Drapelul Roşu, octombrie 1980 (Anul 36, nr. 11095-11121)

1980-10-01 / nr. 11095

apelul roșu ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXVII NR. 11.095 MIERCURI, 1 OCTOMBRIE 1980 4 PAGINI, 30 BANI PROLETARI CW TOATE ȚĂRILE. VIIȚIVĂR ȘEDINȚA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. Sub președinția tovarășii a lui NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, marți, 30 septembrie, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a analizat măsurile privind asigurarea realizării tuturor prevederilor planului pe ultimul trimestru al acestui an, a tuturor indicatorilor economici și echilibrarea balanței de plăți. Comitetul Politic Executiv a cerut tuturor ministerelor, centralelor și întreprinderilor, organelor și organizațiilor de partid, organizațiilor de masă, oamenilor muncii, si tuturor de o deosebită atenție a lorrealizării integrale a producției cu prioritate a celei destinate exportului, descoperirii și punerii în valoare de noi resurse de materii prime și materiale, valorificării superioare a materiei prime, în special a metalului și masei lemnoase, sporirii pe toate căile a indicilor de calitate a produselor. In continuare, Politic Executiv a Comitetul analizat modul în care se desfășoară lucrările campaniei agricole de toamnă. Apreciind rezultatele obținute pînă în prezent, s-au stabilit măsuri care să asigure urgentarea strîngerii recoltei și însămînțărilor, a transportului operativ și depozitării în bune condiții a tuturor produselor agricole, mobilizare generală, printr-o folosindu-se întreaga capacitate a mijloacelor tehnice, a atelajelor, întreaga forță de muncă de la sate. In scopul aplicării in cele mai bune condițiuni a măsurilor și hotărîrilor adoptate de cel de-al II-lea Congres al consiliilor populare, a indicațiilor secretarului general al partidului privind perfecționarea in continuare a activității consiliilor populare și aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitorești autogestiunii financiare. Cașimitetul Politic Executiv stabilit ca proiectele de legi a asupra cărora Congresul consiliilor populare și-a dat acordul să fie supuse dezbaterii publice. Ele sunt menite să asigure lărgirea în continuare a cadrului democratic al societății noastre, participarea nemijlocită a tuturor cetățenilor, fără deosebire de naționalitate, la înfăptuirea politicii partidului și statului, consacrată dezvoltării multilaterale patriei, la întărirea în toate a sferele vieții sociale a legalității, eticii și echității cialiste, în conformitate secu hotărîrea Comitetului Politic Executiv, după dezbaterea publică, proiectele de legi urmează să fie supuse spre aprobare Marii Adunări Naționale. Comitetul Politic Executiv a stabilit convocarea Plenarei C.C. al P.C.R. pentru data de 15 octombrie a.c. In cadrul ședinței, răsul Nicolae Ceaușescu Jovaa informat despre vizita oficială de prietenie pe care a efectuat-o în țara noastră, în perioada 8-10 septembrie, tovarășul Kenneth David Kaunda, președintele Partidului Unit al Independenței Naționale, președintele Republicii Zambia, împreună cu tovarășa Betty Kaunda. Comitetul Politic Executiv și-a exprimat deplina aprobare față de rezultatele pozitive ale noului dialog româno-zambian la nivel înalt ce constituie o ră confirmare a semnificaticonsecvenței cu care partidul și statul nostru acționează du continua întărire a perlegăturilor de prietenie și solidaritate cu tinerele state africane aflate pe calea dezvoltării de sine stătătoare. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere convorbirilor dintre Nicolae Ceaușescu și tovarășii Kenneth David Kaunda, furate într-o atmosferă dessăde caldă prietenie, de prețuire și respect reciproc, care au evidențiat hotărîrea comună de a acționa, în continuare, în spiritul principiilor și prevederilor înscrise în Tratatul de prietenie și cooperare din 17 aprilie 1979, pentru dezvoltarea și intensificarea relațiilor reciprooce în domeniile politic, mnic, tehnico-științific, econocultural și în toate celelalte domenii. S-a apreciat că intensificarea cooperării economice româno-zambiene, a schimburilor comerciale, a conlucrării în sfera științei și tehnologiei, a învățămîntului și culturii vine in sprijinul efortului național al celor două țări pentru progres economic și social. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere schimbului de vederi dintre cei doi șefi de stat cu privire la situația internațională actuală, la mutațiile și prefacerile revoluționare ce au loc în lumea contemporană și a exprimat deplina aprobare față de concluziile la care au ajuns în urma examinării problemelor esențiale ale vieții politice mondiale. In acest sens, Declarația continnă semnată la încheierea vizitei proclam i necesitatea respectării (h* * către toate statele a principiilor egalității depline in drepturi, respectului independenței și suveranității, nerecurgerii la forță și la a(Cont. in pag. a -V-a) Fiecare oră trebuie folosită din plin pentru grăbirea lucrărilor agricole • întreaga populație de la sate, în frunte cu primarii, să participe la recoltatul porumbului, legumelor, cartofilor, al sfeclei de zahăr, la pregătirea terenului și la insămințări • De panușatul știuleților grăbește coacerea porumbului • La arat, module de cite 4 tractoare, din care unul cu disc • Să se asigure reglarea corespunzătoare a mașinilor de semănat și combinelor • Produsele rămase după recoltatul mecanic să fie adunate în totalitatea lor • Să se extindă folosirea atelajelor la transportul produselor Volumul deosebit de mare al lucrărilor agricole din actuala campanie, ne spunea ieri tovarășul Vasile Râmosu, inginerul șef al S.M.A. Belinț, a impus luarea de măsuri energice în fiecare fermă și unitate agricolă, în fiecare secției de mecanizare și comună.tivitatea este organizată deși condusă nemijlocit de către comitetele comunale de partid, insistîndu-se pe folosirea deplină a timpului bun de lucru, pe exploatarea la Întreaga capacitate a utilajelor din dotare, pe efectuarea unor munci de calitate superioară. Cooperatorii, mecanizatorii, ceilalți locuitori din sat VIOREL, BOARIU (Conf. in pag. a lll-a) s IN interiorul ziarului Pentru a deveni o bogată sursă de Turaje, pajiștile trebuie mai bine întreținute • Poli-0t deservirea mașinilor, organizată pe criteriul randamentului maxim ® Sport ÎNCHEIEREA VIZITEI DE PRIETENIE ÎN ȚARA NOASTRĂ A PREȘEDINTELUI REPUBLICII ZIMBABWE Marți, 30 septembrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie efectuată în țara noastră, la invitația președintelui Republicii Socialiste Romănia, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, de tovarășul Canaan Banana, președintele Sodindo Republicii Zimbabwe, și tovarășa Janet Banana. Vizita în țara noastră a înaltului sol al poporului Zimbabwe, convorbirile care au loc între președinții Nicolae Ceaușescu și Canaan Sodindo Banana, înțelegerile convenite cu acest prilej reprezintă u de seamă in cronica moment relațiilor de prietenie și solidaritate militantă statornicite între popoarele român și Zimbabwe, deschizînd noi orizonturi colaborării pe multiple planuri dintre țările noastre, in folosul lor reciproc, în interesul luptei pentru eliminarea definitivă a colonialismului și neocolonialismului, a politicii imperialiste de nație și dictat, pentru bominace, destindere, independență națională și progres in întreaga lume. Ceremonia plecării unor oaspeți a avut loc în alpe aeroportul Otopeni. Împodobit sărbătorește. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au sosit la aeroport împreună cu tovarășul Canaan Sodvido Banana și tovarășa Janet Banana. Numeroși oameni ai muncii au aclamat cu căldură pe cei doi șefi de stat, exprimînd satisfacția opiniei publice din țara noastră față de rezultatele fructuoase șile primului dialog la nivel înalt dintre Republica Socialistă România și blica Zimbabwe care Repudeschide noi perspective dezvoltării și adincirii bunelor relații dintre țările și popoarele noastre. Președintele Republicii Zimbabwe, tovarășul Canaan Sodindo Banana și tovarășa Janet Banana și-au luat rămas bun de la personalitățile române venite la aeroport Președintele Ceaușescu și-a luat Nicolae un călduros rămas bun apoi, de la președintele Canaan Sodindo Banana. Cei doi șefi de stat și-au strîns mîinile, s-au îmbrățișat cu prietenie. Șeful statului Zimbabwe a mulțumit încă o dată pentru ospitalitatea și căldura cu care a fost pinat în țara noastră, întîinexprimîndu-și convingerea că vizita un nou sa în România va da impuls dezvoltării bunelor relații dintre țările și popoarele aceeași prietenie, noastre. Cu Elena Ceaușescu și tovarășa sa Janet Banana și-au tovarășuat un călduros rămas bun, îmbrățișîndu-se cu multă cordialitate. La ora 9,00, aeronava la care călătoresc înalții oaspeți a decolat. Tinerii Paulina Chifan, Teodor Șerban și Adrian Ciuleu — prezenți în imaginea de mai sus — își aduc o însemnată contribuție la realizarea noilor produse, asimilate recent în fabricație la I.A.E.M. Timișoara. ftoricA timișearA • SUCCESE ALE FEROVIARILOR. Colectivul de oameni ai muncii de la secția expediții-camionaj-mecanizare, unitate din cadrul Regionalei de căi ferate Timișoara, printr-o mai bună organizare a muncii, folosind judicios spațiile de depozitare, reducînd Impul de staționare al vagoanelor și sporind indicele de mecanizare, și-au depășit sarcinile economice la principalii indicatori. Astfel, de la începutul anului și pînă in prezent, indicatorul tone transportate a fost depășit cu 5 la sută, tone manipulate cu 6 la sută, producția netă înregistrînd un spor de 11,4 la sută, iar productivitatea muncii de 10,4 la sută. ZILELE EDITURII „Articole politice“ de „FACLA“. Zilele editurii Valeriu Braniște, „Vin,facla“, desfășurate in cadrul „Decadei cărții românești", debutează joi, 2 octombrie, ora ÎS, la librăria „Eminescu" din Timișoara. Vor fi prezentate cărțile: „Urbanismul Daciei romane“ de Nicolae Branga, „Banatul în lumina arheologiei“ de Liviu Mărghitan, cențru Babeș“ de George Cipăianu, „Optimizarea sistemelor de gospodărire a apelor“ de Gh. I. Crețu, „Atlas cervico — sistero — salpingografic". Vor vorbi Ion Marin Almajan, directorul Editurii, Mihai Fătu, directorul Muzeului Banatului. 0 ROADELE TOAMNEI STRINSE GOSPODĂREȘTE. Sectoarele pomicol și legumicol ale cooperativei agricole de producție din Liebling se înscriu, în acest an, cu rezultate bune in bilanțul economico-financiar al unității. Din grădina de legume au fost valorificate, pînă acum, peste 5 vagoane de roșii, 2 vagoane de varză și alte legume. Vorbind pre cei mai vrednici descooperatori, tovarășul Teodor Crăciun, șef al unității, neinginerul amintește pe Walter Heinrich, șef de echipă, Boancă, Ecaterina Maria Both, Nicolae Koller, Henrich Wolf, Ion Dudaș, Leonora Miclea și alții. Personalitateaj unei biografii ( Nimic mai potrivit pentru numele unei formații artistice decit cel al unei ape care, in curgerea ei, unește nu doar geografic, dar și spiritual colectivitatea unui spațiu distinct printr-o multitudine de atribute caracteristice. Timișul, ca fiu, ți-l amintește pe bănățeanul la munte, auster, dar de și vijelios, precum ii sunt și apele, deopotrivă insă hTri^íííáiJó 5 și pe bănățeanul din cîmpie, domol, copleșit parcă de imensitatea holde 5lor jalonate la orizont. Ansamblul de cintece și dansuri „Timișul“, insființat în urmă cu 12 ani, și-a propus să sintetizeze valorile spirituale create in milenara existență a oamenilor de pe aceste meleaguri. Să Le valarifice in scrierea unui prezent continuu, dinamic , și reprezentativ pentru ceea ce înseamnă un timp al descătușării energiilor, talentului și creației. Și-a propus și a izbutit. In primul rind fiindcă membrii săi și-au dorit mai mult decit simplu divertisment. Aspirația impli- ION DANCEA (Cont. în pag. a lll-a)