Dunakanyar tájékoztató, 1968 (4. évfolyam, 1-3. szám)

1968 / 1. szám

tékes tanácsok figyelmét. Fentiekkel kapcsolatban a Műszaki és Köz­lekedési Szakbizottság vállalta az úttö­rő m­unkát és a tanácsoktól javaslatokat­ kért be. Ezeknek kidolgozása és értékelése most van folyamatban. 10. Az 1967. évi feladataink között szerepelt az elnökségi és a szakbi­zottsági tagok tevékenységének további fokozása azzal az elgondolás­sal, hogy mindenki egy-egy konkrét feladat vállalásával segítse elő az Intéző Bizottság munkáját. Ennek érdekében a szakbizottságok el­nökeihez és az elnökség tagjaihoz fordultunk, hogy a területüket érintő döntő jelentőségű kérdésekben ilyen módon legyenek segítsé­günkre. 11. Elnökségünk állásfoglalása alapján kéréssel fordultunk a KFM-hez a­­ 11-es számú műút szentendrei szakaszán a 6,5 km-es autóút építése tárgyában. Ennek eredményeképpen a tanulmánytervek 1967 évben el is készültek. A terv szerint a dunaparti nyomvonalon történő kor­­szerűsítés a magas többletköltségek miatt nem gazdaságos, sőt a kö­rülményes szanálások miatt az útkorszerűsítés a tervezett időpont­ban /1969-1970/ nem is lenne végrehajtható. Ezért a terv a szent­endrei bekötő szakasz a HÉV jobboldalán, Budakalász kikerülésével épülne meg és Szentendrén a laktanyák előtt­ csatlakozna be a régi útba .• 12. Az elmúlt évben is a legszorosabb együttműködés jellemezte kapcso­latainkat a területen érdekelt három megye vezetőivel és az idegen­­forgalmi hivatalokkal. Eredményes tárgyalásokat folytattunk a Pest, és Nógrád megyei Tanácsok vezetőivel, a Pest megyei Pártbizottság­gal, a városok, járások és községek tanácsainak vezetőivel a terü­letfejlesztési elképzelések realizálása érdekében. Járási és köz­ségi vezetők az elmúlt évben 58 alkalommal keresték fel Titkársá­gunkat és kérték ki véleményünket. A legjobb kapcsolatot tartjuk fenn a területen érdekelt egyéb szervekkel és hatóságokkal, akiktől tájékoztatást kapunk az 1967-ben végrehajtott feladatokról és az 1968. évi fejlesztési tervekről. 13. Elnökségünknek a múlt év folyamán jelentést tettünk, hogy népgazda­sági hitelből szállodák építésére 25 millió forint állt rendelke­zésre. A tervezet szerint Szentendrén, Leányfalun és Visegrádon épült volna turistaszálló. Ezek közül azonban csak a szentendrei turistaszálló épül és készül el 1968 év folyamán, mintegy 6,5 mil­lió forintos beruházással. Az 1969. évi fejlesztési alap a Pest­megyei Tanács VB-nél még nem ismert, így a szállóépítések további programja még nem alakult­ ki. 14­. A Dunakanyar fejlesztésére az Idegenforgalmi Alap az Intéző Bizott­ság és a Pest megyei Idegenforgalmi Hivatal együttes javaslatára a devizabevételek fokozását célzó 25 millió forint összeget biztosí­tott. A 25 millió f­­rintból tervezési költségekre, a Fellegvár-Nagy villám közművesítésére, a Bagi csárda rekonstrukciójára és az esz­tergomi bazársor építésére történtek intézkedések. Az idegenforga­lom ismert szervezési változásával kapcsolatban tudomásunk szerint az Idegenforgalmi Alap felosztása revízió alá kerül és így nem tud­juk, hogy a korábbi célokra kért összegek a Dunakanyar fejlesztésé­nél milyen mértékben fognak rendelkezésre állni. /E kérdéssel alább az 1968-as feladatainknál részletesebben is foglalkozunk./

Next