Ősi Gyökér - Magyar Kulturális Szemle, 1983 (11. évfolyam, 1-6. szám)

1983-11-01 / 6. szám

EGY ELHALLGATOTT FELSZENTELÉS MARGÓJÁRA 1983 május 8-án a Sydney bazilikában délelőtti ünnepi misén Sydney érseke felszen­telte Kolozsy Sándor erdélyi származású magyar szobrász­­művész 4 szobrát, mely a sydney-i magyarság ajándéka volt. Az egyik a katedrális bejárata mellett kapott vég­leges helyet, a másik II. Er­zsébet királynő magángyűjte­ményébe, a harmadik Reagan amerikai elnökhöz lesz le­szállítva, a negyedik az Ausztrál parlament birtoká­ba fog kerülni. A teljesen megtelt bazili­kában feltűnően kevés szám­­ban jelentek meg magyarok és egyetlen ,­félhivatalos” szervezet jelent csak meg két nemzeti zászlóval, valamint a rabnemzetek saját zászló­jukkal. A sydney-i magyar szervezetek vezetői, képvise­lői még mint magánszemé- lyek sem voltak hajlandók eljönni — két személyt ki­véve — a nem mindennapi ünnepre. Pedig pont e szer­vezetek voltak azok, akik Mindszentet itteni tartózkodá­sa ideje alatt körberajongták s minden alkalmat megragad­va az első sorokat foglalták el.­Hogy hol voltak a sydney-i magyar szervezetek, arra a választ megadni nem tudom, de bizonyára nyomós okuk kellett, hogy legyen távol­­maradásuk igazolására. Sem herceggorimásunk emléke, sem az érsek ünnepélyes jelenléte nem tudta legyőzni a szemé­­lyes ellentétek miatt felgyü­lemlett haragot és tüntető távolba maradó magatartá­sukkal még mélyebbre ásták az árkot, mely Sydney ma­gyarságát a vezetőitől az utóbbi időben kezdi elválasz­tani. Nem bírálni szeretnék csak kérdezni. Magyar mivoltunk — ha már sajnos arra nem kötelez, hogy kezet nyújt­sunk egymásnak —, de már arra sem elegendő, hogy az Isten házába egy fedél alatt legyünk ily ritka alkalom­okfejtésünk, amelyet itt a TUR-ULLU lényegének magyaráza­tával akarunk mindenki részére érthetővé tenni. Ugyanis ...ÉN és az Atya EGY vagyunk”... kifejezés misztériumát GURUSŰNY ünnepe oldja fel. GURUSONY-kor születik az „Új Fény”. . . a kisebbik. . . a TÚR. A Nagy Törvény rendje szerint növekedik mindig nagyobbá és naponta erősebb­­erősebb lesz mindaddig, míg el nem éri a ,,telj­es, a pompás ragyogást és erőt”.. . aminek paleo-magyar nyelvünkön neve: ULLU. A „fiú” fénye... a TUR-ULLU, de mégis EGY az Atyával — a NAPISTENNEL, a NAP-ATYÁVAL. . . az ULLU-val. így lesz a fiú Egy az Atyával. A misztérium belseje az, hogy a TUR-ULLU, a „fiata­labb ragyogás” az Égre jut megint és teljes fényben ragyog. Az is, hogy a Nagy Napisten (ULLU) a NAP-ATYA és a NAP FIA a TUR-ULLU. A Názáreti Jézus szava: ,,Én és az Atya egy vagyunk” — csodálatosan kifejezi az ULLU és a TUR-ULLU azonos­ságát és különbségét is. AZONOSAK — de egyik erős, teljes, tökéletes, a másik meg „gyengébb”, „fiatalabb” — de fénylik, ragyog ugyancsak. A mindig világosságot adó názáreti Jézus szavait másképpen nem értelmezhetjük, hiszen a világminden­séget teremtő Mindenható és kifej­ezhetetlen Istennel való „egységét” minden bizonnyal nem érthette és nem mond­hatta, hanem a Teremtő felénk való megnyilatkozása, az életet adó Napfény igazsága, tisztasága, törvénye, gondviselő jósága és mindig áradó szeretete volt Benne a TUR­ULLU. Ezért volt ő a mi világunk világossága. Emberi testben élő világosság. Éppen úgy, amint régen is meg volt a paleo-magyar (su­­mír) élettérben, ahol az első TUR-ULLU maga NIMRUD volt a hiedelemben. Gudea NIN-GIR-LU-ja, az oroszlánfejű, hatalmas Napmadár is a hagyomány teljes megőrzését tanúsít­ja. A dekadenciába sülyedt és a semita „lélektelen” felfo­gások megtörésére a názáreti Jézusnak kellett eljönni, hogy Vele és Általa beteljesedjen — az ő korában már 3000 éve ismert — azon prófécia, hogy: „TUR­ULLU egy napon em­beri testben száll le a földre”. A misztérium láncába — utolsó láncszemként — kap­csolódik be hun-avar-magyar népünknek — Jézus keresztre feszítése utáni — hiedelme. Róma segítségével a paulinista filozófia teljesen kifor­gatja Jézust is és tanítását is. TUR­ULLU-ból. . . áldozati bárány lesz, aki elviszi a nép bűnét. A SZERETET­ VALLÁSÁT. . . felváltja a „bűnbocsánati” hatalom, mely földi feltételeket ad az „üdvözülésnek” azon az ó­szövetségi szokásjogon, mely azt hirdeti, hogy: „az isten szereti az aranyat és az ezüstöt”. Népeink magukat TUR­ULLU nemzetségnek tartják és hiedelmük szerint ők a NAPISTEN FIAI. Jézus felfeszíté­­sével és tanainak kiforgatásával, megváltoztatásával a régi Nagy Napmadár TURUL nevet kap és a Jézussal megtisztult és kinyilatkoztatott „ősi hit” szimbólumává válik. A „TURUL NEMZETSÉG”-be tartozók ezután mind a Jézusi SZERETET­­VALLÁS követői és gyakorlói. A TURULLU — TURUL NEMZETSÉGE ebből a nagy misztériumból, ennek ismeretéből és tudatosításból lett a gondoskodás, becsület, szótartás, tudás és tisztaság hordozó­ja. . . a NAP FIA­A középkori inkvizíciók kegyetlen vallatásaiban sem törnek meg és a judai-keresztény vallató papok sohasem tud­ták meg a TURULLU misztérium lényegi tartalmát. És fent lebeg a TURULLU a TURUL-MADÁR képében a magyari népek felett. . . addig, mig a TURUL NEMZETSÉG áldatlan 147

Next