Élet és Tudomány, 1986. január-június (41. évfolyam, 1-26. szám)

1986-01-03 / 1. szám

FORMA-1-ES VERSENY MOGYORÓDON A száguldó cirkusz A múlt év októberében — sok-sok vitát követően — megszületett a döntés: Magyarország 1986. augusz­tus 10-én Forma—1-es autóversenyt rendez. A versenypálya építéséhez nyomban hozzákezdtek. S noha az építők még csak a földmunkáknál tartanak, a pálya akkor is készen lesz a kellő időben, ha netán a tél szokatlanul hosszúra nyúlna. Az autóversenyek a legutóbbi évtizedben is sok áldozatot követeltek. De ez egyáltalán nem törvényszerű dolog, nagyon sok múlik azon, hogy a versenypályát miként alakítják ki. A hetvenes évek végén megcsappant az érdeklődés a Forma—1-es futamok iránt, s úgy tetszett, hogy a „száguldó cirkusz” vál­ságban van. Bernie Eccles­­ton, a Gépkocsikonstruktő­rök Szövetségének elnöke, és egyúttal a Forma—1-es autóversenyek menedzsere és gazdasági igazgatója úgy vélte, hogy a sportág túl­jutna a mélyponton, ha egy-egy futamát valame­lyik szocialista országban rendeznék meg. A véletlen úgy hozta, hogy az igazga­tó másfél évtizede szoros barátságban van a külföl­dön élő, magyar származá­sú autómérnökkel, Rohonyi Tamással. Amikor Eccles­­ton elmondta Rohonyinak, hogy miben töri a fejét, az a versenyek új színhelyéül Magyarországot javasolta. — Ezt csak azért mondod — válaszolta Eccleston —. A főszereplő: a Forma-1 versenyautó (Bojtár Ottó felvétele)

Next