Drum Nou, mai 1962 (Anul 19, nr. 5395-5420)

1962-05-01 / nr. 5395

PROLETARY DIN TOATE TARILE UNITI-VA! cazi nou ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL PNR BRASOV SI al SFATULUI POPULAR REGIONAL ANUL XIX, Nr. 5395 ★ MARȚI, 1 MAI 1962 ★ 0 PAGINI. 30 BANI at ! De mai bine de şapte decenii, ziua de I Mai se înscrie ca una din cele mai mari sărbători a oamenilor muncii — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a frăţiei muncitorilor de pretutindeni. Tradiţionala trecere în revistă de I Mai a forţelor omenirii muncitoare, a succeselor ei in lupta pentru o viaţă liberă, pace şi progres social, prilejuieşte anul acesta oamenilor muncii un legitim sentiment de bucurie şi încredere. Niciodată forţele care luptă pentru pace, democraţie şi socialism n-au fost atît de mari şi puternice, niciodată n-a apărut mai clar ca acum că lor le aparţine viitorul. Astăzi socialismul, care întruchipează visurile cele mai înaripate a generaţii de oameni ai muncii, a devenit realitate pe mai mult de o pătrime a globului pămîntesc, cuprinzând un miliard de oameni. în Uniunea Sovietică, prima ţară a socialismului victorios, se înfăptuieşte cea mai dreaptă orînduire — eoftutmismul — care instaurează pe pămtnt Pacea, Munca, Libertatea, Frăţia şi Fericirea tuturor popoarelor. Calea spre libertate, democraţie şi socialism a devenit magistrala istoriei, mondiale. Nu burghezia, ci clasa muncitoare internaţională, vlăstarul ei principal — sistemul mondial socialist — se află în centrul epocii contemporane, fiind factorul hotăritor al dezvoltării societăţii omeneşti. Se dezvoltă continuu mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională, în timp ce in 1917 exista un singur partid marxist revoluţionar — partidul creat de Lenin — azi există partide comuniste in 80 de ţări. In rîndurile lor se află peste 40 milioane de comunişti. Ideile comunismului exercită in zilele noastre o uriaşă forţă de atracţie asupra întregii omeniri muncitoare. Pînă şi revista americană ultrareacţionară „Life“ a fost nevoită să constate că „Nici o ţară din lume nu se găseşte in afara razei de acţiune a rachetei celei mai puternice forţe din lume, influenţa comunismului“. Credincioase ideilor nobile ale internaţionalismului proletar, partidele comuniste şi muncitoreşti se prezintă la 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc — mai unite ca oricind sub steagul atotbiruitor al marxism-leninismului. La marea sărbătoare a proletariatului mondial, oamenii muncii din ţările socialismului, mîndri şi încrezători in viitorul lor luminos, se prezintă cu un impresionant bilanţ de succese în dezvoltarea economiei, culturii şî creşterea nivelului de trai. Este semnificativ faptul că anul trecut producţia industrială a lagărului socialist a depăşit de şape ori nivelul antebelic, in timp ce producţia ţărilor capitaliste a crescut in aceaşi perioadă de mimai 2,5 ori. Cu deosebită admiraţie şi dragoste privesc oamenii muncii de pretutindeni spre Uniunea Sovietică, ţara giganţilor siderurgiei şi a sputnicilor, a centralelor atomice şi a milioanelor de locuinţe clădite într-un singur an, ţara cu cei mai mulţi studenţi şi elevi, care a lăsat în urmă cele mai dezvoltate ţări capitaliste într-o serie de domenii hotăritoare ale producţiei materiale, ale ştiinţei şi tehnicii, însufleţit de perspectiva luminoasă ca încă actuala generaţie a oamenilor sovietici să trăiască in comunism, poporul sovietic întimpină ziua de 1 Mai cu succese de seamă în înfăptuirea prevederilor Programului P.C.US, înălţimi grandiosul edificiu al comunismului. In anul 1962 industria sovietică produce la fiecare trei zile mai multe produse decit în întregul an 1923. In contrast izbitor cu avîntul impetuos, cu înflorirea continuă a economiei şi culturii ţărilor socialiste, se prezintă situaţia din ţările unde domneşte capitalul. Şomajul cronic de masă, exploatarea cruntă şi mizeria oamenilor muncii, cursa febrilă a înarmărilor care apasă pe umerii celor ce muncesc — iată tabloul pe care-l oferă azi lumea capitalistă. Ziua de 1 Mai găseşte oamenii muncii din ţările capitaliste in luptă hotărită împotriva asupririi şi exploatării, pentru drepturi şi libertăţi democratice, pentru o viaţă mai bună, demnă de trăit. Marile bătălii de clasă din Franţa, Italia, Japonia şi alte ţări capitaliste, la care participă milioane de oameni ai muncii, reflectă creşterea impetuoasă a combativităţii mişcării muncitoreşti. 1 Mai 1962 se sărbătoreşte sub semnul marilor victorii cucerite de mişcarea de eliberare naţională care se desfăşoară cu o amploare fără precedent în condiţiile existenţei şi sprijinului lagărului socialist. 1 miliard şi jumătate de oameni s-au eliberat din lanţurile robiei coloniale. Exemplul eroicei Cube, care a scuturat jugul imperialist şi apărîndu-şi cu fermitate cuceririle revoluţionare a păşit pe drumul construirii socialismului, a dat un puternic avint luptei popoarelor din America Latină pentru deplina lor eliberare naţională. Astăzi nu există forţe care să poată stăvili procesul firesc şi inevitabil al pieirii sistemului asupririi colonialiste. Creşterea puterii socialismului mondial, destrămarea sistemului colonial al imperialismului, ascuţirea tuturor contradicţiilor lui, adîncesc tot mai mult criza generală a sistemului capitalist, sortit inevitabil pieirii. Capitalismul are trecut, dar nu are viitor. Viitorul aparţine comunismului. Azi stă in puterea popoarelor ca luptind strins unite, umăr la umăr, să-şi îndeplinească cele mai scumpe năzuinţe ale lor: pacea trainică libertatea şi fericirea celor ce muncesc. Cu profundă bucurie şi înalte sentimente de mîndrie patriotică şi încredere in viitorul luminos, oamenii muncii din ţara noastră sărbătoresc anul acesta ziua de 1 Mai sub semnul marilor victorii obţinute în desăvârşirea construcţiei socialiste Prin terminarea colectivizării agriculturii cu aproape 4 ani înainte de termenul stabilit de Congresul al IlI-lea al P.M.R., în Republica Populară Romină socialismul a învins definitiv la oraşe şi sate. Aşa cum arăta tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej la actuala Sesiune extraordinară a Marii Adunări Naţionale. „Această victorie ridică pe o treaptă mai inaltă alianţa muncitorească-ţărănească şi unitatea moral-politică a întregului popor. Cele două clase sociale prietene, clasa muncitoare, conducătoare a tuturor oamenilor muncii, şi clasa ţărănimii colectiviste, împreună cu intelectualitatea, merg umăr la umăr înainte, sub conducerea încercată a partidului, spre desăvîrşirea construirii societăţii socialiste şi trecerea treptată la construirea comunismului". An de an de la eliberarea patriei, ziua de 1 Mai a fost şi este pentru oamenii muncii din ţara noastră prilej de bogate bilanţuri, de măreţe perspective pe drumul făuririi noii orinduiri socialiste. Ca urmare a aplicării cu consecvenţă de către partidul nostru a politicii leniniste de industrializare socialistă, producția industrială a fost in 1961 de aproape 5 ori și jumătate mai mare de (Continuare în pag. 4) MAII . I neuem st r»MUI SESIUNEA EXTRAORDINARĂ A MARII ADUNARI NAŢIONALE Cuvîntarea tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej la încheierea discuţiei generale Tovarăşi deputaţi şi Invitaţi, Lucrările sesiunii noastre au ajuns la sfîrşit. Au fost patru zile de însufleţitoare dezbateri, de schimburi de idei impresionant de bogate, de schimburi de experienţe extrem de valoroase prin învăţămintele lor practice. Această minunată construcţie, care a adunat sub cupola ei toată lumina şi tot seninul cerului acestei primăveri, o operă minunată a arhitecţilor şi constructorilor noştri, a fost parcă anume concepută cu un sens adînc simbolic pentru acest mare sfat al poporului, adunat pentru a sărbători una din strălucitele sale izbînzi. (Aplauze puternice). însufleţiţi de entuziasmul victoriei, am hotărît aci, tot în atmosferă sărbătorească şi sarcinile de îndeplinit mai departe, şi mijloacele de consolidare a realizărilor obţinute, şi perspectivele celor ce vor urma. S-au perindat la această tribună preşedinţi de gospodării colective, mai vechi şi mai noi, mecanizatori şi directori de gospodării agricole de stat, agronomi şi cercetători, reprezentanţi străluciţi ai intelectualităţii, activişti de partid şi de stat. Opiniile şi propunerile făcute ne sunt de mare preţ pentru rezolvarea justă şi eficace a marilor probleme ridicate de etapa actuală de dezvoltare a societăţii noastre. Toţi vorbitorii, ca un singur glas, au adus o înaltă preţuire şi o aprobare deplină politicii Partidului Muncitoresc Român, Comitetului său Central, guvernului Republicii Populare Romíne. (Aplauze). Pentru partidul nostru şi conducerea sa nu există nimic mai scump decît această preţuire a aleşilor şi trimişilor poporului nostru muncitor, mărturie a legăturii depline şi de nezdruncinat între popor şi partid. (Aplauze puternice). Această preţuire i-a revenit partidului şi guvernului pentru devotamentul şi consecvenţa cu care slujesc neobosit înflorirea economică şi culturală, bunăstarea poporului, viitorul său fericit, triumful deplin al socialismului şi comunismului spre ridicarea pe cea mai înaltă treaptă a patriei noastre socialiste. (Aplauze prelungite). Partidul nu cunoaşte nepotrivire între vorbă şi faptă. Poporul nostru a fost necontenit şi umilitor înşelat de nesfîrşitul şir de guverne care s-au perindat în trecut la cîrma ţării, şi ale căror promisiuni se desfăceau în vînt, uşoare, ca puful de păpădie. Partidul nostru, partid al clasei muncitoare, trup din trupul poporului, schimbă aidoma în faptă, fiecare literă din programul său. El nu face promisiuni ci planuri; el transformă consecvent, an de an, în realitate vie, visurile generaţiilor de oameni ai muncii, pentru care atîţia luptători şi-au vărsat sîngele. (Aplauze). Aţi văzut cu toţii aci, din tabloul vieţii din ţara noastră, întregit de mărturiile vorbitorilor cum sub conducerea partidului, ţărănimea noastră colectivistă, într-un înălţător avînt al muncii creatoare şi-a înmănunchiat forţele, pe calea arătată de minunata noastră clasă muncitoare, forţa conducătoare a societăţii. Oraşe şi sate îşi schimbă înfăţişarea de la o zi la alta. Oriunde ne aruncăm privirea, în orice colţ al ţării, vedem noi uzine şi fabrici, noi schele, şi tot mai întinse şi mai rodnice ogoarele gospodăriilor colective şi de stat. (Aplauze). Sesiunea de faţă va fi un nou îndemn şi va da un şi mai puternic avînt muncii pline de măreţie a poporului nostru, pornind cu tot sufletul la construirea socialismului. (Aplauze puternice). Ecoul celor înfăţişate aici, a răsunat de sub această cupolă peste mări şi ţări. Prieteni şi neprieteni au urmărit, cei dinţii cu dragoste, cei Şedinţa din 30 aprilie de-al doilea cu nu mai puţin interes lucrările noastre şi rezonanţa lor puternică în opinia publică din multe ţări. Au asistat, auzind totul şi văzînd cu ochii cine sînt vorbitorii, mulţi ziarişti străini. I-am primit cu ospitalitate pentru a ne cunoaşte cu adevărat şi oamenii şi faptele, ca să-şi dea seama de munca noastră paşnică creatoare, de tot ce dorim să înălţăm aici, de tot ce voim în viitor. (Aplauze). Sesiunea noastră a fost închinată unei măreţe victorii a poporului nostru. Ea a fost cu putinţă numai prin munca încordată a organelor noastre de partid şi de stat, a nenumăraţilor lucrători de partid şi fără partid care nu au cruţat nimic pentru a duce la îndeplinire misiunile ce le-au fost încredinţate. Sesiunea aceasta a fost şi ea o sesiune de lucru, de mare folos prin contribuţia directă şi fără greş a lucrătorilor din agricultură. Ea a pus temelia şi a orînduit o nouă etapă a muncii noastre, a tuturor. Ea ne cere noi eforturi. Nimeni dintre dv. nu-şi închipuie, fireşte, că de acum ne punem pe odihnă. Hotărîrile ce vor fi adoptate de sesiune cer în continuare o muncă şi mai intensă, ale cărei roade vor fi şi mai strălucite. în această muncă trebuie să se considere mobilizate mai departe masele muncitoare, organele de partid şi de stat, cu toţii laolaltă rîvnind să-şi îmbunătăţească munca, în fiecare gospodărie colectivă şi de stat, în fiecare brigadă, să fie prezentă chemarea partidului, sufletul său. Organelor locale ale puterii de stat, sfaturilor populare le vor reveni prin hotărîrile acestei sesiuni, noi sarcini de mare răspundere. Ele vor avea de dezbătut temeinic şi amănunţit toate aceste hotărîri, luîndu-şi fiecare partea ce i se cuvine, cu gîndul mereu treaz, de a întări şi dezvolta gospodăriile noastre colective, de a le asigura recolte tot mai bogate, de a realiza noi şi noi progrese în toate sectoarele activităţii economice şi social-culturale. Oamenii muncii de la oraşe şi sate întimpină ziua de 1 Mai sărbătoarea muncii, cu succese remarcabile în toate ramurile economiei şi culturii. Suntem convinşi că eroica noastră clasă muncitoare, harnica ţărănime, intelectualitatea, însufleţite de măreţul program al desăvîrşirii construcţiei socialiste adoptat de Congresul al IlI-lea al partidului, vor munci şi pe viitor cu entuziasm, perseverenţă, patriotism înflăcărat pentru realizarea planului de şase ani, pentru continua dezvoltare a industriei, pentru avîntul agriculturii, pentru înflorirea culturii noi, spre a face patria noastră socialistă tot mai bogată, traiul celor ce muncesc tot mai îmbelşugat şi mai fericit. (Aplauze puternice, prelungite). Dragi tovarăşi, Toată politica noastră internă şi toate preocupările de a spori continuu bunăstarea poporului, sînt organic legate de grija pentru îndeplinirea năzuinţei supreme a întregii omeniri, apărarea şi consolidarea păcii între popoare, condiţie fundamentală pentru ca toate popoarele să facă prin munca lor acest pămînt mereu mai luminos, pentru ca imensele resurse ale ştiinţei şi tehnicii, ale geniului uman, să nu slujească nimicirii vieţii milioanelor de oameni şi distrugerii tezaurul de nepreţuit adunat de omenire de-a lungul atâtor veacuri, ci progresului spre culmile cele mai înalte şi mereu mai înalte, ale civilizaţiei umane. (Aplauze puternice). Această nobilă năzuinţă se află la temelia muncii poporului nostru, a luptei sale, alături de celelalte ţări socialiste, pentru pace trainică, pentru coexistenţă paşnică între toate statele lumii, pentru excluderea războiului din viaţa societăţii. (Aplauze puternice). Daţi-mi voie, dragi tovarăşi, ca acum, la încheierea lucrărilor noastre, să vă urez spor la muncă, succes în îndeplinirea sarcinilor voastre, fericire şi bucurie. (Vii aplauze). Pasul de aici, din sesiune, duce direct pe ogoare unde acum încolţeşte sămînţa. Duceţi în satele voastre imaginea nepieritoare a acestui mare sfat, la care poporul însuşi prin cei mai vrednici fii ai săi a luat hotărîri de seamă pentru fericirea tuturor. (Aplauze). ^Spuneţi acolo, tovarăşilor colectivişti, că aci aţi găsit laolaltă, întruniţi în acelaşi gînd de propăşire a patriei, colectivişti din toată ţara, muncitori din uzine şi fabrici, intelectuali, şi că aţi simţit marea forţă de neînvins pe care o reprezintă poporul nostru astfel întrunit, sub conducerea înţeleaptă a partidului. (Aplauze puternice, îndelungi). Să o spuneţi ca să o simtă şi să o ţină minte şi copiii voştri ! (Aplauze). Trăiască patria noastră, Republica Populară Romina! (Aplauze furtunoase, urale). Trăiască clasa muncitoare, ţărănimea colectivistă, intelectualitatea, toţi oamenii muncii constructori harnici ai socialismului! (Aplauze îndelungi, urale). trăiasca pacea şi socialismul! (Aplauze furtunoase, îndelung repetate. Participanţii la sesiune, în picioare, ovaţionează minute în şir). Luni au continuat în Pavilionul Expoziţiei Economiei Naţionale a R. P. Român, lucrările Sesiunii extraordinare a Marii Adunări Naţionale. Sosirea conducătorilor partidului şi statului a fost primită cu puternice aplauze. In continuarea discuţiei generale au luat cuvîntul: Alexandru Moghioroş, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, deputatul Ştefan Matei, prim-secretar al Comitetului regional Argeş al P.M.R., Miron Belea, invitat din regiunea Hunedoara, general de armată Leontin Sălăjan, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., ministrul Forţelor Armate, Maria Nistor, preşedinta G.A.C. din comuna Plopeni, regiunea Dobrogea, Corneliu Mănescu, ministrul Afacerilor Externe, deputatul acad. Zaharia Stancu, deputatul Ştefan Tripşa, maistru oţelar din Hunedoara, Erou al Muncii Socialiste, Dumitru Coliu, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al P.M.R. In încheierea discuţiei generale a luat cuvîntul tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Cuvîntarea a fost subliniată cu puternice şi îndelungi aplauze şi ovaţii. Biroul Marii Adunări Naţionale a supus apoi deputaţilor un proiect de hotărîre pentru aprobarea Raportului cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizarea conducerii agriculturii. La propunerea tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, la votare au participat toţi cei 11.000 de invitaţi la sesiune. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire, participanţii la sesiune — deputaţi şi invitaţi — au votat în unanimitate hotărîrea de aprobare a Raportului cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizarea conducerii agriculturii prezentat de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Deputatul Mihai Dalea, preşedintele Comisiei pentru agricultură şi silvicultură a Marii Adunări Naţionale a prezentat apoi raportul comun al comisiilor pentru agricultură şi silvicultură, juridice şi administrative asupra proiectului de lege cu privire la înfiinţarea Consiliului Superior al Agriculturii şi a consiliilor agricole regionale şi raionale. Trecîndu-se la votul secret cu bile, Marea Adunare Naţională a votat legea în unanimitate. Tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale, a rostit apoi cuvîntul de încheiere a lucrărilor sesiunii. In aclamaţiile puternice şi îndelungi ale celor peste 11.000 de participanţi, lucrările sesiunii au luat sfîrşit. Realizări In cinstea zilei de 1 Mai Cu însămînţările terminate Telefoanele zbîrnîie încontinuu. De la Tălişoara, de la Malnaş, de la Veştem şi Hoghilag, de la Mărcuşa, Ghimbav, Ucea de Jos şi de Sus, Sebeş. O veste bună : gospodăriile colective din aceste comune şi sate au terminat complet însămînţările. Pe ogoarele unora din ele, griul sau ovăzul semănat în primăvara asta, a răsărit. Asemenea ştiri ne sosesc şi din alte raioane, sate şi comune. Numărul gospodăriilor colective care au însămînţat în aceste zile ultimele hectare se ridică la aproape 40. Apartamente pentru oamenii muncii In cinstea zilei de 1 Mai, constructorii din cadrul T.R.C.L. şi Trustul 5 construcţii, sub îndrumarea organizaţiilor de partid, au înregistrat însemnate succese privind realizarea de noi apartamente confortabile. Prin mai buna organizare a muncii pe şantierele de construcţii, aplicarea metodelor avansate şi introducerea pe scară tot mai largă a mecanizării, harnicii constructori, de la începutul anului şi pină în prezent au dat in folosinţă în regiune aproape 500 de apartamente. înainte de termen Colectivul Uzinelor de tractoare din Braşov a realizat planul de producţie pe primele 4 luni ale acestui an cu 9 zile înainte de termen. Desfăşurînd larg steagul întrecerii socialiste în cinstea zilei de 1 Mai, constructorii de tractoare au depăşit planul producţiei globale pe această perioadă cu 2,3 la sută şi cel al producţiei-marfă cu 4,6 la sută. Avîntul întrecerii socialiste desfăşurate in cinstea zilei de 1 Mai a contribuit la obţinerea unor însemnate realizări şi în cadrul altor întreprinderi din regiunea noastră. Înainte de termen şi-au îndeplinit planul de producţie şi colectivul uzinei „Rulmentul“ şi cel al Întreprinderii forestiere din Braşov, al Uzinei chimice din Rîşnov, al fabricii „7 Noiembrie“ din Ghimbav, „Coloram" din Codlea, „Balanţa“ din Sibiu şi al Întreprinderii forestiere din Tg. Secuiesc. r~ HOTARIRE Sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naţionale consacrată încheierii colectivizării agriculturii aprobă Raportul prezentat de preşedintele Consiliului de Stat, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej ' — în care se face un bilanţ cuprinzător al strălucitelor victorii ob-ţinute pe drumul construcţiei socialiste şi se trasează sarcinile ce stau în faţa întregului popor pentru continua dezvoltare a agriculturii socialiste. Marea Adunare Naţională consideră acest raport un îndreptar pentru întreaga activitate viitoare a organelor centrale şi locale de stat, a organelor agricole şi a tuturor oamenilor muncii din agricultură. 1 Raportul comisiilor permanente ale Marii Adunări Naţionale pentru agricultură şi silvicultură, juridică şi administrativă , referitor la proiectul de lege cu privire la înfiinţarea Consiliului Superior al Agriculturii şi a consiliilor agricole regionale şi raionale prezentat de tovarăşul Mihai Dalea Comisiile permanente ale Marii Adunări Naţionale — pentru agricultură şi silvicultură, juridică şi administrativă — întrunite în şedinţe comune, în zilele de 27, 28 şi 29 aprilie 1962, au examinat cu toată atenţia şi cu cel mai viu interes, proiectul de lege, de importanţă excepţională, depus de Consiliul de Miniştri, cu privire la înfiinţarea Consiliului Superior al Agriculturii şi a consiliilor agricole regionale şi raionale. Comisiile constată că proiectul de lege exprimă în mod deplin noul sistem de conducere a agriculturii, astfel cum a fost prezentat în Raportul cu privire la încheierea colectivizării şi reorganizării conducerii agriculturii, document de însemnătate istorică pentru toporul român. Pentru încheierea colectivizării agriculturii şi re ■uitatele obţinute în coolidarea economico organizatorică a gospodăriilor agricole colective, pentru obţinerea de producţii agricole sporite, creşterea efectivelor de animale şi a productivităţii lor, pentru contribuţia de seamă la fondul central de produse agro-alimentare, a fost conferit regiunii noastre, prin Decret al Consiliului de Stat, ordinul „STEAUA REPUBLICII POPULARE ROMÍNE” clasa I. Acest nou sistem are la bază o concepţie originală, proprie partidului nostru şi a fost iniţiat personal de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român şi preşedintele Consiliului de Stat. Comisiile apreciază că proiectul de lege ce vă este supus spre aprobare redă în formă legislativă corespunzătoare concepţia şi noul sistem de organizare a conducerii agriculturii, potrivit etapei în care am intrat ca urmare a încheierii procesului de colectivizare a agriculturii. De asemenea, comisiile socotesc că acest proiect, devenind lege, va fi un puternic instrument pentru consolidarea victoriei socialismului la sate, şi ca urmare, şi pentru desăvîrşirea construcţiei socialismului in patria noastră. De aceea, tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, comisiile pentru agricultură şi silvicultură, juridică şi administrativă vă roagă să votaţi proiectul de lege cu privire la înfiinţarea Consiliului Superior al Agriculturii şi a consiliilor agricole regionale și raionale, astfel cum a fost depus. Deschiderea expoziţiei „Victoria socialismului In agricultura“ Lunii după-amiază a avut loc în sala Dalles din Capitală deschiderea expoziţiei „Victoria socialismului în agricultură”. La deschiderea expoziţiei au luat parte tovarăşii Gheorghe Gheorghiu Dej, Gheorghe Apostol, Emil Bodnăraş, Petre Brtrilă, Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Alexandru Drăghici, Ion Gheorghe Maurer, Alexandru Moghioroş, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ştefan Voitec, Mihai Dalea, membri ai C.C. al P.M.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai organizaţiilor obşteşti şi instituţiilor centrale, activişti de partid şi de stat. . Au participat şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti şi alţi membri ai corpului diplomatic. In continuare, expoziţia a fost vizitată de numeroşi participanţi la sesiunea extraordinară a Marii Adunări Naționale.