Drum Nou, octombrie 1970 (Anul 27, nr. 8003-8029)

1970-10-27 / nr. 8025

I Pag 2 DRUM NOU SPORT • Sport • SPORT • Sport • SPORT O bună parte din condeiele care zugrăvesc lumea fotbalului a inventariat ziua de 21 octombrie, ziua excluderii noastre din orchestra marilor formaţii europene, drept o miercure neagră, o miercure a ghinionului, cînd de fapt a fost miercurea adevărului. Memoria noastră sportivă şi trezoreria fotbalului a înregistrat unul din cele mai senzaţionale falimente, dureros ca o trezire după anestezic, dar ca o lovitură de măciucă. Ştiam că cele trei protagoniste au o misiune grea, dar credeam că şi fotbalul nostru care trebuie să se exprime prin goluri, trecuse dincolo de alfabetizare, ajungînd la sintaxă, topică ţi figuri de stil. Pe urmă şi episoadele mexicane, Feijenoord ţi Finlanda, ca şi primul tur a! trofeelor europene, erau prea proaspete ţi zămisliseră în noi muguri de speranţă. Miercuri seara, rostind cu tristeţe: ,,trei doamne... şi toate trei", un văl ne-a căzut de pe ochi, aducîndu-ne sub privirea lucidă configuraţia anemică şi scheletică a fotbalului de club, neaerisit de o circulaţie de jucători, de idei Scorurile mari nu spun nimic tactice, văduv de fermenţi constructivi, de calendar propriu, de autonomie reală. Obişnuiţi să raportăm fotbalul autohton la cel exterior, transferul de interes operat de cea de-a Vlll-a etapă, cu recordul său de goluri, s-a făcut apatic şi neconvingător. Reacţia orgolioasă a unor înaintări anchilozate, în loc să ne sugereze o înviorare, o fortificare a unei debilităţi cronice, ne face să credem mai curînd că râul s-a întins, ca paralizia progresează cuprinzînd şi compartimentele apărărilor. Şi dacă nici o echipă de club aflata în deplasare nu reuşeşte să-şi structureze jocul de asemenea natură incit să poată obţine o victorie sau măcar un meci nul, ce să credem despre moralul lor, de spaima care le cuprinde, de inconsistenţa spectacolului practicat pe stadioanele de peste hotare ? ,,U" Craiova a fost suspendată după meciul de la Pecs. Aceeaşi sancţiune le aşteaptă oare şi pe Dinamo, Steaua şi U.T.A. ? Recunoscind adevărul despre valoarea cluburilor, suntem convinşi că nu de sancţiune este nevoie în primul rînd, ci de organizare, metodă, perspectivă şi răbdare pentru a scoate fotbalul din albia incertitudinilor. Să nu ne lăsăm amăgiţi ! Etapa a Vlll-a a fost explozivă. A fost o zi a răzbunării înaintărilor, in general inofensive. Trei mexicani (Dumitrache, Dinu, Nunweiller) aflaţi in dispoziţie bună de joc, au redus Steaua la proporţiile modeste ale unui meteorit căzător. După inactivitatea de la Belgrad, U.T.A. a simţit nevoia de mişcare şi găsind bulevarde neaglomerate în apărarea timişoreană, s-a plimbat cum a vrut. Nici un stop nu funcţiona. Clujenii s-au bătut între ei, reuşind să dividă şi să încurce galeria, care nu mai ştia pe cine să susţină. Jiul a plătit elegant lui Ozon curajul de a-i fi părăsit şi intransigenţa de a-l fi expediat pe Dobrin la Piteşti. Preţ greu plătit de Ozon, care îi subţiază considerabil capitalul de încredere acordat de argeşeni. Două extreme laborioase (Nâsturescu şi Codreanu) au dat aripi Rapidului, justificînd emblema ceferistă. Giuleştenii au reuşit un zbor uşor, planat, peste pericolele Progresului. Farul şi Politehnica Iaşi, abuzind de postura de gazdă, s-au grăbit să-şi completeze zestrea de puncte pe care bîlbîiala proprie sau arbitrajul ultimei etape le-o refuzase. Şi in sfîrşit, Steagul roşu ne-a făcut să pierdem gustul pentru ironie. înţepătura criticii se potriveşte unui moment de slăbiciune, unor erori posibile, dar ceea ce se intimplă cu Steagul roşu este motiv de alarmă, de reflecţie gravă. Nu mai putem glumi, nu mai putem ride. Pe bolnavi este momentul să-i tratăm. Mihai BÎRĂ FOTBAL BRAŞOVENII „INTR-UN A devenit tradiţional ca în fiecare campionat echipa Steagul roşu să-şi dea măcar o dată în petic, obligîndu-ne prin evoluţia detestabilă să o comparăm cu echipe din categoriile inferioare. Fără nici o exagerare, dar duminică multe din echipele fruntaşe ale diviziei C ar fi reuşit să cîştige în faţa „stegarilor", care, prin maniera indolentă de a acţiona, ne-au amintit de acel dezastruos 1—10 din partida cu Dinamo Bucureşti de acum cîţiva ani. Dacă în întîlnirea de la Ploieşti tabela de marcaj n-a arătat un scor la fel de catastrofal, acest lucru constituie un noroc pentru jucătorii braşoveni şi un ghinion pentru fotbaliştii ploieşteni. Oricît de mare ar fi fost dorinţa de revanşă a jucătorilor de la Petrolul pentru acel 3-4 de la Braşov din stagiunea trecută, nu putem fi de acord cu actul de prezenţă al „stegarilor", care fără nici un fel de jenă au acceptat să fie ridiculizaţi pe tot parcursul celor 90 de minute. Este inadmisibil ca o echipă din prima divizie să nu fie capabilă să ameninţe măcar o dată butul advers, rezumîndu-se doar la cele 3 șuturi formale ale lui Pescaru. Dacă formaţia ploieşteană ar fi jucat fără portarMihai Iones- Tineret-rezerve PETROLUL - STEAGUL ROŞU 2-1 (1-0) Tinerii fotbalişti ploieşteni au obţinut o victorie la limită datorita unui plus de decizie în finalurile de repriză. ,,Cadeţii" Petrolului au deschis scorul prin Ciucu cu 3 minute înainte de pauza, pentru ca ex-braşoveanul Iordache să înscrie golul victoriei în minutul 88 ! Echipa braşoveană a evoluat destul de bine în acţiunile de cîmp, unde nu a fost cu nimic inferioară formaţiei ploieştene. Dacă , ,stegarii" n-au reuşit sa se întoarcă cu un rezultat util de la Ploieşti, acest lucru s-a datorat pe de o parte unor neatenţii ale apărării imediate, iar pe de altă parte, lipsei de curaj şi precizie în fazele de finalizare. La scorul de 0-0 Şerban a ratat două ocazii clare, iar imediat după pauză Orovitz, autorul unicului gol marcat de oaspeţi, a şutat de la 3 m peste poarta. Foarte corect arbitrajul prestat de Mircea Moraru (Ploieşti). ST. P. cu ar fi putut foarte bine să facă pe crainicul în locul lui Ion Mureşan), atunci „stegarii" ar fi reuşit să înscrie un gol, pentru că o singură dată braşovenii au găsit — minune ! — cadrul porţii adverse. Deşi gazdele şi-au potolit setea de revanşă din cascada de greşeli comise de apărătorii braşoveni, ne vom opri în primul rînd la comportarea atacului, care rămine cel mai fantomatic compartiment al formaţiei de la podele Tîmpei. Necula şi Gergely nui sînt capabili să facă efort, Florescu şi Balint mai mult îi încurcă pe... antrenori, Gyărfi nu ştie decit pe jumătate lecţia contraatacului, iar Dumitriu II este departe de potenţialul dovedit la „ora" startului. Niky Dumitriu, cel în care ne-am pus atîtea speranţe, şi-a făcut o reintrare cit se poate de anonimă, atingînd baromul pentru prima oară în minutul 22, pentru ca în continuare să-şi mai facă simţită prezenţa prin două pase... la adversari. Avînd asemenea atacanţi, care de la etapă la etapă devin figuranţi convinşi, era logic — aşa după cum recunoştea şi antrenorul Valentin Stănescu ca apărarea imediată să nu poată rezista la infinit în faţa asediilor adverse. Nu vrem să-i absolvim pe apărătorii braşoveni de gravele greşeli comise, dar ni se pare nedrept să le adresăm cuvenitele reproşuri mai înainte de a-i întreba pe înaintaşi cînd o să vină ziua în care or să-şi facă datoria. Cu excepţia jocului de la Piteşti, care a însemnat un moment favorabil pentru Dumitriu Ii şi compania, în celelalte partide atacul braşovean a rămas dator vîndut compartimentului defensiv, realizînd „performanţa" de a înscrie 4 (patru !) goluri in 8 partide. Dar, nu-i mai puţin adevărat că slaba comportare a liniei defensive se datoreste şi liniei mediane, care de la etapă la etapă devine o „busolă" cu tot mai multe defecţiuni. Trio-ul Pescaru—Cadar- Balint este doar o umbră a celui de odinioară. Cadar nu a învățat decit arma apărării (cînd dă un pas trebuie să închizi ochii), Balint, renumit pentru faptul că avea o splină „de cauciuc", a ajuns să alerge un pas înainte și doi înapoi, in timp ce Pescaru, de de dezorientat la maximum F8'Ba8ffl.Firul colegilor și propria lui formă, nu ştie cu cine să voteze : cu atacul sau cu apărarea ? Cu un atac inexistent şi o linie mediană care respiră tot mai greu, ne explicăm în mare parte spaima apărătorilor braşovenii, care literalmente au îngheţat de frică văzîndu-i pe ploieşteni cu... iataganele ridicate. Nici nu începuse bine partida şi era 2-0 pentru Petrolul prin golurile marcate de Grozea (min. 2) şi Dincuţă (min. 5). Atît de mare a fost degringolada din tabăra braşoveană, incit „stegarii" n-au fost în stare ca măcar după pauză să reuşească să „deschidă umbrelele" în faţa ploii declanşate de gazde, primind cu braţele deschise alte două goluri : N. Ionescu (min. 47) şi Juhasz (min. 54), ultimul reluînd o minge expediată în bară de Cincută. Dacă atacul ploieştean s-a rezumat le aceste scurte rafale, acest lucru nu se datoreşte unor merite ale apărătorilor braşoveni, ci faptului că Petruţ, Dincuţă, Dridea şi Grozea, uimiţi de vulnerabilitatea apărării adverse, au ratat din poziţii incredibile. Jenei s-a dovedit prea bătrîn pentru jocul în viteză practicat de petrolişti, Olteanu a fost doar o umbră a celui care promitea să fie o stea, iar Rusu a fost făcut K.Q. tehnic şi tactic. Cit îl priveşte pe Adamache, acesta nu a mai făcut minuni ca în alte partide, dar nici nu se poate spune că a făcut gafe. Portarul braşovean a primit cu uşurinţă golul al treilea şi a mai avut cîteva intervenţii nesigure, dar ce ar fi putut face în faţa unor apărători care au jucat „într-un picior" ? Să nu uităm că Petrolul a tras de 24 de ori la poartă ! Dincolo de amărăciunea provocată de acest eşec categoric, ne doare faptul că echipa braşoveană a ajuns să fie... „sac de antrenament" pentru adversari. Ce poate fi mai trist decit să ajungi să fii compătimit de vechii tăi rivali ? Unde sînt jucătorii care ne-au oferit actele de daruri de pe Argeş şi de pe Someş ? Pînă cînd elevii lui Valentin Stănescu vor mai aluneca pe toboganul evoluţiilor supărătoare ? A sosit momentul să se pună capăt „experienţelor'' privind rularea altor jucători afişti la apusul carierei. Vrem să ştim de cine contăm în etapele viitoare ! St PPPUINFCCI! Divizia A AU ÎNCEPUT AMBELE REPRIZE PICIOR“, FIIND RIDICULIZAŢI PÎNĂ LA COMPĂTIMIRE Petrolul — Steagul roşu 4-0 (2-0) Ploieştetiii şi-au potolit setea de revanşă din cascada de greşeli ale adversarilor Linia mediană - o „busolă“ dezorientată Dumitriu II — şeful figuranţilor de la înaintare / ^ Stadionul 0 Spectatori: 1 A înscris: DIVIZIA B1 Introducerea inspirată a unui jucător şi... Metrom Braşov - Ceahlăul Piatra Neamţ 1-0 (0-0) .,MetromM, bun de joc, aproximativ 1.200 Darie (min. 62) (H Raport de cornere: 9—1. ) Şuturi la poartă: 26-5 (pe spaţiul porţii: 17—3). 6 A arbitrat satisfăcător, Fr. Coloşi (Bucureşti). Formaţiile : Metrom , Smeu, Şişcă, Ochea, Grecea, Bădiţoiu, Petrescu, Gabor, Selymessi (Darie min. 60), Gane, Furnică, Ferencz, Ceahlăul, Munteanu, Mihalache, Ştefânescu (min. 30), Jencsi, Gheorghe, Zaharia, Niţă, Contardo, Negustoru, Mustaţă, Raicu, Pătraşcu. Dacă organizatorii ar fi bănuit felul în care se va desfăşura partida de duminică şi ar fi afişat un anunţ de genul: „La acest meci accesul cardiacilor strict interzisi, sîntem convinşi că ei ar fi fost felicitaţi după fluierul final. A fost o partidă plina de neprevăzut, in care victoria a surîs echipei categoric mai bune, echipă care a jucat practic numai in jumatatea de teren a adversarilor şi ai cărei jucători, cu o singură excepţie, au făcut o adevărată risipă de energie. Această echipă a fost cea braşoveană. Factorul surpriză a fost portarul oaspeţilor — Munteanu, care a apărat excepţional, făcind ca gazdele să obţină victoria doar cu 1-0 şi nu cu 6-0 sau chirii mai mult. Deşi oaspeţii s-au apărat permanent cu 6-7 oameni, menţinînd în atac doar pe Mustaţă, atacul braşovenilor (mai puţin Selymessi), permanent susţinut de linia de mijlocaşi Gabor şi Petrescu, a creat numeroase faze frumoase, la capătul cărora, de cele mai multe ori Furnică, Ferencz şi Gane s-au găsit singuri cu Munteanu în faţă, dar de fiecare dată portarul din Piatra Neamţ a apărut miraculos. Dintre cele mai importante situaţii de acest fel amintim pe cele din minutele 5, 25 şi 80, la şuturile lui Gane, minutele 20 şi 30 la cele ale lui Ferencz. în alte două faze, barele porţii s-au opus şuturilor expediate de Petrescu şi Darie. Pînă în minutul 60, spectatorii au aşteptat zadarnic deschiderea scorului de către gazde, deşi acestea au trecut de nenumărate ori pe lîngă realizarea acestui obiectiv. Se părea că Ceahlăul va pleca cu un punct nemeritat, nervozitatea şi intrarea în... criză de timp a jucătorilor braşoveni fiind evidente. în acest minut 60, antrenorul Grosaru îl introduce in atac pe Darie în locul lui Selymessi. A fost o schimbare inspirată pentru că, două minute mai tîrziu, la o centrare înaltă în careu a fundașului Sisco, Gane deviază balonul cu capul la proaspătul introdus în joc, așa că primul contact cu mingea al acestuia a însemnat şi golul victoriei echipei braşovene. Oaspeţii departe de valoarea ce o recomandă ocuparea locului trei în clasament, au mizat efectiv pe defensivă, in care portarul Munteanu a fost un solist de prima clasă. In minutul 88 inimile suporterilor echipei gazdă au fost puse totuşi la o grea încercare, Smeu reuşind o robinsonadă excepţională cu care a salvat un gol ca şi făcut, la o lovitură cu capul expediată de Mustaţă. V. SECAREANU CLASAMENT 1 Nr. 8025 Ultima parte a primei părţi a campionatului diviziei A la handbal constituia pentru dinamoviştii braşoveni o grea piatră de încercare. Victoria le era mai necesară decit aerul, deoarece pierderea celor 2 puncte i-ar fi aruncat definitiv din cursa pentru râmînerea în prima divizie a ţârii. După cum începuse partida, învingătorul nu putea fi decît Dinamo Braşov. Întreaga echipa a făcut totul pentru a obţine victoria. In min. 6 scorul îi era favorabil cu 4-1; în min. 14 devenise 8—2, dar considerîndu-se mult prea repede învingători, dinamoviştii se relaxează, lucru de care profită studenţii : în min. 25 scorul era 8-8. De aici înainte, totul devine incert. Totuşi, braşovenii se mobilizează mai mult, se concentrează în fazele de finalizare, şi nu greşesc nici o lovitură de la 7 m. (au transformat patru), aşa că scorul alternează: 12-9 (min. 31); 12-12 (min. 38) 13-13 (min. 41); 16-13 (min. 48); 17-14 (min. 51); 17-16 (min. 54) şi 20-16 în final. A fost de toate,rinţei de victorie, înaintea voinţei, a deîntrece o echipă cu rezultate bune în divizia A şi îndeosebi a dorinţei de supravieţuire. Un sincer bravo întregii echipe şi antrenorului Ioan Donca, mult succes în turul următor de sală, care se anunţă deosebit de dificil. Punctele au fost marcate de: Messmer 6, Radu 5, Pali 3, Albess 2, Ledimer 2, Schmidt 2 pentru Dinamo, Schmidt 5, Schobel 3, Petri 2, Tudosie 2, Rotaru 2, Panţîru 1, Roth 1 pentru Universitatea. Au condus bine : Pandele Cîrligeanu şi N. Ionescu — Bucureşti. V. BUCUR Handbal DjvimA DOUA PUNCTE CIT ROATA CARULUI ! Dinamo Braşov — Universitatea Cluj: 20-16 (11-9) Divizia 8 (m) Chimia Făgăraş — Reionul Săvineşti 13-12 (4-7) Oaspeţii au condus aproape tot timpul. Gazdele au reuşit să egaleze numai la 11—11. In ultimul minut de joc, la scorul de 13—12, Retortul a ratat singura lovitură de la 7 m., care ar fi putut aduce un punct meritat. Au marcat : Taflan 7, Iovu 2, Reip 2, Vîjdea 1, Șelaru 1 pentru Chimia. Levăr VALENTIN BASCHET Divizia A Voinţa Braşov Bucureşti: 41-73 După ce cu o săptămînâ în urmă, Voinţa obţinuse la inaugurarea campionatului o mult-aplaudată victorie la Bucureşti, ne dădea speranţe într-o evoluţie plină de promisiuni în noua ediţie a întrecerii. Dar, vai! într-un singur joc ni s-a spulberat această speranţă, datorită evoluţiei la nivel de începătoare a braşovencelor, de parcă nici nu ştiau să ţină mingea în mîna. Cu toate că jucătoarele, aşa cum sublinia şi preşedintele clubului Voinţa, Vasile Rîşnoveanu, au beneficiat în acest an de cele mai optime condiţii de pregătire, scorul cu care au pierdut, maniera în care au evoluat, par de necrezut. Care au fost cauzele? în timp ce Voinţa folosea doar una sau două scheme tactice, I.E.F.S.-ul a folosit o serie de subtilităţi în atac care se concretizau în puncte. Braşovencele n-au avut nici precizie la coş şi nici forţă să contracareze atacurile adversarelor. De altfel, studentelor nu le-a scăpat ocazia de a înscrie, aproape la fiecare atac, avînd şi superioritatea sub panou prin înălţimea jucătoarelor Popov, Seifert, Deák şi Szabó, cu mult peste 1,70 m. La cele expuse mai sus se adaugă şi nervozitatea elevelor profesorului Gh. Roşu, poate nu atît de teama jocului din teren cît de ce va zice antrenorul şi cum le va apostrofa pentru elementarele greşeli comise. Avem toată consideraţia pentru meritele prof. Gheorghe Roşu care a crescut o suită de elemente deosebit de valoroase în baschetul românesc, dar nu sîntem de acord cu astfel de manifestări ca cele din jocul de duminică. Prin atmosfera creată nu a făcut altceva decît să dăuneze echipei şi nicidecum s-o ajute. Avertismentele primite de la cei doi arbitri şi apostrofările unor spectatori din tribună, poate-i vor folosi în viitor... Punctele au fost înscrise de: Ciurtea 10, Simon 9, Vogel 9, Sofia 6, Nedelea 4, Leca 3, pentru Voinţa; Iftimie 17, Popov 14, Deak 12, Sabu 11, Seifert 8, Schreiber 6, Tiţa 4, Szabó 1, pentru I.E.F.S. Au condus bine: Gh. Dutka și Gh. lonescu — Oradea V. DAN — I.E.F.S. (23-39) Divizia 8 Volei Voinţa Braşov — Medicina Cluj: 3 — 0 (11, 13,12) în toate cele trei seturi ale jocului de duminică cu Medicina, braşovencele au condus lejer la începutul seturilor: 3-0; 5-2; 11-2 (în primul); 8-1; 11-3 (în al doilea); şi 8—0; 11—4 (în ultimul). O dată ajunse la 11 puncte, gazdele se deconectează, permiţînd adversarelor să recupereze ameninţător. Este adevărat, pînă la urmă au cîştigat toate seturile, dar cu preţul unor eforturi considerabile. Ne întrebăm, totuşi, ce se întîmpla dacă în aceasta situaţie ar fi avut ca adversar o formaţie mult mai valoroasă decît Medicina ? Ar mai fi cîştigat ? Ne îndoim. Deci să lăsăm de-o parte capriciile şi toanele şi să jucam pînă în final, cu toate forţele, cu toată seriozitatea. Totuşi, pentru victoria realizată (a doua consecutiv) întreaga echipă merită felicitări (Irimie, Colter, Boamfă, Niculescu, Berţa) dar în mod special Dumitrache şi Margea, de departe cele mai bune. D. VINTILA CLASAMENT Campionatul judeţean Măgura a realizat surpriza etapei : Hidromecanica Braşov—Politehnica Braşov 1-3 % Celuloza Zărneşti—Utilajul Făgăraş 5-0& Prefabricate Braşov—C.F.R. Braşov 1-2 % Precizia Săcele—Victoria Bod 0-0 9 I.C.I.M. Braşov—Bazaltul Racoş 6-0 % Textila Prejmer—Măgura Codlea 1-2 % Ceramica Feldsoara — Olimpia Sînpetru 0-2 Agitaţia campionatului se accentueazăcu cît se apropie de terminarea primei părţi. Dacă studenţii nu mai au probleme în privinţa primului loc (in etapa a IX-a au învins pe Hidromecanica cu 3-1), in schimb urmăritorii se luptă pentru a nu pierde prea mult teren faţă de lideri. Măgura a reuşit poate la Prejmer Unde a dispus nesperat de Textila cu 2-1. Corespondentul nostru EMIL PODARU ne-a informat că prejmerenii au dominat categoric, dar au înscris o singură dată prin Bolovan (min. 48). S-au lăsat în schimb descoperiţi de două ori, suficient pentru ca oaspeţii să înscrie prin Lupu (min. 70 şi 87) şi să obţină victoria. 1.C.I.M.-ul a realizat scorul etapei : 6-0 în dauna celei mai slabe echipe din campionat : Bazaltul Racoş. Un scor sever a administrat Celuloza Zărneşti făgărăşenilor de la Utilajul 5—0, în timp ce Precizia şi Victoria Bod şi-au împărţit frăţeşte punctele. C.F.R.-ul a învăţat să cîştige, în această etapă dispunînd cu 2—1 de o formaţie care cedează cu greu - Prefabricate. M. STANCIU ! DIVIZIA O CHIMIA FAGARAS - OLTUL SF. GHEORGHE 3-1 (1-1) Derbiul seriei a Vlll-a a adus victoria echipei Chimia. Oltul a pornit vijelios ca un torent în timp de furtună, ameninţind să inunde cîmpul Chimiei. Eforturile făgărăşenilor de a-l indigui şi a-l obliga să se retragă in albia sa nu au dat rezultate. O undă de viitură a acestuia a adus mingea pînă în plasa localnicilor. Autor: Georgescu (în minutul 25). Jocul tehnic al localnicilor s-a frînt de voinţa ferma de luptă a adversarului. Fazele de atac şi contraatac la ambele porţi se succed cu repeziciune, şi in minutul 37, Cîntac găseşte ocazie favorabilă şi cu un şut puternic de la distanţă, care nu poate fi reţinut de portar, aduce egalarea pentru fagârăşeni. 1-1 In repriza a l l-a tehnica Chimiei şi-a spus cuvîntul in faţa oaspeţilor obosiţi de efortul depus, dominînd cu autoritate. Ca urmare, survin şi golurile: în minutul 73 înscrie Lancea, dintr-un voie, în min. 87 Feher ridica scorul la 3—1, driblînd şi portarul. Chimia a aftat de această dată că ocupă pe merit primul loc în serie. Traian LANCEA CARPAT! SINAIA - TRACTORUL BRAŞOV: 2-1 (1-1) De la început trebuie să spunem că fotbaliştii braşoveni au lăsat la Sinaia o impresie foarte frumoasă prin jocul deschis şi variat prestat, chiar dacă în final au părăsit terenul învinşi. Nici nu începuse bine partida şi Vatav înscrie primul gol. Aceasta s-a petrecut în primele 20 secunde de joc şi se părea - după deruta gazdelor - ca scorul va fi favorabil braşovenilor. Treptat însă jocul echilibrează, urmare şi faptului că braşovenii au ratat cîteva situaţii de a majora scorul Ca urmare, în minutul 15 gazdele egalează. Se joacă în continuare de la egal la egal, fiecare dintre echipe avînd prilejul să marcheze. Ceva mai insistente la reluare, în repriza secunda, gazdele înscriu prin Necoiescu al doilea gol. In ciuda unei presiuni din partea braşovenilor, scorul nu mai poate fi modificat, Stoia, dar mai ales Humenicu ratînd spre finalul partidei din situaţii extrem de favorabile. G. LORAC CHIMIA ORAŞUL VICTORIA FORESTIERUL TG. SECUIESC: 5-1 (3-0) Evoluînd cu mai multă hotărîre decît în partidele precedente şi organizîndu-şi cu mai multă temeinicie acţiunile ofensive, fotbaliştii din Oraşul Victoria au înregistrat o preţioasă victorie în dauna echipei Forestierul Tg. Secuiesc. Jucătorii Chimiei au dominat marea majoritate de timp, au acţionat mai decis şi au dovedit mai multă precizie în şut, cîştigînd la un scor categoric, autorii golurilor echipei învingătoare ,fîind Deneş (min. 12), Dumitrescu (min. 3, 39 şi 71) şi Gh. Vasile (min. 55). Victoria realizată de fotbaliştii din Oraşul Victoria va constitui, fără îndoială, un stimulent în activitatea de viitor. MINERUL BĂLAN - COLOROM CODLEA: 2-1 (1-0) Dominarea insistenta a Minerului î-a adus acestuia două goluri, ambele realizate de Selymessi IV (min. 19 şi 51), în timp ce Colorom a ieşit mai rar la atac, obţinînd totuşi şi el un gol prin Gheracosta in min. 65. Această nouă înrîngere suferită de Colorom Codlea situează echipa pe penultimul loc in clasament, ceea ce trebuie sa dea de gîndit atît conducerii asociaţiei cît şi cadrelor tehnice, jucătorilor înşişi. Alte rezultate din etapa a IX-a : Vitrometan Mediaş - Caraimanul Buşteni: 0—1 (0-1); Carpaţi Braşov - Viitorul Gheorgheni: 2—0 (0—0); C.F.R. Sighişoara - Lemnarul Odorheiu Secuiesc : 4-0 (4-0) ; Torpedo Zărnești - Unirea Cristuru Secuiesc: 3-1 (2-1). Clasament C. GRUIA RUGBI-DIVIZIA B Precizia Săcele — Chimica Tîrnăveni 0-17!!! De necrezut, dar adevărat. Pe Stadionul Municipal s-a consumat duminică cea mai mare surpriză a campionatului diviziei B la rugbi . Chimica Tîrnăveni, o echipă de undeva de la periferia clasamentului, a întrecut net XV-le săcelean, aspirantul îndreptăţit la primul loc în seria din care face parte. Explicaţia acestei înfrîngeri trebuie căutată în infatuarea cu care gazdele au abordat partida, uşurinţa emanată din toate argumentele : valoare tehnică, experienţă competiţionala, poziţie în clasament etc. Dar cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea de pe. . . stadion, consemnăm, nu fără amărăciune, o înfrîngere categorică prin proporţiile ei, lucru complet nou pentru săceleni. Oricum, jocul oaspeţilor a impresionat prin curaj, siguranţă şi voinţă. Fără a fi o echipă tehnică, Chimica a oferit duminică puţinilor spectatori un joc,, agreabil. Am remarcat excelenta comportare a jucătorului Toader de la Chimica şi arbitrajul corect şi autoritar al bucureşteanului Gabriel Efimescu. Speram ca următoarele etape ne vor face sa uitam lamentabila comportare a sacelenilor, dar pentru asta antrenorul acestora, Adrian Handrea, trebuie sa depună eforturi susţinute. Daniel CIUREA