Ellenfény, 2014 (19. évfolyam, 1-10. szám)

2014 / 1. szám

reflektorfényben: a pécsi balet­t Tvk­^o ia/t Ic^k) y\As/f{/t^l£íi' CAMERON MCMILLAN 2010-ben készítette a Pécsi Balett együttesének a később is nagy szakmai és közönség­­sikerrel játszott A Jó és a Rossz kertjében című táncelőadást. Most újra a társulattal dolgozott. A H­ARCOK című új esten mutatták be a BESZÉLJ HOZZÁM! című darabját. A koreográfussal UHRIK DÓRA beszélgetett. - Az együttes táncosai nagy izgalommal és kíváncsisággal várták visszatérését és a közös munkát. Kikkel és hol dolgozott az elmúlt három évben? - 2010 óta nagyon elfoglalt voltam, sokféle munkám volt ko­reográfusként, táncosként és próbavezetőként is. Londonban élek, de sokat utazom. Az elmúlt évek során a Royal Ballet of Flan­ders és a Royal New Zealand Ballet társulata számára, valamint a Brisbane Fesztiválra három ausztrál társulat klasszikus és kortárs táncosainak készítettem koreográfiát, később két duettet függet­len koreográfusként, az egyiket a Royal Opera House megbízásá­ból. Szabadúszó táncművészként Rafael Bonac­ela munkájában táncoltam az Egyesült Királyságban, a Sydney Dance Company ven­dégművésze voltam, Javier De Frutos a Sadler’s Wells-be kért fel új munkára, Japánban Will Tuckett brit koreográfussal dolgoztam. Je­lenleg az egyesült királyságbeli Ballet Boyz társulatának próbaveze­tője vagyok, koreográfusi felkéréseimet ezzel egyeztetem.­­ A próbafolyamatba betekintve az látható, hogy fontos sze­repet ad a táncosoknak a mű létrehozásában, szinte alkotópart­nerként tekint rájuk a mozgásfolyamatok összeállításában. Jel­lemző Önre ez a munkamódszer? - Ez mindig az adott munkán és a táncosokon múlik, akikkel dolgozom. Azon, hogy mennyire nyitottak egy kreatív párbeszéd­re. Általában azt kérem a táncosoktól, hogy mutassanak mozdula­tokat, de ezt mindig egy bizonyos szabály-, ill. feladatrendszeren belül kérem, melyek a produkció koncepciójához és struktúrájához illeszkednek. Szerintem ez hasonló a színházi jellemábrázoláshoz, annyi a különbség, hogy mi a mozgás nyelvét és a teret használjuk. Számomra azok a koreográfiai megoldások érdekesek, melyek a táncosok gondolatait és mozgását többféle szempontból is mani­pulálják. Ahhoz, hogy ez sikerülhessen, folyamatos párbeszédben kell lennem a táncosokkal. Nagyon fontos, hogy a táncosok értsék a munkafolyamat szándékát és szerkezetét. Nemcsak az érdekel, hogy mit tudnak tenni a testükkel, hanem az is, mennyire mélyül- Cameron McMillan

Next