Educatio, 2015 (24. évfolyam, 1-4. szám)

2015 / 1. szám

E szám tanulmányainak szerzői nagy péter Tibor - egyetemi tanár, wjlf | bíró Zsuzsanna hanna — tudományos főmunkatárs, wjlf | polónyi István - egyetemi tanár, de | paksi borbála — tudományos főmunkatárs, el­e | veroszta Zsuzsanna - vezető elemző, educatio nonprofit kft. | sági matild - tudományos főmunkatárs, ofi | bajomi Iván — szociológus, elte | schmidt ANDREA — SZOCiológuS, MTA | MAGI ANNA - PhD-hallgató, ELTE | EISINGER ANDREA — PhD- hallgató, elte | FELVInczi Katalin - egyetemi docens, elte | Kállai Gabriella — tudományos munkatárs, ofi | szemerszki Marianna - tudományos főmunkatárs, ofi | nikitscher péter - kutató-elemző, ofi | széll Krisztián - kutató-elemző, ofi | nagy Katalin — PhD- hallgató, bme | szombati Orsolya - PhD-hallgató, elte | nagy-kolozsvári enikő — PhD- hallgató, elte | kovács Edina — PhD-hallgató, de­­a tartalommutató folytatása) INI | VALÓSÁG Interjú egy mentortanárral Beszélgetés egy gyakornoktanárral 123 I KUTATÁS KÖZBEN Pedagógushallgatók a képzés elején (Kállai Gabriella - Szemerszki Marianna) Milyen a jó pedagógus? - Elvárások és az érzékelt valóság egy nagymintás diákkutatás eredményei alapján (Nikitscher Péter) Iskolai eredményesség a hátrányos helyzet tükrében (Széll Krisztián) A pedagógusok és a gazdasági teljesítőképesség (Nagy Katalin) 156 I SZEMLE Az oktatás bére - európai körkép a tanárok fizetéséről (Szombati Orsolya) Van-e jövője a tanári pályának? (Nagy-Kolozsvári Enikő) Kétszáz év reform (Kovács Edina) 165 ÖSSZEFOGLALÓ / ABSTRACT

Next