Dunaújvárosi Hírlap, 2021. szeptember (32. évfolyam, 202-227. szám)

2021-09-06 / 206. szám

2021. SZEPTEMBER 6., HÉTFŐ i. KRÓNIKA g „Minden fellépésen átöltözünk, más és más jelmezben lépünk színpadra” Még mindig hibátlan márkanév az Irigy Hónaljmirigy együttese DARUSZENTMIKLÓS Nyerő kár­tyája lesz annak a rendez­vényszervezőnek, aki őket a főműsor elejére tudja leszer­ződtetni. Az előtte lévőkre a miattuk gyülekezők is növe­lik a létszámot. Az est sike­re fixre vehető. Sípos Péter­rel és Molnár Imrével, a ze­nekar karizmatikus ikonja­ival a koncert előtt beszél­gettünk. Balogh Tamás szerkesztőseg@dunahirlap.hu - A színpad mellett álló kocsi­jukból, ügyesen, fiatalosan be­cipelték a csomagjaikat az öl­tözőbe... S. P.:­­ Azért van ennyi cso­magunk, mert tőlünk elvár­ják, hogy ne csak hakniz­zunk, hanem minden fellépé­sen folyamatosan átöltözzünk, és más és más jelmezben lép­jünk a színpadra. Ez nekünk is jót tesz, és ezért kell ezt a rengeteg holmit vinnünk ma­gunkkal. M. I.: - Én kifejezetten sze­retek magamnak vádolni­­ ne­vet. - Szívesen pakolok. Az előadás előtt átnézem a holmi­mat, sorba rakom. Ez is a rá­hangolódás része, de prakti­kus oldala is van a dolognak, mert borzasztó kevés időnk van az átöltözésekre. Mindent rendben kell tartani, hogy problémamentesen menjen le az előadás. Alaposan átvizs­gálom a cuccomat, hogy ami­kor már megy a show, ne ta­lálkozzak gondokkal. Olyan ez, mint ahogy autózok. Sze­retek vezetni, és, hogy nyu­godtan csinálhassam, mindig átnézem a kocsit, időben sze­relőhöz viszem. Aztán, ami­kor elindulok, élvezhetem az utazást. S. P.: - Én viszont borzasz­tóan utálok cuccolni! Viszont nagyon figyelek rá. Úgy ér­zem, hogy akkor vannak rendben a dolgaim, ha én ké­szítem ki azokat. Tudom a sor­rendet, azt is, hogy minek hol a helye, melyik oldalra a nap­szemüvegeket, és hová a za­kókat. És ha valaki hozzányúl a jelmezeimhez, az baj, mert akkor lehet, hogy kapkodnom kell, és az, ahogy az életben sem, nálunk sem egy jó dolog. Nagyon gyorsan és pontosan kell fölkészülni minden szín­padra lépésre. Nem engedhet­jük meg magunknak benne a hibázást. A közönség ilyen szempontból is egy pontos, zökkenőmentes műsort vár el tőlünk. Ezzel is megtesszük, amit lehet. M. I.: - A zenekar minden tagjának van egy rémálma, amit többször is megbeszél­tünk már, ezért nagyon komo­lyan vesszük. Lemész a szín­padról, és nincs meg a jelme­zed, vagy legalább olyan bor­zalmas, hogy ha valaki össze­keverte azokat... Szörnyű ér­zés, és mindegyiktől megő­rülsz. - Szólíthatom művész úrnak? S. P.: - Nekem azért mindig nagyon furcsa, amikor annak szólítanak. Például, ha a ben­zinkúton mondják, meg is né­zem, hogy vajon ki van mö­göttem, akinek azt a titulust szánják. Nem tartom maga­mat művész úrnak, bízok ab­ban, hogy maradtam, aki vol­tam. Szeretünk szórakoztatni, nevettetni és zenélni, de nem vagyunk igazán nagy művé­szek. Például igazi nagydíjat még nem kaptunk. - A hangszerrel a kézben is százszázalékosan odateszik magukat, de közben még bo­londozni is kéne! M. I.: - Ez a nehezebb része a dolognak, hiszen van úgy, hogy az embert elragadja egy jó dal, és zenésznek érzi ma­gát. Ezért nem szoktam halá­losan komolyan venni a dol­got. Egy kicsit el kell engedni, és amikor lehet, nevetni rajta. Ezért jó a Peti projektje, mert amikor elmegy a nagyon jó ze­nészekkel, klasszikus dalokat játszik és fellép, mondjuk két­ezer ember előtt, akkor tény­leg lehet művész úr. S. R: - A személyiségünk­ből fakad ez a dolog. Amellett, hogy megpróbálunk zenélni, hülyéskedünk is, és azzal mi is benne vagyunk a dalokban. Eric Clapton személyisége is megjelenik a zenéjében, és at­tól lesz olyan, amiért szeret­jük őt az egész világon. Álta­lában a művészekre jellemző, hogy a megszülető művekben, vagy a produkcióikban megje­lenik az alkotó és az ő világuk is. A miénk is ilyen. - Vannak olyan pillanatok, ami­kor a szemünkbe néznek? M. I.: - Föltétlenül. Figye­lem a közönséget, kíváncsi va­gyok a reakcióikra, és gyak­ran kiszúrok magamnak né­hányat közülük. Amikor azt látom, hogy jól érzik magu­kat, nem csak söröznek és beszélgetnek közben, hanem veszik a poénokat, nevetnek azokon, az kellemes élmény minden alkalommal. A mi műfajunkban nagyon fontos, amikor nemcsak a reflektoro­kat látod, hanem az arcokat is. - Ki kényszeríti ki az új műsor­számok megírását? S. R.­­:Ezt nem hívnám kényszernek. Inkább azt mon­danám, hogy mindig foglal­kozni kell a műsorral. Folya­matosan jár az agyunk, mi­ként lehetne megújítani, és persze készülünk a nagy kon­certre, amit tele akarunk rak­ni friss ötletekkel, poénokkal, vizuálokkal. - Daruszentmiklós egy kis tele­pülés, nem derogál itt fellépni? S. R: - Sokkal kisebb falvak­ban is voltunk már. Előfordult, hogy kétszáz, máshol húsz­ezer ember előtt. Szerencsé­re ez alatt a harminc év alatt, amióta együtt vagyunk, na­gyon sok minden előfordult. Egy áruház avatóján például nem miránk voltak kihegyez­ve, hanem arra, hogy mit ta­lálnak odabent. Olyan is volt, hogy húsz embernek jobb bu­lit lehetett csinálni, mint ezer­nek, mert ők kevesen, de tény­leg szórakozni jöttek. M. L: - A település nagysá­ga és a közönség száma? Los Angelesben is felléptünk, ami egy „elég nagy” város, és még­is kevesebben voltak, mint itt ezen az estén. Persze azzal sem volt semmi baj, hiszen azt az ottani magyaroknak csináltuk. A színpadi show elengedhetetlen része a megfelelő jelmez Fotók: Balogh Tamás A nézőközönséget az eső sem rettentette el, nem mozdultak a színpad elől Molnár Imre (basszusgitár és vokál), Csarnoki Antal (gitár) és Sipos Péter (ének) Molnár Imre: Az előadás előtt átnézem, sorba rakom a holmimat Sipos Tamás: Nem tartom magamat művész úrnak

Next