Élet és Tudomány, 1971. július-december (26. évfolyam, 27-53. szám)

1971-08-20 / 34. szám

riójú, légrugózású „Cycar" négyüléses. A kerekekbe épített elektromos motorokat spe­ciális, jó hatásfokú akkumulátorok látják el energiával A Mercedes-Benz C-111-es kísérleti kocsi­nak Wankel-motorja 270 km/ó maximális se­bességet biztosít. Képünk az autót a stutt­garti műszaki egyetem szélcsatornájában mutatja. A kocsira áramlásjelző papírcsíko­kat ragasztottak Pininfarina tervezte az Alfa Romeo 33-t. A prototípus sportkocsi 8 hengeres, 1998 cm 3-es motorja „csak” 245 LE-s. A 720 kg súlyú ko­csinak 260 km/ó a legnagyobb sebessége. Négy halogéngázas lámpáját a kocsi orrába építették be. A 300 Watt összteljesítményű lámpákat tranzisztoros berendezés kapcsolja „tompított fényre", ha szemben kocsi jön Wankel-motor lesz, és tervezői teljes bizton­ságot garantálnak utasainak kocsija A Ford gyárban készült 600­ LE-s gázturbinás kamion

Next