Drum Nou, mai 1954 (Anul 11, nr. 2919-2943)

1954-05-03 / nr. 2919

Pag. 2 DRUM NOU în luptă pentru transformarea socialistă a agriculturii Demonstraţia a fost deschisă de coloana constructorilor de tractoare, deţinători pentru a doua oară a Drapelului roşu de producţie în ramura construcţiilor de maşini. La chemarea partidului şi guvernului nostru, constructorii de tractoare şi-au sporit eforturile în producţie, pentru a da cut mai multe tractoare de bună calitate ţărănimii muncitoare, în vederea mecanizării agriculturii noastre, a transformării socialiste a agriculturii. Ei raportează în faţa partidului şi a guvernului că uzinele de tractoare şi-au îndeplinit şi depăşit planul de construcţii de tractoare cu 13 la sută faţă de anul 1953. Cu aplauze puternice au fost întîmpinate pe tot traseul defilării, cele trei tractoare K.D.- 35 care purtau graficele indicatoare ale rezultatelor muncii pline de elan a colectivului uzinelor de tractoare. Primul, condus de fruntaş al întrecerii socialiste Mihai Bîrjoveanu, purta un mare panou, din care rezulta că productivitatea muncii a sporit în acest an în mod simţitor, datorită aplicării stăruitoare şi pe scară largă a metodelor de lucru sovietice. Al doilea grafic, purtat pe un tractor condus de fruntaşul în întrecerea socialistă, Gheorghe Ştefu, arată că în uzină au fost realizate, de la începutul acestui an, economii de cîteva zeci de milioane lei, iar în cinstea zilei de 1 Mai, au fost date în folosinţă încă trei blocuri muncitoreşti. Al treilea tractor, condus de fruntaşul în Întrecerea socialistă Ioan Negrea, arăta ca producţia pieselor de schimb a crescut cu 370,09 la sută faţă de anul trecut. Oţelarii uzinei de tractoare au realizat în cinstea zilei de 1 Mai cea mai mare producţie şi cel mai redus preţ de cost din viaţa oţelăriei. Schimbul maistrului inovator Francisc Balint, echipa pripi topitorului Traian Semeneiuc, prim topitorii Gheorghe Mareş, Crăciun Şuta, Eugen Berchi şi alte sute de fruntaşi ai întrecerii au defilat prin faţa tribunei mîndri de succesele obţinute în producţie în cinstea zilei de 1 Mai. In aceeaşi coloană au defilat şi muncitori tineri, noi fruntaşi ai întrecerii socialiste, ca Strungarii Emil Frîncu şi Rozalia Iancso, care în cinstea zilei de 1 Mai au realizat primele inovaţii din viaţa lor, contribuind la creşterea productivităţii muncii şi la reducerea timpului de lucru cu aproape 50 la sută. In încheierea coloanei constructorilor de tractoare au defilat corul uzinei, format din peste 120 de persoane şi cele cinei brigăzi artisteie oragnizate în cinstea zilei de 1 Mai. Trec muncitorii de la uzinele „Steagul Roşu“ In timp ce fanfara intonează cu putere un marş, apare coloana uzinelor „Steagul Roşu“ în fruntea căreia sunt purtate panourile care arată noile succese obţinute de colectivul acestor uzine. Cu realizările pe care le-au obţinut, se mîndresc muncitorii, tehnicienii şi inginerii uzinelor „Steagul Roşu“, se mîndreşte întregul nostru popor muncitor, ca de o minunată realizare a regimului nostru democratpopular. Toate succesele colectivului de la uzinele „Steagul Roşu“ sînt roadele prieteniei frăţeşti pe care ne-o acordă marele popor sovietic, sunt rodul ajutorului frăţesc primit din partea Uniunii Sovietice. Neţărmurită este dragostea şi recunoştinţa muncitorilor de la uzinele „Steagul Roşu” faţă de partidul nostru, în frunte cu Comitetul său Central, dragoste şi recunoştinţă exprimate prin realizările obţinute în cinstea zilei de 1 Mai. Intre acestea sunt şi rezultatele obţinute ca răspuns la chemarea la întrecere a colectivului uzinei de maşini agricole „7 Noiembrie” din Craiova. In fruntea coloanei de oameni ce defilează, sunt fruntaşii întrecerii in cinstea măreţei sărbători a oamenilor muncii de pretutindeni, colectivul sectorului mecanicului şef, care a realizat planul pe primele 4 luni în prorporţie de 130 la sută, urmând fabrica de rulmenţi cu 118 la sută, forja cu 110 la sută, turnătoria de fontă cu 109 la sută, turnătoria de oţel cu 106 la sută şi apoi celelalte. Coloana imensă a muncitorilor de la uzinele „Steagul Roşu” trece prin faţa tribunei purtînd tablourile marilor dascăli ai clasei muncitoare, Marx, Engels, Lenin şi Stalin, portretele tovarăşilor G. M. Malencov şi N. S. Hruşciov, al tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej ale membrilor Biroului politic al C.C. al P.M.R. şi ale conducătorilor partidelor frăţeşti. Intre demonstranţi defilează tov. Toma Niţescu, care a obţinut cel mai frumos rezultat cu ocazia schimbului de onoare in cinstea zilei de 1 Mai, cu o realizare de 1615 la sută faţă de normă. Iată şi pe membrii brigăzii nr. 51, compusă din turnătorii Ioan Bălărău, Ioan Coliban, Petru Mureşan, Aurel Marcu, care şi-au îndeplinit cu cinste angajamentul luat, acela de a-şi îndeplini planul pe luna aprilie, in proporţie de 120 la sută. Defilează şi membrii brigăzii fruntaşe, brigada utemistă nr. 26, printre care Virgil Petricu, Ioan Năstase şi alţii, care urmînd exemplul comuniştilor, folosind din plin cele 460 de minute de lucru şi respectînd disciplina de plan, au dat matriţe de calitate superioară, obţinînd totodată o depăşire de normă de 150 la sută. Muncitorii de la „Steagul Roşu” poartă cu mindrie pancarte cu numele celor mai vrednici tovarăşi de muncă: Nicolae Buzei, Zoltán Rakoşi, Eremie Pitiş, Vaier Pascovici, Mihai Suciu, Nicolaie David, Saveta Toma, Pavel Morani, Alexandru Bejan, Ioan Şchiopu şi mulţi alţii, fruntaşi în schimburile de onoare, fruntaşi care s-au ridicat acum şi fruntaşi mai vechi, care prin realizările obţinute au dovedit din plin hotăririle lor ferme de a traduce în viaţă măsurile economice luate de plenara C.C. al P.M.R. din august 1953. Trecînd prin faţa tribunei, muncitorii, inginerii şi tehnicienii uzinelor „Steagul Roşu” sunt mîndri de victoriile Ior în muncă, pe care le-au obţinut şi le-au dedicat frăţiei intre popoarele lumii, luptei pentru apărarea cauzei păcii. In lupta pentru sporirea producţiei de bunuri de larg consum Miile de oameni ai muncii din industria uşoară trec prin faţa tribunelor, raportînd partidului şi guvernului despre succesele obţinute în lupta pentru traducerea în viaţă a hotăririlor plenarei lărgite a C.C. al P.M.R. din august 1953. Iată-i pe muncitorii de la fabrica „Partizanul Roşu“, cu graficul de producţie în fruntea coloanei, pe care stă scris: „Lucrăm în contul zilei de 1 iunie 1955“. Mindre de rodul muncii lor păşesc în coloană harnicele ţesătoare Elena Dumitrescu, Carolina Altfater, Semina Krizbai, dărăcitoarele Maria Gross, Elena Motoaşcă, filatoarele Maria Aneăa, Maria Oţelaş, vopsitorul Gheorghe Oprea, care în ziua schimbului de onoare organizat în cinstea zilei de 1 Mai, prin aplicarea metodelor înaintate de muncă, s-au situat în fruntea întrecerii, plini de entuziasm, în aplauzele oamenilor muncii, trec muncitorii şi tehnicienii fabricii „Textila Roşie“. Ca urmare a eforturilor sporite ei aduc prin cre Nr. 2919 Măreaţa demonstraţie a oamenilor muncii din Oraşul Stalin cu prilejul zilei de 1 Mai Oraşul nostru, încă cu cîteva zile înainte a îmbrăcat haină de sărbătoare. Zeci şi sute d£ drapele fîlfîiau în adierea vîntului călduţ de primăvară, unduinduşi pînzele roşii şi tricolore. In ziua de 1 Mai, Oraşul Stalin s-a trezit mai devreme ca de obicei. Din zori, din toate cartierele oraşului, zeci de mii de oameni ai muncii s-au grupat în faţa uzinelor şi instituţiilor, îmbrăcaţi în haine de sărbătoare oamenii muncii din Oraşul Stalin, romîni, maghiari, germani şi-au manifestat în această măreaţă zi dragostea şi recunoştinţa lor faţă de partidul şi guvernul nostru, a căror preocupare permanentă este omul muncitor şi satisfacerea nevoilor oamenilor muncii, faţă de marele popor sovietic, constructor victorios al comunismului şi neobosit străjuitor al păcii, faţă de gloriosul Partid Comunist al Uniunii Sovietice şi guvernul sovietic. Spre statuia marelui Stalin se îndreptau coloane nesfîrşite de oameni ai muncii. Demonstraţia oamenilor muncii din Oraşul Stalin, cu prilejul zilei de 1 Mai, exprimă solidaritatea lor cu lupta oamenilor muncii din toată lumea, pentru pace, democraţie şi socialism. Deasupra tribunei centrale, drapată în roşu, se vedeau tablourile marilor dascăli ai proletariatului Marx—Engels—Lenin— Stalin, iar în stînga şi în dreapta alături de portretele membrilor biroului politic al C. C. al P. M. R. se aflau portretele conducătorilor gloriosului P.C.U.S. şi ale conducătorilor partidelor comuniste frăţeşti. Mitingul a fost deschis de tov. Septimiu Milea, preşedintele consiliului sindical regional, care a dat cuvîntul apoi tov. Gheorghe Augustin, prim secretar al comitetului regional de partid, care după ce a arătat importanţa zilei de 1 Mai, a subliniat succesele obţinute de întreprinderile din regiunea şi oraşul nostru, ca uzina de tractoare, Atelierele automotoare C.F.R. şi altele, întreprinderi care şi-au îndeplinit planul înainte de termen. Vorbitorul a arătat de asemenea, că în numeroase întreprinderi metalurgice au luat fiinţă secţii producătoare de bunuri de larg consum. In regiunea noastră au luat fiinţă în acest an 18 gospodării agricole colective, 2 întovărăşiri agricole şi prima întovărăşire zootehnică din regiune, la Vama Buzăului. La ora 9 şi jumătate a început demonstraţia oamenilor muncii din Oraşul Stalin. sterea neîntreruptă a producţiei şi productivităţii muncii o contribuţie însemnată la ridicarea continuă a nivelului de trai al poporului muncitor. In lupta pentru reducerea preţului de cost şi îmbunătăţirea calităţii produselor în cinstea zilei de 1 Mai, s-au situat fruntaşele întrecerii socialiste, gestonerele Livia Nemeş, Ana Ţiîrea, tricotezele Maria Godrn, Ana Linguraru, Irina Coman, Ana Socol, care pe baza aplicării tehnicii înaintate, au îmbunătăţit calitatea produselor cu 100 la sută. Cu angajamentul îndeplinit şi cu hotărîrea fermă de a da oamenilor muncii tot mai multe confecţii, demonstrează colectivul de muncă al fabricii „Republica“. In fruntea coloanei se află brigăzile utemiste conduse de croitorul Petre Mireanu şi Nicolaie Bogdan, care în cinstea zilei de 1 Mai, s-au situat brigăzi fruntaşe pe fabrică, depăşindu-şi sarcinile de plan pe luna aprilie cu 20 la sută. Muncitorii, tehnicienii şi inginerii din industria bunurilor de larg consum, au manifestat de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, pentru întărirea alianţei între clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, pentru prietenia frăţească cu toate popoarele care iubesc pacea, pentru marea noastră prietenă, Uniunea Sovietică, bastionul păcii în lumea întreagă. Coloana feroviarilor încă de dimineaţă, feroviarii de la Atelierele de automotoare C.F.R. din Oraşul Stalin, s-au strîns in faţa uzinei pregătindu-se pentru demonstraţie, manifestîndu-şi dragostea faţă de măreaţa zi a oamenilor muncii din lumea întreagă. Frumos a fost momentul cînd înainte de a pleca coloana, directorul atelierelor, tov. Alexandru Pocol, a înmînat turnătorului fruntaş Adam Adalbert, care se găsea în fruntea coloanei, „Insigna de merit C.F.R.-ist“. Un grup de muncitori, dintre cei mai buni în producţie, printre care turnătorii Petre Ciornei, Adalbert Adam, Mihai Albu şi alţii, poartă cu mîndrie Steagul Roşu de întreprindere fruntaşă pe ramură de producţie, cucerit pentru a treia oară consecutiv decătre muncitorii Atelierelor de automotoare. Demonstrind, ei raportează partidului şi guvernului realizările obţinute în cinstea lui 1 Mai. Numai în ziua schimbului de onoare, planul de producţie pe întreaga întreprindere a fost depăşit cu 42 la sută. In coloană se găsesc muncitori ca strungarul Ioan Stuparu, montatorii Ştefan Dan, Ştefan Czintos şi alţii, care în ziua schimbului de onoare au realizat cite o normă şi jumătate. Cu mindrie poartă utemiştii turnători Gheorghe Savin şi Petre Ungureanu, graficul de producţie pe care stă scris: „Lucrăm in contul zilei de 18 mai“. Muncind cu multă abnegaţie, muncitorii Atelierelor de automotoare C.F.R. şi-au depăşit cu 12 zile angajamentul luat în cinstea marii sărbători. După coloana feroviarilor de la automotoare au demonstrat muncitorii Atelierelor de locomotive şi vagoane. Pe graficul lor de producţie se arată de asemeni, că în cinstea lui 1 Mai au depăşit sarcinile de plan pe primele 4 luni din acest an, cu 19 la sută. Muncitorii secţiei locomotive au reparat în luna aprilie o locomotivă peste plan, iar partidele conduse de Gheorghe Vasile şi Ştefan Papuc, au reparat prin muncă voluntară o locomotivă. A urmat apoi coloana Complexului C.F.R. Oraşul Stalin, care a defilat purtînd panouri cu grafice exprimînd realizările obţinute în producţie. Astfel, la Depoul Timiş Triaj, muncitorii au depăşit planul pe trimestru I din acest an cu 23 la sută şi în prezent lucrează în contul zilei de 8 mai. De asemeni, muncitorii de la staţia Timiş- Triaj, lucrează în contul zilei de 20 Mai. Feroviarii din Oraşul Stalin şiau arătat dorinţa lor de a contribui tot mai mult la întărirea forţelor marelui lagăr al păcii în fruntea căruia se găseşte marea Uniune Sovietică. Ei au arătat fermitatea cu care vor lupta şi de aici înainte, pentru menţinerea păcii şi prieteniei între popoare, pentru construirea socialismului în patria noastră. Numea e mîndria noastră. In lupta pentru pace şi socialism Sub faldurile drapelelor roşii şi tricolore, unduite de adierea vîntului, în tumultul cîntecelor de 1 Mai, executate de corul sfatului popular regional şi în aplauzele furtunoase ale mulţimii, păşesc spre tribună salariaţii sfatului popular regional. Printre ei se află Nicolaie Vătafu, inginerul şef al secţiunii agricole a sfatului popular regional, Maria Bianu, şefa serviciului O.C.L., ştefan Kertész şi alţii, oameni care muncesc cu rîvnă pentru traducerea în fapte a hotăririlor partidului şi guvernului. Săgeata unui panou purtat în fruntea coloanei, oglindeşte succesele industriei locale a regiunii Stalin, a cărei producţie a crescut simţitor faţă de anul trecut. Producţia de textile Înfăţişează o creştere de 81,4 la sută, cea de produse din lemn 30,9 la sută, cea de pielărie 35 la sută, metalurgie 54,7 la sută, iar producţia de articole chimice 120 la sută. Oamenii muncii din agricultură, au primit şi primesc din partea sfatului popular regional un preţios sprijin, pentru a smulge pămîntului roade bogate. Graficul cu realizările în agricultură scoate în evidenţă depăşirea cu 40 la sută a planului de lucrare a pămîntului cu maşinile şi tractoarele statului. „...Munca e mîndria noastră“, glăsuieşte o lozincă din rîndul coloanei de manifestanţi ai sfatului popular al oraşului Stalîn. Şi cu adevăr conţin aceste cuvinte. Tov. Maria Mondoca, vicepreşedinte al sfatului popular, întinde celor doi copii ai săi cite un steguleţ roşu cu un porumbel, simbol al păcii. Dorea parcă să împartă tuturor, odată cu cele două steguleţe, bucuria mare a sărbătorii pe care o trăia. „Filfîiţi-le in vînt”, le spunea ea celor doi copii. Şi ei zîmbeau, fîlfîind bucuros steguleţele păcii. Falnic este viitorul creat micilor cetăţeni, viitorul patriei noastre. Ei învaţă astăzi in nenumăratele şcoli avind la dispoziţie numeroase creşe, cămine, palatele pionierilor, realizări ale regimului nostru comocrat-popular.