Drapelul Roşu, decembrie 1977 (Anul 33, nr. 10217-10243)

1977-12-01 / nr. 10217

■I ANUL XXXIV NR. 10.217 JOI, 1 DECEMBRIE 1977 ■ 4 PAGINI, 30 BANI Importante sporuri productive Printr-o mai bună organizare a Întregii activități, prin folosirea chibzuită a timpului de lucru și a mașinilor, urmărind continuu creșterea productivității muncii, colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni de la întreprinderea „Tehnometa raportează, in preajma Forumului comuniștilor din patria noastră, noi și importante sporuri productive, rod al hărniciei și priceperii fiecărui om al muncii, încheind la timp bilanțul pe primele 11 luni ale anului, producția globală a cunoscut o creștere suplimentară de peste 13 milioane lei, cea „marfă“ — 12,5 milioane. Iată și depășirile la unele produse specifice : 420 tone utilaj tehnologic pentru industria alimentară, 159 tone tablă perforată, peste 3.000 bucăți cabluri de kilometraj. IN ÎNTÎMPINAREA CONFERINȚEI NAȚIONALE A PARTIDULUI PRIN VREDNICIE ȘI ENTUZIASM, IZBÍNZI PE CALEA DEZVOLTĂRII ACCELERATE A ECONOMIEI DEVIZA PROIECTANȚILOR: MAI OPERATIV, MAI ECONOMICOS In spiritul Hotărîrii Conferinței extraordinare a Organizației județene de partid a fost lansat întreg volumul de documentații pentru construcțiile de locuințe pe anul 1978 In scopul realizării, in condiții optime, a construcțiilor de locuințe planificate — pilon important al programului privind ridicarea bunăstării materiale și spirituale a întregului popor - Conferința extraordinară a Organizației județene de partid a hotărît ca IPROTIM sâ asigure elaborarea proiectelor de execuție, pentru anul 1978, pînă la 30 noiembrie a.c. Din datele primite de la serviciul de plan al IPROTIM, rezultă că, la ora actuală, obiectivul principal, stabilit prin Hotărire, a și fost îndeplinit, beneficiarii aflîndu-se în posesia tuturor proiectelor de execuție aferente anului 1978. Mai mult, s-a stabilit un grafic optim de predare a devizelor și detaliilor de execuție — faze de lucru care succed elaborării proiectelor de ansamblu - așa incit, se poate afirma că principala organizație de construcții, T.C.M.T., este pregătită, sub acest raport, pentru a ataca, cu toate forțele, frontul de lucru stabilit pentru anul 1978 ; acesta va îngloba 6.900 apartamente și 200 de garsoniere — cu peste 800 mai multe decit în 1977, cărora li se adaugă, ca și pînă acum, un număr însemnat de săli de clasă, spații comerciale și de servire a populației, locuri în creșe și grădinițe, baze sportive. Tovarășul Ion Izvernaru, secretarul comitetului de partid al IPROTIM, șeful secției de arhitectură, ne-a informat, apoi, că în muncipiul Timișoara principalele zone beneficiare vor fi, fără a stabili o ordine ierarhică în ce privește ponderea construcțiilor, ansamblurile de locuințe din Calea Buziașului — în apropierea întreprinderii „Electrotimiș", din zona străzii Negoiu — Aleea Sportivilor, eșalonul III din Calea Girocului — în spatele Liceului de chimie, „plombările" din Circumvalațiunii și Calea Torontalului etc. Se vor ataca și zone noi, printre care : în str. Simion Bărnuțiu și în dr. Pîrvan, de la secția finisaj a I.T.T.-ului spre Ștrandul termal. Din discuțiile purtate a reieșit și preocuparea specia N. CIMPEANU (Continuare In pag. a Ill-a) Rodul inițiativelor » Colectivul întreprinderii de producție și prestări servicii din Timișoara, antrenat cu toate forțele in ampla întrecere socialistă, intimpină Conferința Națională a partidului cu importante realizări productive suplimentare. Astfel, sarcinile de plan la producția marfă au fost îndeplinite pe întreg anul, cele la export fiind realizate încă la sfirșitul lunii septembrie. Producția globală a Înregistrat un spor suplimentar de 15,7 la sută, iar productivitatea muncii a cunoscut o depășire de 13,3 la sută. De asemenea, importante realizări peste plan s-au obținut și la unele articole : candelabre tip artizanat și alte articole din metal — 33,6 la sută — acoperiri galvanice — 63,2 la sută.  „Industria lunii“, secția țesâtorie, împreună cu experimentatul maistru Ștefan Vigh, tinerele muncitoare Melania Barcan și Florica Popazie urmăresc buna funcționare a unui dispozitiv creat prin autoutilaje, datorită căruia productivitatea muncii la urzit s-a mărit substanțial Programe de lucru bogate pentru dezvoltarea economico-socială a localităților S-au încheiat sesiunile de constituire a consiliilor populare In toate localitățile județului s-au desfășurat sesiunile de constituire a consiliilor populare. Avînd la ordinea de zi depunerea jurămîntului de credință față de patrie de către deputații aleși la 20 noiembrie, alegerea birourilor executive ale consiliilor populare, a comisiilor permanente, sesiunile celor 76 de consilii populare comunale, ce au avut loc în ultimele zile, au acordat o atenție deosebită dezbaterii adoptării programelor de măsiuri îmbunătățite pentru dezvoltarea economico-socială localităților în actuala legislatură. Fiecare din aceste planuri cuprind numeroase propuneri judicioase reieșite în întrunirile din actuala campanie electorală, care privesc deopotrivă valorificarea resurselor locale pentru realizarea investițiilor și înfăptuirea obiectivelor economice, extinderea unităților comerciale și de prestații de servicii pentru populație, dezvoltarea învățămîntului și activității culturaleducative, sporirea acțiunilor pentru buna gospodărire și înfrumusețare a comunelor. La toate acțiunile de interes obștesc s-a ținut seama de sprijinul ce-l pot da, în continuare, miile de cetățeni la materializarea propriilor propuneri. ★ La Sînnicolaul Mare, în funcția de președinte al Biroului executiv al Consiliului popular orășenesc a fost ales tovarășul Visaron Dan , vicepreședinți : Anton Schütz, Gheorghe Branc. Formarea statului național unitar român, necesitate obiectivă a progresului istoric al poporului nostru 1 Decembrie 1918, zi memorabilă in istoria poporului nostru Procesele naționale și marile evenimente social-politice internaționale care au avut loc în secolul al XIX-lea și prima jumătate a secolului al XX-lea evidențiază atît importanța mișcărilor de eliberare socială și națională, cit și modificarea hărții politice a Europei. In acest context s-a realizat și formarea statului național unitar român, eveniment ce a marcat, la 1 Decembrie 1918, așa cum se preciza la Congresul educației politice .. intrarea României intr-un stadiu nou al evoluției sale economicosociale, caracterizat prin creșterea rapidă a forțelor de producție .,defininduse totodată ca o treaptă superioară în evoluția progresivă a țării. Formarea națiunii române, a statului național unitar, cit și independența națională, realizate prin eforturile și sacrificiile poporului, sunt „ ... produsul logic al dezvoltării istoriei, sociale și naționale a poporului român" cu mari implicații pozitive asupra întregii dezvoltări a societății noastre pe calea progresului economic, social și politic. Documentele vremii atestă că forndarea statului național unitar român nu a fost rezultatul unui eveniment întîmplâtor, al unei conjuncturi favorabile, ci o necesitate obiectivă, tratatele de pace de la Versailles, consfințind doar, în cadrul dreptului internațional, o situație existentă, de fapt, realizată prin lupta revoluționară a poporului român. 1 Decembrie 1918, reprezintă o încununare firească a năzuințelor și luptelor de veacuri ale înaintașilor, de la marii noștri voievozi pînă la revoluționarii pașoptiști și militanții socialiști. Hotărîrile de la Alba lulia cuprind tot ce, de-a lungul veacurilor, a frămîntat națiunea noastră. Marea Adunare Națională, întrunită pe „Cîmpul lui Horea", este deosebit de ilustrativă în acest sens, deoarece prin participarea numeroasă a poporului a avut un caracter plebiscitar. Voința de unire a românilor a învins toate piedicile, toate forțele retrograde care se opuneau progresului societății, legilor istoriei, ea fiind întărită prin aderarea la hotărîrile poporului român a naționalităților conlocuitoare. Desăvârșirea unității de stat a poporului nostru a fost un act just și progresist pentru că CORNELIU POPE’CT, lector universitar (Continuare în pag.in-a) Vizita delegației organizației de tineret din județul Csongrád (fl.P. Ungară) Timp de trei zile, între 28-30 noiembrie a.c., la invitația Comitetului județean Timiș al U.T.C., s-a aflat într-o vizită de prietenie județul nostru delegația Conmitetului județean Csongrád al Uniunii Tineretului Comunist (R. P. Ungară), condusă de tovarășul Bódi György, prim-secretar al organizației județene. Solii tineretului din județul Csongrád întîlnit cu reprezentanți sau ai unor organe și organizații U.T.C. și de pionieri din municipiul Timișoara, au vizitat întreprinderi economice, unități de învățămînt, instituții de cultură, realizînd un util schimb de experiență. Delegația Comitetului județean Csongrád al U.T.C., a fost primită, cu această ocazie, de tovarășul Trifon Darie, secretar al Comitetului județean Timiș al Partidului Comunist Român. Dornic să-și înscrie numele In rîndul unităților fruntașe, să îndeplinească in cele mai bune condiții sarcinile de plan, colectivul de muncă al întreprinderii agricole de stat Becicherecu Mic desfășoară cu elan întrecerea socialistă. Eforturile converg spre exploatarea cu randament înalt a terenurilor, realizarea unor producții vegeale și animale din ce în ce mai mari, In condițiile unei economicități sporite. Intre măsurile luate de noi, în scopul atingerii obiectivelor amintite, țni solului creșterea fertilităocupă un loc de frunte. Fertilizării unor suprafețe cit mai întinse de teren agricol, prin administrarea rațională a îngrășămintelor naturale și chimice, i se acordă de mai multă vreme, atenția cuvenită. Întreprinderea avînd, ce-i drept, și mijloace adecvate pentru împrăștiere, în schimb gunoiul de grajd a fost lăsat ani în șir pe rampe, neglijîndu-se, dintr-un motiv sau altul transportul și introducerea acestuia sub brazdă. Odată cu înființarea, in urmă cu doi ani, a unui sector specializat in fertilizări, problema valorificării marilor cantități de gunoi (întreprinderea deține 8.000 de bovine și 7.000 de oi) și-a găsit o rezolvare favorabilă. Intr-adevăr, anul acesta s-a reușit fertilizarea a peste 300 hectare, pe care s-au administrat circa 18.000 tone de Îngrășăminte organice. In principal acestea sunt destinate terenurilor cultivate cu plante furajere, contribuind în mod hotărîtor la obținerea de producții mari de sfeclă pentru animale și de lolium multiflorium, acesta din urmă însămînțat pentru prima dată astă-vară pe 160 de hectare, în vederea pregătirii producției pe 1978, potrivit planului de fertilizări, numai pe cele 100 hectare pe care le însămințăm, la anul, cu sfeclă furajeră s-au transportat și administrat aproximativ 6.000 tonei de gunoi și sintem convinși că vom obține cel puțin cite 110 tone de rădăcini de pe fiecare unitate de suprafață, respectiv cu 30 tone mai mult decit pînă acum. Folosim cu bune rezultate depozitarea gunoiului pe platforme mari, la capătul tarlalelor, unde acesta este lăsat să fermenteze după care se trece la împrăștierea lui pe cimp. Bine închegată și dispunind de două greifere, de șapte mașini de împrăștiat gunoiul și de remorci, formația de lucru amintită se ocupă in exclusivitate de fertilizări, conducerea acesteia fiind încredințată unui cadru cu experiență, respectiv inginerului Livius Falniță. Merite deosebite, pentru realizările de pînă acum, au însă mecanizatorii Vasile Olteanu, Costel Cenușă, loan Cenușă, Iosif Ecsedy, Gheorghe Molnár, loan Popa, Miluț Stredl, loan Loghin și Iosif Michile. Ei vor continua să-și desfășoare neîntrerupt activitatea și în lunile de iarnă, în stoc aflindu-se încă 10.000 tone de îngrășăminte naturale. Suntem preocupați totodată, de folosirea tuturor resurselor fertilizante existente pe plan local. Astfel, de la turma de oi am adunat aproape 2.500 tone de îngrășăminte iar experimental s-au folosit 500 tone de gunoi provenit de la S.S.C.I.P. Beregsău, unitate aflată în vecinătate. Ne propunem ca pe viitor să valorificăm într-o măsură mult mai mare importantele resurse de elemente fertilizante oferite de complexele zootehnice specializate în creșterea și îngrășarea porcinelor și suntem siguri că eforturile vor răsplătite prin producții veîigetale tot mai mari. ION LIUBA, medic veterinar, directorul I.A.S. Becicherecu Mic Valorificarea deplină a resurselor locale de fertilizare a solului • Complexele de porcine oferă un plus de îngrășăminte naturale • Formația specializată desfășoară o activitate neîntreruptă