Dunakanyar tájékoztató, 1968 (4. évfolyam, 1-3. szám)
1968 / 1. szám
tékes tanácsok figyelmét. Fentiekkel kapcsolatban a Műszaki és Közlekedési Szakbizottság vállalta az úttörő munkát és a tanácsoktól javaslatokat kért be. Ezeknek kidolgozása és értékelése most van folyamatban. 10. Az 1967. évi feladataink között szerepelt az elnökségi és a szakbizottsági tagok tevékenységének további fokozása azzal az elgondolással, hogy mindenki egy-egy konkrét feladat vállalásával segítse elő az Intéző Bizottság munkáját. Ennek érdekében a szakbizottságok elnökeihez és az elnökség tagjaihoz fordultunk, hogy a területüket érintő döntő jelentőségű kérdésekben ilyen módon legyenek segítségünkre. 11. Elnökségünk állásfoglalása alapján kéréssel fordultunk a KFM-hez a 11-es számú műút szentendrei szakaszán a 6,5 km-es autóút építése tárgyában. Ennek eredményeképpen a tanulmánytervek 1967 évben el is készültek. A terv szerint a dunaparti nyomvonalon történő korszerűsítés a magas többletköltségek miatt nem gazdaságos, sőt a körülményes szanálások miatt az útkorszerűsítés a tervezett időpontban /1969-1970/ nem is lenne végrehajtható. Ezért a terv a szentendrei bekötő szakasz a HÉV jobboldalán, Budakalász kikerülésével épülne meg és Szentendrén a laktanyák előtt csatlakozna be a régi útba .• 12. Az elmúlt évben is a legszorosabb együttműködés jellemezte kapcsolatainkat a területen érdekelt három megye vezetőivel és az idegenforgalmi hivatalokkal. Eredményes tárgyalásokat folytattunk a Pest, és Nógrád megyei Tanácsok vezetőivel, a Pest megyei Pártbizottsággal, a városok, járások és községek tanácsainak vezetőivel a területfejlesztési elképzelések realizálása érdekében. Járási és községi vezetők az elmúlt évben 58 alkalommal keresték fel Titkárságunkat és kérték ki véleményünket. A legjobb kapcsolatot tartjuk fenn a területen érdekelt egyéb szervekkel és hatóságokkal, akiktől tájékoztatást kapunk az 1967-ben végrehajtott feladatokról és az 1968. évi fejlesztési tervekről. 13. Elnökségünknek a múlt év folyamán jelentést tettünk, hogy népgazdasági hitelből szállodák építésére 25 millió forint állt rendelkezésre. A tervezet szerint Szentendrén, Leányfalun és Visegrádon épült volna turistaszálló. Ezek közül azonban csak a szentendrei turistaszálló épül és készül el 1968 év folyamán, mintegy 6,5 millió forintos beruházással. Az 1969. évi fejlesztési alap a Pestmegyei Tanács VB-nél még nem ismert, így a szállóépítések további programja még nem alakult ki. 14. A Dunakanyar fejlesztésére az Idegenforgalmi Alap az Intéző Bizottság és a Pest megyei Idegenforgalmi Hivatal együttes javaslatára a devizabevételek fokozását célzó 25 millió forint összeget biztosított. A 25 millió frintból tervezési költségekre, a Fellegvár-Nagy villám közművesítésére, a Bagi csárda rekonstrukciójára és az esztergomi bazársor építésére történtek intézkedések. Az idegenforgalom ismert szervezési változásával kapcsolatban tudomásunk szerint az Idegenforgalmi Alap felosztása revízió alá kerül és így nem tudjuk, hogy a korábbi célokra kért összegek a Dunakanyar fejlesztésénél milyen mértékben fognak rendelkezésre állni. /E kérdéssel alább az 1968-as feladatainknál részletesebben is foglalkozunk./