Drapelul Roşu, august 1988 (Anul 44, nr. 13523-13547)

1988-08-02 / nr. 13523

apelul roșu ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN TIMIȘ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XLV, nr. 13.523 Marți, 2 august 1988 4 pagini, 50 bani TAnne, unit iv Ai ÍN SPIRITUL INDICAȚIILOR ȘI ORIENTĂRILOR TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU ANGAJARE FERMĂ. ÎNALTĂ RĂSPUNDERE PENTRU ÎNDEPLINIREA EXEMPLARĂ A PLANULUI S-a încheiat prima lună a celui de-al doilea semestru al anului, perioadă în care oamenii muncii din unitățile economice ale județului au acționat cu abnegație și dăruire, cu spirit revoluționar, sub îndrumarea organelor și organizațiilor de partid, pe temeiul indicațiilor și orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în recentele expuneri programatice, obținînd rezultate meritorii în toate domeniile de activitate. Astfel, serie de unități, între care : Î.A.E.M., I.T.C. „Memorii“, I.F.E.T., I.M. Lugoj, „Bumbacul“, I.M.A., întreprinderea de încălțăminte și calapoade Lugoj, „Ciocanul“ — Nădrag, întreprinderea de țigarete și altele, au izbutit nu numai să-și onoreze, ci chiar să-și depășească substanțial prevederile de plan. De asemenea, urmare a acțiunilor inițiate de organizațiile de partid și consiliile oamenilor muncii, la nivelul economiei timișene măsurile aplicate în acest an, cît și cele din 1987, ale căror efecte continuă și în 1988, au condus la obținerea unui spor de produdcție marfă și pentru export în valoare de 841 milioane lei, la o reducere a cheltuielilor totale de producție cu 256 milioane lei, din care 157 milioane lei cheltuieli materiale, în luna iulie au fost onorate toate cotractele încheiate cu beneficiarii externi, în perioada care a trecut din acest an livrîndu-se suplimentar unor firme externe, la cererea acestora, produse însumînd peste 200 milioane lei. Printr-o temeinică organizare a muncii, adaptînd operativ producția la cerințele și exigențele pieții externe, aplicînd tehnologii moderne, de înalt randament, unități ca „Electromotor“, I.A.E.M., „Paltim“, „Arta textilă“, „Industria lînii“ și altele lucrează deja comenzi cu termene de livrare în trimestrul IV. a.c. Cu toate acestea, așa cum a subliniat secretarul general al partidului recenta ședință a Comitetulului Politic Executiv al C.C al P.C.R. la nivelul economiei naționale, dar și în unitățile economice timișene, s-au manifestat o serie de lipsuri și neajunsuri care, nesoluționate la timp, au condus la înregistrarea unor rămîneri în urmă. Cu restanțe la principalul indicator economic — producția fizică — și, de aici și la alți indicatori — între care costurile de producție —, se prezintă Schela de producție petrolieră Șandra. Combinatul petrochimic „Solventul“, întreprinderile „Azur“, „Detergenți", încălțăminte „Banatul", „Modern“, Jimbolia, „Textila“ Lugoj și altele. Așa cum a indicat secretarul general al partidului, peste tot, în unitățile cu restanțe, organizațiile de partid și conducerile colective au stabilit programe cuprinzătoare de măsuri, a căror materializare trebuie să asigure recuperarea, în cel mai scurt timp, a tuturor rămânerilor în urmă, realizarea în cele mai bune condiții a planului pe acest an. După cum se cunoaște, pe baza indicațiilor și orientărilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, în conformitate cu hotărîrile Congresului al XIII-lea și Conferinței Naționale partidului, începînd cu ale această lună, un însemnat număr de oameni ai muncii din județul Timiș vor beneficia de retribuții majorate — o nouă și elocventă expresie a grijii statornice pe care partidul și statul nostru, personal tovarășul Nicolae Ceaușescu, o poartă ridicării continue a nivelului de trai material și spiritual al poporului. Este cît se poate de limpede faptul că noile măsuri de majorare a retribuțiilor și a pensiilor necesită fonduri financiare importante, care trebuie onorate printr-o activitate tot mai spornică, de calitate, printr-o creștere mai accentuată a productivității muncii, reducerea consumurilor, sporirea eficienței întregii activități productive. Tocmai de aceea, luna în care am intrat — hotărîtoare pentru înfăptuirea integrală a sarcinilor stabilite pe cel de-al treilea trimestru — trebuie să constituie, pentru toate colectivele muncitorești timișene, o perioadă-model de angajare revoluționară, de mobilizare plenară în realizarea integrală a planului pe august și pe întregul an. • In fiecare întreprindere, la fiecare loc de muncă, acțiuni și măsuri concrete pentru realizarea, în întreaga structură sortimentală planificată, a producției fizice; • Prioritatea nr. 1 a economiei timișene o constituie, în continuare, onorarea și livrarea ritmică, la înalt nivel tehnic și calitativ, a contractelor de export ; • In toate unitățile economice, accent pe materializarea măsurilor cuprinse in programele de perfecționare a organizării și modernizare a proceselor de fabricație, pentru încadrarea în costurile de producție planificate. In secția 10 a întreprinderii „Electromotor“ Timișoara — de unde prezentăm această imagine —, ca de altfel în toate sectoarele unității, o atenție deosebită se acordă onorării ritmice, la înalt nivel tehnic și de eficiență, a tuturor contractelor încheiate cu partenerii externi. Organizîndu-și temeinic munca, asimilînd în fabricație noi familii de motoare electrice, cu parametri tehnico-funcționali și de fiabilitate sporiți, aplicînd o serie de tehnologii moderne, de înalt randament, colectivul unității a cîștigat un important avans în realizarea producției de export.Fotografie de GH. POPESCU) / \ Urgențe în agricultură - ----------------------------------------------------| IRIGAȚIILE! • Culturile de legume, porumb, sfeclă de zahăr, soia, plantele de nutreț, au acum mare nevoie de apă. Seceta se prelungește și există pericolul real ca recoltele să fie compromise, ceea ce ar provoca mari daune economiei naționale, unităților agricole. De aceea, se impune ca în fiecare unitate agricolă și localitate să fie întreprinse măsuri energice in vederea diminuării cît mai mult posibil a efectelor negative ale lipsei de precipitații naturale. • Instalațiile și amenajările deirigat trebuie să funcționze neîntrerupt, atit ziua cît și noaptea, in care sens conducerile de unități și birourile consiliilor populare au datoria să organizeze munca in două schimburi, asigurîndu-se un număr suficient de oameni la mutatul aripilor de ploaie; • Să fie folosite la maximum toate resursele locale de apă, inclusiv canalele de desecare, umplute recent cu apă din riuri. In acest scop, trebuie repuse in funcțiune toate motopompele și pompele acționate manual existente în unități, precum și in dotarea formațiilor de pompieri de la comune. • Așa cum a stabilit Comandamentul județean, organele și organizațiile de partid, consiliile populare și unitățile agricole au obligația să organizeze ample acțiuni pentru udarea cu mijloace simple a terenurilor cultivate, mobilizînd in acest scop întreaga populație a satelor. Intrucit situația este deosebit de critică, fiecare locuitor din mediul rural trebuie să fie conștient de faptul că, în această perioadă, nu există — nu poate exista — artă, sarcină sau lucrare mai urgentă și mai importantă decit irigatul culturilor agricole prin toate mijloacele, salvarea culturilor amenințate de secetă constituind o înaltă îndatorire patriotică. • Tot acum, se cer eliberate miriștile de paie, la transportul acestora în incintele zootehnice sau, după caz, la capătul lanurilor, folosindu-se atit forța mecanică, cît și atelajele. • Tractoarele, in cea mai mare parte a lor, trebuie folosite la executarea arăturilor, prioritate avind acele suprafețe ce vor fi insămînțate in prima parte a toamnei. Portret in lumină Laboratorul psihosocial al întreprinderii timișorene „Electromotor“ este un auxiliar prețios al înfăptuirii programelor de modernizare și de organizare științifică a producției și a muncii, în acest spațiu „locuit“ de aparate și plante, cu aspect de atelier, dar și de grădină botanică, psihologul Marin Sterescu, care lucrează aici de peste douăzeci de ani, a întîmpinat aproape pe fiecare membru al familii muncitorești marii de producători ai motoarelor românești cu marca „E.M.T ", cu credința că ln fiecare univers uman se află elementele necesare integrării sociale. în acest laborator se produc conexiunile cele mai subtile nu ale componentelor sofisticate conținute de vreun ordinator, ci atât de necesarele conexiuni ale ființei umane cu munca,creația, cu viața de producție pe care tinerii încadrați vin să o deruleze cutezător, angajant în calitatea lor de făuritori ai societății socialiste multilateral dezvoltate. Și cine poate acționa în acest sens dacă nu un om sensibil, preocupat fără rezervă de profesia mmmm sa, dar și de ceea ce ar putea îmbogăți mereu activitatea umană? Maria Sterescu pictează, sculptează, scrie. Scrie teatru și își citește lucrările în ședințele de lucru ale cenaclului literar „Ecouri“ din întreprindere, alături de colegi, muncitori maiștri, controlori de ’tate, economiști, ingineri. Este deținătoare a premiului înui, pentru piesa „Codul“, avînd ca temă pacea, premiu obținut la faza județeană a Festivalului național „Cintarea României este, de asemenea, autoarea unor originale și expresive portrete în ulei, a altor compoziții picturale, din care se desprind profunda cunoaștere socială și a sufletului uman, o reală acuitate a analizei și a sintezei. Aceste calități de investigare, de data aceasta îndreptate asupra unui obiect tehnic, s-au învederat și în conceperea aparaturii cu care este dotat laboratorul psiho-social. dintre componentele Unul acestuia ne atrage atenția: este vorba de un aparat portabil — minimultitester E.M.T. —, prototipul fiind executat Ing . ALEXANDRESCU, cenaclul literar „Ecouri“ al întreprinderii „Electromotor“ (Cont. In pag. a 2-a) / f