Drum Nou, mai 1953 (Anul 10, nr. 2612-2636)

1953-05-03 / nr. 2612

Fat. 2. DRUM NOV Sz. 2812 Pentru mecanizarea agriculturii noastre Futea Sirmond şi ateii care la cinstea Înainte, pe bulevardul Sterim se vedea o coloană compactă purtând numeroase drapele roşii şi tricolore. Era coloana constructorilor de tractoare din oraşul nostru care de curând au fost distinşi pentru succesele lor obţinute la producţie în cursul anului 1952 cu „Menţiunea scrisă”. In fruntea coloanei ,înainta un tractor K.D. 35 împodobit cu drapele roşii pe care era aşezat un grafic mare, grafic care oglindea că uzina începând cu data de 29 Aprilie lucra în contul zilei de 12 Mai, la rândul coloanei constructorilor de tractoare păşeau mândri de succesele lor stahanoviştii Contantircescu loan, Bucşa Traien, Maravela Sirmon, zilei de 1 Mai au aprcat printre primii la uzină metoda Gotesov de tăiere intensivă a metalelor, la timpul demonstraţiei coloane constructorior de tractoare a scandat cu însufleţire lozinci care exprimau hotărârea lor de a înfăptui politica partidului nostru de transionare socialistă a agriculturii. Uzinele „Sovromtractor ’ ’ mândria ţării noastre se afirmă tot mai mult ca un post avansat de aplicare a celor mai înaintate metode de muncă. La un rezultat al însuşirii şi aplicării pe scară largă a metodelor sovietice, din rândul muncitorlor şi tehnicienilor uzinei s’au ridicat numeroşi stahanovişti şi fruntaşi in producţie. Aceştia prin exemplul lor personal antrenează şi pe codalţi muncitori din uzină în lupta pentru îmba- nătăţirea calităţii tractotfhţi, pentru realizarea de economi, pentru confreria sporire a producţiei şi productiviăţii muncii. Eri cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai muncitorii şi tehnicienii uzinei „Sovramtractor” şi-au manifestat încăodată dorinţa lor arzătoare de a dezvolta pe mai departe succesele obţinute in producţie, contribuţie de seamă la întărirea patriei noastre, la apărarea păcii. Măreaţa demonstraţie a oamenilor muncă din oraşul şi regiunea Stalin Coloana celor care lucrează în contul anilor viitori Demonstraţia oamenilor muncii din Oraşul Staln este deschisă de către coloana fiurtaşilor şi stehanoviştilor ,,um fahrifeîe şi uzinele Oraşului Stalin, în curerea zilei de 1 Mai numărul Stahanoviştilor şi fruntaşilor la producţie, a csesatrt cumul în fabricile noastre datorită aplicării şi extinderii metodelor avansate de nautică sovietice. Cei mai mulţi dintre ei poartă cu mândrie pe piept ordine şi medalii acordate de partid şi guvern pentru merite deosebite la producte, la PŞţjMrete rânduri ale coloanei se află stahanoftiştii Bazate lufin, Hosezu Domokos şi Dezső Andrei, de la fabrica de ciment „Temelia”. Cu bucuria succeselor la priviri şi la inimă ei trec prin faţa tribunei exprorrânriu-şi dragostea şi hotărîrea de a-şi intensifica pe mai departe munca şi a da patriei cât mai mult ciment pentru măreţele construcţii ale cracinafatari. Muteri de ei, la coloană se află bobinafoerea stahanovfstă Bidian Mixiaa şi ţesătoarea stahanovistă Kapitány Roza, de la fabrica „Partensil Roşu” precum şi mecanico cinefantist Pemeea Florea şi fochistul ©ferden Wie deka depoul Treais- Triaj. la efartea sitei de 1 Mai ei au realizat economii de 60 de tone combusti. Primăvara Republicii Noastre După coloana stahaniştilor şi a brigadierilor voluntari de pe Şantierul Trioperatui din Oraşul Stalin in faţa tribunei şi-a făcut apariţia coteria premierilor. Puterniceaplauze au fatâmplarat pe cei mai tineri participanţi la demonstraţia de 1 Mai, veniţi săarate cu emoţie şi dragoste partidului că se pregătesc cu hotărâri să devină constructori de seamă ai socialismului, luptători neînfricaţi pentru marea cauză a lui Lenin şi Stalin, pentru pace. Un grup de pionieri, la pas voios şi tineresc se avântă spre tribună. Printre aceştia se a£,că şi pioniera Gardea Livia, fiică de muncitor stahanovist, fruntaşă la învăţătură din unitatea Nr. 19. Tinerele vlăstare ale patriei noastre purtau la mâini buchete de garoafe albe şi roşii, iată 4 pionieri se apropie de tribuna oficială şi înmânează buchete de flori conducătorilor din regiunea noastră. Din rândul coloanei pionierilor se înalţă ,deasupra bulevardului Stalin porumbei albi simbol al păcii, scumpă oamenilor muncii din lumea întreagă. Partidului nostru în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej care ne călăuzeşte după experienţa Uniunii Sovietice, pionierii îi datorează întreaga lor copilărie lipsită de griji, viitorul fericit şi toate bucuriile de azi şi de mâine. Trec prin faţa tribunei în rânduri dese coloane de elevi şi studenţi — viitori constructori ai socialismului.. Studenţii Institutului de Silvicultură din Grosul Stalin trec purtând la mâini drapele roşii, tricolore şi pancarte scandând cu entuziasm lozinci care exprimau dragostea lor faţă de conducătorii noştri iubiţi, faţă de Ufliunea Sovietică, eliberatoarea patriei noastre. Pe feţele lor se putea citi bucuria vieţii libere de azi, recunoştinţa fierbinte faţă de partid şi guvern care a creat toate posibilităţile tinerilor din patria noastră de a învăţa pentru a deveni cadre de nădejde ale cincinalului. Cu aplauze puternice sunt primiţi studenţii Institutului de Mecarrică din Oraşul Stalin, viitoarele cadre de ingineri chemaţi să aducă aportul lor în construirea socialismului la patria noastră. Rând ,pe rând trec coloane de elevi de diferite naţionalităţi manifestându-şi dragostea lor faţa de partid care le-a acordat cele mai largi drepturi democratice, trăind la deplină armonie şi frăţie. Printre coloanele de manifestanţi se aflau şi elevii şcolii medii tehnice de construcţii în rândurile cărora erau elevi de naţionalitate română, germană şi maghiară. La coloana ce se scurgea fără încetare, au păşit şi elevii şcolilor pedagogice de fete şi băieţi, viitori învăţători care mâine vor educa copii în spiritul nou, comunist. In uniforme bleumarin, în pas cadenţat şi latr’o aliniere perfectă, cu feţele luminate de bucurie, cu priviri pline de seninătate au defilat prin faţa tribunei oficiale elevii Direcţiei Generate a Rezervelor de Muncă. Partidul şi guvernul nostru au creat tinerilor toate posibilităţile ca aceştia să-şi însuşească o meserie şi astfel să devină cadre de nădejde în lupta pentru îndeplinirea cincinalului în 4 ani. Pentru dezvoltarea transportului feroviar în rânduri strânse trec coloanele muncitorilor de la C.F.R. pe feţele cărora se citeşte bucuria cu care sărbătoresc măreaţa zi de 1 Mai, în cinstea căreia au muncit cu mult elan pentru îndeplinirea şi depăşirea angajamentelor luate. Graficele de producţie ce te poartă cu mândrie oglindesc realizările lor atât la transport, material rulant, cât şi de economii de combustibil. Muncitorii de la depoul de locomotive Timiş-Triaj în cinstea zilei de 1 Mai şi-au îndeplinit planul la proporţie de 114 la sută la km. ungere, L66166 la sută la B.R.D.-uri, în frunte situându-se mecanicii stahanovişti Zecfaeru loan, decorat cu Medalia Muncii, Gruşinski Raimund, Căpăţână Nicolae, Icofte Ştefan, Mărguţă Vasile şi fruntaşii înproducţie Şandru Vie şi Voiniceanu loan şefi de tură care au expediat cu 5 trenuri mai mult decât numărul planificat. Cu capul sus, mândrii de realizările obţinute îşi manifestă dragostea faţă de conducătorii partidului nostru drag muncitorii de la Atelierele de Automotoare care au depăşit simţitor angajamentele de plan, lucrând în contul zilei de 20 Mai. Nu mică le este bucuriamuncitorilor stahanovişti Ţinto Ştefan şi Kelemen Alexandru decoraţi cu Medalia Muncii, în jurul cărora şi după exemplul lor, se strâng tot mai mulţi muncitori în lupta pentru a da Patriei noastre cât mai multe produse, pentru lărgirea parcului de automotoare. Trec prin faţa tribunei muncitorii de la Atelierele de Locomotive şi Vagoane care raportează partidului şi guvernului că lucrează la contul zilei de 27 Mai. In mijlocul lor se află strungarul stahanovist Carpovici Macarie, decorat cu Medalia Muncii, montetorul stahanovist Caşcaval Sergiu, fruntaşul la producţie, Bădiţoiu Dumitru, care transmit voioşia şi mulţumirea lor tuturor celor din jur. Cu aceeaşi dragoste manifestă muncitorii de la staţia Timiş-Triaj care au luat-o cu mult timpului înainte lucrând la contul zilei de 7 iune. In fruntea lor se situeză şefa de tren stahanovista Stanciu Georgeta care a realizat 159 la sută tren km. conduşi, impiegatul de mişcare stahanovist Stânca Emil, care a realizat planul la proporţie de 123 la sută. Siguri şi cu încredere în forţele lor scandând lozinci care exprimă dragostea lor faţă de regimul nostru democrat-popular şi de conducătorii noştrii, trec muncitorii staţiei Oraşul Stalin-Călători in rândul cărora se văd impiegatul de mişcare stahanovist Crăciun Gh., manevrantul Moroşan Vasile, evidenţiat in producţie, muncitorii de la Serviciul de Exploatare, cei de la serviciile regionale, elevii Grupului Şcolilor de Calificare C.F.R. care se situază primii pe ţară la întrecerea socialistă iniţiată de ei între grupurile şcolare C.F.R. şi corul regionalei care intonează un cântec dedicat iubitului nostru conducător tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej-Muncitorii feroviari din Oraşul Stalin sunt hotăriţi să dezvolte şi pe mai departe succesele lor înproducţie, să contribue din plin la lărgirea transporturilor,pârghie de bază la construirea socialismului în ţara noastră. Constructorii de maşini-unelte Se apropie acum plini de voioşie muncitorii, inginerii şi tehnicienii uzinelor „Steagul Roşu”. Succesele şi realizările minunate ale oamenilor muncii de la uzinele „Steagul Roşu” sunt rodul prieteniei adevărate pe care ne-o acordă poporul sovietic, prin imensul ajutor în maşini, utilaj şi specialişti. Neţărmurită este dragostea şi recunoştinţa muncitorilor uzinelor „Steagul Roşu” faţă de parietul nostru, faţă de Comitetul Central în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, care ne călăuzeşte către o viaţă mai îmbelşugată şi fericită. La începutul lunii Aprilie sute de muncitori se ridicau în şedinţe pentru a răspunde prin angajamente noi la cinstea zilei de 1 Mai. Aceste angajamente au prins zi de zi viaţă prin munca plină de elan a miilor de oameni ai muncii angrenaţi în întrecere socialistă. Dacă în cinstea zilei de 1 Mai anul trecut atelierul kri Chiş Grigore a fost declarat stahanovist, apoi anul acesta în cinstea marii sărbători a oamenilor muncii au fost declarate stahanoviste atelierele 924 condus de tov. Târtoabă Ioan și 934 condus de tov. Constanda Alexandru. Colectivul celor două ateliere stahanoviste păşeşte mândru în rândurile muncitorilor de la „Steagul Roşu”, hotărîţi fiind să-şi înmulţească eforturile în vederea unor succese şi mai frumoase. Intre demonstranţi defilează şeful de echipă Bencze Andrei care s-a angajat în cinstea lui 1 Mai să monteze primul strung de copiat românesc. Iată brigada U.T.M. Nr. 17 condusa de stahanovistul Furtună Ion care lucrează de pe acum în contul ultimelor săptămâni ale cincinalului. Germil înaintea timpului a luat-o și brigada condusă de turnătorul stahanovist Bălărău Ion, el personal lucrând la contul anului 1957. Brigada stahanovistă U.T.M. Nr. 26, al cărei responsabil este stahanovistul Amariei loan, a realizat de la începutul anului o economie de 165 mii lei, iar economiile realizate pe uzină la acest an se ridică la 1.445.936 lei, dintre care jumătate îşi au izvorul în inovaţii şi raţionalizări. Muncitorii, inginerii şi tehnicienii urmetor „Steagul Roşu” raportează cu mândriepartidului că angajamentele luate de fabrica de rulmenţi au fost îndeplinite, producând rulmenţi în contul zilei de 11 Mai, piese forjate în contul ziei de 9 Mai, iar metoda stahanovistului Colesov de tăiere intensivă a metalelor este folosită de peste 30 de muncitori, întrecând mult cifra angajată. Plini de bucurie demonstrează şi cei 7 stahanovişti decoraţi cu insigne şi alţi 9 care au primit diplome ale Ministerului Metalurgiei cum sunt Tănase Nicolae, Nistor Aurel, Cerchez Tănase, Ntcoară Vasie şi alţii. Purtând steaguri roşii şi tricolore, tablourile clasicilor marxiemi-lemniemului şi ale conducătorilor partidului nostru, scandând lozinci, muncitorii, inginerii şi tehnicienii de la uzinele „Steagul Roşu” trec prin faţa tribunei. Ei închină victoriile lor obţinute la muncă frăţiei între popoarele iernii, urâte strâns la lupta lor pentru pace. ★ încă de dimineaţă muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii uzinelor „Brefaer Bete” din Oraşul Steife, s’au adunat in faţa uzineipentru a pleca la defilare. In discuţiile lor muncitorii vorbeau despre realizările regimului democrat-popular, despre cornuhie noi la care se sărbătoreşte acum zia de 1 Mai. Pe străzi, în drum spre tribună, muncitorii scandau lozinci care exprimau voinţa lor de luptă pentru pace, pentru construirea socialiernului în patria noastră, precum şi urator împotriva aţâţătorilor la război imperialişti şi a slugilor lor. Coloami era predominată die tablourile marilor dascăli ai proletar la tutoi, ale conducătorilor Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, ale conducătorilor partidului nostru precum şii ale conducătorilor partidelor admiruste şi muncitoreşti din întreaga lume. Coloana se apropie de tribună. In fruntea ei se află muncitorii sectorului tâmplarie, sector fruntaş la întrecerea socialistă şi în ziua schimbului de onoare organizat în cinstea zilei de 1 Mai. Muncitorii uzieei „Breiner Beia” au întâmpinat ziua de 1 Mai cu noi realizări în producţie, şi cadrul întrecerii s’au evidenţiat numeroşi muncitori stahanovişti şi fruntaşi în producţie care au avut depăşiri de normă între 40—80 la sută. La timpul defilării muncitorii şi-au exprimat devotamentul lor faţă de Partidul Muncitoresc Ro mân la frunte cu iubitul nostru conducător, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu- Dej. Textilistele raportează partidului despre succesele lor Textilistele de la „Partizanul Roşu” Oraşul Stalin, au participat cu multă dragoste la demonstraţia zilei de 1 Mai. In faţa coloanei păşea Gtahar lovistul Géczy Ioan purtând drapelul roşu de întreprindere fruntaşă pe întreaga ţară, în ramura de producţie respectivi. Cu mândrie muncitoarele de la „Partizanul Roşu” purtau portretele conducătorilor partidului nostru şi un panou împodobit la culorile stofelor ţesute peste plan, pe care era scris „Lucrăm la contul lunii Februarie 1954”. Cu bucuria succeselor la priviri au trecutprin faţa tribunei stahanovistele Meşota Eufrostaa care în iara aplicării metodei sovietice Metahcov a depăşit planul în cinstea zilei de 1 Mai cu 95 la sută şi tânăra stahanovistă ţesătoare Wegendt Reghina care lucrează la 3 războaie. In cinstea măreţei zile de 1 Mai ea a realizat o depăşire de 34 la sută. Printre demonstranţi se aflau deasemeni numeroşi alţi stahanovişti şi fruntaşi,purtând cu mândrie graficele care arătau depăşirea planului, îmbunătăţirea calităţii produselor, creşterea numărului muncitorilor la întrecerea socialistă în cinstea zilei de 1 Mai. Colectivul fabricii „Partizanul Roşu” şi-a exprimat cu prilejul zilei de 1 Mai, hotărârea de a dezvolta succesele obţinute pânăacum, de a da patriei stofă mai multă şi de bună calitate, contribuind la înfăptuireapoliticii partidului nostru de ridicare permanentă a nivelului de trai material al oamenilor muncii din țara noastră. Defilează colectiviştii din oraşul nostru Prin faţa tribunei oficiale trec mândre delegaţii de colectivişti ai gospodăriilor agricole colective „I. V. Mieterin” şi „Viaţa Nouă“ din cartierul 7 Noembrie, Oraşul Stalin. Lozincile pe care le scandează arată hotărirea lor fermă de a munci cu mai mult spor pentru a obţine producţii superioare la hectar, de a valorifica mai multe produse prin cooperaţie pentru aprovizionarea celor ce muncesc, de a întări mai mult alianţa dintre clasa muncitoare cu ţărănimea muncitoare, participând astfel efectiv la realizarea măreţelor sarcinile construcţiei socialismului în patria noastră. Pe feţele tuturor se putea citi şi desprinde bucuria lor ce o au faţă de viaţa nouă pe care o trăiesc astăzi, pentru grijadeosebită ce ce-o poartă Partidul şi Guvernul nostru şi pentru ajutorul ce-l primesc din partea clasei muncitoare in maşini şi tractoare, pentru a putea lucra astfel pământul în condiţiuni optime cu unelte mecanizate şi pe baza regulilor agrotehnice avansate, chezăşia unor recolte bogate. In fruntea coloanei delegaţiilor de colectivişti din oraşul nostru sunt colectiviştii Ţurcan Maria, Cârstea Nicolae şi alţii care s-au evidenţiat la desfăşurarea muncilor din campania de primăvară. Ziua de 1 Mai a constituit pentru colectiviştii din oraşul nostru cât şi pentru cei din regiunea întreagă un prilej deosebit pentru a-şi manifesta hotărirea lor fermă de a munci cu mai mult elan pentru întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor lor colective, de a obţine noi şi însemnate succese în muncă în cinstea Congresului fruntaşilor din gospodăriile colective, dovedind totodată prin fapte superioritatea muncii pe întinderi mari şi cu unelte mecanizate, atrăgând noi şi noi familii, de ţărani muncitori pe drumul gospodăriei colective.