Drapelul Roşu, mai 1986 (Anul 42, nr. 12823-12848)

1986-05-01 / nr. 12823

TRĂIASCĂ 1 MAI ZIUA MU NCI\Vl\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\V\\\VY\\V\\\\^\\\\\\\\\\\VV\\\\\^^ ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLIII Nr. 12.823 ■I JOI, 1 MAI 1986 — 8 pagini, 50 bani In prezența tovarășului Nicolae ceaușescu ȘI A TOVARĂȘE ELENA CEAUȘESCU ieri a avut loc, în Capitală, ADUNAREA FESTIVĂ CONSACRATĂ SĂRBĂTORIRII ZILEI DE 1 MAI Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar- general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului, au participat, miercuri după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal București al P.C.R., cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Cinstirea Intîiului de mai a dobîndit, în această primăvară, o semnificație deosebită, avînd loc în preajmă aniversării unui eveniment de însemnătate crucială în istoria țării, cu largi rezonanțe în conștiința națiunii noastre: crearea în urmă cu șase decenii și jumătate a Partidului Comunist Român, organizatorul și conducătorul luptelor politice și sociale desfășurate de masele largi populare pentru libertate și progres, pentru socialism, pentru înălțarea patriei în demnitate și măreție, pern semn de profundă recunoștință, viața liberă și fericită ce trăisc, toți fiii țării aduc, în această o zi a muncii, zi de sărbătoare a tuturor celor ce muncesc un binte omagiu gloriosului nostru fierpartid comunist, care s-a afirmat de la început ca exponentul cel mai înaintat al națiunii române, forța politică în stare să conducă la victorie lupta clasei muncitoare, a întregului popor. Împotriva exploatării și asupririi, pentru transformarea revoluționară a societății, pentru creșterea bunăstării celor ce muncesc, pentru edificarea socialismului și comunismului pe pămîntul patriei. Intr-o impresionantă unitate de cuget și simțire, întregul popor reafirmă și în acest moment sărbătoresc nețărmurita dragoste și prețuire față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, conducătorul iubit, care, de peste jumătate de secol, și-a legat numele de marile bătălii și momente hotărîtoare din existenta eroică a partidului nostru comunist, acționînd exemplară fermitate revoluționară ca și strălucită dăruire patriotică împotriva asupririi, nedreptății și exploatării, a pericolului fascist, pentru consolidarea, unității și independenței României, pentru triumful revoluției socialiste și împlinirea aspirațiilor fundamentale, de libertate, progres și pace, ale poporului român. Aceste simțăminte și-au găsit pregnantă expresie în atmosfera entuziastă ce domnea în marea sală, unde tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au fost salutați, la intrare, de participanții la adunare cu vii și îndelungi șplauze, urale și ovații. Cei prezenți au aclamat cu înflăcărare pentru eroicul nostru partid comunist, pentru secretarul său tovarășul Nicolae Ceaușescu, general, care călăuzește cu înțelepciune și cutezanță revoluționară țara și poporul spre orizonturi tot mai luminoase de progres și prosperitate, în această ambianță sărbătorească, însuflețită, în prezidiul adunării, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, au loc membri și membrii supleanți luat ai Comitetului Politic Executiv, tari ai C.C. al P.C.R., membri se crede partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizațiilor de masă și obștești, ai unor întreprinderi și institute de cercetări, reprezentanți ai vieții noastre științifice și culturale, muncitori și specialiști, alți oameni ai muncii din Capitală. In sală erau prezenți membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat și ai guvernului, reprezentanți ai unor instituții centrale, unități economice și culturale, activiști de partid și socialde stat, generali și ofițeri, numeroși oameni ai muncii din întreprinderii bucureștene La festivitate au participat, de asemenea, șefii misiunilor diplomatice acreditați la București, membri ai corpului diplomate, corespondenți ai presei străine, oaspeți de peste hotare. Sala avea un aspect sărbătoresc. Fundalul tribunei oficiale era dominat de portretul tovarășului Nicolae Ceaușescu, încadrat de drapele tricolore și roșii. Cu litere mari se afla înscrisă vibranta urare — „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu“. Se puteau citi, de asemenea, caldele urări adresate oamenilor muncii din țară și din străinătate cu prilejul Zilei solidarității internaționale a celor ce muncesc. Pe mari eșarfe erau înscrise cuvintele scumpe nouă, tuturor, aflate într-o alăturare firească, cu valoare de simbol : „Ceaușescu — P. C. R. I“ „Ceaușescu și poporul !“, „România — Ceaușescu — Pace !“. Deasupra scenei, se afla urarea : „Trăiască 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni“. A fost intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. . Adunarea festivă a fost deschisă de tovarășul Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal București al P.C.R., primarul general al Capitalei. Despre semnificația zilei de 1 Mai a vorbit tovarășul Miu Dobrescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Colegiului Central de Partid. Adunarea populară s-a încheiat într-o atmosferă înălțătoare, de puternică vibrație patriotică. In vasta sală au răsunat din nou îndelungi aplauze, urale și ovații. Participanții, în picioare, au aclamat cu însuflețire pentru gloriosul nostru partid comunist și încercatul său conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru minunatul popor român, constructor victorios al socialismului, pentru patria noastră, liberă, demnă și înfloritoare. în aceste momente solemne, a fost reafirmată unitatea strînsă, indisolubilă, a națiunii în jurul partidului, al secretarului său general, unitate ce dă forță și trăinicie orinduirii noastre socialiste, reprezintă garanția sigură a înaintării țării pe culmi tot mai înalte de progres și civilizație. Participanții la adunare au exprimat voința fermă a tuturor cetățenilor țării. a (Continuare In pagina a VlI-a) MINDRE, BIRUITOARE FLAMURI * La marea sărbătoare a Muncii, clasa noastră muncitoare, țărănimea cooperatistă, intelectualitatea, întregul popor român, se prezintă cu bucuria muncii împlinite, făcînd bilanțul unor importante izbînzi și împliniri. Antrenat In vasta epopee a activității creatoare determinată de însuflețitorul program constructiv trasat de istoricul Congres al XIII- lea al Partidului Comunist Român, stegarul victoriilor, strategul eroic și clarvăzător al viitorului de aur al României socialiste și comuniste de mâine, poporul nostru dă viață azi unor idealuri — de peste două decenii cu strălucire condus de eminentul om politic, patriot și revoluționar, înflăcărat, tovarășul Nicolae Ceaușescu — pentru care s-au jertfit cu abnegație generații întregi de luptători revoluționari, de înflăcărați patrioți ridicați din sinul celor ce muncesc, vizionarii unei lumi mai bune și mai drepte, lipsite de exploatare. Edificăm zi de zi victoriile socialismului biruitor în România, îndeplinind prevederile mobilizatoare ale celui de-al 7-lea plan cincinal de dezvoltare economică și socială a țării, clasa noastră muncitoare, țărănimea, toate păturile sociale ale societății românești de azi au dăltuit în materia perenă a faptei o nouă imagine a României, țară înfloritoare, aflată în pragul intrării într-o nouă fază a dezvoltării sale istorice. In cincinalul încheiat, producția industrială a crescut cu peste 21 la sută,cea agricolă cu peste 10 la sută, venitul național cu 24 la sută, iar retribuția reală a oamenilor muncii cu peste 8 la sută. „Aplicăm și vom aplica și în viitor ferm — spunea tovarășul Nicolae Ceaușescu, de la tribuna recent încheiatului Congres al sindicatelor din România — principiul socialist de retribuire „de la fie(Continuare în pagina a Vl-a) „Ziua de 1 Mai a devenit un simbol al uriașei energii revoluționare a clasei muncitoare, al hotăririi sale de a lichida exploatarea și asuprirea omului de către om, de a clădi o societate nouă, a egalității și dreptății sociale, a bunăstării și fericirii celor ce muncesc, de a asigura o lume mai dreaptă și mai bună, fara războaie, o lume a păcii și frăției." NICOLAE CEAUȘESCU \