Drapelul Roşu, iunie 1985 (Anul 41, nr. 12540-12565)

1985-06-01 / nr. 12540

mm Anul XLII nr 12.540 Sîmbătă, 1 iunie 1985 pagini, 50 bani in prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu Plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a participat, vineri, la lucrările Plenarei lărgite a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Gospodăririi Apelor, care s-a desfășurat în Capitală în zilele de 29, 30 și 31 mai. Conducătorul Partidului și statului nostru a fost primit, la sosirea in Sala Palatului Republicii, unde au avut loc lucrările plenarei, cu deosebită căldură și entuziasm, cu aplauze și urale. Exprimînd întregul atașament la politica internă și externă a partidului și statului, recunoștința profundă pentru grija statornică manifestată de secretarul general al partidului în întreaga perioadă care a trecut de la IX-lea față de Congresul al dezvoltarea și modernizarea agriculturii, aflată într-un amplu și profund proces revoluționar de înnoire, participanții au ovaționat îndelung partid și secretarul său pentru general, pentru patria noastră socialistă. In această atmosferă de vibrant patriotism, în prezidiu au luat loc Nicolae Ceaușescu, tovarășul membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai C.C. al P.C.R., membri ai Biroului Executiv al Consiliului Național al Agriculturii, Industriei re, Silviculturii și AlimentaGospodăririi Apelor. Pe baza orientărilor și indicațiilor date de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, celor ce-și desfășoară activitatea în această ramură de bază a economiei naționale, plenara a dezbătut probleme de deosebită importanță și actualitate ale agriculturii noastre socialiste. Pe ordinea de zi a lucrărilor plenarei au figurat: 1. Raportul privind realizarea planului de producție, exportului, Investițiilor și aplicarea noului economico-financiar. mecanism Măsuri pentru îndeplinirea integrală a planului pe întregul an și creșterea eficienței economice. 2. Raportul cu privire la proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor pe anul 1986. 3. Programul privind organizarea și desfășurarea în bune condiții a campaniei agricole de vară. 4. Programul privind realizarea integrală a sarcinilor de plan pe anul 1985 în domeniul contractării, achiziționării și preluării produselor agricole de la gospodăriile populației, unitățile agricole cooperatiste și unitățile agricole de stat. In prima zi a lucrărilor au avut loc, de asemenea, plenara Uniunii Naționale a Cooperativelor de Producție, Plenara Agricole siliului Silviculturii și Conședința Comisiei Centrale a producătorilor agricoli din localitățile necooperativizate.In timpul celor trei zile, lucrările s-au desfășurat în plen și pe sectoare de activitate. Au luat cuvîntul 427 de participanți. Participanții la dezbaterile generale din plenara lărgită a Consiliului Național al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii Gospodăririi Apelor au releșizat că, în ultimele două decenii, de cînd în fruntea partidului și statului se află tovarășul Nicolae Ceaușescu, agricultura noastră a cunoscut o puternică dezvoltare și modernizare, datorate importantelor investiții alocate acestei ramuri, dotării cu tractoare și mașini agricole din ce în ce mai perfecționate, introducerii și generalizării în practica agricolă a unor tehnologii de mare randament, chimizării, perfecționării continue structurilor organizatorice a ale unităților agricole de stat și cooperatiste, măsurilor inițiate în scopul sporirii an de an a producției accentuării laturilor agricole, calitative a întregii activități din agricultură. In cuvîntul lor, <Continuare In pagina a 11-a) Un nou utilaj de tăiere cu plasmă Colectivul de specialiști în utilaje de sudare și tăiere cu plasmă din cadrul Institutului de sudură și încercări de materiale din Timișoara a conceput, proiectat și realizat o nouă instalație de tăiere cu plasmă, „I.T.P.-12“. Destinată să efectueze operații de tăiere a oțelurilor inoxidabile și aluminiului, pînă la grosimi de 20 mm, noua instalație este cu un sistem de răcire dotată încorporat, ceea ce îi asigură independență față de sursele de apă exterioare. Omologat și urmînd a intra cît de curînd în fabricație la întreprinderea „Electrotehnica" București, noul utilaj va contribui la diminuarea importurilor cu aproximativ 10.000 dolari pe utilaj. De asemenea, se asigură o fiabilitate ridicată și creșterea productivității muncii. La realizarea instalației și-au adus contribuția ing. Traian Popa, conducătorul de temă, dr. ing. Alexandru Vas, ing. Gunter Mucsy și tehnicianul Nicolae Ștefănuț don Scorobete). DIN CRONICA MUNCII ROD AL GÂNDIRII CREATOARE In rîndul unităților economice subordonate fiului popular județean Consise desfășoară o amplă activitate în domeniul creativității tehnico-științifice, în rea introducerii unor vedetehnologii noi și perfecționării celor existente, creșterii productivității muncii, îmbunătățirii calității produselor. Rod al acestei susținute preocupări, în perioada scursă din acest an, au fost depuse la O.S.I.M. 21 de brevete de invenții, cereri numărul inovațiilor înregistrate ridicîndu-se la 78. Au fost, de asemenea, elaborate 165 de studii tehnico-productive de către specialiștii din cadrul aparatului propriu. Eficiența economică a acestei activități se ridică la 12,2 milioane lei pentru invenții și inovații și 10 milioane lei pentru studiile elaborate. ★ Preocupat de punerea cît mai bine în valoare a gîndirii creatoare, colectivul întreprinderii județene de producție industrială și preș. țări servicii Timișoara a reușit, anul acesta să consemneze pe graficul țărilor finalizarea mai realemultor studii și cercetări, cu deosebire în domeniul chimiei. Intre acestea se numără tartrazina alimentară care se folosește la prepararea băuturilor răcoritoare, trusa de încărcat carioea, în colaborare cu Centrul de chimie din Timișoara, precum și diferite unele reactive pentru tușuri și ratoare foto și analize rabochimice în practica medicală. Calea Șagului— modernă arteră a municipiului Timișoara. (Foto : GN. ȘFAITEK) FINAL, STRÎNS ȘI DEPOZITAT ÎN CONDIȚII OPTIME. Fără a neglija lucrări agricole de celelalte sezon, cooperatorii din Foeni acordă o mare atenție strîngerii și depozitării furajelor. Acțiunea, așa cum ne informează președintele C.A.P., tovarășul Ion Niță Oală, se desfășoară cu sprijinul activ al cosașilor, iar transportul se execută de tractoare cu cîte 3-4 remorci, în acest mod a fost strînsă și depozitată recolta de pe cele 85 de hectare cultivate cu lucernă și lolium- La cele 453 tone fîn, transportat și depozitat in incinta zootehniei, se vor adăuga în zilele următoare alte 300 tone, cu aceasta fiind încheiată prima coasă. I IUNIE - ZIUA INTERNAȚIONALĂ A COPILULUI Cu dragoste , recunoștință partidului ocrotitor  „Dorim ca toți copiii patriei noastre, copiii Europei și întregii lumi să trăiască într-o lume a păcii, a frăției, a prieteniei ! Dorim să facem totul pentru a se pune capăt cursei înarmărilor, pentru înlăturarea primejdiei de război. Toți cei care iubesc viața, iubesc copiii, iubesc lumea să se angajeze ferm pentru pace, pentru colaborare, pentru o lume a bunăstării și fericirii NICOLAE CEAUȘESCU Vă iubim, dragi copii, mai presus decit iubim lumina, mai fierbinte decit iubim anotimpul reînnoirii naturii. Voi sînteți primăvara vieții, ziua de mîine a patriei, chezășia împlinirii pe mai departe a celor mai alese dintre visurile și aspirațiile generațiilor vîrstnice ale înaintașilor noștri. De aceea vă înconjurăm, încă din primele clipe de viață, cu toată dragostea și căldura omenească de care sîntem capabili și sărbătorim, cu bucuria inimii, la fiecare toții de iunie, ziua tuturor copiilor lumii. Nicicând copiii României nu au fost Înconjurați cu atîta dragoste și părintească grijă ca în această epocă luminoasă, inaugurată, 20 de ani, de Congresul acum al IX-lea al partidului. Copiii de astăzi de pe meleagurile timișene, din întreaga patrie, au fericirea de a se fi născut și crescut într-o epocă în care țara cunoaște cea mai puternică înflorire din milenara ei istorie, perioadă pe care o numim, cu înaltă mîndrie patriotică, „EPOCA NICOLAE CEAUȘESCU". Prin grija neostenită a partidului și statului, a conducătorului iubit, copiii țării se bucură de minunate condiții de creștere și educare pe întîi de iunie, cînd părinții, frații, dascălii, educatorii, poporul întreg le sărbătoresc ziua, milioanele de copii ai țării își îndreaptă gîndurile, împreună cu cele mai alese sentimente de bucurie, dragoste și recunoștință către tovarășul Nicolae Ceaușescu, ctitorul României moderne de cel mai iubit prieten și azi, îndrumător al tinerei generații, către tovarășa Ceaușescu, eminent om Elena politic și savant de renume mondial, pentru părinteasca grijă cu care veghează ca toți tinerii fii ai patriei să crească și să se formeze spre a deveni oameni de nădejde ai societății noastre socialiste, care mîine să poată duce glorios mai departe ștafeta înălțătoarelor idealuri ale înaintașilor, idealurile comuniste. prof. AURICA ILIOIU, președintele Comisiei județene Timiș pentru Îndrumarea activității Organizației „Șoimii Patriei“ Însemnări Grădini lingă inimă " Numai să le numeri și, ți-ar lua mult timp. Căci ! sînt atîtea ! Și cînd te gîndești că fiecare în parte ar merita atent cer^ cetată pentru frumusețea, prospețimea și semnificația cu care te îmi bie ca un mănunchi de lumină. Grădinițe, creșe — grădini lingă inimă — pentru că în ele cresc frumos cele mai prețuite flori ale pămîntului — copiii. „Vii- GAVRIL MALAI (Conf. in pag. a Il-a)