Drapelul Roşu, noiembrie 1987 (Anul 43, nr. 13290-13314)

1987-11-08 / nr. 13296

Anul XLIV, nr. 13.29« Duminică, 8 noiembrie 1987 4 pagini, 50 bani TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU » a revenit în Capitală, după participarea la festivitățile prilejuite de cea de-a 70-a aniversare a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii România, a revenit, Socialiste sîmbătă seara. La Capitală, de la Moscova, unde, în fruntea unei delegații de partid și de stat, a participat, a la invitația C.C. al P.C.U.S., Prezidiului Sovietului S. xn și a Consiliului de Miștri ale U.R.S.S., la festivitățile prilejuite de cea de-a 70-a aniversare a Marii Revoluții Socialistic din Octombrie. La sosire, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost întîmpinat de membri membri supleanți ai Comitettului Politic Executiv al C C. al P.C R, secretari ai Comitetului Central al partidului, membri ai C.C. al P.C.R. ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători ai unor instituții centrale, organizații de masă și obștești, alte persoane oficiale. Un grup de pionieri a oferit, cu dragoste, tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu buchie de flori. MOSCOVA 7. La plecarea din Moscova, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, membrii delegației de partid și de stat a țării noastre au fost salutați de V. I. Vorotnikov, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C U.S., președintele Consiliului de Miniștri al R.S.F.S.R., de G. G. Vedernikov, Consiliului vicepreședinte al de Miniștri ai U.R.S.S., V.P. Loghinov, adjunct al ministrului afacerilor externe, Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, aflat la Moscova în fruntea unei delegații de partid și de stat, la invitația C C. al P.C.U.S., a Prezidiului Sovietului Suprem și a Consiliului de Miniștri, pentru a participa la festivitățile prilejuite de cea de-a 70-a aniversare a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, a asistat sîmbătă, 7 noiembrie, la parada militară și demonstrația oamenilor muncii din Piața Roșie. In tribuna Mausoleului din Piața Roșie se aflau M. S. Gorbaciov, secretar general al C.C. al P.C U.S., membrii și membrii supleanți ai Biroului Politic, secretarii C.C al P.C U.S., alți conducători de partid și de stat sovietici și șefii unor delegații de peste hotare In tribuna Mausoleului a luat loc, de asemenea, tovarășul Nicolae Ceaușescu, alături de conducătorii de partid și de stat sovietici și șefii delegațiilor de peste hotare. De asemenea, la paradă și demonstrație au asistat tovarășii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv, prim-ministru al guvernului, Ion Stoian, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. General de armată D. Iazov, membru Biroului Politic supleant al al C.C al P.C.U.S., ministrul apărării al U.R.S.S., a rostit o alocuțiune de la tribuna Mausoleului. A urmat parada militară. In continuare, prin fața tribunelor au trecut zeci de mii de participanți la demonstrația oamenilor ci — reprezentanți ai unonîntreprinderi industriale unor de prestigiu, ai unor mari șantiere de construcții, lucrători din agricultură, tentanți ai instituțiilor repreștiințifice și de învățămint din Moscova. Demonstrația, care s-a desfășurat sub semnul hotărîrii oamenilor muncii sovietici de a transpune în viață obiectivele stabilite de Congresul al XXVII-lea al P.C.U.S., a constituit un moment de cea mai înaltă semnificație în seria de manifestări consacrate celei de-a 70-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. MOSCOVA 7. — In dupăamiaza zilei de sîmbătă, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și membrii delegației române de partid și de stat au participat la recepția oferită de Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Prezidiul Sovietului Suprem și Consiliul de Miniștri ale U.R.S.S., în Palatul Congreselor de la Kremlin cu prilejul celei de-a 70-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. Au participat tovarășii Mihail Gorbaciov, secretar general al C.C. al P.C.U.S., Andrei Gromîko, președintele Prezidiului Sovietului Suprem, Nikolai Rîjkov, președintele Consiliului de Miniștri, alți conducători ai partidului și statului sovietic. Erau prezente delegațiile străine aflate la Moscova la festivitățile consacrate evenimentului sărbătorit. Mihail Gorbaciov a rostit un cuvînt de salut. Cuvîntul de răspuns a fost rostit de Nguyen Van Linn, secretar general al C.C. al P.C. din Vietnam. In timpul recepției, tovarășul Nicolae Ceaușescu s-a întreținut cordial cu tovarășul Mihail Gorbaciov, cu conducătorii unor delegații din diferite țări. MINUNAT SPAȚIU Nu demult, am experimentat cu o grupă de 15 elevi, in vîrstă de opt pina la nouă ani, modul de funcționare al „ALEII MATEMATICII lucrare executată in Parcul copiilor din minunat spațiu Timișoara, realizat prin grija organelor locale de partid și de stat. Incă în urmă cu cițiva ani, cândi am publicat ideea in reviste de specialitate și am prezentat-o la conferințe nationale de profil, am așteptat, de fiecare dată cu nerăbdare, verdictul riguroșilor referenți științifici. Cel mai mult și mai mult m-a emoționat și m-a bucurat insă această confirmare copiilor, finală : acceptul beneficiarii de drot. Intr-o zi însorită a lunii octombrie, m-am deplasat cu școlarii in parc, unde i-am învățat cum se joacă „șotronul creșterilor matematice apoi am studiat împreună cum sunt construite „treptele creșterilor matematice“, legătura ce există intre aceste zoouri ce reprezentau suportul primei aplicații. Cind am expus intr-o revistă modul de funcționare al „Parcului si matematicii am fizicii prevăzut ca fiecărui joc din teren să-i corespundă un montaj pe care copiii să-l realizeze, la școală, folosind cite o trusă adecvată. In virtutea acestei cerințe, m-am intilnit adozi cu aceiași copii, la clasă. Le aduceam multe plăcuțe paralelipipedice și cuburi mari, viu colorate in roșu. l-am învățat o anumită regulă de montare a unor stive pe care toți au înțeles-o surprinzător de repede. Uimit de receptivitatea lor, de faptul că ințeleseseră atit de lesne și perfect legătura intre jocuri și montaj, am trecut, pentru a o și mai bună consolidare mesajului matematic, la o ilustrare folosind limbajul cifrelor. Obținusem mai mult decit așteptam : in decurs mă de circa o jumătate de oră își formaseră o imagine clară a relației matematice ce există intre dimensiune și cantitate. ing. MIHAI NAGEL (Conf. in pag. a 2-a) IN ÎNTIMPINAREA CONFERINȚEI NAȚIONALE A PARTIDULUI Cu indicatorii de plan depășiți Colectivul întreprinderii județene de transport local, unitate fruntașă pe țară în întrecerea socialistă, înscrise în marea competiție a muncii ce se desfășoară în întîmpinaarea Conferinței Naționale partidului noi și remarcabile fapte și realizări. Organizîndu-și mai bine activitatea, folosind din plin utilajele și pacitățile din dotare cași timpul de lucru, muncitorii, tehnicienii și inginerii de aici au reușit, în perioada care a trecut din acest an, să îndeplinească și să depășească toți indicatorii de plan: volumul global de producție-prestație — 123 la sută, veniturile brute din activitatea de transport — 132 la sută, călători transportați — 137 la sută, tone transportate — 130 la sută, recondiționări de piese de schimb — 110 la sută, recuperări materiale refolosibile de 133 la sută. productivitatea muncii — 131 la sută. W%\\WWW*WAX\WAW1 între colectivele care se pregătesc să intimpine Conferința Națională a partidului cu rezultate deosebite în muncă se numără și cel al atelierului corpuri de iluminat fluorescent din cadrul secției 300 a întreprinderii „Electrobanat“ Timișoara. PRODUSE NOI ȘI MODERNIZATE In paralel cu strădaniile depuse pentru realizarea ritmică, integrală a pianului pe acest an, colectivul întreprinderii ^.Electrotimiș“ acordă o atenție deosebită ridicării continue a gradului de tehnicitate și complexitate al producției, ponderea produselor noi și modernizate în valoarea producției marfă atugînd 52.6 la sută. în perioada care a trecut din acest an au fost asimilate în fabricație peste 230 tipuri noi de mașini și utilaje tehnologice pentru fabricația de aparatură optică, mașini de prelucrat prin tehnologii neconvenționale, o gamă largă de mașini de sudat și de bobinat, utilaje pentru industria metalurgică și noni,eră, roboți industriali și manipulatoare, diferite tipuri de ștanțe și matrițe. Prin concepția lor constructivă, produsele fabricate aici contribuie la sporirea substanțială a productivității muncii în unitățile beneficiare, la înregistrarea unor însemnate economii de materii prime, materiale, energie electrică și combustibil. De asemenea, prin reproiectarea unor utilaje, mașini de prelucrat prin electroeroziune, mașini de sudat și bobinat, unele ștanțe și matrițe s-au realizat economii care, pe ansamblul întreprinderii. Însumează 154 tone metal, 59 MWh energie electrică, peste 600 tone combustibil convențional. o«MUV\vvu i»\vvmvmduuvv»vvtkvvm»M ivu»v>»Aum»MiAtt»M»i rr AZI, PE SCENA NAȚIONALULUI TIMIȘOREAN SE INAUGUREAZĂ A PATRA EDIȚIE A Galei dramaturgiei românești actuate „GALA DRAMATURGIEI ROMÂNEȘTI ACTUALE“ ajunsă la ediția a IV-a, se va inaugura astă-seară, pe prima scenă artistică a Timișoarei. Frumoasa, insuflețitoarea sărbătoare a scenei noastre 1 cunoaște astfel, odată cu gongul de început, o ediție bogată în daruri de frumuseți, în originalitate și căutări fructuoase pe târîmul dramaturgiei și al artei spectacolului. Vor fi prezente, cum o învederează programul pe care o reproducem în continuare, colective dramatice de prestigiu ale țării, începînd cu Teatrul Național din București, sînt reprezentați în repertoriul de concurs dramaturgi de primă mărime ai literelor românești, Oaspeților și, desigur, artiștilor timișoreni care ne reprezintă, urarea de deplină reușită. Vor cîștiga cei mai buni, dar cîștigată va fi întreaga mișcare teatrală românească prin această gală, care se dovedește, de la ediție la ediție, o tribună de afirmare a ideilor mari și durabile, a piesei dar și a spectacolului de valoare- Gala teatrală pe care, nu fără minciune, o găzduiește Timișoara, se va inaugura astăzi, duminică, cu spectacolul Săptămîna patimilor de Paul Anghel, în interpretarea Teatrului Național „V. Alecsandri“ ’ din Iași. Luni seara, Teatrul Ciulești din Capitala va prezenta spectacolul cu piesa lui Eugen Barbu. „Să nu-ți faci prăvălie cu 1 scară“ ; Marți, Teatrul de stat din Oradea va evolua cu piesa lui Paul Everac, Dulapul“ (secția maghiară), urmat de Teatrul de comedie din București, cu „Acești nebunii fățarnici“, de Teodor Mazilu (ora 19,30). » Miercuri, sunt programate alte două spectacole, în matineu și respectiv seara: i „La un pas de fericire“ de Petre Budeanu, al Teatrului „C. I. Nottara“ Săi • si „Dalbul pribeag“, de D R. Popescu, în jo- ț (Continuare in pagina a 3-a)J tr s