Educatio, 2001 (10. évfolyam, 1-4. szám)

2001 / 1. szám

E számunk szerzői: Setényi János — oktatáskutató, tanácsadó, Expanzió Humán Tanácsadó *D­ Andor Mihály - szociológus, MTA Szociológiai Intézet ^ Bajomi Iván adjunktus, ELTE Szociológiai és Szociálpolitikai Intézet Vajda Zsuzsanna - kandidátus, Szegedi Tudományegyetem­­&■ Semjén András - tudományos főmunkatárs, MTA Közgazdaság­­tudományi Kutatóintézet ^ Nagy Mária — tudományos főmunkatárs, Országos Közoktatási Intézet Kutatási Központ te Lukács Péter — főigazgató, Oktatáskutató Intézet ^ Forray R. Katalin — tanszékvezető egyetemi tanár, Pécsi Egyetem ^ Polónyi István — tanszékvezető egyetemi tanár, Debreceni Egyetem ^ Halász Gábor — főigazgató, Országos Közoktatási Intézet ^ Filepné Nagy Éva - ügyvezető igazgató, Gazdaságfejlesztési és Befektetésösztönző Kft Fónai Mihály — egyetemi docens, Debreceni Egyetem Jog és Államtudományi Intézet Györgyi Zoltán — tudományos munkatárs, Oktatáskutató Intézet -fr. Pusztai Gabriella — tanársegéd, Debreceni Egyetem Veroszta Zsuzsanna - tudományos segédmunkatárs, Oktatáskutató Intézet To­ Imre Anna — oktatásszociológus, Országos Közoktatási Intézet Kozma Tamás — tanszék­­vezető egyetemi tanár, Debreceni Egyetem Imre Nóra - tudományos segédmunkatárs, Országos Közoktatási Intézet­­& Bánfi Ilona — tudományos munkatárs, Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézmény Értékelési Központj * (a tartalommutató folytatása) VALÓSÁG___________________________________________________________ 125 Interjúpartnereink: Gazsó Ferenc, az Oktatáskutató Intézet első igazgatója, Nagy József, a harmadik igazgató és Kozma Tamás, a negyedik igazgató CENTRAL EUROPE__________________________________________________ 151 Educational Research and Policy-Making: a Third Way (T. Neville Postlethwaite) DOKUMENTUM____________________________________________________ 165 A Német Neveléstudományi Társaság etikai kódexe KUTATÁS KÖZBEN__________________________________________________ 169 A roma tanulók helyzete a közoktatásban Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (Fónai Mihály & Filepné Nagy Éva)— Karrierépítés az interneten (Györgyi Zoltán) — Az oktatási esélyegyenlőség a felekezeti középiskolákban (Pusztai Gabriella) ■ — A neveléstudományi karrier nemzetközi vonatkozásai (Veroszta Zsuzsanna) SZEMLE____________________________________________________________ 193 Az összehasonlító oktatás kutatója (Imre Anna) — Egy belső emigráció könyve (Kozma Tamás) — Education Policy Analysis, 1999 (Imre Nóra) — Ahány ház, annyi írásbeliség? (Bánfi Ilona) SUMMARIUM______________________________________________________209

Next