Drapelul Roşu, august 1986 (Anul 42, nr. 12901-12927)

1986-08-01 / nr. 12901

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLIII nr. 12.901 Vineri, 1 august 1986 4 pagini, 50 bani Potrivit exigențelor stabilite de tovarășul Nicolae Ceaușescu CALITATEA MUNCII ÎN AGRICULTURĂ, EXAMEN AL COMPETENȚEI ȘI RĂSPUNDERII Sarcini și priorități stabilite de Comandamentul agricol județean ln această perioadă, în fața tuturor oamenilor muncii de la sate se află o nouă etapă de intense eforturi, caracterizate intr-un mare număr de lucrări, una mai urgentă și mai importantă ca alta, de unde și obligativitatea mobilizării susținute, exemplare a tuturor forțelor existente. Așa cum a stabilit Comandamentul agricol Județean, în ședința sa de lucru de miercuri seara, factorii de conducere din unități și de la comune au datoria să întreprindă măsuri ferme, hotărîte, asigurînd — peste tot — executarea la timp și în cele mai bune condiții a lucrărilor. Intrucît este necesară mobilizarea totală a brațelor de lucru, întreaga populație aptă de muncă, indiferent de locul său de încadrare, are obligația de a participa activ în deplină ordine și disciplină, la executarea lucrărilor agricole de sezon, soarta recoltelor constituind o problemă de interes național, o problemă de conștiință patriotică a fiecăruia. Realizarea integrala a obligațiilor la fondul de stat Subliniem înainte de orice, prioritatea ce trebuie acordată transportării neîntîrziate la bazele de recepție a tuturor cantităților de grîu destinate fondului de stat. Unitățile I.C.A.P.P.A. au obligația primească griul indiferent de umiditatea acestuia ; în caz că procentul de umiditate al boabelor depășește 24 la sută, salarizarea se va face, obligatoriu, în incintele bazelor de recepție, calculîndu-se, neapărat, diferența de greutate între fizic și util. Desigur, factorii de resort trebuie să manifeste un înalt spirit de răspundere în cîntărirea și raportarea exactă a noii producții de grîu, urmînd ca în unitățile producătoare să fie păstrat numai grîul de sămînță și cel ce revine de drept membrilor cooperatori. Finalul campaniei de seceriș ne oferă posibilitatea să subliniem că o serie de C.A.P. și I.A.S. au obținut recolte bune de grîu și orz, (peste 6.000 kg, în medie, la hectar), succes datorat aplicării neabătute a tehnologiilor stabilite, recoltării în timp scurt și fără pierderi. Totodată, există și unități care se înscriu la bilanțul general cu rezultate necorespunzătoare, cu producții de grîu sub nivelul nului și al posibilităților reale plate care dispun, fapt ce atestă slaba răspundere dovedită, modul defectuos în care s-a lucrat, mai cu seamă la recoltare, operațiune prelungită peste limita admisă. După cum menționam zilele trecute, secerișul griului poate fi socotit încheiat numai acolo unde întreaga recoltă a fost adunată și pusă la adăpost, inclusiv producția din jurul stîlpilor și cea căzută din cauza ploilor. Nivelul ducțiilor medii și totale poate profi sporit, de asemenea, prin culesul manual al tuturor spicelor rămase în urma combinelor, acțiune ce se cere continuată prin antrenarea la această operațiune a elevilor aflați în vacanță. Devenite disponibile, combinele trebuie acum folosite la recoltatul ovăzului, lucrare ce trebuie obligatoriu finalizată pînă în 4 august. De asemenea, trebuie să se treacă hotărît la recoltatul inului (acolo unde cultura este îmburuienată, recoltarea se va face în două faze), al fasolei boabe, tutunului și al altor culturi ajunse la maturitate. Eliberatul tuturor terenurilor și efectuarea arăturilor actinei Intrucît există încă mari suprafețe de miriște ocupate cu paie, este necesar ca acțiunea de eliberare a acestora să fie mult intensificată, să se constituie Intr-o prioritate a acestor zile folosindu-se la ea toate forțele și mijloacele aflate la dispoziție : echipe de lucrători cu greble și furci, prese de balotat cu sănii, M.A.C.-urile, platformele și căruțele trase de cai etc. Urgența eliberării zilor de producția secundară mirișeste reclamată din cel puțin trei motive : numai paiele adunate la timp (cu prioritate cele de pe suprafețele recent secerate) pot constitui un furaj de calitate; după eliberatul lor de paie, miriștile pot fi pășunate de taurine și ovine, iar unele chiar cosite și, nu în ultimul rînd, efectuarea ogoarelor de vară. Toate acestea arată clar cu de important este ca paiele să fie adunate cît mai repede și transportate în incintele zootehnice. Paiele ce prisosesc vor fi adunate în șire mari, aproape de drumurile asfaltate, urmînd să fie livrate combinatelor de celuloză. Acțiunea de eliberare a miriștilor de producția secundară trebuie încheiată pînă cel tîrziu la 15 august. Prin tradiție, luna august este luna arăturilor de vară, lucrare ce trebuie declanșată neîntîrziat în toate unitățile agricole, prioritate avînd suprafețele ce vor fi cel dinții însămînțate la toamnă, cu rapiță, cu alte plante de nutreț și, desigur, cu orz și grîu. Pentru afînarea profundă a solului, este obligatoriu să fie folosite scormonitoarele, atașate de plug. întrucît meteorologii prevăd că luna august va fi secetoasă, se impune ca suprafețele destinate însămînțărilor de toamnă să fie nu doar arate, ci și pregătite tot cu discul, grapa și corespunzătăvălugul. Concomitent, se cere îndeplinit programul de fertilizare și aplicare de amendamente calcaroase, măsuri menite să contribuie la obținerea unor recolte mari la anul viitor. Unele operațiuni, cu deosebire arăturile, trebuie să se efectueze în schimburi duble și prelungite, lucrîndu-se și noaptea ! Măsuri cu totul speciale se cer luate și în vederea menținerii în cultură a tuturor cantităților de porumb boabe, cultivat în cultu întreținerea exemplară a culturilor duble de porumb întrucit se apropie perioada coltării florii-soarelui, a soiei reși porumbului, toate stațiunile de mecanizare au datoria să pună la punct combinele destinate acestor lucrări. Cu forțe sporite este necesar să se lucreze la prășitul porumbului în cultură dublă, lanurile fiind puternic dezvoltate și, în cele mai multe locuri, promițînd o producție bună. Buruienile trebuie combătute atît mecanic, cît și, mai ales, manual, cu sapa, pe rînd, iar acolo unde e cazul să se facă erbicidarea lanurilorră dublă ; nimeni nu are voie să rupă știuleții sau să recolteze porumbul pentru baza furajeră, porumbul cultivat trebuie să pot fie recoltat pentru boabe ! De asemenea, lanurile trebuie păzite zi și noapte, curmîndu-se astfel cu hotărîre orice tendință de furt, de dijmuire a recoltei. Înaltă prețuire unităților timișene fruntașe pe țară LA COMBINATUL AGROINDUSTRIAL TIMIȘ — unitate distinsă cu titlul de „Erou al Muncii Socialiste" Ieri, după-amiază, în sala Operei Române din Timișoara, In cadrul adunării generale a reprezentanților oamenilor muncii, vrednicului și iscusitului colectiv al Combinatului agroindustrial Timiș, unitate decorată recent, prin Decret prezidențial, pentru a patra oară, cu Înaltul titlu de „Erou al Muncii Socialiste“, is-a siliul decernat de către ConCentral al Uniunii Generale a Sindicatelor din România „Steagul Roșu“ și „Diploma de Onoare“ pentru ocuparea, în anul 1985, a locului I pe țară la marea competiție a hărniciei muncitorești — întrecerea socialistă între toate unitățile de profil din ramura agriculturii de stat. La adunarea generală au participat tovarășii Ilie Matei, prim-secretar al Comitetului județean Timiș al P.C.R., Constantin Niță, secretar al Consiliului tral al Uniunii Generale Cena Sindicatelor din România, Florea Gruia, ministru secretar de stat la Ministerul Agriculturii, șeful Departamentului Agriculturii de Stat, reprezentanți ai organelor locale de și de stat, numeroși partid invitați; în aplauzele celor prezenți, înaltele distincții au fost înmînate de tovarășul Constantin Niță, secretar al Consiliului Central al U.G.S.R. în raportul asupra activității desfășurate în primul semestru al anului 1986, perzentat de ing. Florentin Cârpanu, Erou al Muncii Socialiste, directorul COMTIM, precum și la cuvîntul fruntașilor în producție: Mihai Rotaru, Mihai Aida, Silvius Moraru, Aspazia Diniașanin, Walter Marinescu, Ludovik Kutasi, Cezar Popescu, Ioan Mantz, Gheorghe Oancea, Ioan Știubea, Valeriu Obreja. David Blaj i-a dat expresie sentimentelor de mîndrie și satisfacție pentru dobîndirea acestui patrulea titlu de Erou, penaltru celelalte distincții primite, precum și aleselor mulțumiri, recunoștinței fierbinți față de sprijinul permanent, multilateral și generos, de care a beneficiat și beneficiază combinatul din fii partidului partea conduceri statului, personal a tovarășului Nicolae Ceaușescu. S-a subliniat, de rea fermă asemenea, hotărîde a munci, și în continuare, cu înaltă exigență și răspundere.tr-un climat de ordine Iași disciplină desăvârșite, cu și (Continuare in pagina a ll-a) Î Productivitatea muncii, în continuă creștere Colectivele muncitorești din industria municipiului Lugoj, acționează cu forțe sporite pentru transpunerea exemplară în fapte a măsurilor cuprinse în programele de organizare și modernizare a proceselor tehnologice, pentru valorificarea cu eficiență sporită a materiilor prime, materialelor, combustibilului și energiei electrice, pentru utilizarea la maximum de capacitate a mașinilor, utilajelor și instalațiilor din dotare. Ca urmare, pe aceste căi, în perioada care a trecut de la începutul anului pînă în prezent, productitivitatea muncii a crescut cu 2 la sută față de prevederile planului, ceea ce reprezintă un plus de 2.142 lei pe fiecare lucrător. Pe acest temei, la nivelul economiei municipiului s-a înregistrat un spor de producție-marfă înre de aproape 40 valoamilioane lei, concretizată în utilaje de ridicat și transportat, țesături, faianță, obiecte sanitare, alte produse solicitate în țară și la export. • Competiția noilor energii LA DRUM CU SOARELE • DE LA O ZI LA ALTA • ACCENTE CIVICE