Drum Nou, septembrie 1970 (Anul 27, nr. 7977-8002)

1970-09-18 / nr. 7992

Nr. 7992 Oaspeţii festivalului despre muzica romaneasca Concursurile, concertele şi audiţiile alternează în bogata agendă a festivalului oferind melomanului momente de înaltă artă. In clipele libere, în rarele cazuri, cînd se mai poate vorbi despre aşa ceva, se organizează scurte întîlniri în cadrul cărora au loc interesante schimburi de păreri. Uneori, ele includ şi vizitarea muzeului „G. Enescu", a nenumăratelor muzee de artă, precum şi a frumoaselor împrejurimi ale Capitalei. Cu ocazia unor astfel de întîlniri, în care soarele arzător, armonia de culori şi pitorescul naturii au impresionat puternic pe oaspeţi, am îndrăznit să-i rog să se transpună în situaţia unui cronicar şi să răspundă la întrebarea : cum apreciaţi lucrările muzicale pe care le-aţi ascultat ? Profesorul RICARDO ODNOPOSOFT (Austria) mi-a răspuns : „Am petrecut o admirabilă seară la operă vizionînd tripticul coregrafic inspirat de creaţii muzicale româneşti. Am ascultat o foarte bună muzică, „Preludiu simfonic" de Ion Dumitrescu, generoasă în multiple sugestii inspirat valorificate de coregraf. Baletul „La piaţă" de Mihail Jora ne-a încîntat prin umorul de bună calitate al muzicii ca şi prin coregrafia plină de fantezie. Poate că în comparaţie cu acestea, „Priculiciul" lui Zeno Vancea apare mai naiv, dar în genul său este o reuşită ce nu se poate contesta. In general, muzica românească mă atrage prin coloritul ei, prin melodicitatea bine reliefată, prin orchestraţii denotînd o admirabilă ştiinţă a compoziţiei. Şi dacă am simţit frumuseţea acestei muzici, faptul se datorează şi interpretării, ce dovedeşte o bună şcoală, de instrumentişti". CAMILLE SCHMIT, directorul Conservatorului din Bruxelles, mi-a declarat : „Am urmărit un concert de muzică românească de cameră, unde am avut plăcerea să regăsesc, în persoana prietenului meu Cornel Ţăranu, dirijorul formaţiei „Ars nova", acelaşi muzician serios şi dăruit. Lucrările ascultate au fost remarcabile. Multe ţări ar fi minore să poată oferi într-un concert un asemenea buchet de lucrări, care, la curent cu cele mai noi cuceriri ale artei sunetelor, transmit totuşi acea personalitate dată de minunatul melos românesc". Pianistul JOSEPH PALENICEK (R.S. Cehoslovacă) mi-a mărturisit : „Urmăresc cu interes evoluţia creaţiei româneşti contemporane. Aţi înregistrat succese remarcabile, atît în interpretare cit şi în creaţie. Nu mă surprind de loc aceste succese : o naţiune care are norocul să posede o asemenea bogăţie în folclorul ei muzical nu poate să nu valorifice acest tezaur, transfigurîndu-l şi purtîndu-l pe cele mai înalte culmi ale artei. Sînt un admirator al activităţii desfăşurate de institutul de folclor şi nu voi uita că în carnetul meu mi-am notat cu litere mari o vizită la acest institut ; sînt nerăbdător să ascult noile achiziţii şi vechile piese de care sunt îndrăgostit". Harpistul NICANOR ZABALETTA (Spania) a afirmat : „La vederea afişelor de concert am fost impresionat de valoarea festivalului care se desfăşoară în acest început de toamnă la Bucureşti. Regret că obligaţiile mele profesionale nu mi-au permis să asist la toate manifestările din cadrul festivalului. In schimb, încă din prima zi am vizitat magazinul „Muzica" (pentru care vă felicit) în scopul îmbogăţirii repertoriului meu de concert cu lucrări ale compozitorilor români pentru harpă. Sunt foarte mulţumit de ceea ce am găsit. La prima lectură a partiturilor am constatat că românii ştiu să scrie pentru instrumentul meu. Mi-au făcut plăcere piesele semnate de Carmen Petra Dusacopol, Romeo Alexandrescu, Dorian Varga şi sper să am ocazia de a le include în repertoriul meu". In încheiere, profesorul RETI JÓZSEF (R.J. Ungară) mi-a spus: „Am asistat la seara de balete româneşti şi am rămas impresionat de măiestria cu care cei trei compozitori, Mihail Jora, Ion Dumitrescu şi Zeno Vancea, au reuşit să realizeze adevărate tablouri de scoarţă românească, înveşmîntînd elemente ce descriu obiceiuri străvechi într-un limbaj contemporan rafinat. M-a surprins îndeosebi finalul baletului „La piaţă" în care Mihail Jora revine atît de subtil la atmosfera primelor măsuri, realizînd un minunat echilibru". Am plecat de la această întâlnire fericită de a vedea că în conştiinţa muzicienilor prezenţi la festival, alături de figura marelui Enescu s-a sădit şi numele creatorilor contemporani, reprezentanţi ai valoroasei şcoli româneşti. Gemma ZIMVELIU-DONEA f De la Oficiul de locuinţe proprietate personală Alegerea apartamentelor de 2 camere confort I din planul pe anul 1971 se va face după cum urmează: solicitanţii înscrişi pe lista de prioritate afişată la data de 2 septembrie 1970, de la nr. 1 la 106 — (1 noiembrie 1968 — 31 decembrie 1969) în ziua de 24 septembrie ora 12.00. De la nr. 107 la 214 (1 ianuarie 1970 — 31 martie 1970) în ziua de 25 septembrie ora 12. De la nr. 215 la 305 (1 aprilie 1970 - 31 iulie 1970) în ziua de 28 septembrie ora 12,00. Şedinţele de alegere a apartamentelor se vor ţine în sala de şedinţe I.G.L., Piaţa 23 August nr. 11. MEMENTO CINEMA PATRIA (telefon 1.18.18) - „Mayerling“ - orele: 9; 12,30; 16,30; 20. COSMOS (telefon 1.11.52) - „Frații Saroian" - orele: 9; 11; 14; 16,30; 19; 21. POPULAR (telefon 1.40.22) - „Ora hotărîtoare" - orele: 9; 11,30; 14; 16,30; 19; 21. ARTA (telefon 1.23.63) - „Corabia nebunilor" - orele: 11, 15; 19. TINERETULUI (telefon 1.48.27) - „Ferestrele timpului" — orele: 9; 11,30 15; 17,30; 19,30. TELEVIZIUNE VINERI, 18 SEPTEMBRIE 16.00 Deschiderea emisiunii. Sumarul serii. Atletism (ziua I) — România — Elveţia — Italia - Ungaria (masculin). România - Anglia - Ungaria (feminin). Transmisiune de la Stadionul Republicii. 18.30 Căminul. 19.15 Anunţuri-publicitate. 19.20 — 1001 de seri - emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. 19.50 Interviul acordat Televiziunii Române de către preşedintele federal al Republicii Austria, Franz Jonas. 20.05 Emisiune de ştiinţă: „Mai aveţi o întrebare ?", „Viteză şi... viteze". 21.20 Film artistic: „El sombrero" - producţie a studiourilor de televiziune spaniole. 22.00 Concursul şi Festivalul internaţional „George Enescu". Simfonia a IX-a de Schubert. Interpretează London Symphony Orchestra. 23.00 Telejurnalul de noapte. TIMPUL PROBABIL Pentru zilele de 19 şi 20 septembrie . Vreme în general frumoasă, cu cerul schimbător. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din vest. Temperatura minimă va fi cuprinsă între 10 şi 13 grade, iar cea maximă între 23 şi 25 grade. Dimineaţa ceaţă locală. 1 DRUM NOU SPORT • Sport • SPORT Campionatul judeţean de fotbal Flacăra surprizelor a produs panică pe scara clasamentului 9 Politehnica Braşov — singura echipă cu punctaj maxim 9 Codrenii rămîn cei mai gălăgioşi musafiri 9 O puternică „răzvrătire" a liniilor de atac In primele trei etape, o singură formaţie — Politehnica Braşov — a reuşit să acumuleze punctajul maxim. Cu fiecare etapă, flacăra surprizelor a devenit tot mai puternică, producînd o adevărată panică pe scara clasamentului. Numai liderul (Politehnica Braşov), deţinătoarea „lanternei roşii'' (Bazaltul Racoş) şi Olimpia Sînpetru şi-au păstrat poziţiile din etapa a II-a, celelalte echipe fiind obligate să schimbe locurile pe scara ierarhică a clasamentului. Echipele Utilajul Făgăraş şi Precizia Socele au înregistrat cele mai puternice ascensiuni, în timp ce Hidromecanica Braşov a coborît trei locuri tocmai atunci cînd a reuşit să înscrie 2 goluri. Dacă studenţii braşoveni au terminat victorioşi în toate partidele, acest lucru s-a datorat mai puţin unei forme ieşite din comun, şi mai mult faptului că au întîlnit numai formaţii fără „firmă". Campionii, în schimb, după ce în prima etapă n-au găsit ieşirea din cuptorul cu cărămidă refractară de la Feldioara, s-au izbit în etapa a treia de zidul din... Prefabricate, fiind nevoiţi să suporte insatisfacţiile celui de-al doilea meci nul. La rîndul lor, jucătorii de la Ceramica, după un debut promiţător, n-au avut linişte în partida cu fotbaliştii de la Măgura care au confirmat încă o dată că rămîn cei mai gălăgioşi musafiri. O etapă cu multe necazuri au avut şi ceferiştii braşoveni, opriţi pentru a doua oară la semnal în gara Braşov, obligîndu-l pe antrenorul Vasile Seredai să fie în faţa suporterilor „acarul Păun" care nu-i învaţă pe jucători la antrenamente cum se execută o lovitură de la 11 m. In fine, Bazaltul Racoş s-a dovedit „tare ca piatra, iute ca săgeata" atunci cînd a fost vorba de fuga de răspundere, găsind că e mai economicos să nu se prezinte la Făgăraş... Paralel cu abundenţa de „numere de atracţie" oferite de echipele cu şansa a doua, am consemnat o lăudabilă creştere a eficacităţii. După ce în primele două etape se înscriseseră cîte 15 goluri, acum într-o singură etapă s-au marcat 22 de goluri. Am fi foarte bucuroşi ca această poftă de gol a liniilor de atac să fie de lungă durată, astfel ca în etapele viitoare să putem înregistra „ospăţuri" şi mai consistente. N-ar fi exclus ca o asemenea satisfacţie să avem chiar în etapa a IV-a cînd sînt programate întîlnirile: Olimpia Sînpetru — Precizia Săcele. I.C. I.M. Braşov — Hidromecanica Braşov, Textila Prejmer — Prefabricate Braşov, Măgura Codea — Celuloza Zărneşti, Bazaltul Racoş — Ceramica Feldioara, Victoria Bod — Utilajul Făgăraş, Politehnica Braşov — C.F.R. Braşov. Şt. PERVULESCU CLASAMENTUL 1 1 1115-5 1112- 3 1113- 6 0 1 2 0 1 2 0 1 2 0 0 3 0 11-2 6 5 5 4 4 3 3 3 3 3 1- 3 1 2- 5 1 2-7 1 0-8 0 1. Politehnica 2. Măgura 3. Textila 4. I.C.I.M. 5. Olimpia 6-8. Prefabricate Utilajul Precizia 9. C.F.R. 10. Celuloza 11. Victoria 12. Hidromecanica 13. Ceramica 14. Bazaltul 8-2 6-2 4-0 4-5 1-1 3-3 Controlul la obiect (Urmare din pag. 1) judeţean pentru controlul seminţelor, a respins probele de grîu şi orz, întrucît nu întruneau condiţiile de calitate, la intervenţia promptă a secretarului, cei în drept au luat măsura recondiţionării de urgenţă a întregii cantităţi de sămînţă, lucrîndu-se şi duminica, în unitate, urmează să se însămînţeze 180 ha cu grîu şi 50 ha cu orz, ne-a informat interlocutorul. Sînt create condiţii ca îndată ce vom cunoaşte rezultatele analizării seriei a doua de probe să se înceapă semănatul orzului. Acţiunea este imediat realizabilă întrucît, aşa cum am aflat de la laborator, de această dată orzul are puritatea cerută de STAS, însă, conducerea cooperativei va trebui să rezolve cu maximă operativitate problema seminţei de grîu, aceasta avînd un procent mult prea mare de boabe şiştave. In acelaşi timp, se cuvine exercitat un control permanent şi exigent asupra calităţii şi vitezei cu care se execută lucrările în cîmp, prevenind irosirea timpului prielnic la umbra pomilor, ipostază în care l-am surprins pe tractoristul Ion Porumb. Timpul semănatului (Urmare din pag. 1) neajuns care împiedică declanşarea semănatului. Unitatea a fost înştiinţată să schimbe la baza de recepţie 25 tone grîu. Cantitatea necesară schimbului însă nu este condiţionată. — Pînă acum, ne spunea magazinerul, se putea trece prin selector toată sămînţa, dar treaba merge foarte încet, pentru că efectiv se lucrează doar 5—6 ore pe zi. Cît de mult interes se depune pentru rezolvarea acestei probleme acute rezultă şi din faptul că timp de cîteva zile la rînd s-a selectat grîu pentru... consum, în timp ce griul de sămînţă aştepta plin de buruieni să fie condiţionat. Rămasă în urmă este şi ridicarea din bază a cantităţii repartizate pe motiv că „maşinile transportă nn la gară”. Numeroase alte puncte nevralgice există şi la celelalte lucrări pregătitoare : aplicarea îngrăşămintelor, efectuarea arăturilor şi a pregătirii patului germinativ, punerea în perfectă stare de funcţionare a tuturor semănătorilor etc. Aşadar, la data începerii semănatului, la Critalma pregătirile n-au fost terminate, lucrările continuând să decurgă în ritm de... melc. Şi inginerul Stoicanea afirma că „în cîteva zile se poate începe semănatul''. Intr-adevăr, se poate începe, dar în ce condiţii ? Asupra acestui lucru trebuie să reflecteze (şi să acţioneze !) mai mult inginerul, pentru că el este principalul răspunzător de producţia ce se va realiza. Se aşteaptă telefon? (Urmare din pag. 1) lui Vaier Stănescu, care, în lipsa inginerului-şef Ovidiu Martescu, aflat în concediu medical, răspunde împreună cu ceilalţi membri ai consiliului de conducere de buna desfăşurare a campaniei de însămînţări. Păcat ! Ar fi avut prilejul să afle că îngrăşămintele chimice,primite recent au fost depozitate sub cerul liber, la discreţia intemperiilor, şi că circa 40 de saci din vechiul stoc de superfosfat s-au degradat din cauza ploilor. (Urmare din pag. 1) — Ar fi, apoi, o altă categorie: persoane care au depus buletinul pentru preschimbare, noi le-am întocmit toate formele, dar nu catadicsesc să se prezinte să le ridice. V-aş ruga să le faceţi dv. o invitaţie, prin ziar, măcar cîtorva dintre ei: Bîrzu Vasile, din str. Brazilor 37, Török Ştefan, str. M. Viteazu 35, Ötvös Ibolya, din str. Carierei 145, Popescu Atanase, str. Saturn, nr. 19, Berger Stela, din Cristian, str. laterală nr. 360, Creţu Costică, str. Hărmanului 18, şi alţii. Domnilor—că „domni" sînt cei care se complac în atîta comoditate ! — poftiţi şi vă ridicaţi buletinele, completate de 2 — 3 luni de zile! Sau aşteptaţi, poate, să vă fie servite pe tavă la domiciliu ? ! Biroul de evidenţa populaţiei are, în mod special, program şi joia dupta masă, între orele 17 — 20,30, pentru deservirea celor care lucrează în schimbul întîi. Deci nu există nici un fel de scuză a neprezentării dv. Doar dulcea comoditate .... Dar are și asta limită. Și leac ... — Dar în sertăraşul acesta ce aveţi ? — A, da! Să nu-i uităm nici pe acești nepăsători incorigibili. Vedeți aceste peste 30 de portofele. Sînt pline doldora cu acte (buletine de identitate, legitimaţii de serviciu, certificate de naştere etc.) pierdute de indivizi „cu capul în nori". Actele au ajuns la noi, dar ei nu binevoiesc să vină să le ridice. Unora le-am trimis invitaţii de cîte 2—3 ori, dar degeaba. Plierile vin înapoi cu specificaţia : „Plecat de la adresă“. Iată cîţiva : Gege Ştefan, domiciliat în str. Ceferiştilor 43 (are buletinul la miliţie din februarie 1960) , Antal Eugen, str. Dobrogeanu- Gherea 58, Bodea Nicolae, str. Fundăturii nr. 2 (şi-a abandonat buletinul în Rîşnov, în aprilie a.c.), Cordoş Crăciun, str. Plevnei 5 şi alţii. Pe undeva trebuie că s-or fi aciuat şi aceştia : aşa incit, apelul nostru va putea ajunge sperăm pînă la urechile lor ! Ne întrebăm — şi-i întrebăm — cum pot trăi aceşti oameni fără principalul act de identitate asupra lor?! înglodaţi în atîta inconştienţă, unii şi-or fi uitat şi numele, poate !... Am rămas surprinşi încă de o atitudine nefirească: uşurinţa cu care unele persoane tratează problema securităţii buletinului de identitate şi a altor acte strict personale. Frunzărind mai multe declaraţii recente privind pierderea buletinului de identitate, cîteva dintre ele ne-au reţinut, atenţia în mod special. Buric P. Ion, şofer la T.A.P. „Garpaţi", declară cu o frapantă dezinvoltură, ca şi cînd ar fi vorba de un bagatel-lucru : „In 5 septembrie a.c., mă plimbam prin oraş (mai exact nici că se poate ! — n.n.) şi, fiind foarte cald, mi-am luat haina pe mină. Aşa se face că mi-a căzut din ea portofelul, în care aveam: buletinul de identitate, permisul de conducere, livretul militar, certificatul de înmatriculare a maşinii, certificatul de naştere, certificatul de căsătorie şi alte acte, pe care n-aş putea să le precizez (sic!). Rog a mi se rezolva urgent situaţia, deoarece sîntem „imobilizaţi" şi eu şi maşina". In împrejurări similare (de fapt, nici măcar nu se cunosc împrejurările!), şi-au pierdut actele şi Ipati Dorel, angajat al I.C.I.M.Bv., Proca Maria, cu domiciliul flotant în Braşov, str. Carierei nr. 160, Niţică C. Constantin, din Braşov, str. Aleea Constructorilor, bloc 4, şi alţii. Mirarea, nedumerirea noastră faţă de cei, care îşi uită, pierd sau abandonează cu atîta uşurinţă legitimaţia au nişte temeiuri îndreptăţite. Poate unii nu-şi dau seama de consecinţele posibile şi-şi spun: „Ia, acolo, o bucată de hîrtie ! Dacă o găsesc, bine, dacă nu, cer să mi se elibereze alta !" O judecată pripită, de suprafaţă ! V-aţi gîndit vreodată:ce se poate întîmpla dacă buletinul dv. ajunge în mîinile unui infractor ? Din mai numeroasele cazuri de acest gen, alegem unul singur, care, în mod cert, o să vă pună pe gînduri. Din neglijenţa titularului, buletinul de identitate al lui Săbezean Octavian, domiciliat într-o localitate din judeţul Mureş, a ajuns în mîna lui Nagy Carol, infractor notoriu, cu domiciliul în acelaşi judeţ. Expert în falsificări, infractorul şi-a procurat o delegaţie şi o comandă de materiale cu antetul Şantierului de construcţii drumuri Gheorghieni, cu care s-a prezentat, în ziua de 22 iunie a.c., la ICSTI Braşov. Inducînd în eroare mai mulţi funcţionari gură-cască, infractorul, legitimat cu buletinul lui Săbezean Octavian, a ridicat obiecte de îmbrăcăminte în valoare de 6.670 lei. In acelaşi mod, a mai comis apoi şi alte infracţiuni. Evident, pînă la prinderea infractorului a avut de suportat nişte consecințe posesorul buletinului pierdut. Sunt sigur că nimeni nu doreşte, nici să se facă complice fără voie la fărădelegi, nici să se supună unor consecințe neplăcute, de pe urma înstrăinării, cu sau fără voie, a buletinului de identitate sau a altor acte personale. De aceea vă invitam la început să recitiţi obligaţiile şi avertismentele de pe coperta interioară a buletinului de identitate (îndeosebi punctele 2, 3, 4 şi 5) şi să nu trataţi o chestiune atît de importantă şi cu atîtea consecinţe individuale şi sociale, ca pe un simplu divertisment. Oameni fára identitate MILIţIA 1 mmm UN „CADOU" PENTRU MILIŢIA DIN SIBIU Un tînăr, in vîrstă de circa 20 de ani, făcea pe vînzătorul ambulant de diferite obiecte pe străzile Braşovului, în jurul lui, cîţiva curioşi şi cîţiva doritori de chilipiruri. Presupunînd că e vorba de speculă, un miliţian a pus mîna pe negustoraş şi l-a luat la întrebări. După mai multe investigaţii, s-au putut stabili următoarele relaţii : PETRE CONSTANTIN, din oraşul Ploieşti, individ lipsit de ocupaţie, se ţine numai de afaceri necurate. O percheziţie efectuată la gazda sa din Braşov a scos la iveală un întreg bazar. într-un rucsac erau ticsite următoarele obiecte: un aparat de fotografiat, un exponometru cu celulă fotoelectrică, o butelie de aragaz cu accesoriile necesare, o mașină de călcat electrică, o brichetă cu gaze, cîteva cutii cu lapte praf, pachete cu ceai și mai multe obiecte mărunte. Toate acestea provin din mai multe spargeri efectuate de el pe raza municipiului Sibiu. Infractorul va fi trimis „plocon" miliţiei din judeţul vecin, pentru completarea dosarului penal. ALŢI ROZĂTORI AI AVUTULUI OBŞTESC În numărul nostru de ieri, scriam despre opt angajaţi ai uzinei „Rulmentul", care „au confundat planurile de porumb ale I.A.S. Harman cu... cămara personală, înfruptîndu-se fără scrupule din avutul obştesc. Astăzi consemnăm, cu regret şi cu revoltă totodată, un fapt similar, săvîrşit tot de nişte angajaţi ai uzinei „Rulmentul“. PETRACHE URICARU, in vîrstă de 30 de ani, şi ION GH. PAVEL, în vîrstă de 26 de ani, ambii muncitori necalificaţi, au fost surprinşi cu cîte o sacoşă de cartofi sustraşi din loturile aceluiaşi Î.A.S. Cazul va fi trimis spre soluţionare comisiei de judecată din întreprindere. Sugerăm comisiei să fie foarte exigentă în aplicarea legii şi, mai ales, să facă cît mai multă popularizare pe marginea acestor cazuri, pentru ca nici unul din angajaţii uzinei să nu mai calce pe urmele amintiţilor rozători ai avutului obştesc. INVITAȚIE PENTRU CONDUCĂTORII AUTO Serviciul circulaţiei din I.M.J., în colaborare cu Consiliul judeţean al sindicatelor, I.T.A. Braşov şi Inspectoratul judeţean de protecţia muncii, organizează astăzi, 18 septembrie, ora 17, în sala clubului „Tractorul", o consfătuire cu conducătorii auto profesionişti şi amatori, şefi de garaje, revizori tehnici etc., cu tema: Siguranţa circulaţiei pe drumurile publice în lumina noii legislaţii. După prezentarea unor accidente recent întîmplate pe drumurile judeţului şi după prelucrarea noilor prevederi din legea circulaţiei, vor avea loc răspunsuri la întrebări şi discuţii. Este în interesul şoferilor să participe la această consfătuire. Pag. 3 Combinatul de celuloză şi hîrtie Zărneşti angajează urgent muncitori în următoarele meserii : - LĂCĂTUŞI întreţinere şî reparaţii - OPERATORI CHIMIŞTI pentru fabricarea celulozei şi hîrtiei - MODELURI - TIMPLARI - DULGHERI - ZIDARI - MUNCITORI NECALIFICAŢI Se asigură masa la cantină, iar pentru salariaţii calificaţi necăsătoriţi, se asigură şi cazare. Cei interesaţi se vor adresa la sediul unităţii, serviciul personal. 460 întreprinderea „Combustibilul“ Braşov str. Hărmanului nr. 17 (gara veche), angajează urgent: CIRCULARIE - MUNCITORI NECALIFICAŢI Pentru cei din alte localităţi se asigură cazare în dormitoarele comune. Cîştig în acord. Informaţii la telefon 1.12.04 şi 2.17.75. 464 Filarmonica de stat „G. Dima“ Braşov anunţă : concurs pentru ocuparea posturilor la toate compartimentele orchestrei simfonice (coarde, suflători, percuţie). Data concursului 22 septembrie 1970, ora 10, înscrierile se pot face zilnic la sediul filarmonicii ,,G. Dima", str. Ciucaş nr. 8, incepînd de la apariția prezentului anunț, pînă în ziua concursului. , 463 Şcoala profesională de construcţii str. Şcolii nr. 11, telefon 2.30.36 Braşov A N U N T A Ţinerea unui nou examen de admitere între 20—30 septembrie 1970, pentru următoarele meserii: UCENICIE LA LOCUL DE MUNCA — Instalator tehnico-sanitar şi de gaze — Timplar de mobilă şi articole tehnice — Lăcătuş mecanic — Sudor CURS DE ZI — Zidar construcţii Examenul constă din probe scrise şi orale la limba română şi matematică. Actele necesare pentru înscriere sunt: cerere, adeverinţă de la şcoala generală, certificat de naştere, buletin medical. înscrierile se fac zilnic la sediul școlii, între orele 7-20. 46. Uzina nr. 2 Braşov strada Zizinului nr. 119 primeşte pentru angajare, absolvenţi ai şcolii generale de 8 ani, in vîrstă de 15-18 ani, pentru calificare prin ucenicie la locul de muncă — curs de scurtă durată — în meseriile : STRUNGAR, FREZOR. înscrierile se fac la serviciul personal şi învăţămînt al uzinei, pînă la data de 25 septembrie 1970, pe baza următoarelor acte : — cerere de înscriere; - certificat de naştere copie şi original ; — certificat de absolvire a şcolii generale ; - fişa medicală. Pe timpul şcolarizării ucenicii primesc o indemnizaţie lunară de 600 lei in anul I și 800 lei în anul II. 467 I.C.V.A. Braşov str. Nicopole nr. 56 angajează de urgență. 1 RECEPȚIONER - 1 TIMPLAR MANUAL CALIFICAT Salarizarea în conformitate cu H.C.M. 914/1968 Informații suplimentare se pot lua de la biroul personal, telefon 2.10.66. 466