Ősi Gyökér - Magyar Kulturális Szemle, 1976 (4. évfolyam, 1-6. szám)

1976-01-01 / 1. szám

ahol az „Istenfiak” pásztori munkája vezeti az igaz úton haladó nyájat úgy, amint azt az Úr nekünk elrendelte s nem úgy, mint azt más népek politikai érdeke kívánja. Ezt tette a vérünkkel emberré lett Jézus Urunk is, Péter is és így, ebben a közösségi pásztorkodásban, találtak békességet és bol­dogságot Jézus-hitű elődeink is. Vállalom tehát az IGAZSÁG TANÍTÁSÁT és Hirdetését azt kérve, hogy minden Magyar Testvérem, akit sikerült meggyőzni a Ma­gyar Nép — Igazságában lévő — hivatásá­ról, álljon be munkásnak ebbe az ősi igehir­detésbe és a PR-IDEOLÓGIA szerint végez­zen pásztori munkát a Magyar Egyházunk körét szélesítve. Elhatározásom alapja — az ősi második fogalom, a „TE” tudata. Ez pedig MA — a mai Magyar Életben — és nálam így nyilvá­nul meg: az Úr Kegyelmét magaménak tudom, hi­szen ő mutatta meg eddig is igazságait, me­lyeket elibének tettem s melyekről már meg­győződtetek. A Ti bizalmatok adja nagy erőmet, amivel emberként igyekezem hivatásomat betölteni és a segítő igazsághirdetésünk: „A MAGYAR JÖVŐ”. Ha mi helytállunk együtt, leírjuk és hirdetjük a Magyar Nép Istentől rendelt Hivatásának Igazságait — akkor megmara­dunk. Ha erre képtelenek vagyunk — akkor ne hányjunk szemre senkinek, mert az Úr törvénye hull ránk így: „megmérettél és könnyűnek találtattál”. Amit teszek és vállalok azt azért teszem, mert­ bennem megtudatosodott a Magyar Nép Istentől rendelt hivatása. Viszont azt is megláttam, hogy eddig miért nem tudta a Magyarság ezt a hivatását betöl­teni. Rá kell mutatnom tehát minderre és minden félreértés nélküli módon kell meg­magyaráznom azt az egyetlen lehetőséget is, ami Istentől rendelt Hivatásunk betöltésében az IGAZ MAGYAR ÉLETRE VEZET MIN­KET. Az Igaz Magyar Életre és a Magyar Élet Igazságára való vezetés a Magyar Egyház Szent feladata éppen azért, hogy a Magyar Nép végre IGAZ MAGYAR MÓDON — IS­TEN FIAKÉNT élhessen. Ennek a Magyar Életnek a megvalósítása mindnyájunk érde­ke és kötelessége. A megvalósítás szándékában azonban ed­dig sok tétovázás volt. Sokan — a judai­ ke­­reszténység megszokott jármában járó ma­gyarul beszélők — minden erejükkel meg is akadályoztak minden kezdeményezést. De mégis­ mégis újra fellángolt a Magyar Hit Szent Tüze. Egyre többen ébredtek maguk­ra. Egyre több Magyar Testvérben tudatosul a Hivatás és az a hivatástudat, amelyiknek alapja a Tudás. Tehát tudnunk, ismernünk kell Isteni Rendeltetésünk igazságos valósá­gát és történetét. Az ALAP ez, a Magyar HIT FUNDAMENTUMA, amelyre a m­i Urunk építette az Ő ANYA-SZENTEGYHÁ­­ZÁT, ami megmaradt a mai napig nekünk a Péter Apostoli Szervezetben. Ez MA — 1976- ban — a „TE”-HAGYOMÁNYUNK EREJE. A Magyar Kultúrforradalom évében tehát az ELSŐ TANÍTÁS legyen a „TE-HAGYOMÁNY” ISMERETE. Más szóval — annak magyarázata, hogy miképpen és hogyan rendelte az Úr a Mad- Gar Népünket a Tudás „megkeresésére, meg­tartására és hirdetésére.” Legyen ez a világosítás — az én első hiva­talos pásztorkodásomként — a Magyar Kul­túrforradalom íze és ideológiája is. * * * A régi népek története, társadalmuk és szellem­világuk tartalma mind sajátos népi — tehát egyéni — tulajdonságokat mutat. Minden népnél más és más formában törté­nik a világ felfedezése. Más a világ teremté­sének elképzelése és más formája van a né­pek Istenhez való közeledésének is. Mond­hatjuk azt, hogy „nemzetköziséget” az ókori népek világában nem találunk és ez a foga­lom ismeretlen náluk. A „nemzetköziségnek” éppen az ellenke­zőjét fedezhetjük fel, mert minden ókori nép „istentudata” olyan „gondviselést” ismer, amelyik csak az övé. Ez nem önzés és nem egoizmus, hanem a természet­törvény alkal­mazásának és elismerésének kérlelhetetlen logikája, amelynek értelmében a Nép, Társa­dalom — mint NEMZETCSALÁD — min­dent elkövet fennmaradása érdekében és lé­tezését a saját jövendőjének biztosítása ér­dekéhez formálja. Annak a változtathatat­lan Isteni Akaratnak a következménye ez, mely Nemzeteket, Fajokat teremtett és azo­kon belül kialakítani engedte a nemzeti és népi szokásokat, felfogást, gondolkodásmó­dot és népi egyéniséget. Mai világunk egyszerűen csak „mitológiá­nak” nevezi az ókori népek ezen sajátosságát és ezeknek a régi szemléleteknek „lekicsiny­lése” ellenére is, ezek a „mitológiák” képe­zik a mai istenszemléletek alapját még ak­kor is, ha azt „hivatalosan” el sem ismerjük. A mi Magyar Világunk ősiségének érde­kessége az, hogy az a „szemlélet”, vagy sajá­tos népi tulajdonságunk, amellyel elődeink az ókori társadalmukat kialakították, képezi alapját az életterükben élő más népek tár­sadalmi felfogásának és „mitológiájának”. Ugyanis a mi ősi szellemvilágunkból — mint kristálytiszta forrásvízből — merítették a maguk által formált változatok alapjait. A mi őseink tudáskincse szolgált „kovászul” a más „istenszemléletek” kialakításához, amelyek szintén magukon viselték — az át­formált, megváltoztatott ősi alaptudásain-

Next