Dunántúl, 1927. november (17. évfolyam, 248-272. szám)
1927-11-01 / 248. szám
Kedd, 1927. november 1. DUNÁNTÚL PARKMOZI «■■BBBBIBBaaBHBKBSHBBBBaHIBBEBBBBai Kedd-szerda-csütörtök, nov. 1-2-3. JÓKAI MÓR ÖRÖKBECSŰ REGÉNYE( Lengyel Menyhért feldolgozásában) Johan Strauss eredeti klasszikus zenéjével. Filmoperett nyolc felvonásban. Főszerepben: Szadí Lia Mara Zsupán . Michael Bohnen Barínkay Wilhelm Dieterle A zenekart Stefanidesz Sándor karnagy vezényli. BBBBBBBBBBBBBBSHBBBBBBBBBBBBBBBBBBB • kedden: 3. fél 5, 6. fél 8 és 9 órakor. szerdán esüürtökön: fil b 6 fél 8 9~'órakor. Kedden a két utolsó, szerdán és csütörtökön valamennyi eladás teljes zenekarkisérettel. Telefonelőjegyzés fél 9 től fel 1l-ig. Előjegyzett jegyek csak déli 12 óráig tarthatók fenn. A POLLO ‘■BBBBBBBBBBBBBBBHBBBBaB^BBBTsBlssTBZ Kedd, november hó 1. Utoljára! Budapest múltheti szenzációja! Kertész Mihály első amerikai filmdiadala: NÁSZ A VIHARBAN A nagy rendező „Millionenbild“ című „Don Juan“-nal egyenrangú világfilmje. — Főszerepben: DOLORES COSTELLO. BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBSSHHEIffiKiSís... ,md Szerda-csütörtök, november hó 2-3. rejtelem! Gsnpi sejteleil izgalom! A kísértetek haza Grand-guignol 8 fejezetben. YSABEL: LAURA LA PLANTE Iftfl t keddeni ... 3. '/* S, 6. 4/a 8 és 9 órakor. , szeiCn’n^csfkftrtö^ttn : fái S, 6. fél 8^9 órakor. A két utolsó előadás teljes zenekarkisérettel. Véres verekedés a Pécsváradi országúton Összeszurkáltak egy pécsi ácssegédet Pécs, okt. 31. — Véres verekedés folyt le ma hajnali 3 óra tájban a Pécsváradi országúton. Ragoncsa Imre tései születésű 26 éves és Tóth István magyaregregyi születésű 30 éves Weisztelepi napszámosok vasárnap este betértek a Pécsváradi országúton levő Kristóf-féle vendéglőbe. Velük szembe egy másik asztalnál Seke György lidarisi születésű 23 éves meszes-telepi ácssegéd iddogált. Az új bor hamar meghozta a jó hangulatot, a jó hangulat pedig, amint ez már ilyenkor történni szokott, az összeszólalkozást. Ragoncsa és társa szóváltásba keveredett Seke Györgygyel, aki ugyancsak erélyesen védte a maga álláspontját. Már itt a vendéglőben bírókra akartak kelni egymással, de a vendéglős ebben a szándékukban megakadályozta őket. A háborúság így záróra után tört ki. A vendéglő előtt újra heves szócsata támadt, amely azután véres verekedésre fajult. A verekedésnek az lett a vége, hogy Stekle Györgyöt hat helyen megszűrték, úgy, hogy igen súlyos sérüléseket szenvedett. De elég súlyos sérüléseket szenvedett Ragoncsa Imre napszámos is, akit Stekle György két helyen megszűrt. A verekedésnek a szomszédban lakók vetettek véget. A rendőrség szigorú eljárást tett folyamatba a verekedők ellen. 3.»Tdl»!. Menetrendszerű légi forgalom lesz Európa, Ázsia és Afrika között Egy hét alatt akárki körülutazhatja a világot — A Dunántúl budapesti szerkesztőségétől Budapest, október 31. ■— Az óceánrepülési kísérletek nyomán máris leszűrődött egy egészen monumentális és igen közeli időben megvalósulásra kerülő terv, amely szerint a négy nyugati nagy állam: Anglia, Franciaország, Németország és Olaszország közös és egyöntetű akcióval megvalósítja a nemrég még fantasztikumnak látszó menetredszerű kontinentális repülőforgalmat Európa, Ázsia és Afrika között. Ennek a hatalmas tervnek ma csupán egyetlen akadálya van: egy elvi határozat kimondatása az összes nemzetek szövetségétől, mégpedig az, hogy tegye szabaddá a Népszövetség az országok feletti légi területet úgy, amint szabaddá nyilvánította a Duna hajózását, még néhány tengeri kikötő használatát. A nagy tervet tulajdonképen Németország ültette el a köztudatba és Németország hozta javaslatba a négy nagy állam illetékes fórumainak az együttműködését is. A tervek szerint kontinentális repülőforgalom keletkeznék Berlín-London-Páris és Róma indító, illetve átszálló és kapcsoló állomásokkal. A kontinentális vonalak pedig e négy gócpontba futnának össze. Az európai repülőforgalom legnagyobb központja Berlin és Páris volna, mint indító állomás, míg a másik kettő, tehát London és Róma a nyugati és kelet-déli transkontinentális forgalmat bonyolítaná le. Az európai hálózat a két nagy góc szerint déli és északi fővonalra oszlik, mégpedig az északi Berlinből indul ki és érinti londoni csatlakozással Prága-Budapest- Bukarest-Konstantinápoly állomásokat. Ebből a fővonalból kiágazik a berlin-rigai, illetve a berlin-skandináviai szárnyvonal, lejebb a prága-wieni, prága-varsó-lengyelországi, a budapest-tátrai, budapesti wieni,, illetve budapest-dunántúl-fiumei szárnyvonala. Az orosz viszonyok konszolidálása után pedig megindul a harmadik fővonal, a Berlín-Moszkva-Teherán állomások közti járat. Ennek a vonalnak mellékvonalai behálóznák egész Oroszországot. A Parisból induló fővonal iránya és egyben állomásai Páris, München-Wien-Belgrád - Róma -nílusi transkontinentális útirányban. Mellékvonalai pedig a pariszmverai, a bécs-budapesti, a belgrád-bukaresti, illetve bukarest-konstantinápolyi, bukarestmoszkvai szárnyvonalak lennének. London szerepe az európa-afrikai, továbbá az egyelőre Zeppelinen tervezett európa-amerikai transkontinentális forgalomban domborodnék ki, így Londonból indulva párisi és berlini csatlakozásokkal a london-lissabon-algíri és a london afrikai partmenti fővonal, továbbá a london-new- yorki Zeppeliniárat. Ezt a 2 .vonalat pedig a páris-madrid-lissaboni vonal kötné össze. Végül a római transkontinentális gócpont a Nílusra és Bombayon át Peking- Tokio vonalakra indítana hosszú járatokat. . Ez volna tehát lényegében az a légihálózat, amelyen, rendes menetrendszerű forgalom indulna meg a kilátások szerint már a jövő esztendőben, mégpedig úgy, hogy a Zeppelinek kivételével a transkontinentális vonalakon 5— 10 utast szállító gépeket használnának, míg a belső és mellékvonalakon az új típusú 15—20 utasos nagy apparátusokat. A forgalom éjjel-nappal egyformán bonyolódnék le, amiért az összes bekapcsolt állomások éjjeli világító reflektortornyokat szerelnének fel, amik legtöbb helyütt már úgy is üzemben vannak. Érdekes közölni, még azt is, hogy például a menetrend szerint Londontól Bombayig kétszeri átszállással 58 óra alatt ér el az utas, míg Londontól Peking illetve Tokióig négy átszállással 98 óráig tart az út, tehát a mérhetetlen nagy távolságot négy és fél nap alatt megteheti mindenki. A nemrég még fantasztikusnak mondott világutazások ilyformán nemcsak, hogy realizálódtak, de ez a helyzet alakul ki, hogy a földkörüli utat mindenki megjárhatja, egy hét alatt. Bizony ilyen lehetőségre félszázad előtt a legnagyobb álmodozók sem mertek gondolni (!)