Élet és Tudomány, 1971. július-december (26. évfolyam, 27-53. szám)
1971-08-20 / 34. szám
riójú, légrugózású „Cycar" négyüléses. A kerekekbe épített elektromos motorokat speciális, jó hatásfokú akkumulátorok látják el energiával A Mercedes-Benz C-111-es kísérleti kocsinak Wankel-motorja 270 km/ó maximális sebességet biztosít. Képünk az autót a stuttgarti műszaki egyetem szélcsatornájában mutatja. A kocsira áramlásjelző papírcsíkokat ragasztottak Pininfarina tervezte az Alfa Romeo 33-t. A prototípus sportkocsi 8 hengeres, 1998 cm 3-es motorja „csak” 245 LE-s. A 720 kg súlyú kocsinak 260 km/ó a legnagyobb sebessége. Négy halogéngázas lámpáját a kocsi orrába építették be. A 300 Watt összteljesítményű lámpákat tranzisztoros berendezés kapcsolja „tompított fényre", ha szemben kocsi jön Wankel-motor lesz, és tervezői teljes biztonságot garantálnak utasainak kocsija A Ford gyárban készült 600 LE-s gázturbinás kamion