Dunaföldvári Part-oldalak, 2000 (4. évfolyam, 1-12. szám)

2000-06-01 / 6. szám

O Sakktáblaszerűen fogjuk a felújítást végezni. Hat mezőre osztottuk fel előzetesen a hidat, hosszanti illetve keresztirány­ban, s ezeken a részeken "lólépésben" folynak majd a munkák. Mennyibe kerül mindez? Bruttó 3 milliárd 861 millió forint. Ez az összeg tartalmaz egy 400 milliós tartalékot is, amelyet nem biztos, hogy fel kell használni. Szerepet kapnak-e a munkákban földvári vállalkozók? Igen, az a szándéka a társulásnak, hogy amit helyben meg tudunk oldani, azt helyben oldjuk meg. Átadási határidő? 2001. szeptember 15. Ha valaki olyan mértében "pofozná helyre" az autóját, mint amilyen mértékben a földvári hidat most helyreállítják, akkor Röviden Nulladik kooperációs értekezletét tartotta a Közgép- és Hídépítő Konzorcium május 29-én délután 13 órakor. Az első egyeztetés a május 19-i munkaterület átadást követően elsősorban az ismerkedést szolgálta. Megjelentek a generálkivitelezők, a beruházók, a tervezők és a főbb alvállalkozók, valamint a beruházás bonyolítójának mi mindent kellene javítania, cserélnie? Teljes rehabilitációt kellene végeznie az autóján: megjavítani a karosszériát, az elhasználódott, elkopott elemeket kicserélni, újrafesteni, a kerekekre pedig új gumikat szerelni. Sőt, a motor sem maradhatna a régi, hanem egy új, erősebb motort kellene az illetőnek beépíteni. A mostani felújítást követően mikor lesz szükség egy újabb felújításra, vagyis mit "bír" majd ez a mostani? Mi acélosok azt mondjuk, hogy ennél az acélszerkezetnél, melyet most beépítünk, nincsen jobb szerkezet. Elméletileg húsz-harminc évente kell egy-egy karbantartó festést elvégezni, ennél nagyobb probléma a közeljövőben semmiképpen sem adódhat­ András Ferenc képviselői is. Ott volt Nagy Gáborné polgármester, Bárdos Lászlóné dr. jegyző és Lajkó Andor az építési és műszaki csoport vezetője. Elhangzott, hogy a polgármester nagyon fontosnak tartja a lakosság jó tájékoztatását, hiszen a közlekedési problémákat leginkább az itt élők érzékelik. Talán türelmesebben, megértőbben viselik a meg­próbáltatásokat, ha pontosan tudják, hogy mikor mi történik. Kedvezményes autópálya-bérletek Az ország 10 Tourinform irodájában is kapható lesz A Magyar Turizmus Rt. megbízásából a Hungary Card turisztikai kedvezményrendszer fejlesztésével megbízott Hotelinfo Kft. együttműködési szerződést írt alá a Nemzeti Autópálya Rt. meg­bízásából az M1 és M3 autópályákon a díjszedést végző ÉKM Autópálya Fejlesztő és Üzemeltető Rt.-vel az egyhetes, kilenc napig érvényes autópálya bérlet Tourinform irodákban történő terjesztésére. A megállapodás értelmében ezentúl az ország tíz kiemelt Tourinform irodájában is megválthatják az autósok a hetibérletet. Az együttműködés célja, hogy a belföldön túrára induló autósok még tel­jesebb kiszolgálást kaphassanak a Tourinform irodákban. A Hungary Card tulajdonosai a kártya szelvényfüzetében található autópálya­szelvénnyel is kiegyenlíthetik a hetibérlet árának 50%-át, így felean­nyi készpénzébe kerül a kártyásoknak a gyorsabb, kényelmesebb, biz­tonságosabb és környezetkímélőbb M1 és M3 autópályák használata országjárásuk kilenc napja során. A Hotelinfo hasonló megállapodást készít elő az M5 autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel. Miután a megállapodás formai akadályai még mindig nem hárultak el, így a Hungary Card füzetében meghird­etett lehetőség helyett csupán a Hotelinfo saját irodájában, valamint a szegedi és a debreceni Torinform irodában van lehetőség ked­vezményes M5 autópálya-kupon váltására. A négyutas kupon a Hungary Card tulajdonosának 20% megtakarítást biztosít utanként a kupon érvényességének egy hónapján belül. Sziegl Erika Újabb összekötő út... ...készült el május közepén Dunaföldváron az Irinyi János és a Magyar László utca között. A mint­egy 300 négyzetméternyi - 100 m hosszú, 3 m széles - területhez a város adta az építőanyagot, a kivitelezés viszont négy nap alatt (!), társadalmi munkában készült el. A munkálatokat a közelben lakó Károly István és Vajda Bálint kőműves mesterek irányították, de besegítettek sokan, főként idősebbek, sőt olyanok is, akik a település távolabbi részein laknak. Üröm az örömben, hogy a szilárd burkolatú utak egyre nagyobb forgalmat generálnak, melyek minősége nem bírja el a teherforgal­mat, s így az utak élettartama jelentősen megrövidül. Az érintett utcák lakói aláírásgyűjtést kezdeményeztek a súly- és sebesség­­korlátozás bevezetéséért. Az Irinyi utca pl. több vállalkozó számára is igen nagy szerepet kapó útvonal. Különösen az északi irányú közlekedés a fontos számukra, mivel az Irinyi utcával párhuzamos 6-os útról tilos balra kanyarodni a 6-os út - Dankó Pista úti kereszteződésben. A probléma minden bizonnyal csak akkor oldódik majd meg végérvényesen, amikor a sor kerül az említett kereszteződés átépítésére, melyet követően lehetővé válik a balra kanyarodás a 6-os úton északi irányba haladók számára. Sziegl Erika hegy Forró májusi délután. Színhely a pécsi buszpályaudvar. Szokásos tömeg. Két távolsági busz áll be üresen, mindkettő végállomása Budapest. Igyekeznek felszállni az elsőre, ám a sofőr ingerülten átirányít a mögötte állóhoz. Kiderül, az nem áll meg Dunaföldváron. Udvariasan megkérem vezérünket, szállítana el Dunaföldvárra, lévén momentán ez az egy jármű, mely számomra igénybe vehető. Nem túl lelkes, de zöld utat ad a felszállásra. A bu­szon még 8-10 üres hely van. Újabb utasok (idősebbek) érkeznek. Ők sem kerülhetik el az átirányítást. Érkezik " Miss Május"(piros mini szoknya) - támogatott kategória, jöhet. Pontosan indulunk, egy perccel idő előtt (ott a másik busz - éljen a kollegalitás). Aztán megállunk kisezer helyen. Hiába, sok a cimbora (meg a mély dekoltázs). Alakul a hangulat is. Jópaf­zás, harsogó Sláger Rádió - közkívánatra. "Jó fej ez a sofőr!" - hajlik innen-onnan. Tényleg az, hajlandó volt 1.048 forintért (mint tűrt kategóriát) hazaszállítani. Sziegl Erika

Next