Élet és Tudomány, 1967. január-június (22. évfolyam, 1-26. szám)

1967-01-13 / 2. szám

AZ I. KATEGÓRIÁJÚ versenyzők ÉLMEZŐNYE AZ ELSŐ 5 FELADVÁNY MEGOLDÁSAI ALAPJÁN: 26 pont: Juhász Judit, Batthyány utcai Ált. Is­k. VIII.; Komjáth Péter, Márton­­hegyi úti Alt. Isk. VIII/c.; Laczkó Gábor, Kalocsa, Ének-Zenei Ált. Isk. VIII.; Rad­­nai Klára, Pécs, Bercsényi úti Alt Isk. VII.; Tél Katalin, Baranyai úti Ált. Isk. VIII/b.; Valkusz Zsuzsanna, Szeged, Ta­nítóképző Főiskola II. sz. Gyak Isk. Vit/a. 25 pont: Amtmann Árpád, Dorog, Zrí­nyi Ilona Ált. Isk. VIII.; Baksa Ferenc, Sümeg, Ramasetter Vince Ált. Isk. VIII/b.; Csángó Katalin, Kacsóh Pongrác úti Ált. Isk. VII/a.; Demján Márta, Sze­­levény, Ált. Isk. VIII. oszt.; Hernádi Gyu­la, 2. sz. Lenhossék utcai Ált. Isk. V/a.; Héja Gábor, Ürömi úti Ált. Isk. VIII/b.; Kovalcsik András, Balassagyarmat, II. Rákóczi Ferenc Ált. Isk. VII/a.; Pálffy László, Pécs, Köztársaság téri Ált. Isk. VI/a.; Tibay László, Szekszárd, Garai J. Ált. Isk. VIII/b.; Török Gyula, Sziget­­szentmiklós, II. sz. Ált. Isk.; Hochbauer Ferenc, (Románia) Szecsekvárosi Líceum, VIII/b. 24 pont: Áts Éva, Csurgó, II. Rákóczi F. Ált. Isk. VII.; Göndöcs Ferenc, Kapu­vár, 2. sz. Ált. Isk.; Farkas Gábor, XX.; Ady Endre úti Ált. Isk. VII/c.; Frigyesi Miklós, ELTE Apáczai Csere János Gyak. Isk.; Horváth Gabriella, Váci utcai Ált. Isk. VIII/a.; Kelen Miklós, Dániel úti Ált. Isk. VII/d.; Kucsera Anikó, Geiszler Eta Ált. Isk. XVI. Hősök tere, VIII.; Megye­ri Katalin, Hámán Kató Ált. Isk., Ifjú­munkás tér VIII/c.; Sallós Júlia, ELTE, Apáczai Csere János Gyak. Isk. VIII/a.; Sasvári Dezső, Sárvár, Entbruder Dezső Ált. Isk., VIII/b.; Selmnerer Erzsébet, Vá­ci utcai Ált. Isk. VIII/a.; Simonkay Sán­dor, Szemere utcai Ált. Isk. VIII/c.; Var­ga Sándor, Nádor utcai Ált. Isk. VIII. 23 pont: Ábel György, Szolnok, Beloian­nisz úti Ált. Isk.; Baán Mária, Miskolc, 18. sz. Ált. Isk. VIII/a.; Bajusz Péter, Zal­ka Máté Ált. Isk., Angol út, VIII/a.; Bo­dor Lajos, Bocskai úti Ált. Isk. VII.; Gáspár Gyula, Miskolc, II. sz. Ált. Isk. VII/a.; Günther László, Krisztina téri Ált. Isk. VIII/a.: Molnár Miklós, ELTE, Apá­czai Csere János Gyak. Isk. VIII/a.: Pász­tor Katalin, Fenyves úti Ált. Isk. VII/a.; Pető Gábor, Püspökladányi Ált. Isk. III..; Simonkay Péter, Szemere utcai Ált. Isk. VI/a.; Támor Dalma, Martos Flóra Ált. Isk., Marczibányi tér 1. VI/a.; Tóth Má­ria, Alsópáhok, Ált. Isk. VII. 22 pont: Bórák Zsuzsanna, Jászárok­­szállás, Köztársaság téri Ált. Isk. VII/b.; Csorba Péter, Egyek, I. sz. Ált. Isk. VIII/b.; Fagyas Katalin, Váli úti Ált. Isk. VII/a.; Garbai Sándor, Ajka, I. sz. Kos­suth L. Alt. Isk. VII/a.; Gulyás Sándor, Gödöllő, Petőfi Sándor Alt. Isk. VIII.; Gulyán László, Nyíregyháza, XII. sz. Ált. Isk. VIII/a.; Harmat Sándor, Pécs, Ber­csényi úti Ált. Isk. VII.; Horn Zsuzsa, Mártonhegyi úti Ált. ISk.; Horváth Ágnes, Pécs, Bercsényi úti Ált. Isk. VII.; Kad­­lecsik Kornél, Salgótarján, Bartók Béla úti Ált. Isk. VI/a.; Kárpáti Pál, Martos Flóra Ált. Isk. Nyisztor út. VI/a.; Kedves­­sy Kornél, Fehérvári úti 12 évf. Isk. VII/b.; Kiss Magdolna, Hatvan, 1. sz. Ált. Isk. VIII.; László-Bencsik Ábel, Újvidék téri Ált. Isk. VII/b.; Madarász Judit, Deb­recen, Fazekas Mihály Ált. Isk. VIII/a.; Palotás István, Székesfehérvár, Május 1 téri Ált. Isk. VIII.; Pattantyús Gábor, ELTE, Radnóti Miklós Alt. Isk. V.; Páll Ildikó, Románia, Madaras, Ált. Isk. VIII.; Ráskai Ferenc, Győr, Zrínyi Ilona Alt. Isk. VII/b.; Sztepár Gábor, ELTE, Apá­czai Csere János Ált. Isk. VII/c.; Tarnos Anna, Egri József utcai Ált. Isk. VII/c.; Tóth Zsuzsanna, Pécs, Bercsényi utcai Ált. Isk. VII.; Udvardy György, Fenyves úti Ált. Isk. VIII/a.; Ury László, Sziget utcai Ált. Isk.; Vas László, Somogyi Béla utcai Ált. Isk. VII/b.; Vitai Erzsébet, Sü­meg, Ramasetter Vince Ált. Isk. VII/c. NÉHÁNY SZÓ A PONTOZÁSRÓL A fenti névsor kapcsán szükségesnek tart­juk ismét tájékoztatni megfejtőinket a pon­tozás módjáról. Egy-egy feladat maximális pontszámának az eléréséhez nem elég, hogy a megoldás jó legyen. Ehhez az is szükséges, hogy az in­dokolás világos, a lehetőséghez képest egy­szerű, tömör, de azért teljes legyen. Ha a fogalmazás kissé homályos, vagy a megoldás feleslegesen bonyolult, az indo­kolás nagyon körülményes (bár nem hibás), akkor kevesebb pontot adunk - de a maxi­mális pontszám felénél általában többet. Pontot adunk a rossz vagy a hiányos megoldásra is, ha figyelemre méltó elemeket tartalmaz. Az így adott pontok száma azon­ban általában nem haladja meg a kitűzött maximális pontszám felét. Ezzel a pontozási rendszerrel is a világos, logikus gondolkodást kívánjuk elősegíteni.

Next