Drum Nou, ianuarie 1971 (Anul 28, nr. 8082-8106)

1971-01-14 / nr. 8091

. Pag. 2 ■•■. •*■ c V .IV MAGAZI DIN LUMEA ŞTIINŢEI Şl TEHNICII Cercetări în domeniul endocrinologiei în cadrul Laboratorului de endocrinologie I.M.F. Bucureşti se fac cercetări privind efectele unor hormoni asupra sintezei de acid dezoxiribonucleic în ţesutul adipos uman. De asemenea, aici se efectuează studiul eliminărilor hormonilor gonadotropi ca mijloc de investigaţie în sindromul „TURNER“ şi ca scop diagnostic în clinica umană. O altă temă de cercetare în colaborare cu laboratorul de radioimunologie o constituie studiul sindromului hiperinsulinic în obezitatea umană. Laboratorul sprijină de asemenea in efectuarea unor cercetări (prin aparatura de înaltă tehnicitate cu care este dotat) și alte colective din cadrul institutului și din afara lui. „Nasul“ electronic De mult timp se studiază posibilitatea construirii unui „nas“ electronic de o sensibilitate olfactivă superioară celei umane. Noua maşină îşi bazează funcţionarea pe următorul fenomen fizic: toate corpurile emană corpusculi care impregnează mediul înconjurător, în contact cu nervii olfactivi umani se produce senzaţia de miros caracteristică corpului care l-a produs. Dacă aceste particule pătrund într-un labirint ai cărui pereţi interiori au fost impregnaţi cu o soluţie neutră, ele sunt deja gata pentru a deveni obiectul unor analize chimice. Rezultatele se reflectă automat pe un ecran pe care apare o linie caracteristică. „Mirosul" maşinii va putea să identifice urmele unor persoane care au fost prezente într-un loc cu cîteva săptămîni înainte, cu aceeaşi exactitate şi capacitate de diferenţiere care există între trăsăturile feţei sau amprentele digitale. Aparatul va fi foarte util, de asemenea, în industria parfumurilor, în fotografie : Dr. Esanu Constantin şi biochimistul principal Iulia Klepsch, efectuînd cercetări asupra sintezei de acid dezoxiribonucleic, la spectrometrul cu lichid de scintilaţie.Ajută la elucidarea mecanismelor unor boli la nivelul molecular al relației dintre hormon și acidul dezoxiribonucleic). Aminoacizi de origine extraterestră Agenţia spaţială americană, N.A.S.A., a anunţat descoperirea pentru prima dată a unor aminoacizi — elemente constitutive principale ale celulelor vii — a căror origine extraterestră nu poate fi pusă la îndoială. Descoperirea, făcută după examinarea unui meteorit căzut la 28 septembrie 1969 în apropierea localităţii australiene Murchison, este interpretată drept o dovadă evidentă a existenţei unor forme de viaţă şi în alte părţi ale Universului. Studiile au fost efectuate la centrul pentru cercetări „Araes", situat la Mountain View, California. Meteoritul prăbuşit în Australia, apreciază experţii N.A.S.A., s-a desprins din centura asteroidică în urmă cu aproximativ 4,5 miliarde de ani, cu alte cuvinte în perioada formării Pămîntului şi a celorlalte planete din sistemul solar. „Descoperirea aminoacizilor în meteoritul australian, se afirm şi în comunicatul dat publicităţii de N.A.S.A., sugerează cu putere existenţa unor substanţe organice complexe în alte părţi ale Universului în perioada formării Pămîntului". Masahiko Taniguchi, funcţionar la televiziunea japoneză, în vîrstă de 32 de ani, convins de existenţa lui „Yeti“ — omul zăpezilor — şi-a pus în joc întreaga avere pentru o expediţie în Nepal, în cursul căreia este convins că va putea filma pe acest locuitor al înălţimilor. „Yeti“ este o verigă care lipseşte în lanţul ce leagă maimuţele antropoide de om, a declarat temerarul antropolog amator. Dacă filmele pe care le voi aduce vor confirma această îi sitau■nyaram teorie, Yeti va fi numit probabil „Himalayan tropus Taniguchinsis". Plecarea expediţiei este prevăzută pentru luna în curs. între timp, în apropierea craterului vulcanului Etna au fost descoperite nişte amprente lăsate, afirmă unii, de înfricoşătorul om al zăpezilor — Yeti. Urmele care au fost fotografiate au o lungime de 1,50 m., iar amprenta piciorului drept are doar trei degete. Presupuşii paşi ai lui Yeti au fost descoperiţi în jurul observatorului Vulcanologic situat la 3.150 m. lîngă craterul Bunei. S-ar putea, deci, ca Taniguchi să-şi schimbe direcția cercetărilor. O lovitură de teatru în alimentaţie Acum cîţiva ani — spune „Science et vie" — s-a făcut mult zgomot în jurul teoriei, dacă să folosim în alimentaţie grăsimile nesaturate, de origine vegetală, în locul celor saturate, de origine animală. Astăzi însă părerile medicilor s-au schimbat brusc — ca într-o scenă de teatru. Revista „Tribune Medicale" publică rezultatul unei anchete care a demonstrat că un regim alimentar bazat exclusiv pe grăsimi de origine vegetală provoacă leziuni ale miocardului la 80—90 la sută din animalele de laborator hrănite cu ulei de răpită. Institutul de cercetări agronomice din Dijon a constatat, după cinci ani de studii, leziuni ireversibile, constînd din zone edematoase, urmate de infiltraţii de elemente mononucleare — fiboze şi necroze — numai la animale de laborator hrănite cu uleiuri vegetale. Dr. Seymour Dayton şi Lee Pearce, de la universitatea din California, sunt şi mai categorici în privinţa grăsimilor nesaturate. Ei au urmărit un număr de 846 pacienţi adulţi, timp de 8 ani, şi au observat că există o mare legătură între cancer şi consumul de grăsimi nesaturate. Ei susţin că numai bolnavii cu procent mare de colesterol pot să urmeze un regim bazat exclusiv pe grăsimi nesaturate. Marea furnizor de materii prime Rezervele care au fost descoperite pînă acum în mările şi oceanele Terrei ar putea alimenta circa 30.000 milioane de persoane. Pe lingă aceasta, se estimează că apele conţin dizolvate, sub formă de săruri, următoarele cantităţi de substanţe : Mangan — 15.000 milioane tone. Uraniu — 2.000 milioane tone. Brom — 5.000 milioane tone. Bor — 700.000 milioane de tone etc. Nu au putut fi înregistrate însă acele substanţe care se găsesc în formă de zăcăminte submarine. Doar în legătură cu petrolul s-a calculat că există 100.000 milioane tone. La ora actuală, se fac serioase eforturi pentru a se găsi noi posibilităţi de forare a zăcămintelor descoperite. Aur — 10 mii milioane de tone. Argint — 500.000 milioane de tone. I DRUM NOW Longevitate fără tratament D-na Valerie Cowan din New York a decedat la vârsta de 85 de ani şi a lăsat medicului său curant în îngrijirea căruia s-a aflat timp de 50 de ani, o valiză încărcată. Mare a fost însă decepţia constantului Esculap cînd, deschizând valiza, a găsit înăuntru toate reţetele oferite de el credincioasei paciente de-a lungul a jumătate de secol, toate rămînînd nefolosite ... Cromozomul crimei-o teorie neştiinţifică Se ştie că XYY a fost denumit „cromozomul crimei". Numeroşi oameni de ştiinţă consideră însă această denumire ca pe o „scuză neghioabă“ utilizată în justiţie. Este considerată dubioasă, legătura ce se face între comportările sociale şi prezenţa cromozomului respectiv, ştiut fiind că în lume există sute de mii de oameni cu acest cromozom, care trăiesc în pace cu toţi cei din jurul lor şi nici vorbă să fie posesorii unuicazier judiciar, încercarea de a da vina pe un cromozom, fie el XYY sau altul, pentru apucături antisociale, pentru cruzimi şi crime, nu e altceva, decît o falsă poziţie ştiinţifică — spun juriştii din diferite ţări. O măsură oficioasă, pentru a scuti de răspundere un criminal posesor al cromozomilor XYY, nu va putea fi legiferată niciodată — conchid aceştia. l „Recepţie după K.O.-ul de la Atlanta Cîteva sute de spectatori „mai cu vază“ care asistaseră la senzaţionala întîlnire dintre Cassius Clay şi Jarry Quary de la Atlanta (S.U.A.) au primit invitaţii la o recepţie de gală în cinstea învingătorului. Invitaţii, o dată ajunşi ,la adresa indicată, au fost întâmpinaţi la uşă de o portăreasă zîmbitoare şi, în spatele uşii, de... cinci gangsteri înarmaţi. Invitîndu-i „graţios" în pivniţa casei, organizatorii recepţiei au „împrumutat" de la invitaţi în jur de 100.000 dolari după care au dispărut fără urmă. Printre victime — un funcţionar al poliţiei judiciare din New York... Sherloft Holmes, precum se ştie, folosea numeroase metode inspirate din ştiinţele exacte, printre care şi chimia. Ce-ar putea să însemne însă, pentru anchetatorul de azi, metodele de atunci ? Celebrul detectiv conta mult pe intuiţie, dar azi, în numeroase cazuri, simpla intuiţie devine inoperantă, fără ajutorul descoperirilor celor mai noi în tehnică şi ştiinţă. Criminalistica de azi nu necesită supraoameni, ea se bazează pe utilizarea masivă a procedeelor ştiinţifice şi tehnice, care garantează succesul, soluţionînd cazuri complexe, în faţa cărora eroul lui Conan Doyle ar trebui să se dea bătut. Un caz oarecare. Pe marginea unei şosele este găsit un tînăr în stare de inconştienţă, care apoi a decedat fără a putea spune un cuvînt. Lîngă el o bicicletă avariată. Totul arată că e vorba de un accident rutier. Se găsesc urme de paşi, o fîşie de hîrtie mototolită, un capăt de ţigară, urmele unor cauciucuri de maşină pe marginea drumului, urmele unei substanţe galbene pe o piesă incheiata a bicicletei, — şi atît... Urmele de paşi şi ale cauciucurilor au fost acoperite cu un strat de polimer special, organosilicic, şi în cîteva clipe s-a obţinut tiparul lor minuţios. Preparatul folosit poate reproduce şi cele mai uşoare urme lăsate pe asfalt, parchet, pe zăpadă, nisip, şi pe orice masă prăfoasă. Pe capătul de ţigară expertiza stabileşte urmele unui ruj de buze conţinînd elemente pe care nu le utilizează industria sovietică. Deci, ruj de import. Iar pe bucata de hîrtie mototolită, pe baza unui tratament special, apar amprente digitale foarte clare. Câtimea de vopsea galbenă găsită pe cadrul bicicletei e minimă, dar suficientă pentru a se stabili că provine de la o Volgă" de culoare bej. După două zile de cercetări asidue, anchetatorii se află în garajul cetăţeanului B., posesorul unei maşini „Volga" de culoare bej, a cărei aripă dreaptă a suferit avarii şi a fost recent revopsită. Examenul maşinii nu arată nici un fel de urme de sînge. Unchimist pulverizează întreaga suprafaţă a maşinii cu o substanţă specială, care va da un reflex albastru în contact cu cea mai neînsemnată urmă de sînge. Nici un rezultat. S-ar putea ca bănuielile să fie neîntemeiate. Proprietarul maşinii neagă orice culpă, declarând că în noaptea cînd s-a produs accidentul se afla în vila unui prieten, a cărui depoziţie confirma acest lucru. Ancheta continuă. Experţii descoperă un foarte mic segment dintr-un fir albastru, rămas ca prin minune agăţat într-o fisură a caroseriei. Descoperire foarte importantă : victima purta cămaşă de culoare albastră, căreia, în timpul accidentului i-a fost rupt un buzunar. Ţesătura cămăşii era din fibre sintetice. In urmă cu cîţiva ani ar fi fost imposibil de stabilit de unde provine un asemenea fir, ţinînd seama de numeroasele întrebuinţări ale ţesăturilor de fibre sintetice. Din 1964, Institutul de fibre sintetice din Kalinin a pus la punct o metodă minuţioasă, care stabileşte nu numai categoria fibrei, din ce fel de confecţie provine, dar chiar şi lotul de fabricaţie din care provine. Originea fibrei noastre e stabilită într-o uzină de pe Volga, fiind identică cu cele folosite la confecţionarea cămăşii purtate de victimă. Prin metode similare, urmele de vopsea s-au dovedit perfect identice cu vopseaua maşinii bănuite. Urmele de paşi corespund întocmai cetăţeanului . Totuşi probele nu sunt încă concludente. Pe hainele lui B. nu se găsesc urme de sînge, soţia sa nu foloseşte rujul incriminat, nu fumează. In schimb e identificată prietena acestuia, care fumează ţigări la fel cu cele indicate de chiştocul găsit lîngă victimă, utilizează rujul de fabricaţie străină identificat pe capătul de ţigară. Dar nici aceste dovezi nu sunt suficiente. Au fost analizate urmele de salivă de pe chiştoc. Se ştie că saliva e un fel de vitrină a substanţelor existente în sîngele unui individ. Analizele precizează în salivă grupa sanguină şi celelalte caracteristici biologice privind pe cetăţeana K., prietena proprietarului maşinii. Cînd se constată că şi amprentele de pe capătul de ţigară sînt ale aceleiaşi femei, totul e clar. Multe mai trebuie să ştie azi, un Sherlok Holmes... (După „NAUKA I JIZN") ■ ■■■■■■■■■■ INTERFERENŢE LIRICE ORIZONTAL : 1. Ecou ce-n suflete vibrează - O chemare-n nostalgie, ce-şi aşteaptă împlinirea; 2. Gînditoare ca o frunte de poet; 3. Este-un petec de idilă — Pronume posesiv — Stele de argint căzute; 4. Fulgi pe care viscolul i-a strîns grămadă — Un balaur ca în basmele olteneşti; 5. Din peniţă doar o mică zgîrietură S - Rece este cînd se condensează S — Un cristal de gheaţă lucitor; 6. Gînduri aşternute pe hîrtie ; 7. Coafat La cap aş spune ! - îl găsiţi sucit din fire; 8. Prinsă de Coşbuc în poezia dedicată iernii — Două note muzicale se repetă I ; 9. Pantaloni din garderoba rustică - Prins în colorit la mijloc I ; 10. Ghemul amintirilor din nou se deapănă (pt.). VERTICAL : 1. Un luceafăr ce-a sclipit în poezie ; 2. Un moment de reverie solitară . . . . ; 3. Mai pe scurt, odinioară ! — Drum ce-i străbătut în treacăt ; 4. Sunt marile speranțe în primăvara vieţii — Cînd se bate toba doar pe jumătate !; 5. Apărut în faţa noastră pe furiş — Trepte ce se urcă şi coboară; 6. Dînsa e eterna Evă — Personaje principale în creaţii literare — Firicel ce-a-mprumutat un petec din albastrul cerului; 7. Totdeauna e început de toamnă ! Atît de fraged e-n făptura-i ; 8. E nume remarcabil în compoziţii muzicale - Simboluri de iubire, sculptate-n inimi şi în piatră; 9. O faţă lunguiaţă privită la oglindă - Dora, subiect de anagramă ; 10. Neobosiţi ce pribegesc pe drumul vieţii . . . Ştefan ERCULESCU O întrebare pentru toată lumea Un medic braşovean ne scrie : In legătură cu această întrebare, îmi amintesc de corespondenţa purtată cu o studentă care audilase conferinţele mele ţinute la Institutul politehnic. Am spus acolo că un bărbat este fericit „cînd îşi face pasiune din profesie şi e iubit de soţie". Soţia, deci, trebuie să apară mereu frumoaasă, mereu proaspătă şi atrăgătoare în faţa soţului ei. „Cum să apar seducătoare în faţa soţului meu — îmi scria interlocutoarea — cînd sînt studentă la zi, dau meditaţii, fac menajul, am un copil, am un părinte bolnav şi îmi pregătesc sesiunea de examene ? Cînd mai am timp să mă îngrijesc, să fiu mereu proaspătă şi atrăgătoare în faţa soţului meu După cum a şi recunoscut mai tîrziu, corespondenţa mea nu avea dreptate. „Ce ar fi — i-am răspuns — dacă o funcţionară care se achită de îndatoririle ei de serviciu, are o atitudine principială față de conducerea instituției unde lucrează, este corectă și punctuală în serviciu, este o bună colaboratoare a colegilor ei, ce ar fi dacă o asemenea funcționară ar veni la serviciu neîngrijită, chiar murdară ? Ar putea buchetul de însușiri enumerate mai sus, să scuze aspectul ei ? In nici un caz. Atunci cum poate fi admisă o asemenea înfăţişare neglijentă, respingătoare, în faţa omului cu care este şi trebuie să fie un trup şi un suflet ?”. Adaug observaţia că un om, bărbat sau femeie, care se respectă pe sine, are o ţinută îngrijită, bun simţ şi bun gust în îmbrăcăminte şi manifestări, este mult mai eficient în tot ce întreprinde. El se face mai uşor agreat, acceptat, ascultat şi înţeles de către cei cu care vine in contact, fie că e vorba de societate, fie că e vorba de propria sa familie. Am ales în mod deliberat un exemplu de soţie care în acelaşi timp este şi studentă sau profesionistă, femeie care pe lingă obligaţiile ei in societate, cu totul identice cu ale colegilor ei bărbaţi, intră în căminul ei de drept şi de fapt, conform legilor statului nici ca şef, nici ca subaltern, ci pe complexa funcţie — să-i spun aşa — de tovarăşă de viaţă, cu obligaţii dar şi cu drepturi egale. Soţii au griji, scopuri şi idealuri comune, ajung şi trebuie să ajungă cit mai devreme să aibă o optică comună, fiind obligaţi prin legea firii însăşi, să se mai uite şi unul la altul şi asta nu din cînd în cînd, ci cit mai des, dacă nu chiar mereu. Şi atunci, trebuie să placă, trebuie să se bucure unul de celălalt. O căsătorie fără copii este un simplu concubinaj legiferat. Copiii văd şi imită pe părinţii lor. Văzînd iubire şi respect între părinţii lor, vor intra cu aceste sentimente, mai tîrziu, în familiile pe care le vor întemeia şi ei la rîndul lor. Văzîndu-şi părinţii curaţi, vor creşte cu obiceiul de a se îngriji, la noi ei înşişi, la rîndul lor, exemplu în această privinţă generaţiilor care le urmează (doctor în ştiinţe medicale, Constantin Oancea, medic primar). — O soţie trebuie să manifeste aceeaşi dorinţă de a place, de a cuceri zilnic atenţia şi afecţiunea soţului ei, ca şi înainte de a se fi căsătorit (Alexandrina Banu — Azuga). — Egalitatea în drepturi a femeii şi bărbatului e înţeleasă in mod diferit. Unii desprind de aici că ce trebuie să facă bărbatul, trebuie să facă neapărat şi femeia. Şi invers. Uităm deseori că natura a înzestrat pe bărbat şi pe femeie cu însuşiri diferite. însuşi faptul maternităţii o situează pe femeie în postura de a fi ocrotită, ajutată şi apărată de bărbatul ei. Consider că egalitatea de drept a bărbatului cu femeia nu e de loc contrazisă prin aceea că ea este ocrotită şi apărată. Soţul îşi asumă cel dinţii răspunderea pentru asigurarea surselor de existenţă, iar femeia îşi asumă cea dinţii rolul de organizator al existenţei, de stăpînă în casă. Evident, aici nu trebuie să-şi facă loc dominaţia arbitrară, asuprirea. Dar o diviziune armonioasă a răspunderilor şi preocupărilor trebuie să existe. De aceea, eu cred că femeia e în măsură să ţină ordinea casei, să dea căldură căminului, să creeze o ambianţă familială plăcută (S.I. — Braşov). — Soţia care doreşte să se labilă de bărbatul ei trebuie — printre altele — să facă şi efortul de a se înţelege bine cu rudele soţului (Marin D. — Braşov). Ion Făgărăşanu din Făgăraş formulează 13 condiţii,, dintre care nu reproducem decît 4, restul fiind mult prea bine ştiute şi îndeobşte acceptate . — Să educe copiii în spiritul dragostei faţă de ambii părinţi şi al respectului faţă de toată lumea. — Să nu-şi discute familia cu rudele, cu vecinii, cu străinii. jf- Să fie econoamă. Să muncească mai mult pentru a cheltui mai puţin. Sil nu facă cheltuieli inutile, lux exagerat, peste puterile economice ale familiei. — Să joace cit mai puţin teatru. Să nu se prefacă bolnavă. O idee asemănătoare aflăm şi la Tache Mazilu din Braşov . Femeia să nu se îmbolnăvească ori de cite ori nu-i place ceva. Nicolae Ghimeş din Căpeni nr. 368, judeţul Covasna, ne scrie că soţia trebuie... să aprecieze munca soţului şi să-l încurajeze. Să caute să se deprindă cu obiceiurile soţului pe care îl are. Proverbul zice că dacă eşti fericit sâ-i mulţumeşti soţiei... şi invers. — Cochetăria (ne scrie V. Runcu, din Braşov) cînd nu este întovărăşită de frivolitate, stă bine oricărei femei, dar dacă nevasta se găteşte trei ceasuri în oglindă şi bagă gunoiul sub covor, nu trebuie să se aştepte la aprobarea şi iubirea soţului ei. — Să nu-şi schimbe prea des culoarea părului. Poate crea confuzie (C.I. — Braşov). — Să aibă tactul de a face unele concesii mărunte în avantajul armoniei şi înţelegerii de ansamblu (Rica S. — Codlea). ARIEL Ce trebuie să facă o soţie pentru a fi iubită de bărbatul ei ? VARIETĂŢI EDIFICIUL CEL MAI ÎNALT DIN LUME Celebrul „Empire State" nu mai este deja cel mai înalt edificiu din lume. După ce a fost cunoscut timp de 40 ani ca cel mai înalt zgîrienori de pe planetă, un alt turn în construcţie îl va deposeda de acest titlu, acesta din urmă atingînd 418 metri înălţime, adică cu doi metri mai mult decît „Empire State". Noul turn în construcţie în insula Manhattan, la trei km. distanţă de „Empire State", va fi folosit ca principal centru comercial al New Yorkului. Aici se vor instala birourile comerciale ale unor întreprinderi internaţionale. Tot aici vor fi organizate expoziţii, congrese şi conferinţe de specialitate. ORAŞUL CEASURILOR SOLARE Oraşul ceasurilor solare — astfel este denumit Birkenau, localitate turistică din apropierea Weinheimului (R. F. a Germaniei). La fiecare pas întîlneşti în acest orăşel ceasuri solare. Primul ceas de acest fel a fost construit la Birkenau acum 30 de ani pe frontonul casei unui astronom amator. Curînd şi alţi locuitori au dorit să-şi aibă ceasurile lor. Şi astfel, din casă în casă numărul ceasurilor creşte, iar în prezent — pentru că şi în 1970 s-au construit ceasuri solare la Birkenau - numărul lor a ajuns la 100. Şi nici unul nu se aseamănă cu celălalt ca formă şi mărime. IMBATABILELE FEMEI Unul din ultimele bastioane inabordabile ale femeilor britanice a fost cucerit recent. Este vorba de Ordinul Bain care de la 1 ianuarie va putea fi acordat şi reprezentantelor sexului frumos. Faimoasa distincţie, introdusă în 1725 de George I, este o recompensă atribuită britanicilor civili sau militari pentru servicii aduse statului în domeniul vieţii civile. Copiii japonezi pot urma cursurile de dansuri tradiționale din era Edo și Tokyo, la Kichikazufusa Wakayagi. In fotografie : Copii japonezi dansînd un dans traditional. Dezlegarea jocului precedent : „ZIDURI DE CETATE» Orizontal : 1. COSTESTI - AIUD; 2. ARC - BLIDARU - R; 3. PAIE - UI - R -IBO; 4. IDT - STINCI - UB; 5. LEITA - SPINARE; 6. NA - ISAC - DORIT; 7. A - CM - BARA - ADA; 8. POPOR - AVIDA; 9. TIPAR - BRAN - VU; 10. CAT - BURE - EGAL; 11. MT -R - VASILE - P; 12. IREAL - V - CALAI, 13. SARMIZEGETUSA. Nr. 8091 5 — Domnule doctor, sînteţi drăguţ să mă recomandaţi medicului care vă examinează pe dv. ? — Vă jur că băiatul meu are nişte crampoane teribile in stomac. — Nu se spune crampoane, doamnă, ci crampe. — Mă rog, v-am adus şi bocancii, ca să vedeţi cite crampe le lipsesc. — Ieri, cînd aţi venit la consultaţie, v-aţi recomandat Lu- dovic al XIV-Iea şi astăzi spuneţi că sinteţi Ludovic al XX- lea. De ce ? — N-am mai obţinut bonul nr. 14, dar pun eu mina pe el.... — Va să zică, aţi suferit un accident de maşină, In ce loc aţi fost lovit ? — In Bd. Magheru. — Mă refer la locul propriu— Ah, da. In aripa dreaptă. ★ Un doctor li spune odată moralistului francez Rivarol, care obişnuia să se culce in zorii zilei: — Prietene, ia aminte, iţi scurtezi zilele. —Posibil, doctore, răspunse acesta, dar îmi lungesc nopţile. •ir intr-un bloc la etajul intii, d-na Williams a murit, și la etajul al doilea, tot o d-nă Williams este grav bolnavă. Dricarul, care a greşit etajul, intră la d-na Williams bolnavă. — Aici şade d-na Williams? — Da, spuse bărbatul bolnavei, şi adresîndu-se soţiei: Mary, eşti gata ? C-au şi venit l ★ Marchizul d'Aligare, mare bogătaş în timpul lui Napoleon al IlI-Iea, era de o avaritate devenită proverbială. La o chetă tăcută pentru o operă de binefacere, puse pe tavă 5 centime (cea mai mică monedă divizionară existentă)■ Tinara care făcea cheta îi mulţumi zîmbind şi adăugă : — Iertaţi-mă, domnule marchiz, dar nu am să vă dau restul... I i