Drapelul Roşu, mai 1982 (Anul 38, nr. 11585-11609)

1982-05-01 / nr. 11585

ANUL XXXIX NR. 11.585 STMBATA, 1 MAI 1982 8 PAGINI, 50 BANI TRAI_ASCA_ I MAh ZJI INTERNAȚIONALE A CELOR DE MUNCESC! MWTOVM Y%\W\\ V\ \ WWWT „Ziua de 1 Mai a devenit un simbol al uriașei energii revoluționare a clasei muncitoare, al hotărîrii sale de a lichida exploatarea și asuprirea omului de către om, de a clădi o societate nouă, a egalității și dreptății sociale, a bunăstării și fericirii celor ce muncesc, de a asigura o lume mai dreaptă și mai bună, fără războaie, o lume a păcii și frăției".* NICOLAE CEAUȘESCU Marea adunare din Capitală Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, vineri după-amiază, la Palatul sporturilor și culturii, la marea adunare populară organizată de Comitetul municipal București al P.C.R. în cinstea zilei de 1 Mai, sărbătoarea primăverii și a muncii, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, simbol al spiritului revoluționar și al năzuințelor de pace și progres social. Miile de bucureșteni prezenți la adunare și prin ei toți cetățenii patriei — români, maghiari, germani și de alte naționalități — au adus, în această zi de tradițională sărbătoare un fierbinte omagiu partidului, sub a cărei înțeleaptă cîrmuire își împlinesc cele mai înalte aspirații, și-au îndreptat gândurile pline de dragoste și recunoștință spre tovarășul Nicolae Ceaușescu, patriot înflăcărat, revoluționarul neînfricat care din fragedă tinerețe s-a ridicat cu hotărîre la luptă împotriva fascismului, asupririi și nedreptăților sociale, pentru libertatea, independența și suveranitatea țării, pentru propășirea ei. Ora 17, împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, în prezidiul adunării au luat loc tovarășa Elena Ceaușescu, tovarășul Ilie Verdeț, alți tovarăși din conducerea de partid și de stat. Din prezidiu au făcut parte, de asemenea, vechi militanți mișcării comuniste și numai pitorești din țara noastră, reprezentanți ai unor organizații de masă și obștești ai unor mari întreprinderi din Capitală, muncitori, personalități ale vieții noastre științifice și culturale. In sală erau prezenți membri ai C.C. al P.C.R, Consiliului de Stat și ai quavernului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători de instituții centrale, organizații de masă și obștești, generali și ofițeri, activiști de partid și de stat, oameni ai muncii din întreprinderi și instituții bucureștene. Au participat reprezentanți ai Federației Sindicale Mondiale și ai Confederației Internaționale a Sindicatelor Arabe, precum și reprezentanți ai unor centrale sindicale din R.P. Bulgaria, R.S. Cehoslovacă, Cuba, R.D. Germană, R P. Mongolă, R.P. Polonă, R.P. Ungară, U.R.S.S., Angola, Franța, Irak și Siria. La adunare au participat, de asemenea, șefi de misiuni diplomatice acreditați la București, membri ai corpului diplomatic, corespondenți ai presei străine. (Cont. in pag. a VIII-a) SĂRBĂTOAREA MUNCII Intîi de mal. Natura își etalează cu dărnicie ceea ce are mai frumos, mai pur și mai tonic. Oamenii celebrează munca, uriașa activitate creatoare de materiale bunuri și rituale, care , definit înălțat în demșinitate, i-a unit și înfrățit în idealuri de civilizație și progres. Poporul român, căruia munca i-a fost întotdeauna dragă, a dat, mai ales în anii socialismului, o semnificație aparte sărbătoririi zilei de 1 Mai, punînd-o sub semnul intensei activități dedicate construcției socialismului și comunismului, al solidarității internaționale —Uitante. Angajat plenar în cesul de renaștere și aurmare a țării, cu fiecare Intîi de Mai sărbătorit, bilanțurile i-au fost mai rodnice, scrutarea viitorului mai limpede, mai luminoasă. Anul acesta, sărbătoarea muncii este puternic marcată de voința întregii națiuni de a înfăptui exemplar sarcinile izvorîte din cuvîntarea tovarășului Ceaușescu la Plenara Nicolae C.C. al P.C.R. din 31 martie a.c. — mobilizator program de acțiune pentru ridicarea economiei naționale la nivelul marilor posibilități de care dispune, însuflețiți de îndemnurile secretarului general al partidului, făuritorii de bunuri materiale și spirituale au conștiința clară că acționînd cu rîvnă, cu spirit gospodăresc, cu răspundere revoluționară pot atinge — în cadrul colectivelor lor și la scara întregii țări — mărețele țeluri la care aspiră : prosperitatea continuă a patriei, ridicarea permanentă a nivelului de trai al celor ce muncesc. In județul Timiș, ca pe întreg cuprinsul țării, ziua de 1 Mai este întîmpinată cu rezultate remarcabile in toate domeniile de activitate. Succesele deosebite ale unor unități economice s-au făcut remarcate și cu prilejul recentei solemnități de la Marea Adunare Națională în cadrul căreia s-au acordat distincții județelor și unităților fruntașe în întrecerea socialistă pe 1981, dovadă a prețuirii pe care și statul, partidul personal tovarășul Nicolae Ceaușescu, o acordă hărniciei, eforturilor creatoare puse în slujba înfloririi patriei, progresului multilateral. Intre colectivele distinse se numără cele ale întreprinderilor „Ciocanul“ Nădrag, „Tehnometal“ și „Electrotimiș“ Timișoara, Combinatului pentru producerea și industrializarea cărnii de porc Timiș, Stațiunii de cercetări agricole Lovrin. Perseverînd pe linia onorării sarcinilor de plan, ,a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, colectivele multor altor întreprinderi industriale, șantiere destrucții, unități agricole cenau făcut și fac și în acest an (Conf. in pag. a ll-a) Ieri după-amiază a avut loc, în sala Operei Române din Timișoara, adunarea consacrată zilei de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Adunarea, ca toate celelalte manifestări organizate în județ în preajma sărbătoririi zilei de 1 Mai, a purtat amprenta participării active oamenilor muncii la îndeplinnirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea, a indicațiilor și cerințelor formulate de secretarul general al partidului, președintele republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în sala dominată de atmosfera sărbătorească, de entuziasm și optimism, se aflau membri ai Biroului Comitetului județean de partid și ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean, membri ai Biroului Comitetului municipal de partid și ai Comitetului executiv al Consiliului popular municipal, activiști de partid și de stat, ai organizațiilor de masă și obștești, vechi militanți ai mișcării muncitorești și comuniste din țara noastră, oameni ai muncii din unitățile economice și instituțiile timișorene, cadre didactice, reprezentanți ai vieții științifice și culturale, generali și ofițeri, studenți și elevi. Adunarea de tovarășul a fost deschisă Petru Moț, prim-secretar al Comitetului municipal Timișoara al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular municipal. Despre semnificația zilei de 1 Mai a vorbit tovarășa Elena Pugna, secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., ,care a adresatticipanților la adunare, portuturor oamenilor muncii timișeni — români, germani, maghiari, sîrbi și de alte naționalități — un călduros salut și sincere felicitări pentru succesele dobîndite în întrecerea socialistă, pentru contribuția adusă la dezvoltarea economică și socială a patriei, la înflorirea ei multilaterală. Relevînd succesele dobîndite de poporul nostru, sub conducerea înțeleaptă a partidului, a secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, in opera de făurire a socialismului pe pămintul românesc, vorbitoarea a înfățișat, pe larg bilanțul cu cre se prezintă județul Timiș la sărbătoarea muncii. Acționînd cu pasiune și energie pentru îndeplinirea sarcinilor de plan, angajamentelor asumate , întrecerea socialistă, punînd pe prim plan creșterea productivității muncii, îmbunătățirea calității produselor, reducerea consumurilor de materii prime, materiale, energie și combustibil, sporirea eficienței economice, oamenii muncii din județul Timiș au raportat la (Conf. în pag. a ll-a) Adunarea populară din Timișoara De C €n pe D.MICLO* IN TIMPUL DESFĂȘURĂRII ADUNĂRII POPULARE DIN SALA OPEREI ROMANE — TIMIȘOARA