Drum Nou, iulie 1964 (Anul 21, nr. 6065-6091)

1964-07-01 / nr. 6065

m 1 PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIȚI-VA ! um nou 1#Z ORCAN Al COMITETULUI REGIONAL BRASOV AL RM.R. — SI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL Anul XXI, nr. 6065 Miercuri, 1 iulie 1964 4 pagini, 20 bani Calitatea — obiectiv principal Majoritatea colectivelor de muncitori, ingineri şi tehnicieni din uzinele şi întreprinderile regiunii Braşov au încheiat bilanţul primului semestru cu realizări deosebite, raportînd îndeplinirea sarcinilor de producţie înainte de termen. Mobilizaţi de organizaţiile de partid, muncitorii, inginerii fi tehnicienii din regiunea Braşov au acordat o atenţie deosebită creşterii producţiei fi productivităţii muncii, reducerii preţului de cost precum şi îmbunătăţirii calităţii produselor — principal obiectiv al avantatei întreceri socialiste desfăşurate în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. REBUTUL IN SCĂDERE CONTINUA In cadrul secţiei motor a uzinei „Steagul Roşu“ din Braşov s-au aplicat în acest an importante măsuri în vederea îmbunătăţirii calităţii şi reducerii rebutului sub cifra tolerată. La operaţia de strunjire interioară a bucşelor a fost adoptat, în urma propunerii făcute de inovatorul Petre Petroşeneanu, un nou dispozitiv de prindere, care măreşte gradul de precizie la execuţia acestor repere. O altă măsură importantă constă în introducerea în linia automată a blocului cilindrilor a două unităţi pneumohidraulice pentru execuţia găurilor de răcire. Mecanismele limitatoare de cursă de la linia roţii dinţate şi barurile speciale de la montaj se numără de asemenea printre măsurile care au asigurat îmbunătăţirea calităţii execuţiei. Ca urmare, de la începutul anului pînă în prezent rebutul a scăzut la 0,27 la sută faţă de 0,50 la sută cît reprezintă rebutul tolerat. Desigur că harnicii constructori de motoare de la uzina ,,Steagul Roşu“ nu se vor opri aici. Recent, planul de măsuri tehnico-organizatorice a fost completat cu noi măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii. PRIN MODERNIZAREA CUPTOARELOR Un colectiv de ingineri şi tehnicieni de la fabrica „Vitrometan“ din Mediaş şi-a propus la începutul acestui an să studieze şi să rezolve problema amplasării cuptoarelor într-un flux tehnologic raţional, asigurînd în acest fel folosirea cît mai judicioasă a suprafeţelor de producţie şi evitarea transporturilor încrucişate care generau rebutul. In proiectele întocmite se prevede ca trei dintre cuptoarele modernizate să realizeze o producţie egală cu cea realizată de cinci din cuptoarele vechi. Primul cuptor modernizat a şi fost pus în funcţiune. In prezent se pregăteşte modernizarea celui de-al doilea. Cel mai mare avantaj obţinut prin modernizarea cuptoarelor îl constituie îmbunătăţirea calităţii topiturii de sticlă, aceasta fiind mai omogenă şi cu impurităţi mai puţine. Tot în vederea îmbunătăţirii calităţii va fi individualizată acţionarea unor maşini de şlefuit, pentru mărirea gradului de precizie la această operaţie. PE GRAFICUL CALITATII Principalul obiectiv al însufleţitei întreceri socialiste pe care o desfăşoară colectivul de muncitori, ingineri şi tehnicieni al Fabricii de geamuri din Mediaş îl constituie îmbunătăţirea calităţii produselor. In dorinţa de a livra şantierelor de construcţii geamuri de cea mai bună calitate, colectivul fabricii a aplicat un complex de măsuri tehnicoorganizatorice, care au avut efectul scontat. Ultimele cifre înscrise pe graficul calităţii arată că la geam tras acest indicator a fost depăşit cu peste trei la sută, la geam pentru export cu cinci la sută. Din întreaga producţie de geam armat aproape 80 la sută este de cea mai bună calitate. CU CALIFICATIVUL „FOARTE BINE"* In acest an, constructorii din cadrul Grupului nr. 2 şantiere Sibiu vor înălţa 9 blocuri de locuinţe, însumînd 423 apartamente. O bună parte din acestea au fost date în folosință, restul aflîndu-se în stadiu de finisaj. Toate apartamentele predate în acest an au primit la recepție calificativul „foarte bine“ ca, de pildă, blocul nr. 17 de lîngă gara mică, blocul nr. 10 din strada Gladiolelor în apartamentele căruia zilele acestea se vor muta locatarii. Merită a fi remarcat faptul că lucrările de finisaj sunt executate la un înalt nivel calitativ. De asemenea, în construcţia blocurilor de locuinţe au fost introduse materiale noi ca : vinacetul, moviromul, aracetul pentru lipirea parchetelor, mîna curentă de P.V.C., mozaicuri colorate. Constructorii sibieni s-au angajat să obţină calificativul maxim şi la lucrările pe care le vor executa la blocurile 11, 12, 21, 22, 23 şi 24 pe care le vor da în folosinţă în acest an. De buna calitate a sculelor şi dispozitivelor executate în atelierul e sculărie, depinde in cea mai mare măsură calitatea produselor finite. Martorul Gh. Bucurenciu de la uzina „Electroprecizie"-Săcele, fruntaş în întrecerea socialistă pe 1963 şi evidenţiat lună de lună în anul acesta, este stimat şi apreciat de toţi muncitori zinei, pentru rigurozitatea cu care respectă prevederile documentaţia tehno . (Foto : V. Secăreanu) CITIŢI IN PAGINA 2-a Două decenii de viață nouă Raionul Sighișoara VEŞTI DIN REGIUNE Laborator central „foto“ In cadrul cooperativei meşteşugăreşti „Tehnica“ din oraşul Braşov, funcţionează mai multe unităţi „foto“. Pînă nu de mult toate lucrările de laborator: developări, măriri, retuşări etc., erau executate în propriile unităţi. De curînd a fost dat în folosinţă pe strada Politehnicii nr. 66 un laborator central „foto“. Noul laborator are o capacitate dublă de execuţie, iar prin utilajele şi instalaţiile de care dispune, contribuie la creşterea productivităţii muncii, la îmbunătăţirea calităţii lucrărilor şi la reducerea preţului de cost. Ştrand pe rîul Tirnava Duminica trecută a intrat în funcţiune ştrandul-baraj construit la intrarea rîului Tîrnava Mare în Sighişoara. La construcţia ştrandului-baraj şi-au dat concursul, mobilizaţi de sfatul popular orăşenesc, mii de cetăţeni sighişoreni, care au efectuat prin muncă patriotică lucrări în valoare de aproape 800.000 lei. încă din prima zi, ştrandul a fost vizitat de un mare număr de localnici. O nouă secţie de imbuteliere La Sibiu, în cadrul I.C.I.L. „Sibiana”, a intrat recent în funcţiune o nouă secţie de îmbuteliere automată a laptelui în sticle. Dotată cu utilaje de mare productivitate, noua secţie poate îmbutelia în 24 de ore 60.000 sticle. 1 LA BAZA REFUZĂRII PLANULUI O temeinică pregătire a fabricaţiei Întreprinderile industriale din regiunea noastră au dobîndit o bogată experienţă în defalcarea operativă a sarcinilor de plan, în asigurarea producţiei din timp cu documentaţia tehnică şi S.D.V.-urile necesare, în îmbunătăţirea continuă a relaţiilor de cooperare şi contractuale. Toate aceste măsuri au contribuit la o pregătire minuţioasă a fabricaţiei reflectată în îmbunătăţirea permanentă a ritmicităţii producţiei fi în realizarea pe sortimente fi la termen a desfacerii produselor. Aceste rezultate au fost posi bile prin aplicarea de către organele fi organizaţiile de partid a hotărîrii conferinţei organizaţiei regionale de partid Braşov în care se prevede ca cifrele de plan lunare sa fie defalcate fi transmise de către conducerile tehnice adminitrative în secţii fi ateliere cu cel puţin 5 zile înainte de începutul fiecărei luni fi să se asigure materiile prime fi materialele necesare. O experienţă bună a dobîndit în pregătirea fabricaţiei fi Întreprinderea de unelte fi din Braşov. Produsele întreprinderii de unelte şi scule din Braşov sunt cunoscute în marea parte a întreprinderilor constructoare de maşini din ţara noastră. Zilnic sunt expediate către acestea produse în cadrul relaţiilor contractuale şi de cooperare. Livrarea la timp a produselor şi în sortimentele cerute este absolut necesară pentru a sprijini întreprinderile beneficiare în realizarea unei producţii ritmice. Un cuvînt hotărîtor în asigurarea livrărilor ritmice îl are, fireşte, pregătirea fabricaţiei. Aceasta începe prin defalcarea la timp a sarcinilor de plan. La întreprinderea de unelte şi scule din Braşov se pot distinge mai multe etape ale acestei planificări. In trimestrul III al fiecărui an fabrica primeşte cifrele de control de la forul tutelar pentru anul următor. Ele sunt discutate la nivelul conducerilor secţiilor şi al uzinei. Pe baza propunerilor ce se fac ele sunt îmbunătăţite şi paralel se elaborează un proiect de măsuri tehnico-organizatorice care să fundamenteze realizarea sarcinilor de plan. La începutul trimestrului IV fabrica primeşte cifrele de plan definitive care se defalcă pe secţii, an şi trimestre la toţi indicatorii. Planul astfel defalcat se dezbate cu colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni pe secţii şi se aduc îmbunătăţiri planului M.T.O. Planul este defalcat de serviciul planificării pe întreprindere cu 60 de zile înainte de începerea fiecărui trimestru, consemnînd şi eventualele modificări intervenite de la un trimestru la altul. Cu 25 zile înainte de începerea lunii secţiile primesc şi planul de livrări definitivat pe baza contractelor încheiate. După această activitate de planificare la nivelul fabricii urmează planificarea operativă care se înfăptuieşte de către serviciul dispecer şi conducerea secţiilor. Pe baza planurilor lunare, serviciul dispecer face programarea operativă pe decadă a fiecărui produs, între 5 şi 20 ale fiecărei luni. înadrul decadelor sarcinile de plan sunt, defalcate pe zile, astfel ca, cu 5 zile înainte de începerea fiecărei luni secţia să cunoască pe oameni şi produse ceea ce are de făcut în luna urmat gramarea op.cărei realizări maiştri. Resi asigurat v'Anarm, în: m Zilnic se face proe schimburi aărită de către ermene sau de aprocuplanuri pentru ca serviciul de aprovizionare să se poată baza pe repartiţiile primite de la forul tutelar şi pe contractele încheiate. Cu toate acestea încă nu s-a putut asigura o aprovizionare ritmică tipo-dimensională, astfel că la anumite sortimente de materie primă se găsesc stocuri supranormative, iar la altele, cerute de producţie, nu sunt asigurate întotdeauna materiile prime necesare. Din această cauză pe parcurs se fac anumite schimbări pe sortimente a producţiei în cadrul lunii şi implicit planul de desfacere nu se poate respecta întocmai la unele sortimente. O altă problemă strîns legată de desfacerea produselor este asigurarea decalajului necesar între producţia secţiilor ce execută prelucrări succesive. Este vorba despre decalajul necesar între secţia forjă şi celelalte două secţii: precizie şi unelte. Acest lucru este deosebit de important la întreprinderea de unelte şi scule din Braşov deoarece secţia forţă dă semifabricatele pentru 80 la sută din produsele finite ale celorlalte două secţii. Decalajul necesar se realizează începînd cu defalcarea planului. El constă în asigurarea unui avans de o lună faţă de secţiile de prelucrare ulterioară. Desigur că aceasta nu presupune un îth riprsnomistiv deoarece se are în vedere ciclul de fabricaţie al secţiilor succesive. Un exemplu pozitiv în acest sens ni-l oferă producţia lunilor martie, aprilie şi mai, când decalajul a fost asigurat în totalitate. Din păcate însă au intervenit unele deficienţe în aprovizionare şi a trebuit să se recurgă şi aici la artificii în schimbarea sortimentelor producţiei. Odată cu defalcarea sarcinilor de plan pe secţii, serviciul de planificare întocmeşte şi planul de încărcare a utilajelor. Cu această ocazie se defalcă planul de încărcare anual pe secţii, ţinînd cont de intrarea în funcţiune a unor utilaje noi, modernizarea maşinilor, care asigură o dinamică progresivă a indicilor de utilizare a maşinilor. Acest plan de încărcare lunar este întocmit de către secţii după data de 5 a fiecărei luni, pentru luna următoare, fundamentînd totodată posibilitatea realizării sarcinilor de plan. Cu ocazia întocmirii planului de încărcare se informează şi serviciul personal şi învăţămînt despre eventualele schimbări ce trebuie luate în structura forţei de muncă pe meserii ceea ce permite luarea din timp a măsurilor necesare. Un alt factor de seamă în pregătirea fabricaţiei este serviciul tehnic care întocmeşte documentaţia necesară pentru produsele noi ce intră în fabricaţie şi pentru S.D.V.-urile respective. De asemenea, el stabileşte consumurile specifice, furnizînd în acest sens datele necesare serviciului de aprovizionar, pentru întocmirea graficului aprovizionării tehnico-materiale. La întreprinderea de unelte şi scule din Braşov, prin buna organizare a activităţii serviciului tehnic, proiectarea S.D.V.-urilor necesare punerii în funcţiune în anul acesta a unor utilaje noi a început încă din anul trecut şi s-a încheiat în trimestrul I din acest an. Pe această linie se în- FORT ZOLTÁN (Continuare în pag. 3-a) »fr CU PRILEJUL ZILEI ÎNVĂŢĂTORULUI Solemnitatea înmînarii unor înalte titluri şi ordine Marţi, în Ziua învăţătorului, a avut loc la Consiliul de Stat solemnitatea înmînării unor înalte titluri şi ordine. In marea sală de marmură se aflau învăţători fi profesori cu o veche activitate, care au educat numeroase generaţii de oameni, cadre didactice care au contribuit la dezvoltarea învăţămîntului în ţara noastră. Cei prezenţi au salutat cu îndelungi şi puternice aplauze intrarea în sală a tovarăşilor Gheorghe Gheorghiu-Dej, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnăraş, Leonte Răutu, Ştefan Voitec, exprimîndu-şi sentimentele de dragoste, recunoştinţă şi încredere faţă de partid şi guvern. Erau de faţă tovarăşii Grigore Geamănu, secretarul Consiliului de Stat, Ştefan Bălan, ministrul învăţămîntului, Costin Nădejde, adjunct al ministrului învăţămîntului. Se dă citire decretelor privind conferirea titlului de „învăţător emerit al Republicii Populare Romine“, „Profesor emerit al Republicii Populare Române“, „Ordinului Muncii“ clasa a Il-a şi Medaliei Muncii unor învăţători şi profesori din învăţămintul de cultură generală şi din învăţămintul profesional şi tehnic. Rind pe rînd învăţători şi profesori primesc de la preşedintele Consiliului de Stat în alte distincţii. Ei mulţumesc în cuvinte emoţionante conducerii partidului şi statului, personal tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej pentru această înaltă preţuire a activităţii lor. A luat apoi cuvîntul tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej care, din partea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Stat şi a Consiliului de Miniştri, a felicitat călduros pe învăţătorii şi profesorii cărora le-au fost conferite înaltele distincţii. Arătînd că ele exprimă marea preţuire pe care partidul şi guvernul o acordă învăţătorimii noastre, corpului didactic, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej a spus: „Cine nu-şi aminteşte cu emoţie de învăţătorul care i-a pus întiia oară condeiul în mînă, l-a învăţat să scrie şi să citească, îndreptîndu-i primii paşi pe calea ştiinţei de carte. Desigur, părinţilor le este plăcut să se mîndrească cu copiii lor. Dar acela care duce greul, acela care întîlneşte şi e chemat să modeleze caractere atît de diferite, firi atît de deosebite, este învăţătorul. Partidul şi guvernul, care au preţuit întotdeauna activitatea dumneavoastră didactică — a spus în continuare tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej — au convingerea că şi în viitor cadrele didactice îşi vor îndeplini nobila lor misiune : de a pregăti omul de mîine, omul societăţii socialiste, omul societăţii comuniste. Nu mă îndoiesc că veţi fi la înălţimea acestei misiuni, încă o dată, din toată inima, vă felicit“. Învăţătorii şi profesorii prezenţi la solemnitate au primit cu căldură şi entuziasm cuvintele de înaltă apreciere ce le-au fost adresate. Luînd cuvîntul, învăţătorul emerit Teodor Boldea, din Galaţi, după ce a amintit marile greutăţi pe care le întîmpinau odinioară şcoala şi slujitorii ei, a spus : „Astăzi, eu şi colegii mei din regiunea Galaţi, ca şi cei de pe întregul cuprins al patriei noastre, lucrăm în condiţii cu totul noi. Localuri sănătoase, clase spaţioase, laboratoare, săli de sport şi atîtea altele, ne stau la dispoziţie. Asemenea condiţii de muncă, precum şi condiţiile de trai ce ne sunt asigurate prin grija partidului, faptul că astăzi învăţătorul se bucură de stimă şi apreciere sporesc elanul şi pasiunea învăţătorului în îndeplinirea nobilei sale misiuni". „Distincţiile acordate nouă astăzi sunt o dovadă a înaltei aprecieri pe care partidul şi guvernul o acordă muncii de făurire a omului nou“ , a spus în cuvîntul său profesorul emerit Vasile Popeanga, de la Şcoala pedagogică din Arad. In încheierea cuvîntului lor vorbitorii au mulţumit cu căldură partidului, guvernului şi personal tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej pentru înalta apreciere, au asigurat în numele celor distinşi, a colegilor lor, că vor munci cu toate forţele pentru a-şi îndeplini misiunea încredinţată de partid, de a pregăti tineretul chemat să participe la opera măreaţă de construire a noii societăţi, de a-l educa în spiritul dragostei şi devotamentului faţă de patrie, faţă de partid, faţă de cauza socialismului. La sfîrşitul solemnităţii conducătorii de partid şi de stat au ciocnit un pahar de şampanie cu cei prezenţi. In aplauzele entuziaste ale asistenţei, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej a urat celor distinşi sănătate, ani îndelungaţi de viaţă, noi succese în munca, lor. ★ Pentru activitate îndelungată şi merite deosebite, precum şi pentru contribuţia adusă în dezvoltarea învăţămîntului de cultură generală şi a învăţămîntului profesional şi tehnic, din regiunea Braşov au primit: Titlul de „învăţător Emerit al Republicii Populare Române“, tovarăşii: Florica Bratu — Şcoala de 8 ani Armeni — Sibiu. Gheorghe Chivulescu — inspector secţiunea învăţămînt reg. Nicolae Ramba — Şcoala de 8 ani Comăna de Jos — Rupea. Dumitru Radu — Şcoala medie — Blaj. Petre Radu — inspector secţiunea învățămînt reg. Titlul de „Profesor Emerit al Republicii Populare Române“ tovarăşul : Ion Stoia — Școala medie nr. 1 Braşov. în gospodăriile colective din raionul Sf. Gheorghe Preocupare susţinută pentru organizarea întrecerii socialiste Pe ogoarele gospodăriilor colective din raionul Sf. Gheorghe se munceşte cu intensitate la lucrările de întreţinere a culturilor şi recoltare a furajelor. Obţinerea unor recolte sporite la hectar, depinde în mare măsură de efectuarea lucrărilor în timpul optim. Printre gospodăriile fruntaşe din raion se află şi gospodăria colectivă din comuna Micfalău, unde praşila a IlI-a la cartofi este pe terminate, iar la sfecla de zahăr s-a terminat de mult. De asemenea, s-a terminat şi recoltarea trifolienelor şi acum se lucrează din plin la cositul fîneţelor naturale. Aceste succese îşi au izvorul în susţinuta întrecere socialistă ce se desfăşoară între brigăzi şi echipe. Consiliul de conducere al gospodăriei colective, se preocupă de antrenarea colectiviştilor în întrecerea socialistă. După ce s-a terminat campania însămînţărilor de primăvară, în adunarea generală din luna aprilie s-a analizat şi felul cum s-a desfăşurat întrecerea socialistă. Cu acest prilej, în scopul efectuării lucrărilor de întreţinere la timpul optim, şeful brigăzii a IlI-a de cîmp, Sztreza Arpad, a chemat la întrecere şi cele-lalte brigăzi, luîndu-şi ca angajamente: efectuarea a patru praşile la sfecla de zahăr, trei praşile la cartofi, recoltarea celor 260 ha, fineţe naturale cîte îi revin brigăzii pînă la 25 iulie şi altele. în răspunsul lor şi membrii celorlalte brigăzi s-au angajat să termine la timpul optim toate lucrările. Organizînd mai bine munca şi participînd în număr mare la muncă, folosind din plin ziua de lucru, brigada I-a a reuşit să termine cu mult înaintea celorlalte brigăzi praşila a III-a la toate culturile prăşitoare, dînd apoi ajutor şi brigăzii legumicole. Colectiviştii din comuna Bod au efectuat pînă acum la sfecla de zahăr două praşile mecanice şi două manuale. Unele echipe — ne relatează tov. ing. Ioan Negrea, preşedintele gospodăriei , cum este cea condusă de Gaspar Albert, au efectuat trei praşile mecanice, şi două manuale pe cele 21 ha, cultivate cu sfeclă de zahăr. în baza angajamentelor luate, colectiviştii aplică întocmai regulile agrotehnice, străduindu-se să termine la timpul optim lucrările de întreţinere. De asemenea, în sectorul zootehnic îngrijitorii-mulgători luptă zi de zi pentru îndeplinirea angajamentelor, respectînd programul de tabără şi hrănind cît mai bine vacile şi tineretul taurin. în urma eforturilor depuse, producţia de lapte pe cap de vacă furajată a crescut simţitor, în luna mai livrîndu-se 41.058 litri lapte. Trebuie arătat însă că cu toate aceste realizări, consiliul de conducere al gospodăriei nu s-a preocupat îndeajuns de popularizarea realizărilor şi ţinerea la zi a evidenţei angajamentelor luate în întrecerea socialistă şi a îndeplinirii lor. Desfăşurarea întrecerii socialiste la nivel superior, depinde într-o măsură importantă de munca organizatorică a consiliului agricol raional şi a specialiştilor. Se poate spune că în această perioadă consiliul agricol raional nu a sprijinit îndeajuns gospodăriile colective în organizarea întrecerii socialiste și îndeplinirea angajamentelor luate. La gospodăria colectivă din Arad, pînă acum nu s-a organizat întrecerea socialistă. Inginerul agronom Nema Alexandru a plecat în concediu, iar consiliul de conducere şi brigadierii nu au luat nici o măsură pentru ca la întreţinerea culturilor colectiviştii să-şi ia angajamente concrete pentru efectuarea la timp a lucrărilor şi de bună calitate. în primăvară, colectiviştii din comuna Chichiş au avut iniţiativa bună de a chema la întrecere toate gospodăriile colective din raion, privind sporirea numărului de animale, creşterea producţiei de lapte şi carne, însă ce folos că după aceasta consi- M. TEODOR (Continuare în pag. 2 a) Adunări festive în regiune SF. GHEORGHEin cadrul adunării festive de la Sf. Gheorghe au participat cadre didactice din oraş şi din comunele raionului. Cu acest prilej numeroşi învăţători, profesori şi educatori, care s-au evidenţiat în munca de instruire şi educare a tineretului şcolar au primit distincţii şi numeroase premii. Cei prezenţi la adunarea festivă au fost felicitaţi de tovarăşul Aldea Militaru, prim-secretar al Comitetului regional de partid Braşov şi de tovarăşul Mihai Oborni, prim-secretar al Comitetului raional de partid Sf. Gheorghe. Apoi, formaţii artistice ale Şcolii de 8 ani nr. 3 din Sf. Gheorghe, ale casei pionierului şi taraful căminului cultural din comuna Baraolt au oferit participanţilor un frumos spectacol artistic. BRAŞOV . La Teatrul de stat din Braşov a avut loc ieri o adunare festivă consacrată Zilei învăţătorului la care au luat parte cadre didactice din oraşul Braşov şi din localităţile aparţinătoare. Despre importanţa acestei zile a vorbit tov. Maria Cobîrzan, vicepreşedinte al Sfatului popular al oraşului Braşov. Cu acest prilej numeroşi profesori, învăţători şi educatori au fost distinşi cu ordine şi medalii, precum şi cu insigna de învăţător şi profesor fruntaş. Cadrele didactice au fost felicitate de tovarăşii Ion Mărcuş, membru în biroul Comitetului regional de partid Braşov, preşedintele Comitetului executiv al Sfatului popular regional, Viorel Metea, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid Braşov şi de Gh. Dumitrescu, preşedintele Comitetului executiv al Sfatului popular al oraşului Braşov. în cinstea participanţilor, colectivul Teatrului muzical din Braşov a prezentat un spectacol. TG. SECUIESC — La adunarea festivă din oraşul Tg. Secuiesc au participat peste 500 de învăţători, profesori şi educatori. Cadrelor didactice cu o prodigioasă activitate li s-au acordat distincţii şi numeroase premii. Participanţii la adunarea festivă au fost felicitaţi de tovarăşii Augustin Zăpîrţan, membru al biroului Comitetului regional de partid Braşov, şi de tovarăşul Szász Dominic, prim-secretar al Comitetului raional de partid Tg. Secuiesc. Apoi formaţii artistice de amatori au participanţilor un spectacol prezentat reuşit. SIBIU — Peste 700 de cadre didactice din oraşul şi raionul Sibiu au participat la adunarea care s-a ţinut cu prilejul Zilei învăţătorului în sala festivă a uzinei „Independenţa“. Cadrele didactice au fost felicitate de către tov. Ion Bordaş, secretar al Comitetului regional de partid Braşov şi de către tov. Aurel Cristea, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid Sibiu, în cinstea participanţilor la adunarea festivă a fost prezentat un program artistic susţinut de o formaţie a Şcolii populare de artă şi de Filarmonica de stat din Sibiu. Cadrelor didactice care s-au remarcat printr-o activitate deosebită li s-au acordat distincţii şi premii. AGNITA — Adunarea festivă a cadrelor didactice din raionul Agnita a reunit peste 500 de cadre didactice care îşi desfăşoară activitatea în şcolile de cultură generală din oraş şi raion. Preşedintele Comitetului executiv al Sfatului popular Agnita, tov. Milea Gheorghe a vorbit despre activitatea depusă de cadrele didactice, evidenţiind munca unor învăţători şi profesori care s-au distins în mod deosebit în activitatea instructiv-educativă. Cadrele didactice au fost, de asemenea, felicitate de către tov. Gali Ştefan, membru supleant al biroului Comitetului regional de partid şi de către tov. Samson Ioan, secretar al Comitetului raional de partid Agnita. O formaţie a Teatrului muzical din Braşov a prezentat apoi un spectacol. Adunări festive consacrate Zilei învăţătorului au avut loc şi la Mediaş, Sighişoara, Făgăraş şi Rupea. Plenara Consiliului Central al Sindicatelor din R. P. Romina In zilele de 29—30 iunie 1964 a avut loc plenara lărgită a Consiliului Central al Sindicatelor. La plenară au luat parte membrii şi membrii supleanţi ai C.C.S., preşedinţii consiliilor regionale ale sindicatelor, şefii secţiilor şi comisiilor C.C.S., reprezentanţi ai Comitetului Central al U.T.M., Consiliului Naţional al Femeilor, ai unor ministere, instituţii centrale, ziarişti. Plenara a dezbătut raportul prezentat de tovarăşul Martin Isac, preşedintele C.C.S., cu privire la activitatea sindicatelor pentru realizarea angajamentelor luate în întrecerea socialistă în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării Romîniei și sarcinile ce revin sindicatelor din hlotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Roman și a Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române cu privire la majorarea salariilor la toate categoriile de salariaţi, reducerea unor cote ale impozitului pe salarii şi creşterea plafoanelor de salarii în funcţie de care se acordă alocaţia de stat pentru copii. Participanţii la plenară au subliniat entuziasmul cu care oamenii muncii din fabrici, uzine, mine şi şantiere, de pe ogoare şi din instituţii au primit această Hotărîre, expresie a grijii permanente a partidului şi guvernului nostru pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc, hotărîrea şi elanul cu care colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri din întreprinderi traduc în viaţă însufleţitoarele angajamente luate în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Plenara a adoptat măsuri pentru mobilizarea şi mai activă a oamenilor muncii la realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor luate în întrecerea socialistă, la creşterea neîncetată a producţiei şi productivităţii muncii, îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor, reducerea preţului de cost, folosirea cu maximum de eficienţă a tehnicii moderne în interesul creşterii continue a puterii economice a patriei, baza ridicării nivelului de trai al poporului. Plenara Consiliului Central al Sindicatelor a trimis Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, o telegramă în care exprimă hotărîrea sindicatelor de a munci neobosit pentru mobilizarea oamenilor muncii la îndeplinirea planului de stat și angajamentelor luate în întrecerea socialistă, pentru a intimpina cu noi succese glorioasa aniversare a două decenii de la eliberarea ţării, pentru a-şi aduce contribuţia la înfăptuirea politicii partidului, la desăvîrşirea construcţiei socialiste în patra noastră. Plenara a eliberat din funcţia de vicepreşedinte al C.C.S. pe tovarăşii Elena Lascu şi Vasile Muşat în legătură cu trecerea lor în alte munci şi a ales în funcţia de vicepreşedinte al C.CS, tovarăşul Constantin Drăgan. pe Vedere parţială a Uzinei chimice din Rişnov. Foto : V. Secăreanu A .