail Levente a luat cuvîntul în problema „Apropierea între națiuni o garanție a păcii“, examinată de către Comisia pentru studiul problemelor politice, securității internaționale și dezarmării. Mircea Angelescu a luat parte la dezbaterea privind „măsurile în favoarea dezarmării, îndeosebi a dezarmării nucleare, și a creării de zone denuclearizate“. In comisia pentru studiul problemelor parlamentare și juridice, prof. Tudor Drăganu a prezentat o intervenție referitoare la „importanța comisiilor permanente pentru dezvoltarea, activității parlamentelor“. Sesiunea de la Caracas a adoptat ordinea de zi a viitoarei Conferințe a Uniunii Interparlamentare, care va avea loc în sepetembrie a.c., la Paris, precum și proiectele de rezoluții care vor fi supuse dezbaterilor viitoarei reuniuni. Aceste proiecte se referă la convocarea conferinței general-europene pentru securitate, problemele dezarmării, folosirea sateliților artificiali în domeniul comunicațiilor internaționale, lupta împotriva discriminării rasiale și problemele dezvoltării. Val de greve în Italia ROMA 19 (Agerpres). La începutul acestei săptămîni, Italia cunoaște un nou val de greve, care au afectat luni cele două principale orașe ale țării — Roma și Milano. 20.000 de lucrători de la căile ferate au declarat duminică seara o grevă de 24 de ore în întreaga regiune Lombardia. Greviștii, sprijiniți de cele trei mari centrale sindicale, revendică condițiilor de muncă îmbunătățirea și de trai, precum și realizarea reformei construcțiilor de locuințe. La Milano, au încetat lucrul muncitorii textiliști, iar tipografii de la ziare au anunțat greve perlate de cite 24 ore de luni pînă miercuri. Din sectorul poștal s-a anunțat că 30 de tone de scrisori și pachete se află la centrele de triaj ale capitalei italiene, iar presa menționează că vagoane poștale întregi nu au fost încă descărcate. Greva generală a poștașilor italieni, încheiată vineri, a fost urmată de o serie de greva perlate ; potrivit observatorilor din Roma, situația nu va reveni la normal în acest sector pînă miercuri. Tot în capitala italiană, medicii de la spitalele universității se află, începînd de luni, într-o grevă de două zile, fiind asigurate numai serviciile de urgență. Sindicatele au declarat că personalul medical cere îmbunătățirea situației sale economice. Miercuri, la Roma se vor afla în grevă lucrătorii din transporturile publice. Academicianul sovietic V. V. PARIN și-a exprimat recent intr-un interviu opiniile sale asupra posibilităților de existență a omului in Cosmos.  In ultimii ani, omul nu numai că a zburat în spațiul cosmic, dar a și făcut primii pași în afara cabinei spațiale, a efectuat primele cercetări pe Lună. Zborurile navelor cosmice în jurul planetei noastre sunt de durată tot mai lungă. Vă rugăm să ne spuneți ce s-ar mai putea întîmpla, după părerea dv„ în viitorul apropiat, timpul explorării Cosmosului ?în — „Mîine“ în cosmonautică înseamnă pentru noi stații orbitale. Ele vor putea gravita pe o orbită circumterestră timp de cîteva luni pentru a ne oferi posibilitatea experimentării în Cosmos a cîtorva echipaje umane — după cum se știe noi deținem foarte bine tehnica joncțiunii, ele vor permite descoperirea caracteristicilor individuale ale cosmonauților, elaborarea unor legi generale pentru desfășurarea activității în condiții de imponderabilitate. în ultima vreme, în special, Cosmosul a fost mult folosit pentru studierea Pămîntului : sateliți meteorologici, sateliți pentru radio și televiziune ș.a. Am afirmat că, in viitor, cu ajutorul imponderabilității, am putea vindeca anumite afecțiuni cardiace care sînt legate de presiunea hidrostatică a coloanei de singe. Se naște totuși întrebarea : cum vor fi suportate de un organism bolnav celelalte stadii pînă se ajunge la imponderabilitatea încă de la start, omul trece printr-o fază de accelerație care, pentru un bolnav, ar putea fi fatală. O soluție există totuși. Pentru a micșora influența accelerației asupra organismului, omul ar trebui scufundat într-un mediu lichid. Dacă, crea și starea în același timp, se va de imponderabilitate pe o stație orbitală, ar însemna că in fața noastră s-a deschis un nou drum de vindecare a unor boli cardiovasculare. — In unele publicații se vorbește de pericolul prezentat pentru cosmonaut de șederea sa îndelungată în condiții de imponderabilitate care ar putea provoca unele fenomene ireversibile în organism și care s-ar manifesta după reîntoarcerea omului pe Pămînt, în condiții de greutate normală. Dacă este adevărat, atunci este necesar poate ca în Cosmos să i se creeze omului un sistem de gravitație artificială ? — Mă gîndesc că astăzi avem suficiente dovezi asupra felului în care acționează imponderabilitatea asupra omului — acel mare — cu care am început cercetările. Se pare că imponderabilitatea nu este prielnică omului care s-a născut și a trăit în condiții de gravitație terestră. Refe OMUL IN COSMOS La 19 aprilie, în Uniunea Sovietică a fost lansată stația orbitală științifică „Saliut" — anunță agenția TASS. Scopul lansării îl constituie punerea la punct a elementelor de construcție și sistemelor de bord, efectuarea de cercetări științifice și experimente în zborul cosmic. De la Centrul de coordonare se anunță că zborul stației științifice orbitale sovietice „Saliut“ continuă potrivit programului. Pînă la ora 16:00, stația a efectuat nouă rotații in jurul pămîntului. Potrivit datelor telemetrice, aparatele de bord funcționează normal. Urmărirea zborului se realizează din punctele terestre situate pe teritoriul U.R.S.S., ca și de pe navele Academiei de Științe a U.R.S.S., „Morsovet“, „Regostrov“ și „Acad. Koroliov", care se află în Oceanul Atlantic. Intor la asta,zborul navei „Soiuz-9“ pilotată de cosmonauții A. Nikolaev și V. Sevastianov s-a dovedit deosebit de interesant și prețios. Acest zbor a dovedit că după o lungă conviețuire in condiții de imponderabilitate omul își pierde anumite noțiuni in condițiile gravitației terestre. De exemplu, multe obiecte li se păreau cosmonauților, după zbor, mai grele decit în realitate. S-au schimbat și cîțiva indicatori funcționali. Să luăm de exemplu circulația sîngelui : în imponderabilitate, inima lucrează cu un consum mult mai mic de energie, deoarece lipsește factorul presiunii hidrostatice a coloanei de singe. Aceste fenomene sunt, însă, trecătoare și, după 2-3 zile, omul reacționează la gravitația terestră. Este adevărat că în prezent știm mai multe decât acum zece ani. Totuși știm încă destul de puțin. Înseamnă că poate exista o graniță a imponderabilității — temporară — dincolo de care ea este primejdioasă. Dar numai posibilitățile organismului se vor epuiza însă nu și ale tehnicii. Nu omul trebuie adaptat la mașină, ci mașina la om. Acesta este unul din drumurile gravitației artificiale. — Dacă ne îndreptăm spre literatura științifico-fantastică ar trebui să amintim încă un mijloc fantastic de viață — anabioza. — Deocamdată așa a și rămas — științifico-fantastic. Cele cîteva experiențe pe animale — și ca număr, și ca timp — pe care le-am efectuat, nu ne-au apropiat deloc de rezolvarea anabiozei, de soluționarea problemelor menținerii proceselor vitale in mediu anabiotic. Lăsați deocamdată fantasticului acest procedeu. — Tot de domeniul fantasticului este, deocamdată, și imaginea ființelor raționale pe care le-am putea întîlni în Cosmosul îndepărtat. Cum ar putea să arate locuitorii planetelor îndepărtate ? — Trebuie să mărturisesc că îmi place literatura științifico-fantastică. Consider că ea oferă multe nu numai tineretului ci și nouă — oamenilor din generația mai vîrstnică. Îmi place pentru că fantasticul de acolo se sprijină pe știință și se bazează pe ultimele cuceriri ale ei ; acesta deja nu mai este fantastic ci un fel de prognoză. Cei care imaginează fantasticul trebuie să viseze, să născocească nefirescul, originalul. Noi suntem visă oameni de știință și, ca om de știință, sunt de părerea profesorului I. A. Efremov care consideră că dezvoltarea ființei raționale în Univers nu poate fi deosebită de cea păminteană. Deocamdată, atît despre Cosmosul îndepărtat. Pe ordinea de zi se află acum Cosmosul apropiat. Insumînd tot ceea ce am spus, aș adăuga că dezvoltarea cosmonauticii se va desfășura in următoarele direcții : utilizarea obiectelor cosmice nepilotate în sprijinul agriculturii, folosirea aparatelor cosmice pentru studierea spațiului din jurul Pămîntului și Soarelui, zboruri de nave cosmice pilotate și crearea unor stații științifice de lungă durată in jurul Pămîntului. Ultimele an de ore IN CADRUL UNEI REUNIUNI A ORGANIZAȚIEI DE TINERET a Uniunii Creștin-democrate, „Junge Union“, din landul vestgerman Renania de Nord-Westfalia, participanții s-au pronunțat în favoarea stabilirii de contacte oficiale cu organizațiile de tineret din țările socialiste, inclusiv din R.D. Germană, anunță agenția D.P.A. ZIARUL „TIMES- ANUNȚA CA LA SFÎRȘITUL LUNII APRILIE o delegație comercială britanică va pleca la Pekin. Timp de trei săptămîni, delegația „va studia posibilitățile de dezvoltare a comerțului anglo-chinez", menționează ziarul britanic. LA PARIS S-A DESCHIS CEA DE-A 8-a SESIUNE A COMISIEI MIXTE SOVIETO-FRANCEZE de colaborare economică și tehnico-științifică, denumită „Mica comisie“. Participanții examinează rezultatele activității desfășurate de la ultima sesiune și definesc sarcinile pentru perioada următoare. INTR-O CONVORBIRE CU UN REDACTOR AL AGENȚIEI TANIUG, vicepremierul turc Sădi Kocas s-a referit, printre altele, și la relațiile turco-iugoslave. El a subliniat că „există o bază solidă pentru dezvoltarea lor accelerată, favorizată de faptul că între cele două țări nu există probleme litigioase“. UN GRUP DE INSTRUCTORI ȘI ELEVI DE ȘCOALA MILITARĂ PAKISTANEZI, condus de comandorul Kamal Ahmad, șeful statului major al forțelor aeriene ale Pakistanului, a sosit într-o vizită de prietenie în R.P. Chineză, anunță agenția China Nouă. In cinstea oaspeților, a fost oferită o recepție. Cuan Jennin, adjunct al șefului de stat major al aviației militare a R. P. Chineze, și Kamal Ahmad au toastat pentru dezvoltarea și consolidarea constantă a prieteniei dintre popoarele, armatele și forțele aeriene ale R.P. Chineze și Pakistanului, relatează agenția chineză. LA ULAN BATOR A FOST SEMNAT PLANUL DE COLABORARE în domeniul științei și culturii pe perioada 1971—1972 între R.P. Mongolă și R. D. Germană, informează agenția Montamc. ACTIVITATEA VULCANULUI ETNA, ESTE UN REGRES, după cum informează specialiștii de la Institutul universitar italian de vulcanologie, aflați la fața locului pentru a urmări fenomenul. Punctul terminus al funicularului, ce fusese evacuat din precauție, nu se mai află, pentru moment, în pericol. Cu toate acestea, prof. Cucuzza-Silvestri, expert al Universității din Catania, a declarat că Etna înregistrează de obicei alternări în activitatea sa, și o recrudescență ar putea avea loc de la o oră la alta. GENERALUL TIKKA KHAN, GUVERNATOR ȘI ADMINISTRATOR AL LEGII MARȚIALE din Pakistanul de est, a cerut populației „să sprijine forțele armate guvernamentale pentru ca acestea să-și poată îndeplini misiunea de restaurare a legii și ordinii", transmit agențiile Reuter și Associated Press. GUVERNUL REPUBLICII DEMOCRATE VIETNAM SALUTA intenția Norvegiei de a stabili relații diplomatice cu R.D.V., a declarat ministrul afacerilor externe al R.D. Vietnam, Nguyen Duy Trinh, intr-un interviu acordat agenției V.N.A. Politica externă a guvernului R.D. Vietnam, a menționat el, prevede stabilirea de relații diplomatice cu alte state pe baza principiilor coexistenței pașnice. Poporul și guvernul R.D. Vietnam, a spus Nguyen Duy Trinh, consideră că relațiile de prietenie între R.D. Vietnam și Norvegia se vor consolida zi de zi, contribuind activ la cauza independenței, libertății și păcii în lume. IN CURSUL UNEI CONFERINȚE DE PRESA organizată în localitatea Mons, reprezentanți ai fermierilor valoni și-au exprimat opoziția față de recentele hotărîri adoptate de Consiliul Ministerial al Pieței comune în domeniul prețurilor la produsele agricole și restructurării economiei acestei ramuri. Subliniind disproporția flagrantă dintre prețurile mici de achiziție fixate pentru produsele agricole și nivelul ridicat al prețurilor de vînzare ale acestora pe piață, participanții la conferința de presă au relevat că deciziile adoptate satisfac interesele monopolurilor și contravin intereselor situației producătorilor. LA PALATUL NAȚIUNILOR DIN GENEVA S-AU DESCHIS LUCRĂRILE celei de-a 26-a sesiuni Comisiei Economice O.N.U. pentru a Europa. Participanții vor discuta probleme ale dezvoltării economice a Europei, probleme ale comerțului și colaborării tehnico-științifice. De asemenea, vor examina raportul care va fi prezentat din partea Comisiei Economice și Sociale a O.N.U. Din partea țării noastre, participă o delegație condusă de Nicolae Ecobescu. NOI INCIDENTE AU AVUT LOC IN IRLANDA DE NORD unde s-au produs trei explozii la cluburi ale extremiștilor protestanți din apropierea Belfastului. Trupele britanice au continuat, în districtul Ballymacarett din Belfast, perchezițiile ale căror scop oficial este „căutarea de arme și muniții“. Aceste percheziții au stîrnit numeroase proteste, atît din partea populației protestante cit și catolice care au organizat manifestații în fața unor posturi de poliție din capitala Ulsterului. SAVANȚII AMERICANI ȘI VEST-GERMANI INTENȚIONEAZĂ să creeze marți noaptea un nor artificial de bariu la 134.000 kilometri deasupra Americii Centrale, a anunțat NASA. Experiența, una dintre cele mai interesante din domeniul cercetării spațiale, este destinată studierii forței și liniilor cîmpului magnetic terestru la această altitudine. La 20 aprilie, va fi lansată în acest scop o rachetă cu un conteiner în care se vor afla 17 kilograme de oxid de bariu. La altitudinea proiectată, oxidul de bariu va fi eliberat din conteiner și el se va transforma într-un nor care, timp de 15—20 minute, va putea fi zărit cu ochiul lună plină, de pe toată liber, ca o emisfera vestică. AGENȚIA ANATOLIA ANUNȚA CA SINDICATUL MUNCITORILOR PETROLIȘTI din Turcia a cerut guvernului să treacă la naționalizarea industriei petroliere din țară. DUPĂ GEORGE MC GOVERN, UN ALT SENATOR AMERICAN — William Proxmite — și-a făcut cunoscută intenția de a obține candidatura Partidului democrat la viitoarele alegeri prezidențiale din S.U.A. Ca și George McGovern, el face parte dintre senatorii care cer să se pună capăt războiului din Indochina și să se stabilească o dată limită cât mai apropiată pentru retragerea trupelor americane din Vietnamul de sud. ZIARUL „POLITIKA" DIN BELGRAD ANUNȚA CA, în curînd, va pleca la Tirana o delegație iugoslavă pentru convorbiri comerciale. Scopul convorbirilor este elaborarea unui acord de lungă durată privind schimburile comerciale pe perioada 1971—1975 LA MOSCOVA A SOSIT LUNI DIMINEAȚA PRIMUL MINISTRU, LANDEZ, Ahti Karjalainen, intr-o vizită AL FINoficială, la invitația guvernului sovietic, informează agenția TASS. LA BRNO S-A DESCHIS CEL DE-AL II-LEA TIRG INTERNAȚIONAL de bunuri de larg consum. In cadrul său expun numeroase firme și organizații comerciale din 32 de țări, printre care și Republica Socialistă România. GUVERNUL MEXICAN A EXPROPRIAT IN NORDUL ȚARII masive forestiere totalized 750.000 de hectare. Majoritatea pădurilor în cauză erau stăpînite ilegal de particulari nordamericani sau autohtoni, care, obținînd concesionarea anumitor terenuri pentru construcția unei căi ferate, le-au „lărgit“ în dauna locuitorilor acelor ținuturi, transformîndu-le în domenii proprii. CONȚINUÎND APLICAREA REFORMEI AGRARE, autoritățile peruane au expropriat alte șase latifundii situate în departamentul Lima, precum și în regiunile centrale și sudice ale țării. Pămînturile expropriate intră in administrarea Direcției generale pentru aplicarea reformei agrare, urmînd a fi ulterior repartizate obștilor țărănești. Tiparul întreprinderea Poligrafică Banat Nr 40 063 ~)