Drapelul Roşu, ianuarie 1984 (Anul 40, nr. 12103-12127)

1984-01-03 / nr. 12103

ANUL XLI NR. 12 103 MARȚI, 3 IANUARIE 1984 4 PAGINI, 50 BANI Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU RĂGI TOVARAȘI ȘI PRIETENI, TATENI AI REPUBLICII ȚALISTE ROMANIA, in anul 1983 cu sade a fi realizat noi i, în dezvoltarea eco-socială a patriei, în ai său înainte pe calearii societății socialiste literal dezvoltate. Prin întregului popor avuția socialistă a ță- a România a urcat norma de civilizație matei și spirituală. In indusplanul a fost îndeplinit de condiții, cu un ritm estere de circa 5 la su•ă în agricultură, deși avut un an greu ecezei prelungite, datoarit o recoltă care asidura aprovizionare a stației. S-au dezvoltat, asemenea, și celelalte are, învățămîntul, stii, cultura — factori fundentali ai edificării noii duiri. Aplicînd fermorile Conferinței Native, am reușit să depășim de greutăți care s-au stestat în primii doi ani a anului și să obținsamblu, realizări care asigură înbune condițiuni a întregului cincinal 1981-1985. Pe baza realizărilor obținute, am putut trece la majorarea cu circa 5 la sută a retribuției reale, precum și la alte măsuri de perfecționare a mecanismului economico-financiar, de aplicare fermă a principiilor socialiste de retribuție după munca depusă, după contribuția adusă la sporirea avuției naționale. Toate aceste realizări demonstrează cu putere justețea politicii partidului, realismul și caracterul mobilizator al planurilor și programelor noastre de dezvoltare socialistă. Ele ilustrează minunata forță creatoare a poporului, care, liber și stăpîn pe sale, acționează, în destinele strînsă unitate pentru progresul și înflorirea României socialiste, pentru întărirea independenței și suveranității sale. Acum, cînd încheiem încă un an de muncă și înfăptuiri, doresc ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și guvernului, precum și al meu personal, să adresez eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în viitor. Dragi tovarăși și prieteni, cetățeni ai României socialiste. Intrăm în Anul Nou, 1984 — cel de-al patrulea an al actualului cincinal —, cu un program de activitate temeinic fundamental, elaborat cu participarea activă a tuturor organismelor democrației noastre socialiste, a maselor largi populare — și adoptat recent de Marea Adunare Națională. Prevedem o creștere importantă a producției industriale, agricole, a tuturor celorlalte sectoare ale vieții economice și sociale, în mod deosebit, în 1984 — odată cu creșterea, in ritmurile stabilite, a producției în toate ramurile economiei naționale — va trebui să acordăm o atenție prioritară realizării programului energetic și de dezvoltare a bazei proprii de materii prime, în vederea asigurării, intr-un timp a independenței cit mai scurt, energetice a țării, a satisfacerii într-o măsură tot mai mare din producția internă a cerințelor de materii prime și materiale. Va trebui, de asemenea, să asigurăm îndeplinirea exemplară a programelor speciale, pe care le-am adoptat, privind ridicarea tehnic și a calității nivelului produselor, creșterea mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumului de energie și materiale,rea eficienței în toate sportramurile economiei naționale. Am acumulat puternice mijloace tehnico-materiale, dispunem de un important potențial științific, s-a ridicat nivelul de calificare al oamenilor muncii. Important este acum să valorificăm ci mai bine aceste mari acumulări pentru obținerea unor rezultate superioare, pentru trecerea calitate a muncii la o nouă și vieții poporului, în agricultură, am stabilit să obținem o creștere importantă a producției vegetale și animale, să intensificăm lucrările de irigații și îmbunătățiri funciare — prevăzute în programul special adoptat în acest an —, incit să condiții de realizăm în orice climă, recolte sporite și sigure, să asigurăm o bună aprovizionare a populației cu produse agrofCont. In pag. a Ills) IN TOATE UNITĂȚILE ECONOMICO-SOCIALE, DIN PRIMELE ZILE ALE ANULUI Acțiuni energice, înaltă răspundere muncitorească pentru realizarea exemplară a pianului pe 1984 Noul An, 1984, penultimul din acest cincinal de avînt și rodnic efort constructiv, și-a intrat, iată, deplin, în drepturi. Am pășit așadar în 1984 mai puternici prin tot ceea ce am obținut anul trecut, mai înțelepți experiența pe care am prin dobîndit-o, dar, mai presus de orice, am pășit în ’84 cu certitudinea deplinei noastre unități în jurul partidului, al secretarului său general tovarășul Nicolae Ceaușescu. Am intrat, totodată, în 1984 cu hotărîrea fermă ca tot ceea ce ne-am propus in marea noastră întrecere pentru edificarea socialistă a în ritmuri cit mai înalte țării să capete întocmai viață, afirmînd plenar, în toate domeniile de activitate, o viguroasă și neîntreruptă ascensiune calitativă, în deplin consens cu istoricele hotărîri ale Congresului al XII- lea și Conferinței Naționale ale partidului. Anul 1984 pune In fața întregului popor, in fața fiecăruia dintre noi, obiective și sarcini dintre cele mai importante pentru continuarea dezvoltării în ritm susținut a economiei românești, pentru realizarea unei calități noi, superioare în întreaga activitate economică și socială. Transpunerea în fapte a acestor obiective fundamentale impune organizarea superioară a producției și a muncii, nătățirea parametrilor îmbacalitativi ai produselor, acordarea de cale liberă progresului tehnic, creativității și inventivității oamenilor muncii, ridicarea la cote conform programelor înalte, adoptate de conducerea superioară de partid și de stat, a productivității muncii la nivelul întregii economii, reducerea cet mai accentuată a costurilor de producție, consumurilor materiale și energetice, în vederea dobîndirii unei înalte eficiențe și competitivități. Din vastul program de muncă statuat pentru asigurarea progresului multilateral al patriei, din acest profCont. In pag. a If/-a) Petroliștii timișeni la datorie Vibrantul Mesaj de nou adresat întregului Anul nostru popor de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul găsit un Nicolae Ceaușescu, a puternic ecou în rîndul petroliștilor timișeni. Aflați la datoria muncii neîntrerupte, încă din primele clipe ale începutului de an, ca de altfel de fiecare dată în cei peste 15 ani de activitate de cînd și-au apariția pe meleagurile făcut Județului nostru, petroliștii, între care numeroși sondori, operatori de extracție, tilori, mecanici, forkiști, diselectricieni, șoferi etc., au abordat primele sarcini de producție din 1984 prin prisma marilor exigențe stabilite de conducerea de partid și de stat privind dezvoltarea mai accentuată a bazei energetice a patriei. Dornici de a contribui intr-o măsură tot mai mare la asigurarea independenței energetice a țării, petroliștii Județului bătălia nostru au declanșat cu adîncurile pămîntului extrăgind primele cantități de țiței, gaze naturale în contul anului 1984. In zilele de 1 și 2 ianuarie a.c., patru din cele șase brigăzi de producție petrolieră ale Schelei Șandra — (Conf. in pag. a Illa) in pag. a IIa „BUN-VENIT, 1984 !" Pe meleagurile timișene noul an a fost primit cu optimism, cu voioșie și hotărîre unanimă de a munci mai bine, mai spornic Străbuna urare „La mulți ani“ a răsunat ca la ea„, acasă la Revelionul de la Casa tineretului timișorean.